همه چیز میگذرد ولی همه چیز فراموش نمیشود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۷    ۱۳۹۷/۸/۱۹ کد خبر: 155805 منبع: پرینت

جاغوری ها برای تمام ملت شریف افغانستان مخصوصا ملت صلح خواهان هزاره نشان دادند که همیشه و در هر حالت دنبال عدالت جمعی هستند نه منطقوی.

مردم شریف جاغوری بخاطر تامین عدالت و برابری میان هموطنان اش بهترین نخبگان و دانش پژوهان خویش را قربانی کردند بطور مثال در حادثه تلخ و شوم دهمزنگ بیش از پنجاه نفر نخبگان که جام شهادت را نوشیدند از مردم جاغوری بودند در هر جایی که حق و حقوق ملت افغانستان پایمال میشد اولین کسیکه صدای عدالت خواهی خود را به گوش جهان و جهانیان بلند میکردند مردم جاغوری بودند ولی متأسفانه که امروز خود جاغوری و مردم جاغوری داره در آتش جنگ میسوزه هیچ کسی نیست بجز خود مردم جاغوری که در دیگر نقاط افغانستان صدا بلند کنند و از مردم جاغوری اعلان حمایت کنند.

از ولایت های هزاره نیشین جدا خواهش میکنم که با راه اندازی تظاهرات در ولایت های شان صدای عدالت خواهی و اعلان حمایت شانرا بخاطر مردم جاعوری بلند کنند و بالای این دولت فاشیست فشار وارد کنند تا مانع حملات طالبان در جاغوری شوند پیش از اینکه فاجعه بدتری انسانی رخ بدهند ما باید دست همبستگی و همدلی خود را نشان دهیم.

نگذارید که جاغوری بیشتر از این در آتش جنگ بسوزد چون جاغوری همیشه و همیشه سر لشکر عدالت خواهی و عدالت طلبی برای تمام مردم هزارستان بوده و میباشد اما متاسفانه که اکثریت مناطق مرکزی هزاره جات در حالت سکوت خود را قرار داده و در حال تماشای سوختن جاغوری میباشند ما زمانی در مقابل این ددمنشان و فاشیستان حکومت وحشت ملی پیروز میشویم که همصدا و همدست باشیم.

چون یگانه راه پیروزی ما مردم هزاره فقط و فقط در اتحاد و همبستگی ما میباشند.

ستاره جاغوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ستاره جاغوری
همبستگی
نظرات بینندگان:

>>>   بلی واقعیت است قلتلین 80000 کابلی بیگناه و ویران گرانی شهر کابل تاابد در ذهنی مردم و تاریخ خواهد ماند.زلمی

>>>   مردم جاغوری نه ناموس دارند نه اسلامیت دختران شان را ببین از یهودی ها بیشتر ازاد هستند در افغانستان طشت رسوایی شان به صدا در آمده اگر ازین بیشتر ازاد گذاشته شوند نسل یهودی بیشتر در افغانستان رشد خواهد کرد یا باید اصلاح شوند یا نابود

>>>   نجیب بارور
شرم باد به هزاره‌یی که دهمزنگ را فراموش کند، شرم باد به هزاره‌یی که سر بریده‌ی تبسم را از یاد ببرد، شرم باد به هزاره‌یی که تبعیض و تعصب جغرافیایی و قومی غنی را از خاطر ببرد. ننگ باد به هزاره‌یی که پنج‌سال انزوای سیستماتیک را فراموش کند، ننگ باد به هزاره‌یی که از خاطر ببرد که به صرف شیعه و هزاره بودن ستون پنجم در مساجد با آنان چه کرد؟ و هزار ننگ به آنانی که با وجود شناخت عمیق از برنامه‌های شئونیستی غنی او را به هزاره‌جات می‌برند تا این عبدالرحمن خان معاصر با حیله‌گری‌ برنامه‌های ناتکمیل عبدالرحمن را در پنج‌سال آینده محقق سازد. و ده‌هزار ننگ به تاجیک و اوزبیکی که در انتخابات پیش رو از گذشته‌ی فاشیستی عبرت نگیرد و ایستاد نشود

