شرایط بیعت معاون صاحبان شمال به ولسمشران
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۶    ۱۳۹۷/۸/۲۰ کد خبر: 155847 منبع: پرینت

در فرآیند تشکل تکت های انتخاباتی یک تعداد معاون صاحبان جهادی شمال دست به یک ابتکار عجیبی زده اند که ولسمشران تکنوکرات و حامیان خارجی شانرا به چالش کشیده اند.

معاون صاحبان شمال در انتخابات ۲۰۱۹ با این شعار وارد بازی شده اند:
"هر ولسمشری که خواست ما را قبول کند به او بیعت می کنیم!"

خواست اول: تغییر نظام سیاسی متمرکز به صدارتی. یعنی اینکه چوکی پوشالی عبدالله در کاخ سپیدار را به آنها بدهند. دوم: یک چوکی جدید به معاون صاحب سوم بدهند؟
چقدر این خواست ها منطقی و عملی است؟
به باور این قلم این پیشنهادات برای ولسمشران تمامیت خواه غیر قابل قبول است. تغییر نظام سیاسی متمرکز برای آنها یک انتحار سیاسی است. پست معاونیت سوم هم به معنای مشارکت عادلانه و متوازن در قدرت نیست. حتی صد کرسی معاونیت ایجاد شود، و یا حتی نظام فدرالی هم اعلام شود تا زمانی که تفکر سنتی برتری طلبی قدرت تغییر نکند، نظام عادلانه و انسانی نخواهد شد.

آنچه نظام سیاسی افغانستان را بیش از حد متمرکز و پشتون محور ساخته است نه قدرت و توانایی ولسمشران است، بلکه بیشتر ناشی از ضعف و تفکر سنتی بیعت مجاهدان شمال در معادلات قدرت است.
عصر بیعت های اسلامی به ولی الله های زمین به تاریخ پیوسته است. عصر شهروندی، احترام و تابعیت از قانونیت و عدالت است نه عصر بیعت از چند نفر ولسمشر مزدور و ناکام در مدیریت کشور.

معاون صاحبان شمال بهتر است بجای بیعت به ولسمشران اجیر باید خود یک کاندید توانا و شایسته را با برنامه روشن وارد میدان رقابت با ولسمشران دیسانتی امریکا کنند.
این طرز فکر که امریکاییها ما را قبول ندارند، یک کوتاه فکری و انتحار سیاسی بیش نیست.

انتخابات ۲۰۱۴ را بیاد بیاورید که مقاومت تان باعث شد که امریکاییها خودشان تاج ریاست اجراییه را بر سرتان گذاشتند. وقتی تو تاجت را داوطلبانه به سر غنی گذاشتی گناه امریکاییها در چیست؟
تو مرد شو انتخابات را ببر امریکاییها دستت را می بوسند!
چنانچه همین حالا دستان خون پر طالبان را در قطر و قندهار می بوسند.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ولسمشران
شمال
نظرات بینندگان:

>>>   کی به اینهار رای میدهد اگر صدمرتبه خودرا کاندید کنند؟؟

>>>   معاون صاحبان شمال بهتر است بجای بیعت به ولسمشران اجیر باید خود یک کاندید توانا و شایسته را با برنامه روشن وارد میدان رقابت کنند، بطور مثال همین برادر ما آقای هارون امیزاده را. تا بیخ و ریشۀ پشتون ها را ازین کشور از بین ببرد و تمام شورای نظاری ها را در چوکی های مهم دولتی جای دهد.

>>>   دل کمونستان بی فرهنگ در کفیدن است و این کمونست دایم الخمر که تمام عمرش در لواطت وشراب خوری گذشته است هزیان گویی میکند.

>>>   اينبار معاون صاحبان خود شان رييس جمهور اند . زنده باد ايتلاف

>>>   اگر رهبران جهادی با قدرت شمال یکجا و یکپارچه شوند و هزاره ها و ازبیک ها هم با انها یکصدا میگردند بیشتر از هفتاد فقصد رای رابدست میاورند خو بشرطیکه رهبران جهادی شمال صادقانه با هم در یکتکت انتخاباتی عمل کنند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است