نمایندگان رفتند، قانون حقوق کودک تصویب نشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۱    ۱۳۹۷/۸/۲۰ کد خبر: 155834 منبع: پرینت

مجلس نمایندگان یکبار دیگر قانون حقوق کودک را تصویب نکرد و نمایندگان، مجلس را ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری صنا؛ قانون حقوق کودک، با ۱۶فصل و ۱۰۸ماده از چندین ماه به این سو زیر کار اعضای مجلس نمایندگان است و تنها یکی از ماده‌های این قانون که سن کودک را مشخص می‌سازد، دیدگاه‌های متفاوت را برانگیخت.

بیشتر اعضای مجلس نمایندگان سن کودک را در این قانون زیرسن هیجده سال می‌دانند در حالی‌که شماری دیگر از نمایندگان می‌گویند که اگر یک کودک نشانه‌های بلوغ را داشته باشد اما زیر سن ۱۸ سال باشد کودک گفته نمی‌شود.

در نشست دیروز، هنگامی که این قانون به رأی گذاشته شد، هیات اداری مجلس به جای این‌که کارت‌های تأیید و یا رد را بشمارند، بنابرخواست شماری از اعضای مجلس جایگاه شان را ترک کردند و به این ترتیب این قانون از تصویب باز ماند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
کودک
نظرات بینندگان:

>>>   اگر کسی یک شخص ۱۸ساله را کودک می‌گوید از این هویدا است که همان شخص خود کودن است و تا فعلا خواص کودکان دارد که سن ۱۸ را کودک خطاب میکند نباید قانون و کلتور کفار را تعقیب نمایم این همه کارهای بی دینی از طرف کفار بالای مسلمانان تحمیل می‌شود که یک تعداد دین فروشان برای شان دست به سینه ایستاده خدمت میکند

>>>   میلیون سال میشود که انسان از نسل شادی جدا شده است و بعد از مراحل مختلف تکامل از هو مو اریکتوس گرفته تا هو موزاپیوس و نیاندراتالا و دیگر انواع و اقسام انسان نما های صد ها هزار سال پیش،به انسان مدرن امروزی تبدیل شده است.
حالا ملا های افغانستان فکر میکنند که همانطوری که یک شادی،بعد از تولد در مدت دو و یا سه سال به بلوغ میرسد و آماده نسل گیری میشود،انسان نیز اگر بالغ میشود و آماده نسل گیری میشود،باید عروسی کند.
حتی اگر هنوز آثار بلوغ در جسم اش هم نباشد،میتواند عروسی کند و بعداً شوهرش با دست مالی او را به سن بلوغ برساند.
یعنی مردم دیگر دنیا به تمدن قرن بیست و یکم رسیدند و ملا های افغانستان ،همان شادی سه میلیون سال پیشی که بودند،همان شادی ماندند.
حتی روابط زناشوهری آنها نیز مثل شادی ها است و یک لیاف را در بالای خانم اس می اندازد و بدون آن که به جسم او نگاه کند،در ظرف یک دقیقه کار خود را میکند و خود را خلاص میکند.
شما ازین قسم شادی های شادی نما چه توقع دارید؟
یک طفل که تولد میشود،دوران کودکی و شیر خواره گی دارد،بزرگتر میشود و طفل میشود و به مکتب میرود تا علم و دانش یاد بگیرد.
اگر به دانشگاه نمیرود،اقلاً دوازده سال مکتب را بخواند و یک حرفه را بیاموزد و کار کند و بعداً ازدواج کند.
امروز در کشور های متمدن جهان،حتی بعد از ختم تحصیلات عالی نیز هنوز ازدواج نمی کنند و میگویند که اولاً باید خود را با کار و زحمت به یک مقام و موقف برسانم و سر پای خویش ایستاد شوم،بعداً ازدواج میکنم.من نمیخواهم از نگاه مالی بار دوش شوهرم باشم.ما باید با حقوق مساوی هم در زندگی فامیلی و هم در زندگی اجتماعی،وظایف خویش را انجام دهیم.
یک مرتبه کسی از همین وکلای پارلمان که خلاف تصویب این قانون هستند،پرسیده اند که خانم هایشان تا صنف چند درس خوانده اند و فعلاً خانم هایشان در بیرون از خانه چه وظیفه دارند؟
بشمول رییس پارلمان.
سی فیصد اعضای پارلمان خانم ها هستند.
همه شان اعتصاب کنند،تا زمانی که پارلمان این قانون را به تصویب نرساند،پای خویش را در پارلمان نگذارند و تمام خانم های دیگر را نیز به تظاهرات دعوت کنند و تا زمانی تظاهرات کنند تا پارلمان این قانون را تصویب کند.

>>>   فارسی نگویید پشتون ناراحت می‌شود، سرودملی نگویید پشتون ناراحت می‌شود،دیورند نگویید پشتون ناراحت می شود، دانشگاه نگویید پشتون ناراحت می‌شود، هویت نگویید پشتون ناراحت می‌شود- چرا شما همیشه نگران ناراحتی پشتون هستید؟ چرا ناراحتی اوزبیک و هزاره و تاجیک وده ها قوم دیگر را در نظر ندارید؟ چون برده هستید.
پدرام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است