واکنش جمعی هزاره‌ها ستودنی بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۵    ۱۳۹۷/۸/۲۱ کد خبر: 155886 منبع: پرینت

واکنش جمعی هزاره‌ها در برابر اعمال تبعیض سیستماتیک، ستودنی و برای دیگر اقوام قابل الگو برداری است.

در این شرایط حساس که اتاق‌فکر کاخ‌های کریملن و سفید مصروف چانه‌زنی در مورد سرنوشت سیاسی افغانستان‌اند، باید امریکایی‌ها و روس‌ها این حماسه‌های مردمی را در محاسبات خود لحاظ کنند؛ ورنه با گرایش‌های ملیتاریستی‌ای که دارند و براساس آن قضایای افغانستان را سبک و سنگین می‌کنند، آینده افغانستان وخود را خراب خواهند کرد.

روسیه و امریکا در حالی در به آغوش کشیدن طالبان مسابقه می‌دهند که این گروه وحشی بی‌شعور در میدان نبرد قتل عام راه می‌اندازد و در میدان سیاست چنان بی‌شرمانه به سفیدنمایی کارنامه خود می‌پردازد که هر صاحب عقلی انگشت تعجب به دهان می‌کند.

نمی‌توان فرض کرد که روس‌ها و امریکایی‌ها به گفته‌های رهبران طالبان در نشست های صلح باور می‌کنند. آنان به خوبی می‌دانند که با چگونه یک گروه مصاحبت دارند و با وجود این دانایی، ادامه سیاست طالب پروری از سوی قدرت‌های بزرگ جهانی ننگ بزرگی به تاریخ بشریت و صفحه سیاهی در تاریخ دو کشور است که بیش از همه مدعی دفاع از مظلومین در کره خاکی می‌باشند.

نورالله وليزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
واکنش هزاره‌ها
هزاره
نظرات بینندگان:

>>>   متاسفانه که ماجراجویان ومتجاوزین خاین به وطن ، مردم مومن ،صادق ،زحمت کش وصلح دوست هزاره را هدف قرار داده اند.
مردم هزاره جات درصدهاسال گذشته با تمامی اقوام برادر افغانستان رابطه نیک وزندگی مسالمت آمیز داشته اندوخصوصا سال های جهاد مقدس در جبهات ضد تجاوز شوروی رابطه خیلی حسنه و صمیمی و همکاری همگانی داشته اند که تاریخ پرافتخار جهاد شاهد این واقعیت است.مردم هزاره زحمت کش همیشه در دور ترین نقاط افغانستان بدون ترس ووحشت مشقت ترین وسخت ترین کارها را برای آبادانی کشور انجام داده اند علاوه بران این مردم مومن و صادق در تولیدات زراعت ومالداری نقش موثر و مفید داشته اند.انواع میوه جات تر وخشک برای داخل و خارج از افغانستان از محصولات مهم افغانستان به شما میرود.اکنون که مردم هزاره جات راه علم ودانش را برای رشد فرهنگی ،علمی اقتصادی انتخاب کرده اند ماجراجویان و تنگ نظران خائن و دشمنان افغانستان پیشرفت و ترقی مردم هزاره جات را تحمل نمیتوانند با انواع توطئه و دسیسه برای این مردم زحمت کش ومومن مشکلات گوناگون خلق میکنند.
ازطرف دیگر بعضی حلقات خاص وماجراجویان این جنگ خانمان سوز را در داخل افغانستان دامن میزنند تا پروسه صلح واشتی ملی را درافغانستان زیر سوال قرار داده و ناکام سازند.این ماجراجویان وخاینین بدانند که این خیانت و تفرقه افکنی قومی و مذهبی شان محکوم به شکست است.افعانستان به طرف رشد،ترقی، انکشاف وصلح وارامش به پیش میرودودرین جای شک نیست که روزی صلح و امنیت سرتاسری در افغانستان تحقق میابد.بخواطر داشته باشیم که سرانجام هر جنگ صلح است.
اقوام مومن و متحد افغانستان باید برای تحقق وحدت ملی بیش ازین اجازه ندهند که نفاق افکنان و دشمنان رنگارنگ مردم افغانستان دست به توطئه و دسیسه های شیطانی و غرض آلود بزند و جنگ خانمان سوز زیر نام جنگ قومی و مذهبی در مناطق مرکزی افغانستان پیاده کنند. تمامی نقاط افغانستان وطن مشترک تمامی ملیت های ساکن درافغانستان هستند.گرچه همچنین پلان های خطرناک در حکومات گذشته گاهی بروز میکرد اما با زیرکی و هوشیاری سیاست مداران و اشخاص باصلاحیت اقوام وریش سفیدان حل و فصل میگردیدند.حالا هم وظیفه وطنی،ملی و اسلامی رهبران سیاسی وزعمای اقوام وطوایف مختلف افغانستان هستند که دیر نشده برای رفع تشنجات منطقوی وقومی بدون تاخیر بشتابند ونگذارند که خدای نخواسته درگیری به سطح وسیع گسترش یابد ونقشه های شیطانی ماجراجویان ودسیسه گران تحقق یابد بالعکس باید صلح و برادری قومی در افغانستان جنگزده وویران شده باسرعت حکمفرما گردد.به پیش به سوی صلح،ارامش دائمی وهمزیستی مسالمت آمیز تمامی اقوام برادر و برابر افغانستان.نابود باد انواع توطئه و دسیسه های خطرناک وماجراجوایانه ای دشمنان ملیت های برادر وبرابروساکن درافغانستان.ومن الله التوفیق.
انجنیر عبدالرشید ناصری از آسترالیا

