مسعود: حکومت عامل اصلی جنگ و مشکلات است
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۳    ۱۳۹۷/۸/۱۷ کد خبر: 155791 منبع: پرینت

«احمد ولی مسعود» رییس بنیاد احسمد شاه مسعود با انتقاد از حکومت وحدت ملی بیان داشت؛ از حکومتی که خود عامل تشدید جنگ است هیچگونه توقعی برای حل مشکلات نمی‌توان داشت و همین حکومت یکی از مشکلات اساسی فرا راه مردم افغانستان است.

به گزارش شفقنا؛ احمد ولی مسعود رییس و موسس جریان اجندای ملی در نشستی تحت عنوان “صلح در آیینه وفاق ملی” با انتقاد از عملکرد حکومت وحدت ملی گفت مردم خسته و بیزار از جنگ هستند و علیرغم تلاش برای برقراری صلح هنوز معلوم نیست که حکومت خواهان برقراری چه نوع صلحی است.

مسعود بیان داشت که این موضوع باید واضح شود که حکومت در۱۷ سال گذشته چه گام‌هایی را برای برقراری صلح برداشته است، مردم باید بدانند که طرف‌های درگیر جنگ و صلح افغانستان چه کسانی هستند.

به گفته مؤسس جریان اجندای ملی فصل تبعیض، تنفر و فصل مخالفت با صلح به اتمام رسیده است اما هستند کسانی که بازهم می‌خواهند که این روند را ادامه دهند.
رییس بنیاد احمدشاه مسعود با انتقاد از عملکرد حکومت طی چند سال گذشته بیان داشت، طی یک دهه گذشته حکومت افغانستان تمام دستاوردها و منافع ملی را از دست داده است و معلوم نیست طی ۱۷ سال گذشته حکومت بر روی چه منابعی سرمایه‌گذاری کرده است و ثمره این سرمایه‌گذاری ها چه بوده است.

به بیان احمد ولی مسعود مردم در ابهام و تاریکی قرار گرفته اند و نمی‌دانند که سرنووشت صلح و جنگ افغانستان را چه کسانی مشخص می‌کند.
مسعود بار دیگر به انتقاد از حکومت پرداخته؛ گفت: “حکومت که تاکنون نتوانسته است میان خود صلح بیاورد، چگونه می‌تواند در افغانستان صلح را تأمین کند.
مسعود در اخیر با ارائه راهکار برای پایان دادن به مشکلات تأکید ساخت که ابتدا مشکلات بایستی در میان خود ما حل شود، مسئولین ابتدا باید میان خود تفاهم کنند.

مسعود در ادامه بیان داشت: “بیایم یک تحول عاری از خشونت بیاوریم، تمام مردم افغانستان خود را در آیینه دولت احساس کنند. مردم نباید بگذارند که سودجویان صلح سیاسی و پروژه‌ای خود را تأمین کنند.
مسعود گفت: باید روشن شود که مردم افغانستان از کجا برای تأمین صلح قدم بردارند و از چه راهی برنامه‌ریزی کنند تا طرح واضح برای صلح داشته باشند.

مسعود در ادامه تأکید کرد”هیچ‌کدام از طرف‌های صلح و جنگ طرح واضح برای صلح ندارند درحالی‌که باید برای تأمین صلح به مردم ذهنیت داده شود.
مسعود در جمع‌بندی صحبت‌های خود بیان داشت: بنابراین نقش طرف‌های صلح باید روشن شود، ما باید خطوط سرخ صلح را ایجاد کنیم تا اینکه ارزش‌ها و دستاوردهای دینی و ارزشی ما زیر پا نگردد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسعود
مشکلات
نظرات بینندگان:

>>>   سلام.
مسعود جان دروقت قدرت شما مسئل جنک ونا امنی چه کسی بود.شما مسعودیان وشورای نظار مصروف چور وغارت گری بودید.خود را فراموش کردید حال انتقاد به حکومت دارید.اگر اندکی شرم باشد باید در مقابل تلویز یون ها ظاهر نشوید .
باشنده کاپیسا.

