نشست صلح افغانستان در مسکو
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۴۷    ۱۳۹۷/۸/۱۹ کد خبر: 155818 منبع: پرینت


نشست صلح افغانستان در مسکو

نشست صلح افغانستان در مسکو

نشست صلح افغانستان در مسکو

نشست صلح افغانستان در مسکو

نشست صلح افغانستان در مسکو

نشست صلح افغانستان در مسکو

نشست صلح افغانستان در مسکو

نشست صلح افغانستان در مسکو

نشست صلح افغانستان در مسکو

نشست صلح افغانستان در مسکو

نشست صلح افغانستان در مسکو

نشست صلح افغانستان در مسکو

نشست صلح افغانستان در مسکو

نشست صلح افغانستان در مسکو



کد (8)

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست صلح
افغانستان مسکو
نظرات بینندگان:

>>>   Dadnia
این گپ های صلح همه عوامفریبی های اینلیجنت سرویس بریتانیا است
همه ای این سرکردگان قومی چه کرزی و خلیل زاد و غنی و گلبالدین و طالب همه چون یک کمپنی ایتعمتری باهم شریک استند. سرویس اطلاعات انگلیس همه چیز را میداند ، اما امریکایی ها هم فریب میخورند
هدف امریکایی ها حضور در این منطقه است. تصمیم ترک این منطقه برای امریکا دشوار است، چون برگشتی دیگر ندارد.
تنها تاجیکان ساده دل درک نمیکنند ، شعردمیگویند، شعار میدهند و اباس خوب میپوشند

>>>   Baha
یک چهره مشکوک و ساختگی
اینجا چه بازی هایی جریان دارد؟
۲۰ چوپان از واشنگتن و مسکو و ریاض و پاکستان سرنوشت ۲۰ملیون انسان این سرزمین را مانند ۲۰ ملیون راس گوسپند، رقم می زنند!
درکناراین عروسک های فاقد هویت اصلی، قیوم کوچی کاکای اشرف غنی چه می کند؟ آیا این بازی ها بدون هیچ واکنشی از سوی مردم خاموش تا فراسوی تاریخ تداوم خواهد یافت؟

