غنی اوغان و ملتزم به قانون اساسی است یا طالب؟
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۵    ۱۳۹۷/۸/۱۳ کد خبر: 155722 منبع: پرینت

امروز جناب اشرف‌غنی، جنگ ارزگان را «منازعات قومی» خواند.
این در حالی‌ است که جنگ ارزگان، جنگ مدافعان مردم در برابر تجاوز و قدرت‌طلبی طالبان است. این گروه بارها به مردم ارزگان نامه فرستاده‌ است به آنان، تسلیم شوند. با تجاوز خود نیز مناطق حسینی، کندلان و... را تصرف کرده‌اند.

طالبان در سایت رسمی خود (امارت اسلامی) جنگ ارزگان را برعهده گرفته و عبدالله باریکزی، ولسوال پیشین ارزگان خاص، در مصاحبه‌ای تلویزیونی، کشته شدن ۲۲ تن از مدافعین را به طالبان تبریک گفت.

طالبان، در ارزگان به کشتار غیر نظامیان اقدام کرده و بیش از ۴۰۰ خانوار را آواره کرده‌اند. حالا رییس جمهور آمده، جنایت طالبان را خاک‌پوشی کرده و جنگ را نزاع قومی نشان داده است!

جناب اشرف‌غنی خوب می‌داند که اقوام در افغانستان، با برادری و احترام در کنار هم زندگی کرده‌اند. مردم اوغان، غالباً متوحش و جنایت‌کار نیست. تنها کسانی که به گروه های تروریستی پیوسته‌اند، با تٱسف سر از انحراف فکری و اخلاقی در آورده، عمل ضد بشری و کشتار بی‌گناهان را انجام می‌دهند و به تمام معنا متوحش‌ اند. در واقع، طالبان اوغان واقعی نیستند، زیرا اوغان، هیچگاه راضی به کشتار هموطن خود نخواهد شد.

حالا جناب اشرف‌غنی باید تکلیف خود را روشن کند که وی اوغان و ملتزم به قانون اساسی است یا طالب است؟

محمدحسین فیاض


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
اوغان
طالب
نظرات بینندگان:

>>>   درپشت هر جیغ یک دروغ خوابیده است .
دیروزدریکی از رسانه های مشهورآلمانی درپای عکسی از دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا نوشته بودند : « این مردهرقدر زیاد گپ بزند ، زیاد دروغ می گوید . »
در شرح عکس ، این نکته اضافه شده بود که دونالد ترامپ از زمان بقدرت رسیدن تا کنون به گونه ی متوسط درهرروز ، هشت دروغ گفته است . و به دلیل انتخابات میان دوره ای امریکا ، سلسله ی دروغ پردازی هایش درین اواخر قوس صعودی می پیماید .
وقتی این نکته را درباره ی دروغ پراگنی های رییس جمهور ترامپ خواندم ، گزافه ها و دروغ پراگنی های رییس جمهورغنی به یادم آمد که گاهی لاله های سرقت شده ی ما را ازهالند برمی گرداند و زمانی در پنجسال ، کل کشور را صاحب برق می سازد .
رییس جمهورغنی که آرزو دارند برای به سر رساندن کارهای نا تمام شان ، پنجسال دیگردر قدرت بمانند ، حالا با سفرهای پیهم تبلیغاتی درولایات ، ازافتتاح یک سب استیشن برق یا گذاشتن سنگ تهداب یک عمارت ساده که کار زیردستان شان است ، سوء استفاده نموده ، درهرمجلس ومحفل بازهم وعده میدهند و بازهم گزافه میگویند ــ همانند وعده های تحقق نیافتنی که به اهالی غزنی ، کندز ، هلمند و قندهار... داده اند .
ایشان این وعده های میان تهی را در حالی به اهالی ساده دل و لایات می دهند که " سیگار " سازمان بازرسی معتبرامریکایی و شخص جیمزمتیس وزیردفاع امریکا با صراحت اعلام داشته اند که ، طی چهارسال اخیر درافغانستان ، فساد و بی ثباتی بیشتر و گسترده تر شده ، ساحه ی نفوذ دولت ، شانزده در صد کاهش یافته و هرماه صدها سربازافغان به قتل میرسند .
جناب رییس جمهورغنی که با این خرده گیری های حامیان امریکایی شان آشنایی دارند ، بی توجه به آن ، به دروغ های شاخدار، وعده های بی بنیاد و جیغ های بلند تراز پیش شان ، ادامه داده ، میخواهند کرسی ریاست جمهوری را ، پنج سال دیگر برای کارهای ناتمام شان در اختیارداشته باشند .
ناظران سخنرانی ها و کردارهای هردو رییس جمهور به این باوراند که : همانگونه که دونالد ترامپ هرقدر زیاد گپ بزند زیاد دروغ میگوید ؛ رییس جمهورما هم هرقدر بیشتر جیغ می کشد ، به همان اندازه ازحقیقت دورتر می شود . فروغی