>>>   برادر و خواهر هزاره ام!
شرم باد بر انسانی که حادثه دهمزنگ را فراموش کند. قربانیان حادثه دهمزنگ صرف به مردم شریف هزاره ما تعلق ندارند، آنها فرزندان هر خانواده شهروند افغانستان اند. آنها قربانی عدالت خواهی شدند و زمانی که عدالت تامین میشود همه از آن نفع می برند نه یک فرد و خانواده و حتی یک قوم. خداوند روح همه شان را شاد داشته باشد.
من کاملن با ستاره جان موافقم که ولایت های هزاره نشین نباید جاغوری را تنها بگذارند بلکه از آن فراتر میروم و از باشندگان همه ولایات میخواهم که نه تنها خود را در غم جاغوری شریک بدانند بلکه عملن به دفاع از مردم جاغوری اقدام کنند. جاغوری و ارزگان و مالستان شروع یک فاجعه است ختمش هم شاید در پنجشیر (امن ترین ولایت افغانستان) باشد. رخ پیام من بیشتر به جوانان برومند و عیار پیشه پروان، کاپیسا، پنجشیر و شهرستان های شمال کابل است که باید مسئولیت تاریخی خود را بشناسند و به کمک برادران و خواهران مناطق مرکزی بشتابند. شما ها بودید که پوزه طالب و پاکستان را به خاک مالیدید و حالا نیز طالب و پاکستان شما را دشمن اصلی خود میداند و مسعود بزرگ بود که سایر رهبران را بر مبارزه عادلانه برضد طالب تشویق میکرد. مسعود در نبود امکانات استاد خلیلی را در شرایط خیلی دشوار به منطقه دور دستی در بامیان با هلیکوپتر انتقال داد تا جناب استاد مشعل مقاومت را بر ضد لشکر سیاه طالب فروزان نگهدارد و انصافاً مردم شریف مناطق مرکزی با وجود دشواری ها از عهده امر خطیر کامیاب بدر آمدند. حالا مگر چه چیزی عوض شده است که شما چنین نمی کنید؟ اگر برای دولت بگذارید، کاری از پیش نخواهد رفت. دولت که بیشتر مشغول توطئه و دستگیری مبارزان ضد طالب (علی پور، قیصاری وغیره) است!!! غنی که برای قلع و قمع طالب اولویت قایل نیست، برای او از بین بردن دشمنان خونی (تاجیک و هزار) اولویت دارد نه دفاع از شهروندان کشور که بنابر اصل قانون اساسی رئیس جمهور می باید از جان و مال و ناموس شهروندان محافظت کند. غنی به چنین چیزی سوگند خورده اما آیا شما فکر میکنید زندگی غنی بر اخلاقیات استواراست؟ آیا ارزشی جز تعصب و قوم گرایی برای غنی اهمیت دارد؟
حالا هرکس بخواهد نخواهد سرنوشت هزاره ها با تاجیک ها گره خورده است. متحد شوید در غیر آن نا بود میشوید!! دشمن غدار هم از اتحاد شما میترسد.
رهبران ازبک با وساطت ازبکستان و ترکیه با پاکستان و طالب در سازش اند و هیچگاهی به صورت ریشه ای بر ضد استیلای پاکستان عمل نمی کنند. این را تجربه هم ثابت کرده است و مطمین استم حافظه تاریخی شما هم همین را حکم میکند، پس مسئئولیت مقاومت بر ضد لشکر سیاه طالب و داعش میماند بر شما نسل جدید هزاره و تاجیک!! و جز شما کسی دیگری نیست که این طلسم را بشکند.
برادر محترم رهبران بی عرضه تاجیک و هزاره کار را به این جا رساندند اما همین قدر باز هم جای شکر است که هیچ رهبر مطرح تاجیک و هزاره از غنی پشتیبانی نکرد. چون هیچ تاجیکی مسئولیت معاونیت اول غنی را در تکت انتخاباتی اش نپذیرفت بناً مجبور شد به یکی از بی عقل ترین تاجران قومی ازبک متوسل شود و وی را بفریبد و پست معاونیت اول را در تکت انتخاباتی برای وی بدهد که نتایج آن فریب بزرگ را تا امروزه روز ما می بینیم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است