>>>   مردم ما خاصتن مردم هزاره ما با گفتن تسليت و خواست پيگيرى از جنايات خود را فريب ميدهند طالب و داعش دشمن و مستقيمن از جانب فاشيستان قومى- مذهبى ارگ حمايت ميشوند و شمارى از بيخاصيتان مانند عبدالله ، محقق، خليلى و دانش كه وجدان خود را فداى مقام و پول كرده اند هم در رديف همان حمايت كننده طالب و داعش قرار گرفته اند دشمنان مردم افغانستان باشندگان و جيره خوران ارگ اند نميتوان از دشمن طلب دادخواهى كرد مردم بايد آگاهانه در مقابل اين دشمنان قسم خورده مردم افغانستان به مبازره بر خيزند نه مفاهمه. اكثريت كشتار در افغانستان نسل كشى است كه مركز قوماندهى آن ارگ رياست جمهورى است تا ارگيان به آتش كشيده نشوند شعله هاى نسل كشى خاموش نخواهد شد

>>>   Amin
محقق ، خلیلی و امثال اینها سالها پیش نه تنهاوجدانهای نداشته خود را بلکه خون هزاره ها را هم فروخته اند. انسانیت در وجود شان مرده است ، پول چشمها و گوشهای شان را بسته است. مطمین استم که با هر انتحاری در میان هزاره ها ، پول وافر به جیب های این خود فروخته ها سرازیر میشود .

>>>   واقعآ واکنش جمعی هزاره ها ستودنی است

>>>   من هم به این نسل افتخار می کنم و موفق و موید باشید.
شایان

>>>   از محقق و خلیلی گلایه نیست از دانش قانونپوه بپرسید که چرا چنین است؟ آیا به خاطر جاه و مقام دین و دانش و حقوق را باید نادیده گرفت؟

>>>   مردم هزاره ما هیچ وقت برای اقوام دگر درد سر ساز نبوده و نخواهد بود مگر اینکه مجبور باشند تا بپا خیزند و این مردم حرکت های دسته جمعی مدنی را با پرنسیب و با اصول دانسته و عملی مینماید همه میداند که مردم افغانستان به کام کشور های بزرگ دنیا میچرخند تا آماده بلعیدن شود اما درد از اینجا است که زمینه را خود فروخته های وطنی برای شان اماده میسازد. کماندو ها در سنگر نبرد شهید میشود اما حق دفاع از خود ندارد مردم را فریب میدهد و به کام مرگ میکشاند از صبح تا غروب انواع دروغ هارا دربین مردم می اندازد بدون اینکه عواقب آنرابدانند. بزرگترین خیانت را این نوکران دستبوس شان به مردم میکنند . و اینقوم جاهل بی سواد همیشه خود را به دامن این و آن بخاطر لقمه نان میاندازند . مکتب ها راویران میکنند مراکز های علمی را به آتش میکشانند سرگ ها را ماین گذاری میکنند پل ها را میپرانند و خودرا دراختیار باداران بزرگ میگذارند و مردم افغانستانرا وسیله رفاع وآسایش برای کشور های بزرگ ساخته اند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است