چه کسی از پشتون ها رییس جمهور خواهد شد؟
به چند نامزد پشتون از طرف آمریکایی ها موقع داده شده است تا خود را در راستای حفظ منافع آمریکا ثابت کنند و به سران غیر پشتون نیز القا کرده اند که شما هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارید 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۲    ۱۳۹۷/۸/۱۳ کد خبر: 155705 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) درحالیکه یک ماه و نیم دیگر به زمان ثبت نام نامزدان ریاست جمهوری باقی مانده، از حالا رایزنی ها و تبلیغات برخی نامزدان ریاست جمهوری آغاز شده است.
اشرف غنی در ادامه سفرهای ولایتی خویش به پکتیا رفت تا تعداد دیگری از پشتون های این ولایت را باخود همراه بسازد و در انتخابات ریاست جمهوری آینده از آنان استفاده کند.
غنی وعده های زیاد میدهد اما به هیچکدام از آنها عمل کرده نمی تواند بلکه در قالب وعده به مردم، آرزوهای خود را بیان می کند که بطور یقین اکثر آنها در شرایط فعلی افغانستان زمینه عملی شدن ندارد.
این موضوع را شخصا اشرف غنی درک کرده است اما بیشتر بخاطر این وعده های فراوان میدهد که توجه مردم را هرچند موقت، بخود جلب کند تا خارجی ها ببینند که او هنوز قوت و نیروی کار کردن و جلب آرای مردمی را دارد تا چند صباحی دیگر به وی اجازه غلامی و نوکری را در سایه غارت افغانستان بدهند.

اما خارجی ها!
آمریکایی ها که امروز حرف اول را در افغانستان می زنند و دیگر نیروهای بین المللی را در افغانستان گوش به فرمان خود ساخته اند و جرات تصمیم گیری و مانور را از دیگر همراهان بین المللی خود گرفته اند، در حال بررسی روی گزینه بعدی برای ریاست جمهوری افغانستان هستند. اینبار نیز مانند انتخابات و انتصابات گذشته، تعیین رییس جمهوری به رای مردم نیست و آمریکایی ها هنوز موضع خود را پیرامون رییس جمهور آینده مشخص نکرده اند، اما نامزدان ریاست جمهوری تلاش دارند تا به چشم آمریکایی ها خوب و ارزنده جلوه کنند و بگونه گام برمی دارند که آنان فکر کنند تنها منافع شان در افغانستان با این نامزد حفظ خواهد شد.

از جانب دیگر به چند نامزد پشتون از طرف آمریکایی ها موقع داده شده است تا خود را در راستای حفظ منافع آمریکا ثابت کنند و به سران غیر پشتون نیز القا کرده اند که شما هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارید، پس باید همچنان نفر دوم و سوم باشید نه رییس جمهور!

برهمین اساس، حنیف اتمر را زودتر از موعد از کنار غنی بیرون کشیدند تا او نیز رقیب دیگری برای غنی در انتخابات ریاست جمهوری باشد. اشرف غنی تابع بود دست پرورده خودشان و سر سپرده و پسر و دخترش نیز گروگان در آمریکا! پس می توانست همچنان بهترین گزینه برای دوره بعدی ریاست جمهوری نیز باشد. اما بیش از اندازه ای که مورد قبول آمریکایی ها است تنش زایی کرده است. حتی در برخی موارد با ایجاد تنش های بی مورد، در حال دور شدن از اهداف آمریکایی بوده است که با اخطار سفارت آمریکا دوباره سرجایش برگشته است.

در حال حاضر آمریکایی ها روی سه گزینه برای ریاست جمهوری بعدی در حال بررسی هستند، حامد کرزی، اشرف غنی و حنیف اتمر. بقیه نامزدان نیز که شاید گوشه چشمی نیز از سفارت آمریکا برای کاندید شدن گرفته باشند، صرفا برای بازار گرمی به میدان می آیند و شاید نقشی به آنان در دولت بعدی درنظر کرفته شود.

