ضربان قلب دارد؛ روح جعلی را از جایی قرض گرفته
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۰    ۱۳۹۷/۸/۱۵ کد خبر: 155760 منبع: پرینت

جنگ بی پایان، نیم فاجعه است. اشرف غنی ها و « رفقای شان» نیمۀ دیگر تراژدی اند.
دکترغنی واقعاً برای انجام کاری که آغاز کرده، کاندیدا شدن دو باره به ریاست جمهوری سال آینده برایش مثل شیر مادر حلال است.

بنیاد همزیستی نیمه در کشور را درهم شکسته و به کشتار مردم در ارزگان و فراه و هر جای دیگر، خمی به ابرو نمی آورد. درجن درجن جوانان قوای مسلح در پاسگاه ها و پادگان ها به طور مشکوک به محاصره تروریست ها در آورده می شوند تا آخرین گلوله شان ته کشیده؛ غذای شان تمام شود و سرانجام آرزوی شان برای رسیدن نیروهای کمکی زمینی یا هوایی بخشکد و در کمال استیصال دست تسلیم به جهاد گران ( به گفته خود این اشرف) وابسته به بیست و یک گروپ تروریستی بالا کنند.

الحق، که اشرف غنی مستوجب ابقا در این مقام است تا با طراحی ماجرا های به مراتب تراژدیک، در آفریدن وحشت اجتماعی رکورد تاریخی قایم کند.

فرماندهان مفشن چهار ستاره و سه ستاره امریکایی و ناتو در تلویزیون ها ظاهر شوند و از مبارزه با تروریزم و آموزش و مشورت های نظامی به نیروهای افغان «تاکید!» کنند. هیچ کسی نسبت به سرنوشت سرمایه های جوان افغانستان جوابگو نیست. جوانانی که در اسارت گاه، تشنه و گرسنه، نومید و درهم ریخته، خشم شان در چشمان شان خشکیده و به سوی دژخیم طالبی خیره می مانند تا نوبت قصابی شان فرا برسد.

از همین جا است که اشرف غنی بخشی از کار یومیه خود را که آویختن مدال به سینه فردی مشکوک (طارق نام بهرامی) و دو همدوسیه دیگر در وزارت داخله و امنیت ملی به سر می رساند. سیستم طوری طراحی شده که هر کس کار خودش را باید انجام دهد و جوابده به کار دیگران نباشد. هیچ کسی نباید از غنی و طارق بهرامی هرگز سوال نکند که اکمال مرمی و تجهیزات برای یک پوسته نظامی دولتی چقدر دشوار بود که وی باوصف آن که خیل طیارات و تانک و نفر بر ها در تحت فرمان داردِ هنوز از انجامش عاجز ماند و لاجرم قتل و فاجعه مکرر شد؟!

و بدینسان است که غنی باید رییس جمهور مادام العمر باشد؛ او توانست به معنای واقعی کلمه کارد به استخوان مردم فرو برد؛ علی رغم هزینه مالی به ظاهر پنج میلیارد دالر سالانه به قوای مسلح افغانستان از سوی امریکا، جبهات جنگ، روی پیروزی و نجات نبینند تا در گزارش سیگار طبق آمار و ارقام تذکر داده شود که طالبان در حال پیشرفت اند! طالبانی که پنج میلیارد دالر سر شان خرج نمی شود. مگر چنان قدرتی قهار اند که نیمی از قلمرو افغانستان را به تصرف خود درمی آورند.

از این قرار، غیر از اشرف غنی، چه کسی شایسته ریاست جمهوری در آینده است؟
غیر از او، چه کسی غیر از وی مستحق بالذات برای استمرار ریاست جمهوری است. مردی که قادر است آن جنرال «پادشاه ساز» را در قوطی کند؛ سرور دانش نامی را از هر گونه جوهر و واقع بینی خالی کرده و کلوپ تفریحی به نام«کاخ سپیدار» را صلاحیت هر کاری بدهد؛ جز حکومت داری و جرأت پرسان و عمل؛ و به سعادت اعضای کلوپ، اشرف غنی وار پوزخندی بزند که زهرش رگ و ریشه تاریخ بوالعجبی های این خطه را مالامال کند. با این حال از یاد نبرید که نسبت به هر رییس جمهور دیگر، تاریخ افغانستان را با دقت خوانده و ارزیابی کرده است.

دکترغنی، شایسته ریاست جمهوری مادام العمر است.

