پناهجویان در آلمان با مشکلات روحی و روانی دچار اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۲۴    ۱۳۹۷/۸/۱۴ کد خبر: 155743 منبع: پرینت

پناهجویان در المان با بیماری های روانی گرفتار اند و کمتر کمکی به ایشان صورت میگیرد.
وضعیت پناهجویان به خصوص بانوان را باید جدی گرفت و گرنه آثار آن مدت ها باقی خواهد.
لطفا این مطلب را فامیل ها خصوصا آنهایی که از مشکلات روانی رنج می برند مطالعه نمایند.

گزارش از فراکفرتر الگماینه: خشونت، فرار و اسکان در خانه های نا مناسب، بسیاری از پناهجویان را به مشکلات روحی و روانی مبتلا می سازد، به خصوص زنان و کودکان که از ان رنج بیشتری می برند.

مطالعاتی را بزرگترین بیمارستان برلین (شاریته) وضعیت بانوان پناهنده را در المان بررسی کرده است، این مطالعات ضعف های عمده را در مراقبت های روانی و پزشکی ذکر کرده است (خانم شولر-اوک) مسؤول بخش کلینیک روانپزشکی (بیمارسنان شاریته) این تحقیقات را رهبری می کند. ازشولر-اوک سوال شد، چرا شما به طور خاص وضعیت بانوان را برای بررسی انتخاب کردید؟
جواب: تا کنون، ما تصویری واقعی از وضعیت کلی بانوان پناهنده که وارد المان شده اند را نداشتیم. تا حال مطالعات دقیقی در مورد گروه بانوان وجود نداشته، بنابر این ما می خواهیم این مشکل را جدی تر گرفته براورده شدن و پیدا کردن نحوه انجام این گروه را جدی تر بگیریم که وضعیت شان چطور است؟

وی افزود: آنها چه تجربه هایی را هنگام فرار متحمل شده و چه آینده ای را برای خود درنظر دارند و دلیل اصلی برای بانوان چه بوده که کشور شان را ترک کنند

بانوان بیشتر به دلیل شناخته شده ای مانند جنگ، تروریسم، عدم امکانات غذایی، بی خانمانی و علت های خاصی دیگری هم برای بانوان وجود دارد که باعث فرار آنها میشود که عمدتا مربوط به خشونت جنسی می شود. به عنوان مثال بسیاری از انها از قتل های ناموسی می ترسند.

با توجه به مطالعات انجام شده بخش بزرگی از بانوان از مشکلات سلامت روانی رنج می برند و تحمل ناهنجاری ها را ندارند. ترس از ربودن دختران شان یا کشته شدن مردان و فقر می باشند که آنها را مجبور به فرار می کند.

تجربه بنده و خیلی از دوستان این است که بیشتر پناهجویان هموطن که به المان می آیند بیشتر در جستجوی داکتر روان پزشک می باشند. اگر فارسی زبان باشد بهتر است تا آنها بتوانند مشکلات خود را با یک زن فارسی زبان راحت تر در ‌‌‌‌‌‌‌‌میان بگذارند‌.

خیلی از فامیل هایی که بنده در برلین و هامبورک می شناسم و یا تلفنی با دوستان هموطن صحبت می کنند از نارحتی روانی رنج می برند و بعضی ها نیز این ناراحتی را کتمان می کنند.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهجویان
منجم زاده
نظرات بینندگان:

>>>   این یک واقعیت انکار ناپذیر است که جنگ در یک کشور نه تنها تلفات جانی و مالی بجا میگذارد،بلکه باعث پیدایش تکالیف روانی نیز برای باشندگان آن بوجود می آورد.
از دست دادن اعضای فامیل و دوستان در جنگ و زخمی شدن آنها،ترس دایمی از رفتن به بیرون از خانه که در کدام حمله انتحاری از بین نرود.افزایش نرخ ها و قیمت های اجناس مورد ضرورت مردم و عدم توانایی آنها در خرید آنها،بیکاری ،فقر و مریضی و ده ها مصیبت های دیگر که زاده پدیده جنگ در یک کشور است،باعث ایجاد تکالیف روانی میشود که بعضاً میتواند توسط پزشک های روانی در صورت از بین رفتن عوامل این تکلیف های روانی،تداوی و مداوا شود،اما در بعضی حالات این تکالیف روانی چنان عمیق هستند که بعضاً تداوی آنها مدت زیادی را در بر میگیرد و جتی در بعضی اوقات امکانات تداوی آن نبوده و داکتران از تداوی آن عاجز اند و در بعضی اوقات،بعد از تداوی دوباره این تکالیف روانی به سراخ آنها می آید.

>>>   اقای منجم زاده!
شما یک جورنالست موفق هستید ولی من هم یک مهاجر درالمان هستم. افغان های مهاجر به مناسبت های مختلف وبهانه های متنوع دوامدار درسالونها محافل باغذای وموسیقی زندهافغانی برپا میکنند وتا نیمه های شب مثل اعضای یک فامیل ابته بدون مشروب تا نیمه های شب میرقصندوشکر خدارا بجا میاورند.
عاقل

>>>   در هر جامعه اشخاصی باتشوشات روانی وجود دارد٬ولی مهاجرین بیکار افغان ماهانه حدود ۲۰۰ ایروپس انداز دارند٬ طبعا انهاکه کار میکنندزیادتر. هرمهاجر افغان روزانه باربار شش متر خیز میزنه.