از میان این سه رقیب خطرناک، حامد کرزی زیرک و نکته سنج است اما همچنان حافظ منافع آمریکا در افغانستان بوده و از این ببعد نیز خواهد بود و تنها کسی است که می تواند در مواقع حساس با تعقل تصمیم گیری کند و واکنش ها را علیه آمریکایی ها در سطح نگهدارد و نگذارد دشمنی با آمریکا منافع آنها را در افغانستان با خطر مواجه سازد.

اشرف غنی بی پروا و گستاخ است و برای از میان برداشتن رقبا و حریفان و دشمنان واقعی آمریکا قاطعانه به میدان می آید و بدون توجه به عاقبت و عواقب کاری که انجام می دهد، آن را عملی می سازد و هرگز در این مورد دچاز تزلزل و تردید نمی شود.

حنیف اتمر جاسوس است، نه سیاست می داند و نه قاطعیت دارد، مدیریت وی در برنامه های پشت پرده و پنهانی عالی است و نظیر ندارد. او همه امور را در کمال آرامش و خونسردی مدیریت می کند. او حمله نمی کند بل از پشت خنجر می زند و این راز موفقیت وی در کار با سه سازمان جاسوسی جهانی (روسیه و انگلیس و آمریکا) بوده است.


در هر صورت آمریکایی ها بقیه سران اقوام و احزاب را در محور این سه فرد جمع می کنند و برای بقیه در جهت بازار گرمی انتخابات و واقعی جلوه دادن آن به مردم افغانستان و حتی جهانیان، میدان باز می کنند.
البته این نیز ممکن است که آمریکایی ها از هر سه مورد مدنظر استفاده ابزاری کنند و در آخر کار یک نامزد گمنام بدون هیچ سابفه ای را وارد عرصه کاروزار انتخاباتی نموده و بقیه را نیز مجبور بسازند که در کنار آن قرار بگیرند!
در این کشور از آمریکایی ها هیچ چیزی بعید نیست!

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتون ها
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   Haroon Amirzada
جنگ نامگذاری ها در خیابانهای کابل
تقریبا ۷۰ فیصد نام ها در شهر کابل از خیابانها گرفته تا شهرک ها ، مکاتب و عمارت ها و فرود گاه کابل به نام این و آن پای لچ قندهار نام گذاری شده است. تمام تاریخ سه سده این کشور پر از قهرمانی های پای لچان مرد و زن قندهاری است. هر لچک و هر چاقچی و دست پرورده ایران صفوی، انگلیس، روس، پاکستانی، عربی و امریکایی بحیث قهرمان افغانستان معرفی میشوند.
یگانه فرودگاه بین المللی کابل بنام سلطان فساد کرزی یکی از پای لچان مزدور امریکا نام گذاری شده است.
در کابل به اندازه یک سوزن هم جای برای نام گذاری نمانده است. آخرین پای لچ قندهار که در آغوش جنرالان آمریکایی جان داد، حالا یک بلای بزرگ بر سر جاده ها و چهار راهی های کابل تبدیل شده است.
هیچ جای مناسب برای او نیافتند چهار راهی مسعود را با او تقسیم کردند.
او کجا و مسعود کجا!
چهار راهی شریکی یک اختراع جدیدی متفکر دوم جهان است.

>>>   نتیجه انتخابات پارلمانی در گرو خواست ها نا مشروع داکتر عبدالله و غنی، نامزدان در خانه ملت راه پیدا خواهند کرد که قبلاً بر حمایت از غنی و عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری پیشرو بیعت کرده باشند، نمونه واضح ان به تعویق انداختن مکرر نتیجه ابتدایی انتخابات پارلمانی است، این روند تا هنگامی تطبیق میگردد که اهداف شوم و نا مشروع انها براورده شود. حرف اخیر اینکه تکیت انتخاباتی این دو چهره ناکام و رو به زوال نشود که دو باره بالای گرده های مردم تحمیل شود!
حرمت "شورش"

>>>   نبیل هم کارمند CIA است هم به کرزی نزدیک است وهم خیلی مانند دیگران بد نام دررسوایی فساد نیست وهم مقداری با ایتلافملی روابط تنگا تنگ دارد من فکر می‌کنم چاپی اش ازدیگران کمتر نیست .

