دفاع مردم در برابر تجاوز و جنایت، جنگ قومی نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۸    ۱۳۹۷/۸/۱۵ کد خبر: 155751 منبع: پرینت

مردم مظلوم ارزگان خاص و مناطق هم‌جوار در این شب و روزهای سرد و سرمای طاقت‌فرسا در میان دود و آتش دشمن قرار دارند.

رییس‌جمهور غنی و حکومت به‌جای سرکوب دشمنان مردم و نظام سیاسی، تهاجم بی‌رحمانه‌ی دشمن را که منجر به کشتار ده‌ها انسان مظلوم و بی‌دفاع و آوارگی صدها خانواده‌ی اتباع کشور و حامی نظام سیاسی گردید، را جنگ قومی می‌نامد. این در حالی است که دشمن به انواع سلاح‌های مدرن مجهز و با ساز و برگ نظامی کشنده و پیشرفته و قطعه‌ی سرخ خود قریه‌ها را آتش زده و بیش از هفت‌صد فامیل را آواره نموده است.

گاهی از مدافعین و افرادی که برای نجات خود و مردم خویش با شهامت دفاع می‌کنند عنوان ناقضین حقوق بشر داده می‌شود و زمان دیگر رییس‌جمهور کشور، تهاجم و کشتار بی‌رحمانه‌ی طالبان را جنگ قومی عنوان می‌دهد!

چندین‌روز است تلاش می‌کنیم تا حکومت برای حمایت از حق زندگی مردم و رسیدگی به آوارگان و بیچارگان زن و مرد، اطفال و کهن‌سال نیروی کمکی اعزام کند، راه رفتیم و فریاد کشیدیم اما نتیجه هیچ بود و هیچ! تصور می‌شد بی‌کفایتی و بی‌مسئولیتی مسئولین امنیتی عامل این کوتاهی است، اما حکم رییس‌جمهور برای توظیف هیأت صلح حکایت تلخ ذهنیت وارونه و قبیله‌گرایانه‌ی حاکم بر این دیار است.

به راستی در این ماتمکده از دموکراسی تا حقوق بشر، از حقوق انسانی تا حق شهروندی همه شعار میان‌خالی است و تمام ارزش‌های انسانی و اسلامی به پای تفکر قبیلوی قربانی می‌شود.

همه می‌دانیم که کشتار و قتل غیرنظامیان و سوزاندن خانه‌های مردم بی‌دفاع ملکی و آواره‌نمودن زنان و اطفال و کهن‌سالان مصداق بارز جنایت جنگی است و توجیه این جنایت و سکوت در برابر آن زیر هر عنوانی که باشد، خود نقض حقوق بشری و وجدان انسانی است.

داکتر سید عبدالقیوم سجادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سجادی
ارزگان
نظرات بینندگان:

>>>   به نقل از استاد واصف باختری ؛
در زمان صدارت سردار محمد داود خان یونسکو از کشور های جهان خواسته بوده تا مفاخر فرهنگی و علمی شان را معرفی کنند.
افغانستان #خوشحال_ختک، #رحمان_بابا، #حمید_بابا، #پیرمحمد_کاکر واشرف خان را به یونسکو معرفى كرد .
حال خود بيايد و داورى كنيد!
برگرفته ازصفحه آقای بهادری

>>>   حالا باید اشرف غنی را هم به یو نسکو معرفی نمایند

>>>   Raheel
تبانی فاشیزم و تروریزم در جنگ روانی علیه مردم ما

ارگ قطعات اردوی ملی را به دست طالبان برای سلاخی می سپارد تا هیبت قومی بر سایر مردم بنشاند. جنگ طالب با همه شاخ و برگ داخلی و خارجی که دارد از طرف دولت غنی-عبدالله به هدف پیشبرد جنگ روانی فاشیزم علیه اقوام دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفته و به ترکتازی طالبان میدان داده می شود.

کرنش در برابر طالب و بینوا گذاشتن قطعات اردو در محاصره طالبان و تسلیمی شهر ها به طالبان در راستای برنامه های فاشیستی قومی دولت به رهبری غنی و کله جنبانی و دهن جوال‌گیری عبدالله (حکومت وحدت ملی) می باشد.

طالبان نیروی خالص پشتونی است که در تمام کشور اکثریت قریب به اتقاق لانه ها و حامیان شان در مناطق پشتون‌نشین است. در حالی که اردوی ملی متشکل از تمام اقوام کشور است و به ویژه که صفوف اردو بیشتر اقوام تاجیک وهزاره و ازبک اند. ازینرو دولت فاشیستی با بی کفایتی در جنگ در اصل جنگ روانی خویش علیه اقوام را به پیش می برد تا نشان بدهد که هیچ نیروی مانع پیشروی نیروهای پشتون شده نمی تواند و بعدها در صحبتهای چوچه فاشیستها در اینجا و آنجا می نگریم که از نام طالب دیگران را هم طعنه می دهند و هم می ترسانند و مردم را به کولاب فرستادن تهدید می کنند.

خون هزاران جوان ما بریزد و غرور جوانان مان در حقارت و اسارت به دست طالب خرد و خمیر شود تا شمله پشتونی طالب بلند شود و غنی با همان شمله در ارگ جولان بزند. هدف ارگ و سپیدار تحقیر مردم ماست. به سخن دیگر اگر طالب از طرف پاکستان برای تحقیر و توهین و خرد و خمیر کردن غرور همه مردم ما به راه انداخته شد، حکومت غنی و عبدالله این تحقیر و توهین را تنها علیه غیرپشتونها هدایت کردند و ادامه می دهند.

هیچ انسان باغیرت و با عزتی نمی تواند اسارت سربازان اردو به دست طالبان را بنگرد و بی تفاوت بماند. اما این حکومت هرگز و هیچگاهی راهکاری برای جلوگیری از تکرار وضعیت نمی کند. دولت اسیران طالبان را با عزت نگه می دارد و با خلعت رها می کند. هرگز انتقام تحقیر و توهین و کشتار اسیران اردو به دست طالبان را نمی گیرد اما گاهگاهی با سیاه رویی و دیده درایی روسپی‌مآبانه یی از اننقامگیری خون شهدا دم می زند.

اسرا و شهدای ما در صفوف اردو و یا مردم ملکی ما در قرا و قصبات شان، مظلومترین مردمان روی زمین اند که گرفتار مافیای فاشیزم قومی در تبانی با معامله گران زراندوز و بی مغز و بی‌اندیشه سیاسی شده و همه روزه در قربانگاه ها خون شان می ریزد و غرور شان پایمال می گردد.

این حکومت و این دستگاه خاین‌ترین و غدارترین حکومت تاریخ و جغرافیای بشریت است.

مگر نیست؟؟؟

>>>   اگر از نظر شما آقای سجادی حمله طالبان بر مردم ملکی و پوسته های امنیتی جنگ قومی نیست اعلامیه غنی را بخوانید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است