نمایندگان جعلی مذاکره کننده طالبان دستگیر شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۰    ۱۳۹۷/۸/۱۳ کد خبر: 155709 منبع: پرینت

به ادامه قصه دکاندار کویته که چندسال قبل به نمایندگی از طالبان با حامدکرزی و شورای صلح مذاکره و ملاقات می‌کرد، این‌بار دوتن بنام‌های ملا سخی‌داد حقانی و عبدالمالک فتاحی همین کار را با دولت غنی و شورای صلح کرده اند.

گروه طالبان اعلام کرده اند که ملاسخی‌داد و عبدالمالک فتاحی، با اسناد جعلی به نمایندگی از این گروه با دولت افغانستان و شورای صلح در چندین مرحله ملاقات و مذاکره کرده اند‌.

سخنگوی طالبان همچنان گفته است که این دوتن جعل‌کار، به نمایندگی از این گروه به برخی کشورهای منطقه از جمله ایران و ترکمنستان نیز سفر کرده و با منابع خارجی مذاکره کرده اند.

این دوتن توسط طالبان دستگیر شده و در ویدیوی که از اعترافات آنان نشر شده، هردو از رهبران طالبان معذرت‌خواهی کرده و خواهان بخشش شده اند.
ملاسخی‌داد حقانی باشنده ولایت قندهار است و عبدالمالک فتاحی باشنده ولایت بلخ.

عبدالمالک فتاحی در پیوند با گفتگوهای صلح و با استفاده از سند جعلی، با رهبران حزب جمعیت از جمله عطامحمدنور و ستار مراد نیز چندین بار گفتگو کرده است.

مختار وفایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
مذاکره
جعلی
نظرات بینندگان:

>>>   اداره ناکام بنام امنیت ملی که دراصل کمپنی خصوصی پنشیر وردک می باشدباید خود کشی کنند خجالت بکشند !معاش وامتیازات که ازین بابت از حکومت میگیرید چیز جان تان شود ، درکجا هستند چی میکنند؟؟تشکیل شانرا ببین از پنجصدرساست اضافه تر هستندهرچه بچه دسکو کچه وپَک وبی ادب است دراین کمپنی خصوصی استخدام شده کار شان کجاست ازچی خبر هستند؟؟
حالا هم شاید بگویند ما خبرداشتیم !!!!!
درهیچ کشور جهان چنین اداره ناکام ومغلوب ومنفعلی وجود نخولاهد داشت !
ریاست امنیت ناملی وولسی جرگه افغانستان هردو بار دوش حکومت هستند هردو ناکام وغیر موثر هستند از بودن شان نبودن شان بهتر است ،
خدامیداند چند ملیون دالرپول از کد 91 را اینها نوش جان کرده اند ،

>>>   ای دولت مردان به این اندازه لوده بوده که اصلا تصورش ممکن نیست .

>>>   از نام اش معلوم است که او نماینده طالبان نیست.
ملا سخی داد معلومدار یک هزاره است.او چطور نماینده طالبان میشود؟

>>>   اگر واقعیت داشته باشد خاک بر سر این امنیت و این دولت و خاک بر سر اشرف غنی.

>>>   این ترفند خود طالبان است وقتی که پول خود را گرفت باز نماینده خود را به جعل محکوم میکند کدام تحصیل کرده ویا انسان با وقار است که به این عمل شان حیران شویم همگی شان دزدان و رهزنان است که صرف به دزدی چپاول نفس شان را قناعت میدهند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است