>>>   اشرف غنی بدون چون وچرا انتخاب امریکا است وهمهای راهارا هموار نموده است وسد ها بر داشته شده وبهترین تئا مین کننده منافع امریکادر منطقه وافغانستان است واساسا مسیحی برای مسحی کار میکند نه برای مسلمانان وافغانستان و مشرف غنی تنها گزینه برای امریکا وترامب مسیحی وجنایت کار که دستش به خون ملت مظلوم یمن الوده است میباشد

>>>   هم وطنان عزیز این میدانیم که درقانون اساسی کشور به معاونیت ریاست جمهوری صلاحیت های کمتری در نظر گرفته شده است. وریس جمهور صلاحیت عام تام دارد دراین اواخر دیدیم که حتا همین صلاحیت های کوچک هم به معاون ریس جمهور جنرال دوستم داده نشد.
کشور ما تحت حمایه جامعه جهانی به رهبری امریکا است این همه میدانند.
پس هیچ نامزد ریاست جمهوری بدون موافقه امریکا نمیتواند کامیاب شود.حزب جمعیت اسلامی وبزرگان شمال باید با امریکا موافقه نمایند بخاطر ریاست جمهوری وباید رضایت کشور حامی را بدست بیاورند ومنافع آن کشور مانند غنی تضمین کنند .در غیر آن نامزد شدن در این شرایط انرژی مردم ضایع کردن ومردم بیچاره را امید بیجا دادن است.
امیدوارم که بزرگان این درک کنند ومیکنند و انشا الله برنده خواهیم شد.
لطفا به اشتراک‌بگذارید تابه گوش این بزرگان برسد که ملت بیدار است.
سپهر خراسانی

>>>   هـرکس راکه ترامپ خان تعیین کند ما قبولش داریم !حتی اگر جان باز خلن سفیر شانرا تعیین کنند بهتر از ع و غ اتمر است

>>>   هرکسی شود بهتر وموثر تر از شرو فساد است، اقلا چند کلمه راست یادروغ برای گفتن دارند مثلا در مورد سیاست خارجی داخلی اقتصادی پروژه ها مشکلات محلی مردم مشکلات تجارتی برای هرکدام یک راه حل درست یا نادرست ارائه میکنند
اما آن غاصبان واختلاس گـران هیچ حرفی برای گفتن ندارند فقط تقسیم چوکی ها !در طول سی سال یک حرف در مورد برنامه های شان کسی نشنید بجز تقسیم چوکی ها !

>>>   ان گمنام ویا نه چندان مشهور هامیتواند قیومی باشد ویا اسدالله خالد ویاوزیر داخله ای سابقه که اسمش نمیدانم داود عمرزی بود یا چیز دیگر که یادم نیست هرکه را بیاورند حیثیت نماینده وسخن گورا دارندنه ریس ارگ ویا حاکم با اقتدار اینها چندان مهم نیستند انچه بسیار با ارزش است برامدن نیروهای خارجی میباشد گرچه بعید به نظر میرسد اما از امکان بیرون نیست که انگاه ما غلام غلام خواهیم شد ویک درجه ای دیگر تنازل مینمایم درین میان نقش عبدالله خان که در غلامی از همه بالا ودر امتیاز با بسیار کم قناعت دارد مجهول است کسی ازین مهره ای سوخته بحث بعمل نمی اورد احتمالا در بانک جهانی ویا سازمان ملل کدام ملازمت ناچیز برایش در نظر دارند دیده شود که چه میشود از کوزه کدام ملی را بیرون مینمایند اگر اسدالله خالد بیاید اقای نور وبرادر رازق قوماندان مرحوم واقای کرزی در کنارش خواهند استاد انسان خوش شانس وخوش برخورد میباشندوانچه بسیار محتمل به نظر می اید ایتلاف بزرگ ملی از هم می پاشد هرکدام با هرکه میروند واحمد ضیا مسعودباز برای چند وقت محدودنماینده ای خاص مقرر میگردد وزود کنار گذاشته میشودوبرای فرزند حاجی عبد الرحیم خان شبرغانی هم مارشالی را وعده میکنند ورای های اورا میگیرند وزیر پوشش ارای پاک ملیت اوزبک تقلب های خودرا انجام میدهند وباز مانند سابق وعده خلافی میکنند واز او پشت می نمایندهمین قدروبس
جاندار از جاغوری