داکتر سهراب سمندری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سمندری
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   زنده وپیروز باد اشرف غنی رئیس جمهور مادام العمر وباید لقب کاکای ملت برایش درقانون اساسی داده شود، چون لقب بابای ملت را ظاهر شاه گرفته است
اگر اشرف غنی بتواند که در دور دوم ریاست جمهوری اش شروفساد معامله گر وچوکی فروش را از صحنه خارج سازد باید جایزه نوبل برایش داده شود
ر

>>>   تبصره‌خوب‌و بجا‌تاوقتیکه‌ ملت‌درخواب‌ ووارثین‌جهاد ومقاومت‌درپی‌ معاونیت‌های‌ پوشالی‌بادآورده‌های‌ فروخته‌شده‌ استعمار‌ باشند حال‌ملت‌ازین‌ بدترخواهد‌بود.
مهاجر

>>>   اشرف غنی دست نشانده امریکا است او بالای خون مردم وکشور ما تجارت میکند او با حکومت فاسدش کشتی این ملت بیچاره را غرق کرد به او اجازه دوباره کاندید شدن را نباید داد.
هارون
افغان

>>>   Raheel
تبانی فاشیزم و تروریزم در جنگ روانی علیه مردم ما

ارگ قطعات اردوی ملی را به دست طالبان برای سلاخی می سپارد تا هیبت قومی بر سایر مردم بنشاند. جنگ طالب با همه شاخ و برگ داخلی و خارجی که دارد از طرف دولت غنی-عبدالله به هدف پیشبرد جنگ روانی فاشیزم علیه اقوام دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفته و به ترکتازی طالبان میدان داده می شود.

کرنش در برابر طالب و بینوا گذاشتن قطعات اردو در محاصره طالبان و تسلیمی شهر ها به طالبان در راستای برنامه های فاشیستی قومی دولت به رهبری غنی و کله جنبانی و دهن جوال‌گیری عبدالله (حکومت وحدت ملی) می باشد.

طالبان نیروی خالص پشتونی است که در تمام کشور اکثریت قریب به اتقاق لانه ها و حامیان شان در مناطق پشتون‌نشین است. در حالی که اردوی ملی متشکل از تمام اقوام کشور است و به ویژه که صفوف اردو بیشتر اقوام تاجیک وهزاره و ازبک اند. ازینرو دولت فاشیستی با بی کفایتی در جنگ در اصل جنگ روانی خویش علیه اقوام را به پیش می برد تا نشان بدهد که هیچ نیروی مانع پیشروی نیروهای پشتون شده نمی تواند و بعدها در صحبتهای چوچه فاشیستها در اینجا و آنجا می نگریم که از نام طالب دیگران را هم طعنه می دهند و هم می ترسانند و مردم را به کولاب فرستادن تهدید می کنند.

خون هزاران جوان ما بریزد و غرور جوانان مان در حقارت و اسارت به دست طالب خرد و خمیر شود تا شمله پشتونی طالب بلند شود و غنی با همان شمله در ارگ جولان بزند. هدف ارگ و سپیدار تحقیر مردم ماست. به سخن دیگر اگر طالب از طرف پاکستان برای تحقیر و توهین و خرد و خمیر کردن غرور همه مردم ما به راه انداخته شد، حکومت غنی و عبدالله این تحقیر و توهین را تنها علیه غیرپشتونها هدایت کردند و ادامه می دهند.

هیچ انسان باغیرت و با عزتی نمی تواند اسارت سربازان اردو به دست طالبان را بنگرد و بی تفاوت بماند. اما این حکومت هرگز و هیچگاهی راهکاری برای جلوگیری از تکرار وضعیت نمی کند. دولت اسیران طالبان را با عزت نگه می دارد و با خلعت رها می کند. هرگز انتقام تحقیر و توهین و کشتار اسیران اردو به دست طالبان را نمی گیرد اما گاهگاهی با سیاه رویی و دیده درایی روسپی‌مآبانه یی از اننقامگیری خون شهدا دم می زند.

اسرا و شهدای ما در صفوف اردو و یا مردم ملکی ما در قرا و قصبات شان، مظلومترین مردمان روی زمین اند که گرفتار مافیای فاشیزم قومی در تبانی با معامله گران زراندوز و بی مغز و بی‌اندیشه سیاسی شده و همه روزه در قربانگاه ها خون شان می ریزد و غرور شان پایمال می گردد.

این حکومت و این دستگاه خاین‌ترین و غدارترین حکومت تاریخ و جغرافیای بشریت است.

مگر نیست؟؟؟

>>>   شرم آور است کدام مقاومت کسی که دم ازمقاومت میزند مر خنده میگیرد مقاومت به زور وقوت بمباردمان بی 52 امریکایی هابود نه به زوروبازوی اشرار وچپاول گران دذدان ، تاراج کننده گان شوروای لعنتی بی ایظار، فراریان کابل به گفته خودشان شیر های خانه وبه نظروگفته مردم ما روبا های بیرون ...دشتی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است