>>>   بیوگرافی شیر محمد ستانکزي نماینده ای طالبان
فرید بهمن
صنف ۷ و ۸ من، شیر، محب و سید غیاث درکنار هم صفنی بودن رفیقان هم بودیم. شیر در میان ما بذله گو و طناز بود. زیادتر محب را ازار میداد و نامش را «پفک» گذاشته بود به خاطر لاغری بیش از حدش. صنف نهم بودیم که شیر و محب به صنف دیگر رفتند و من سید غیاث ماندیم باهم. صنف نهم سال سیاسی شدن ما هم بود. سید غیاث هرگز سیاسی نشد. محب به خاطر برادر زاده بودن قوماندان ژاندارم و پولیس دوران شاه، شاه پرست و کمی اخوانی گک باقی ماند. من شدم شعله یی و شیر شد خلقی. شیر و محب همیشه باهم بودند و من و سید غیاث، که اول نمره صنف ما هم بود و با آن خط زیبا و یک چشم سبز و دیگرش آبی. گاهی که با شیر و محب سر میخوردیم بحث های آتشین میداشتیم. محب فقط ریشخندی میکرد اما شیر به قدرت و استدلال از موضع اتحادشوروی دفاع میکرد. بعد از فراغت از صنف ۱۲، من رفتم دانشکده ادبیات دانشگاه کابل، محب رفت به پوهنتون طب ننگرهار،‌ سید غیاث حربی پوهنتون رفت و شیر محمد هم رفت برای تحصیل در رشته «پارا میدیکل» به هند.
سالها گذشت و غیر از سید غیاث الدین که گاه گاهی میدیدمش از شیر و محب خبری نداشتم تا اینکه بعد از سالها کار و درد و رنج کشیدن و شوهر و پدر شدن مجبور به هجرت به پاکستان شدم.
در پاکستان «داکتر» محب الله را یافتم و از طریق او فهمیدم که شیر هم در پاکستان است و مشغول جهاد در حزب سیاف. این را هم فهمیدم که شیر «دستوری» خلقی بوده٬!!؟
پسر کاکای شیر محمد - شیر اصلن از لوگر است- که نامش شمس الحق بود- به این «الخق» ش چندان یقین ندارم که بود یا نه- در آن زمان در پشاور پاکستان با کدام ان جی او کار میکرد و صاحب رسوخ بود. شمس در مکتب هم یک یا دو دوره از ما پیش بود و مرا از دوران مکتب به صفت رفیق شیر می شناخت و به همین خاطر امید بسته بودم تا برایم کار پیدا کند که نتوانست و یا نخواست.
سالهای مهاجرت به سختی می گذشت و کمتر داکتر محب را میدیدم او در پشاور معاینه خانه داشت و من در اسلام آباد و میان والی کار و غریبی می کردم. روزی در پشاور به دیدنش رفتم و وقتی از احوال شیر پرسیدم برایم گفت که شیر گفته به فرید بگو که هرگز با من مقابل نشود چون می کشمش. باورم نمیشد که شیر به چنین حد عصبیت دینی رسیده باشد.
سالها گذشت و بلاخره زمان غر مستی طالب رسید و شنیدم که شخصی بنام شیر محمد استانکزی در وزارت خارجه امارت کثیف طالبی کدام کاره است. بعد ها فهمیدم که این «شیر محمد استانکزی» همو شیر محمد لوگری و مزاخی و شوخ خود ما است. در دوره طالبان مدت زمان زیادی در بامیان و مزار شریف کار میکردم و همیشه در هراس بودم که شیر خبر نشود سرم. شکر خبر نشد و اینک همو شیر خلقی سابقه و وهابی-سیافی مجاهد و بعد طالب دارد در مورد سرنوشت مردم ما در روسیه گپ میزند.
همی لنگی سیاه خودش است. مسلح قانونی باشم و به گیرم بیاید،‌قبل از اینکه مرا بکشد، میکشمش.

>>>   رئیس هیئت طالبان در نشست مسکو کی بود؟

شیر محمد عباس استانکزی، پسر خاله معصوم استانکزی رئیس عمومی امنیت ملی افغانستان و یکی از کمونیست های دو آتشهء که دو و نیم دهه قبل مردم را به جرم ریش داشتن گردن می زد. و در زمان طالبان مردم را به خاطر ریش نداشتن مجازات میکرد.
حالا نیز ریش اش به سنت اسلامی که طالبان مدعی آن هستند برابر نیست.

حالا فهمیده می شود که چرا طالبان قبله خود را از سوی آمریکا و انگلیس به طرف روسیه چرخاندند.
و ادعای روزنامه آمریکایی که سال قبل گفته بود رهبری حکومت افغانستان مخصوصا (معصوم استانکزی و اتمر) همه روزه با رهبری طالبان تماس دارند نیز درست است.

در این میان ملت بیچاره است که همه روز توسط این جانوران بنام های مختلف سلاخی می شوند.

اميرى

>>>   سلام به همه! مراسخنان عینی وحقیقت هیت طالبان درین کنفرانس خوشم آمد که بالکل حقیقت داشت اوګفت :( درجکومت افغانستان وزیر - هم وزیر است وهم برخلاف دولت - ضمنآهمه جا چور است وغصب ، حتی کوه ها وتپه ها غصب شده است )

>>>   ای ضمیر کابلوف فکر میکنم که نماینده دایمی روس ها در کابل باشد.

>>>   مردم حيران مانده با اين بازي هاي مجهول. اگر صلح كردني استيد زود تر صلح كنيد اگر نيستيد كه مردم بفهمند و در فكر فرار خود ازملك شوند. نيم در دول نيم در اسيا چي وضعيت است؟

>>>   در زمان حکومت نجیب هم رهبران اشرار همینطور به شوروی رفتند وبا روس ها ملاقات کگردند اما با نجیب حاضر به مذاکره نبودند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است