نباید از دفاع پیشگیرانه غفلت کرد
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۱    ۱۳۹۷/۸/۱۹ کد خبر: 155825 منبع: پرینت

طالبان قدرت رویارویی همزمان با مالستان، ارزگان و جاغوری را ندارد. تحرکات اخیر بیشتر به هدف خبرسازی برای امتیازگیری در نشست مسکو، محک زدن بازدارندگی مردمان این مناطق و ایجاد تفرقه در جبهه واحد مقاومت صورت می‌گیرد. شنیده می‌شود که برای برخی مناطق نامه نوشته و گفته است با شما جنگ نداریم اما برخی مناطق را تهدید کرده‌اند. اما مردم ما دیگر باید به این نتیجه‌گیری رسیده باشند که طالبان در ماهیت و دشمنی خود با مردم ما بخشی ناشناخته و پنهانی ندارد.

افراد و گروهای اجتماعی معمولا در دوران قدرت خود ماهیت و چهره اصلی خود را ابراز و آشکار می‌کنند. طالبان در دوران غرور خود استاد شهید را برخلاف تمام موازین شرعی، حقوقی و عرف بین الملل، وحشیانه به شهادت رساند. در دوران امارت خود هم با ایجاد رعب و وحشت و اعمال زور حکومت کرد. عشر و رشوه‌های سنگینی از مردم می‌گرفتند. محکمه طالبان تجارت‌خانه بود. در ادارات بدون رشوه کاری انجام نمی‌شد البته استثنائاتی وجود داشت. در اشغال مزار شریف آشکارا اعلام کرد تاجیک به تاجیکستان، ازبک به ازبکستان و هزاره (که بومیان این سرزمین است) به گورستان.

البته، منطق نظامی حکم می‌کند که دشمن را نباید دست کم گرفت. با تمام عِده و عُده باید برای درهم کوبیدن دشمن آماده بود. وقتی دزد دروازه را می‌شکند، دو چیز را باید فهمید اول این که دزد قصد سوء دارد. دوم این که دروازه مانع ورود دزد بوده. طالبان دزدی است که اقدام به شکستن در کرده است برای قطع دست این دزد نباید کم‌کاری کرد. مکرر از زبان خداوندگار میدانهای جنگ و دفاع، امیر المؤمنین گفته‌ام «والله ما غزی قوم قی عقر دارهم الا ذلوا» بخدا سوگند مردمی که در خانه خود مورد هجوم قرار گیرد ذلیل خواهد شد.

نباید از دفاع پیشگیرانه غفلت کرد. اگر قرار باشد دشمن مورد حمله قرار نگیرد جنگ فرسایشی خواهد شد چرا که هر وقت بخواهد به جایی حمله خواهد کرد. هزارجات باید دیوار آهنین دفاعی داشته باشد. این دیوار با شجاعت مرزداران و همت مردمان شریف ما در داخل و خارج ممکن و میسور است. هرگونه اختلاف و تفرقه در شرایط فعلی خلاف عقلانیت و مصالح علیای مردم ما و خیانت تاریخی به آرمان دیرینه مردم ما و خون شهدا خواهد بود.

رسول حمیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دفاع پیشگیرانه
رسول
نظرات بینندگان:

>>>   بنازم فكر و قلمت را حميدي صاحب. بايد تاجك ها هم هوشيار شوند و دوباره فريب نخورند. يكبار فريب خوردند و اسلحه خود را دي دي ار نمودند كه جنگ تمام شد بايد بيل و كلند برداشت و وطن را بازسازي كرد. عجب ساده دلاني كه فريب خوردند. حالا نه مسعودي نه مزاريي نه ربانيي نه ياران با وفايي كه رهبري ما و شما را در دست گيرد. مردم ما بايد خود از خود دفاع كنند و اماده دفاع باشند ورنه هيولاي طالب همه ما و شما را ميخورد.
اگر هزاره ازبك تاجك واقعا متفق شوند حال ما بهتر خواهد شد.
مظلوم يار

>>>   این سنت الهی است که ظلم وستم هیچگاه وهرگر پایدار نمیماند.در سنت الهی درقانون الهی ودر طول زندگی بشر از ادم علیه السلام وتا خاتم وبعد از ان ظلم وستم فناشدنی است.القاعده وطالبانیزم وداعش همه مفکوره امریکا واسراییل وانگلیس است .انها در طرحشان وپروگرام خود اسلام فوبیا وبخصوص شیعه هراسی رادربرنامه دارند اینها اطفال نامشروعی هستند که هیچگاه کلان نخواهند شد.من از طالبان پشتون هموطن خود بسیار ناراحتم چون او افغان است وهیچگاه افغان برادر خود نمیکشد .من از طالب پاکستانی هیچ گیله ندارم چون او یک مزدور اجنبی است.بنا" ان برادر هموطن من که گول ملاهای فاسد ونوکر عربستان وهابی را خورده میگویم برادر من سلاح تو باید سینه تروریستهایی که پولیس اردوی ملی را میکشد ومردم بی دفاع را میکشد باید پاره کند نه هموطن مارا.طالب وداعشی ازبین خواهند رفت اگر مردم ما متحد باشند//
داکتر عبدالرب اچکزی

>>>   در بدل تسلیمی اسلحه شان برای هر کدام به اندازه درکش بدیل هم اعطا کردند به کسی پول نقد به کسی مقام چوکی به کسی وکالت به کسی در مجلس بزرگان به کسی گاو به کسی چوچه مرغ وبه کسی گوسفند ماشین خیاطی سامان بایسکیل سازی و غیره .بر عکس دیگر گروه ها را بعد از سال ۲۰۰۲مجددا بگی ار نمودند
خدا میداند چندین دی دی ار و بگی ار دیگر شود در این کشور.واقعابسیار پاداش زیاد بود در بدل ۷ سال تمام او مبارزات که در نهایت قحطی و محاصره اقتصادی سپری شد وقار سیاسی در بدل ماموریت سیاسی تبادله گردید.حالا دنیا میخواهد با یک طرف متحد معامله کند نه با یک گروه متفرق و خود خواه .از همو روز اعطای بدیل دی دی ار قدرت های دخیل درک کردو شناخت که هستند مردمانی که خیلی به سختی بدست میاورند و به اسانی از دست میدهند.خود خواهی در فرد مشکل بوجود میاورد چی رسد که در بین سران یک ملت این مرض مهلک جریان داشته باشد جز تباهی ناکامی شرمندگی برای ان سردم داران و ان ملت چیزی ببار نخواهد داشت.بیدار باشید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است