>>>   Kabuli
برادران اوغان !
ما مردم غیر پشتون قبول داریم که شما زور دارید ، چون آمریکا و عربستان و پاکستان حامی تان هست و شما به نفع شان هستید اما لطف کنید طرفدار قتل عام ما نباشید . من بعضی از روشنفکران پشتون را می شناسم که طرفدار نابود شدن همه غیر پشتون ها هستند تا پشتون حاکم باشد . قبول کنید که افراطی گری قومی و مذهبی زندگی همه ما را جهنم کرده است . بیایید قوم و نژاد و زبان و مذهب را دفن کنیم فقط مثل یک انسان زندگی کنیم .

>>>   غنی احمد زی مشبه منه طالبان است .
شاعر ناشناس

>>>   I غنی پشتون است و به پشتونوالی معتقد است

>>>   Mlat
ﺟﺎﻟﺐ اﺳﺖ اﻳﻦ ﺩﻭﻟﺖ ﻓﺎﺷﺴﺖ ﻭﻧﻮﻛﺮ. ﻓﻜﺮ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻣﺮﺩﻡ ﻭﻃﻦ ﻣﺎ اﺣﻤﻖ ﻫﺴﺘﻨﺪ, ﺁﻣﺮﻳﻜﺎﻳﻲ ﻫﺎ ﺑﺪﻭﻥ ﻣﻮﺟﻮﺩﻳﺖ ﻳﻚ اﻓﻐﺎﻥ ﻭﻳﺎ اﻭﻏﺎﻥ ﺑﺎ ﻃﺎﻟﺒﺎﻥ ﻣﺬاﻛﺮﻩ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ ﻣﻴﻜﻨﺪ و ﺩﻭﻟﺖ ﻓﺎﺷﺴﺖ ﻭﻧﻮﻛﺮ اﺯ اﻥ ﭘﻴﺸﺘﻴﺒﺎﻧﻲ ﻣﻲ ﻣﻴﻜﻨﺪ و ﻣﻲ ﮔﻮﻳﺪ ﻛﻲ ﻫﺮﺩﻭﻟﺘﻲ ﻛﻲ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺻﻠﺢ ﺑﺎ ﻃﺎﻟﺒﺎﻥ ﺻﺤﺒﺖ ﻣﻴﻜﻨﺪ ﭼﻮﻥ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺻﻠﺢ اﻳﺖ ﻣﺎ ﺗﺂﻳﺪ ﻣﻲ ﻛﻨﻴﻢ
ﺣﺎﻝ ﻛﻲ ﺭﻭﺳﻬﺎ اﻳﻦ اﻭﻏﺎﻧﻬﺎﻱ ﻏﻮﻝ ﻏﻨﻲ. ﺭا ﺩﻋﻮﺕ ﺑﻪ ﻣﺬاﻛﺮاﺕ ﺻﻠﺢ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻧﻤﻲ ﭘﺬﻳﺮﺩ
ﺑﺮاﺩﺭاﻥ ﻟﻌﻨﺖ ﺑﻪ ﻧﻮﻛﺮ ﻭﻧﻮﻛﺮﻱ ﻛﻲ اﺯ ﺧﻮ. ﺣﻴﭻ اﺭاﺩﻩ ﻧﻤﻲ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻲ.

>>>   غنی نور چشم ماست او افغان، پشتون و طالب هست. ما به آن فخر میکنیم و از وی دفاع میکنیم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است