صلح با طالبان در بدل قتل عام هزاره ها؟!
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۵۴    ۱۳۹۷/۸/۲۲ کد خبر: 155907 منبع: پرینت

طرح صلح با طالبان نبايد در بدل قتل عام هزاره ها اجرا شود، طورى كه اطلاع رسيده زلمى خليلزاد فرستاده شیطان بزرگ و مامور وزارت خارجه امریکا به حكومت اشرف غنى و طالبان مطرح كرده كه هزاره ها و حوزه مقاومت شمال مانع صلح هستند براى عملى شدن طرح صلح بايد هزاره ها قتل عام و تضعيف شوند و نيز مناطقى كه در كنترل حوزه مقاومت اتحاد شمال هست، از دست شان خارج شود و آنگاه حكومت مشترك غنى و طالبان ايجاد و عملى گردد و بعد پايگاه هاى امريكا از سوى اين حكومت مشترك به رسميت شناخته شود.

جنگ ارزگان، مالستان و جاغورى كه از سوى اشرف غنى يك منازعه قومى خوانده شد در راستاى پياده كردن همين طرح خلیلزاد انجام ميشود. از اين جهت است كه "حكومت غنى و قواى بين المللى"، در مقابل اين جنگ بى تفاوت است و فقط به اعزام قطعه محدود كماندو و اعزام طيارات گزمه هوايى اكتفا ميكنند و همزمان با حملات ارزگان و غزنى جنگ در ولايات شمال يا حوزه مقاومت نيز تشديد ميشود.

بيرحمى در اين "جنگ توافقى حكومت و طالبان" به حدى مشهود است كه هزاران خانواده مهاجر جاغورى و مالستان و ناهور را كه با سرما، گرسنگى و بى خانمانى دست و پنجه نرم ميكنند از طرف حكومت و جامعه جهانى مورد بی توجهی قرار گرفته و به آوارگان هيچگونه كمكى مواد غذايى و نقدى صورت نگرفته و هزاران موتر كه خانواده هاى مهاجر را از مسير ناهور به باميان و كابل منتقل ميكنند در مسير راه با خطر گرسنگى و سرما و مرگ جمعى مواجه هستند.

تظاهرات و واکنش خود جوش و انقلابی جوانان غیرتمند هزاره در دل شب به حمایت فوری از مدافعان و مبارزان در کابل نشانه ای از اگاهی و بیداری متن توده های مردم است. در این شرایط به هرقیمتی که شده مردم باید به دفاع و نجات سرزمین هزارستان، جاغوری و مالستان همت گمارند و نباید مسایل جناحی و سمتی را دامن زد و باید با اتحاد و همدلی به دشمنان نشان دهیم که خون مزاری در ارگانیزم احاد جامعه هزاره و شیعه جاری و ساری است و این مردم هرگز تسلیم طرح خبیثانه و مزورانه غنی+طالبان+قوای خارجی (زلمی خلیلزاد) نخواهند شد.

محمد عیسی رحیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره ها
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   متاسفانه که ماجراجویان ومتجاوزین خاین به وطن ، مردم مومن ،صادق ،زحمت کش وصلح دوست هزاره را هدف قرار داده اند.
مردم هزاره جات درصدهاسال گذشته با تمامی اقوام برادر افغانستان رابطه نیک وزندگی مسالمت آمیز داشته اندوخصوصا سال های جهاد مقدس در جبهات ضد تجاوز شوروی رابطه خیلی حسنه و صمیمی و همکاری همگانی داشته اند که تاریخ پرافتخار جهاد شاهد این واقعیت است.مردم هزاره زحمت کش همیشه در دور ترین نقاط افغانستان بدون ترس ووحشت مشقت ترین وسخت ترین کارها را برای آبادانی کشور انجام داده اند علاوه بران این مردم مومن و صادق در تولیدات زراعت ومالداری نقش موثر و مفید داشته اند.انواع میوه جات تر وخشک برای داخل و خارج از افغانستان از محصولات مهم افغانستان به شما میرود.اکنون که مردم هزاره جات راه علم ودانش را برای رشد فرهنگی ،علمی اقتصادی انتخاب کرده اند ماجراجویان و تنگ نظران خائن و دشمنان افغانستان پیشرفت و ترقی مردم هزاره جات را تحمل نمیتوانند با انواع توطئه و دسیسه برای این مردم زحمت کش ومومن مشکلات گوناگون خلق میکنند.
ازطرف دیگر بعضی حلقات خاص وماجراجویان این جنگ خانمان سوز را در داخل افغانستان دامن میزنند تا پروسه صلح واشتی ملی را درافغانستان زیر سوال قرار داده و ناکام سازند.این ماجراجویان وخاینین بدانند که این خیانت و تفرقه افکنی قومی و مذهبی شان محکوم به شکست است.افعانستان به طرف رشد،ترقی، انکشاف وصلح وارامش به پیش میرودودرین جای شک نیست که روزی صلح و امنیت سرتاسری در افغانستان تحقق میابد.بخواطر داشته باشیم که سرانجام هر جنگ صلح است.
اقوام مومن و متحد افغانستان باید برای تحقق وحدت ملی بیش ازین اجازه ندهند که نفاق افکنان و دشمنان رنگارنگ مردم افغانستان دست به توطئه و دسیسه های شیطانی و غرض آلود بزند و جنگ خانمان سوز زیر نام جنگ قومی و مذهبی در مناطق مرکزی افغانستان پیاده کنند. تمامی نقاط افغانستان وطن مشترک تمامی ملیت های ساکن درافغانستان هستند.گرچه همچنین پلان های خطرناک در حکومات گذشته گاهی بروز میکرد اما با زیرکی و هوشیاری سیاست مداران و اشخاص باصلاحیت اقوام وریش سفیدان حل و فصل میگردیدند.حالا هم وظیفه وطنی،ملی و اسلامی رهبران سیاسی،جامعه جهانی،زعمای اقوام وطوایف مختلف افغانستان هستند که برای رفع تشنجات منطقوی وقومی بدون تاخیر بشتابند ونگذارند که خدای نخواسته درگیری به سطح وسیع گسترش یابد ونقشه های شیطانی ماجراجویان ودسیسه گران تحقق یابد بالعکس باید صلح و برادری قومی در افغانستان جنگزده وویران شده باسرعت حکمفرما گردد.به پیش به سوی صلح،ارامش دائمی وهمزیستی مسالمت آمیز تمامی اقوام برادر و برابر افغانستان.نابود بادانواع توطئه و دسیسه های خطرناک وماجراجوایانه ای دشمنان ملیت های برادر وبرابرساکن درافغانستان.ومن الله التوفیق.
انجنیر عبدالرشید ناصری از آسترالیا

>>>   آقای رحیمی ادعا کرد: باید با اتحاد و همدلی به دشمنان نشان دهیم که خون مزاری در ارگانیزم احاد جامعه هزاره و شیعه جاری و ساری است.
چرا چیزی را شعار می دهید که به آن اعتقاد ندارید. شما از چه زمانی پیرو مزاری شده اید؟ نکند کربلا رفتی هدایت شدی؟ تأثیر کربلا روی شما برعکس شده است به جای هدایت به ضلالت گرویده اید. واقعا دنیای کثیف سیاست انسان ها را مسخ می کند. دنیای دو روزه این قدر مذبذبی ندارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است