>>>   جراجو
عبدالله قندهاری خطرناکتر از غنی و دیگر فاشیست ها است او بار ها ثابت نموده است که مدافع افغانیت و پشتونوالی است ،فریب فیسبوک چلونکی های عبدالله را نخورید اون بیچاره ها مامور اند که کار های عبدالله دختر چاپ را توجیه کنند.

>>>   از احمد ضيا چيزي ساخته نميشود ماش واري ميلولد. يك استاد عطا كمي غيرتي است امرالله و عبدالله و ضيا ترسو است.

>>>   اطلاعیه ائتلاف ملی:
طوریکه هموطنان عزیز اطلاع دارند وظیفه وهدف ائتلاف ملی صرف وصرف تقسیم چوکی ها است بهمین دلیل درجلسه قبلی که چوکی های رییس جمهور با سه معاونش وصدراعظک باسه معاونش تعین شدند اما استاد عطا اختطارداد که اگر چوکی عبدالله عبدالله را یبمن ندهید من از ائتلاف خارج میشوم بنا ائتلاف مجبور شد باردیگر جلسه را ترتیب وذیلا تعیینات جدید را اعلام کند :
1- همایون همایون رئیس جمهو
2- احمد ضیا معاون اول
3- جنرال دوستم معاون دوم
3- محقق معاون سوم
استاد عطا رئیس اجرائیه
2- لالی معاون اول
3-ظاهر قدیر معاون سوم
4- محمد ناطقی معاون سوم
از خداوند بزرگ بر ای شان موفقیت در راه اختلاس ،غصب ، چوکی فروشی ،قانون شکنی ، آدم کشی ، غصب زمین های دولتی وشخی، را خواهانیم
انشا الله به نسبت تجربه که برادران مجاهد ما از سابق درینمورد دارند اینبار هم موفقتر از گذشته خواهند بود
(ومن الله توفیق )

>>>   آقای ثاقب ؛
هر چند عبدالله و عطا هر دو نه شرم دارند و نه حیا و اما نگفتی که موفقیت رهبر انقلاب سرخ و سبز و نارنجی ودشمن الم ترکیف نا فهم ها چیست که به آن مباهات می کنید ؛

«وابستگي عبدالله به نور؛
يك وقتي گور ويدال گفته بود: "هر بار كه رفيقي موفقيتي كسب مي كند، بخش كوچكي در من مي ميرد." در اين روزها كه تبليغات حواريون عبدالله عليه استاد عطامحمد نور را مي بينم، همين حرف يادم مي آيد.
با هر موفقيتي كه آقاي نور كمايي مي نمايد، عبدالله احساس تحقير مي كند. در اين روزها كل تبليغات حواريون عبدالله متمركز عليه نور است. سوژه ديگري جز نور ندارند. اين تبليغات، آنچه را كه اثبات مي كند وابستگي عبدالله به نور است. تصور عبدالله و حواريونش اين است كه فقط از طريق تعيين نسبت شان با نور مي توانند وجود خود را اثبات كنند. آن ها گاهي اين كار را با دلگرمي به حمايت نور انجام مي دهند (انتخابات ٢٠١٤) و گاهي از طريق نفي او (انتخابات رياست جمهوري پيش رو). و اين در واقع همان چيزي است كه نيچه از آن تعبير به اخلاق بردگي مي كند.»
شهید ثاقب

>>>   Khalid
این چی رازیست؟
هر وقت انتخابات ریاست جمهوری نزدیک میشود، زلمی خلیلزاد و علی احمد جلالی وارد افغانستان شده و فعال میگردند الی ختم انتخابات.
در انتخابات 2014 هر دوتن نقش فعال در تعین گروپهای انتخاباتی داشتند و به باور آگاهان سیاسی تشکیل دولت ضعیف وحدت ملی نتیجه تلاشهای این دو تن بوده است
حالا بار دیگر سر و صدای انتخابات افغانستان و این دو تن فعال در داخل افغانستان

>>>   احمد ولی جان مسعود.
دروقت قدرت تان در فکر چور وچپاوالگری بودید.قبل از آن یک خانه گلی از پدر داشتید ،حال مقایسه کنید این قصر ها را ازکجا بدست آوردید.همه از چور. حال انتقاد از حکومت میکنید.ایکاش در باره جنایات خود هم چیزی میگفتید.همه مردم ازشما نفرت دارند.بغیر از کاسه لیسان تان.
باشنده کارته پروان .همسایه خانه پدری تان.