فدوی هروی

>>>   هموطنان عزیز و خوش باور. آمریکائیان مهره سوم شانرا با دو معاون اش از انتخاب کرده حالا اگر برای یک مدت ما و شما را بنام انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان مصروف و مشغول میسازند فقط برای اینکه به ظاهر هم که شده مانند دو حکومت قبلی کرزی و احمدزی قانونی جلوه دهد .مینو انتخاباتی‌شان کدام تغییر با گذشته نخواهد داشت پشتون در راس امور زیرا به خارجی ها قامت شده که خوش خدمت تر از آنان دیگر کسی نیست ودست راست آن تاجیک با یک رگ پشتون ویا وفادار به آنها ودست چپ هم مطابق معمول یک هزاره که ملت غیورش قبولش ندارند قرار خواهد گرفت .وبعدا کابینه ای با اکثریت پشتون و دانه دانه از اقوام دیگر .
البته این مینو حکومتی را آمریکائیان از پدران اصلی شان یعنی آنگلوساکسون ها به ارث برده اند .و تا خارجیها چشم به خاک و سرزمین ما دارد یاران وفا دار تر از پشتون نخواهد داشت .البته داخل نمودن هزاره ها ودیگر اقوام غیر پشتون در حکومت از زمان ظاهر غدار بوجود آمده بود یاد سرابی ها و لعلی ها وهم کشتمند ها وغیره بخیر .

>>>   درپشت هر جیغ یک دروغ خوابیده است .
دیروزدریکی از رسانه های مشهورآلمانی درپای عکسی از دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا نوشته بودند : « این مردهرقدر زیاد گپ بزند ، زیاد دروغ می گوید . »
در شرح عکس ، این نکته اضافه شده بود که دونالد ترامپ از زمان بقدرت رسیدن تا کنون به گونه ی متوسط درهرروز ، هشت دروغ گفته است . و به دلیل انتخابات میان دوره ای امریکا ، سلسله ی دروغ پردازی هایش درین اواخر قوس صعودی می پیماید .
وقتی این نکته را درباره ی دروغ پراگنی های رییس جمهور ترامپ خواندم ، گزافه ها و دروغ پراگنی های رییس جمهورغنی به یادم آمد که گاهی لاله های سرقت شده ی ما را ازهالند برمی گرداند و زمانی در پنجسال ، کل کشور را صاحب برق می سازد .
رییس جمهورغنی که آرزو دارند برای به سر رساندن کارهای نا تمام شان ، پنجسال دیگردر قدرت بمانند ، حالا با سفرهای پیهم تبلیغاتی درولایات ، ازافتتاح یک سب استیشن برق یا گذاشتن سنگ تهداب یک عمارت ساده که کار زیردستان شان است ، سوء استفاده نموده ، درهرمجلس ومحفل بازهم وعده میدهند و بازهم گزافه میگویند ــ همانند وعده های تحقق نیافتنی که به اهالی غزنی ، کندز ، هلمند و قندهار... داده اند .
ایشان این وعده های میان تهی را در حالی به اهالی ساده دل و لایات می دهند که " سیگار " سازمان بازرسی معتبرامریکایی و شخص جیمزمتیس وزیردفاع امریکا با صراحت اعلام داشته اند که ، طی چهارسال اخیر درافغانستان ، فساد و بی ثباتی بیشتر و گسترده تر شده ، ساحه ی نفوذ دولت ، شانزده در صد کاهش یافته و هرماه صدها سربازافغان به قتل میرسند .
جناب رییس جمهورغنی که با این خرده گیری های حامیان امریکایی شان آشنایی دارند ، بی توجه به آن ، به دروغ های شاخدار، وعده های بی بنیاد و جیغ های بلند تراز پیش شان ، ادامه داده ، میخواهند کرسی ریاست جمهوری را ، پنج سال دیگر برای کارهای ناتمام شان در اختیارداشته باشند .
ناظران سخنرانی ها و کردارهای هردو رییس جمهور به این باوراند که : همانگونه که دونالد ترامپ هرقدر زیاد گپ بزند زیاد دروغ میگوید ؛ رییس جمهورما هم هرقدر بیشتر جیغ می کشد ، به همان اندازه ازحقیقت دورتر می شود .
فروغی