>>>   خداوند سر لچ را کلاه ندهد و پاه برهنه را کفش ! آنگاه خواهید دید که این شکم گرسنه و پای رهنه های گدا متکبر چه کاری که تصورش نمی رود میکنند .

>>>   به نظر دهنده سوم!
سیصد ایرو شاید در افغانستان پول زیادی باشد،اما در کشور آلمان تنها مصرف ماهانه یک موتر بشمول تیل و موبلایل و عوارض و ورکشاپ و بیمه و مالیه موتر و تبدیل تایر های زمستانی و تابستانی و شستشوی موتر و (آ،دی،آ،سی) یعنی اداره کمک به وسایط نقلیه که در اثر عوارض در جاده ها و شاهراه ها میمانند و آنها به کمک شان می آیند و موتر هایشان را به ورکشاپ ها انتقال میدهند و خود شان را به خانه هایشان.ماهانه حدود پنجصد ایرو یعنی سالانه حدود شش هزار ایرو میشود.
کرایه خانه و پول آب و برق و گاز و مصارف انتقال کثافات و انترنت و مصارف اطفال در مکاتب و کودکستان ها و پول مواد خوراکه و لباس و سفر های رخصتی های تابستانی و زمستانی و انواع و اقسام بیمه های دیگر بشمول بیمه صحی و بیمه تقاعد و بیمه بیکاری و بیمه حفاظت و نگهداری در هنگام پیری و بیمه اطفال که کدام چیز مردم را خراب نکنند و یا نشکنند و غیره.
شما فکر نکنید که در کشور آلمان مردم چقدر عاید دارند،بلکه این را نیز در نظر بگیرید که چقدر مصرف دارند.

>>>   باسلام پست وبی وجدانترین انسانهادر بین مهاجرین کسانی هستند که مجردی به اروپاآمده اند همگیشان خواهرهای خودرامادرهای خودرا زنهای خودرا درافغانستان
رهاکرده اند و خودشان برای عیاشی وخوشگذرانی به اروپاآمده اند غاعل ازاینکه تواگردر اروپاخوش گذرانی میکنی زن وخواهر ومادرت هم مثل تو نفس دارد و خوراک میخواهد انهارا هم یکی سیر میکند امااز راه عیاشی مثل خودت.
م د

>>>   كشور هاي ناتوان و فقير مثل افغانستان و ايران و پاكستان جمعيت بيشتر مهاجر در جهان دارند .

>>>   شاید هم افغانها در خارج نمیرقصند٬ بلکه رقص سما اجرا میکنند(سما افغانی).یعنی رقص بانغمه(ناچ میری بلبل ای پیسه ملیگا).

>>>   منظور از پس انداز ماهانه ۲۰۰ ایرو سالخوردهاست٬ که انها مصارف اضافی مثل موتر وغیره ندارند.

>>>   درین مورد همه اتفاق نظر داریم اگر کسی فامیلش دروطن گرسنه وخودش در اروپا میرقصد٬کودن وفضول وبی وجدان است.ولی اکثریت با فامیل های خود یکجا هستند.

>>>   آلمان باید بخاطر امنیت جان مردم خود پشتونها را
شناسایی کنند و باید سریع دیپورت کنند چونکه پشتونها
همگیشان وابسته به طالب وداعش هستند اگرطالب وداعش نیستند تفکرطالبانی و داعشی دارند همگیشان
مانند ویروس هستند که برای سلامتی خطرناک هستند
و همگیشان مجردی به آلمان آمده اند وفقط کارشان خرابکاری و موادمخدرفروشی و اذیت وآزارمردم دیگرکاری
ندارند وهمگیشان خلافکارهستند وهمه جرم وجنایت در
اروپا زیرپای قوم پشتون است

>>>   بيشتر پناه جويان كه به مشكل روحي و رواني دچار اند پناه جويان كشور هاي فقير و عقب مانده مانند ايران و افغانستان پاكستاني و چند كشور افريقايي اند. پناه جويان ساير كشور ها حال شان بهتر است.
شمس از المان

>>>   مهاجرين كشور هاي فقير مثل ايران و پاكستان در المان بيشتر مشكلات روحي و رواني دارند چون از طرف فاميل هاي شان پول برايشان نميرسد . چراكه در كشوز هاي شان نان خشك هم پيدا نميشود بخورند. الحمدلله وضع افغانها خوب است از افغانستان براي اكثر شان پول ميرسد.
نظام باي المان

>>>   برادر عزيزم !
همانطوريكه يك برادر تذكر داده اينجا همه مصارف را كشيده يك مهاجر بيكار افغان ماهانه دوصد يورو پس انداز ميكند و افغانها كه خيلي كارگر و فعال اند برعلاوه ان دوصد يورو كار هم ميكنند و پول كار كردگي شان را هم پس انداز ميكنند و همچنان از افغانستان هم براي اكثر شان كه پولدار اند پول هاي زيادي مياييد. اينجا تنها ايراني ها به مرض رواني و روحي از اثر فقر مبتلا اند چون نه كارگر و زحمت كش اند تا پول دربياورند ونه فاميل هاي شان توان دارند كه كمك شان كنند چون ايران از جمله كشور هاي فقير است. و اكثر ايراني ها از فقر فرار نموده اند ولي افغانها اكثرا پولدار ها به اروپا امده اند و مليون ها دالر در افغانستان دارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است