>>>   دزدان وغاصبین که سابق یک خرلنگ هم نداشتند وفعلا بلند منزل ها دارند ودربانکهای داخل وخارج کشور پول ذخیره کرده اند عامل اصلی جنگ ومشکلات درافغانستان است حکومت عامل مشکلات نیست

>>>   مسعود قنددولک نه میدانم که شرم وحیا دارید که اصلآ ندارید دوره انراشیزم چور کراسی وبربریت برادرت را از یاد بردی چور وچپاول ، دذدی ، آدم کشی ، غصب زمین های دولتی ، گرفتن خانه مردم از پارتمان هادولتی گرفته تاشخصی صد ها قتل وجنایت ،انتقال تمامآ اموال ذخیره های رژیم داکتر نجیبالله از دیپوها سلاح ، مهمات ، مواد غذایی، ،پوشاک والبسه ، روغنیات ،گرفته تا به انتقال پول های دافغانستان بانک همرا با طلا ونفره وسکه های قیمتی که درخزانه بانک نگهداری میشد به ولسوالی چور گر پنجشیر گرفتن قدرت در تمامآوزارت خانه ، ریاست ها ،تصدی ها از ریاست جمهوری گرفته ، وزارت دفاع ملی ، وزارت داخله ، وزارت خارجه ،ریاست عمومی امنیت ملی ، تصدی ها ، گمرکات خلاصه کلام اداره که به ذهن وضمیرچور گری شما مساعد بود از پنچر مین گرفته ، سقو، کلینر ، دریور ، مستری ، نان وای ،دکاندار ، دهقان باسواد وبی سوادرابه نام پنجشیری وبچه عموک گفته در راس اداره مقررنمودید وآنها هم هر آنچه که در توان داشتن ودراداره بعد از چور عمومی شما باقی مانده بود به نام اموال غنیمت گفته مطابق فتوای که از طرف رهبری کثیف شما قبلآ صادر گردیده بود به خانه های خود بردندحتی خانه مردم بیچاره را بزور ویران مینمودید و چوب دستک خانه های شان را شورای لعنتی بی ایظارمی بردند چرادرآن زمان به گروهای اوباش وتعلیم دیده در رشته چپاول وتاراج چیزی نه میگفتید در آنزمان حکومت مسول جنگ تنظیمی وتحملی بالای مردم بیچار کابل نبودکه هدف ومرام آن صرف قدرت ودر انحصار قرار گرفتن قدرت تنهاه به یک قوم خاص که از ولسوالی پنجشیر بود چیزی دیگر نبود نه درد وطن ، نه اسلام دروغین شما نه خدمت به مردم فقط وفقط انحصار قدرت وجاطلبی شیطانی گروه بدنام ونشان شما بود . دذدیدن 53 ملیون دالر وانتقال آن به دبی نهایت لکه نگین وشرم آور دیگر است به برروی سیاه شما؟ دیگر مردم فریب عوام فریبی های شما را نه میخورد در قصر فرعونی وشیادی های که اموز زنده گی مینماید اگر وجدان داشته باشید از خود به پرسید که از کجا شد از پدر چه داشتید خورد نوش شما خون ملت است در قصر که زنده گی مینماید استخوان ورح مردم است که شما کشتید مال آنرا چور وتاراج نمودید وامروز عیش ونوش شیطانی مینماید دیگر شرم است

>>>      سلام.
در ایتلاف که لالی، همایون ،قدیر ، وعطا محمد چور ، قاچاق بران حرفوی وغاصبین زمین وجنایتکاران وجود داشته باشند. مردم چطور اعتماد بکنند.در شورای ملی ازطرف وزیر مالیه مستند واقعیت ها گفته شد.ولی کجاست شرم وحیا،باید خود کشی میکردند.ویا از نظر مردم پنهان می شدند.
پروانی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است