>>>   Kabuli
برادران پشتون !
ما مردم غیر پشتون قبول داریم که شما زور دارید ، چون آمریکا و عربستان و پاکستان حامی تان هست و شما به نفع شان هستید اما لطف کنید طرفدار قتل عام ما نباشید . من بعضی از روشنفکران پشتون را می شناسم که طرفدار نابود شدن همه غیر پشتون ها هستند تا پشتون حاکم باشد . قبول کنید که افراطی گری قومی و مذهبی زندگی همه ما را جهنم کرده است . بیایید قوم و نژاد و زبان و مذهب را دفن کنیم فقط مثل یک انسان زندگی کنیم .

>>>   Kabuli
برادران اوغان !
ما مردم غیر پشتون قبول داریم که شما زور دارید ، چون آمریکا و عربستان و پاکستان حامی تان هست و شما به نفع شان هستید اما لطف کنید طرفدار قتل عام ما نباشید . من بعضی از روشنفکران پشتون را می شناسم که طرفدار نابود شدن همه غیر پشتون ها هستند تا پشتون حاکم باشد . قبول کنید که افراطی گری قومی و مذهبی زندگی همه ما را جهنم کرده است . بیایید قوم و نژاد و زبان و مذهب را دفن کنیم فقط مثل یک انسان زندگی کنیم .

>>>   با سلام برای تمام هموطنان عزیزم باید خدمتتان عرض کنم تا وقتی که ما روی پاهای خودمان بلند نشویم تمام ملت افغانستان یک پرچم و یک دست نشوند و رئیس جمهورشان را خودشان انتخاب نکنند افغانستان به چنین حالتی خواهد ماند اما وقتی مردم با هم یکدست شوند یک هدف داشته باشند رهبر یا رئیس جمهوری از خودشان انتخاب کنند که با جان و دل مردم را دوست داشته باشد آن به کشور خدمت خواهد کرد باید اون رئیس جمهور توسط مردم انتخاب شود نه آمریکا آمریکا برای ایجاد نفاق بین اقوام و ملت و مردم افغانستان پا به افغانستان گذاشته است ما مردم افغانستان باید همه با هم در کنار هم باشیم تا با آمریکا و آمریکایی‌ها نشان بدهیم که ما یک ملتی واحد ومقتدر هستیم میتوانیم امنیت کشور خودمان راحفظ کنیم نیازی به شما نداریم ما را به حال خود رها کنید تا خودمان کشور خودمان را بسازیم از اینجا برید گوم شید دیگه خزانه های ما را معدنهای ما را چوروچپاول نکنید افغانستان دیگر نیازی به وجودی نیروهای آمریکایی ندارد افغانستان کشوری ماست ما با جان و دل از آن دفاع خواهیم کرد مردم و دولت باید در کنار هم تصمیم بگیرند ما برای پیشرفت و ترقی افغانستان با جان و دل تلاش می کنیم از تمامی هموطنان عزیزم تمنا دارم بیایید تمام دشمنی های شخصی را کنار بگذاریم و برای ساختن یک کشور قدرتمند به نام جمهوری اسلامی افغانستان از هیچ تلاشی دریغ نکنیم برای هم جان بدهیم و همدیگر را دوست داشته باشیم با دوستی و برادری در کنار هم زندگی کنیم و صلح و صفا را به مملکت مان برگردانیم تا نسل آینده ام از ما یاد بگیرند و برای پیشرفت مملکت شان تلاش کنند وبه افغانستانی بودنشان افتخار کنند تا افغانستان باشد کشوری پر از کوههای قدرت و هیچ کشوری جرات صدمه زدن به آن را نداشته باشد افغانستان پاینده باد

