امیدوارم مردم به کرزی "نه" بگویند
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۰۲    ۱۳۹۷/۸/۱۳ کد خبر: 155716 منبع: پرینت

محترم کرزی صاحب در لیست نشرشده توسط هواداران کاندید به ریاست جمهوری افغانستان نام وفوتوی محترم حامد کرزی رییس جمهور چندین ساله گذشته افغانستان هم مشاهده میشود و این تعجب آور است که کرزی صاحب چطور علاقمند هستند که دوباره به اریکه قدرت ریاست جمهوری تکیه زنند، با این همه چور و‌ چپاول‌، اختلاس، رشوه گیری بی حد و حساب و چور و چپاول دارایی های عامه و پول های جامعه جهانی که از پول مالیه دهندگان آن کشور ها به آدرس مردم مستضعف افغانستان داده شد و بیشتر این پول ها توسط وزرا، والی ها و رده های پایینی، دست سوم و چهارم و غیره چور و چپاول‌ شد.

نه سرک ها جور شد، نه سرک های جدید ایجا د شد و نه بیکاری کم شد و نه مکاتب جدید زیاد اعمار گردید و در جایی که اعمار هم شد سه بر چهار حصه پول هایی که باید مصرف میشد را دزدی کردند‌ و بسیاری تعمیر های ساخته شده بعد از سه چهار سال از بین رفته و ریخت و پاش گردیده است و تاسف بار و غم انگیزتر اینکه جناب کرزی صاحب خود را رهبر بلامنازع عموم مردم شریف افغانستان دانسته و به فکر دوباره به قدرت رسیدن هستند و هواداران شان هم بی صبرانه خواب خرگوشی دوباره تشریف آوری شان را در سردارند تا باز‌ آن دوران طلایی فرا رسد و عیش و عشرت و میله و ساعت تیری و مهمانی دوره ها، بزم های ساعت تیری و عیش و نوش و پولداری های گذشته شان شروع گردد.

فکر کنم اینبار محال است که خود آقای کرزی دوباره به اریکه قدرت تکیه زنند‌ و شاید‌ مردم افغانستان دوباره این سرمه آزموده شده را نیازمایند و به اوشان نه بگویند و اما‌ اگر موضوع ایتلاف به میان آید و گروه های قدرتمند دیگر، آقای کرزی را به رهبری بپذیرند، در آنصورت شاید دوباره تاریخ تکرار شود و پس همان آش و همین کاسه به میان آید و فکر کنم این گزینه هم جنبه عملی نداشته باشد.

به هرصورت امیدوارم در انتخاب پیشروی ریاست جمهوری گزینه های خوبی که حداقل پنجاه فیصد از گذشته بهتر باشد، شانس موفقیت را به دست آورند و به آقای کرزی و تیم شان و دیگر کسانیکه از این قماش باشند جواب نه داده شود.

شمس الدین نصرت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
ریاست جمهوری
نظرات بینندگان:

>>>   اول قانون اساسی تغییر داده شود و بعد این مباحث مطرح گردد .
ازمتن نبشته ای این آقا معلوم میشود که او قانون اساسی را تا حال نخوانده است . از بی خبر مجو باخبری .
اگر اجیرانی کرزی کرزی میگویند بدون تغییر قانون اساسی خاک خشک را به
دیوار زدن است . یا اینکه بگذارید هرکه به دول خود بکوبد .
م. کریم آهنگر

>>>   کرزی میتواند خصومت و نفاق قومی و قبیله یی که جناب غنی با افروختن آن میان مردم افغانستان بقای خود را می پالد از میان بر دارد. سیاست های کنونی غنی افغانستان را به زمان حکومت مجاهدین بر می گرداند و دوباره جنگ را به اقوام تقسیم می کند برای خودش بسیار آسان است تا به امریکانزد دختر و پسر خود بر گردد اما خاموش کردن این نفاق دوباره از توان هیچ کسی نیست و امریکا هم به همین بهانه از افغانستان خارج و تمام ملامتی را به گردن افغان ها می اندازد.

>>>   گرچه کرزی فقط برای خراب کردن رآی غیرپشتونها و کمپاین برای انتخابات۲۰۲۳ کاندید خواهد کرد ولی دقیقاً او خائنی است که میلیاردها دالر را به کام مافیاها ریخت که ریشه فساد اینها بزرگترین مشکل بوده و خواهد بود! همچنین فاشیست درجه اول است که طالبان را مسلط ساخت که امروز پشتون میدان دار بی چون و چراست!
گرچه ضعف و موقف افغانستان مشکل اصلی است ولی غنی آثار به مراتب واقعی تر از کرزی دارد که حداقل فرصت ظرفیت سازی برای تمام اقوام بوجود میاورد.
اس پ هزاره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است