>>>   اگر ما خواهان‌ یک آینده درخشان هستیم به شخصی رای دهیم که با توجه به وضعیت منطقه و جهان تصمیم ای را بگیرد مه نفع افغانستان باشد .
ولی این بار به شخصی رای دهیم و تجربه کنیم که از قوم شریف پشتون نباشد چون تجربه ثابت ساخته است که پشتون ها توان خدمت گذاری به ملت را ندارند این مسله ریشه می‌گیرد از قوم پرستی افراطی برادران پشتون ما که همه فرصت های طلایی را این ها از دست دادند .

>>>   هروی! اخر هم ما هستیم!
پشتون

>>>   Khorasani
حکمتیار مردم افغانستان را نمک حرام خطاب کرد!
مردم شریف افعانستان بخاطر مردار شدن سمیع الحق خوشحالی کردن؛ حکمتیار به این خوشحالی واکنش نشان داد مردم افغانستان را نمک حرام خطاب کرد، در اظهارت خود گفته است.از مردم این انتظار را نداشتم، بخاطر شهید شدن رهبری که برای ما در جهاد افغانستان و طالبان کمک های مادی معنوی کرده است. چنین خوشحالی می کردید، خوشحالی شما باعث رنجشش من شد واقعا ملت نمک حرام هستید. بجایی غم شریکی خوشحالی کردید.
نوت : دوستان به گلوی جنایتکار چه گفتنی دارید؟؟

>>>   از جمله کسانی که میخواهند در انتخابات سال اینده ذیاست جمهوری تصمیم کاندید شدن را گرفته عمرداودزی وزیر داخله سابق زمان کرزی وطنفروش معامله گر با کشور ایران و پاکستان است برای منفعت غیر قانونی ایران زمانکه ریس دفتر کرزی بود پول زیادی را از ایران گرفته بود و از همان پول های جاسوسی با ایران و پاکستان قصر شدادی را در خوشحال خان برای خود درست کرده واگر این جاسوس ایران و پاکستان خدای نخواسته ریاست جمهوری را بدست بگیرد هم وطن را برباد میکند و هم مردم را عمرداودزی انسان خوب و وطندوست نیست شخص خاین را نباید با هر قدر پولی که مصرف کند پول باد اورده از جاسوسی انرا بگیرد اما رای تانرا برایش ندهید که هم وطن وهم ما را بخصوص مردم فارسی زبانان و ازبیک ها را برباد و تباه میکند.

>>>   عطايى
رفتاری که اشرف غنی با جنرال دوستم کرد، دیگر به معاونت ریاست جمهوری هم اعتباری نمانده است. باید رئیس جمهور درست برای افغانستان پیدا شود، معاون‌ش خیلی مهم نیست که کی باشد. دانش هم معاون است، باشد یا که نباشد، چه تغییری در وضعیت ایجاد می‌شود؟ هیچ.

>>>   دوستان ارجمند درود بر شما .
از دید من حقیر یگانه شخصیت دانشمند ، کاردان ، بادرایت ، عدالتخواه و با برنامه عمل مشخص و کاری که میتواند برای امروز تا اندازه یی کشور ما ازین بن بست سیاسی برهاند داکتر عبداللطیف پدرام است . اگر ایشان خود را کاندید مقام ریاست جمهوری کنند ، رسالت میهنی هر جوان آزاده و رسالتمند ازبیک ، هزاره ، پشتون ، تاجیک و دیگر اقوام است که ازین شخصیت تابو شکن پشتیبانی کنند . تنها اراده محکم و تصمیم توانمند شما جوانان عزیز و وارسته می تواند جلو یکه تازی های زورمندان ، معامله گران زر دوست و تیکه داران قومی و مذهبی را بگیرد . گرچی باور کامل به پیروزی شان در شرایط اختناق سیاسی و نبود استقلال سیاسی در حلقه یی ابهام است ، باز هم خیزش فکری و تصمیم عملی شما جوانان عزیز گرز محکمی به دژ ضحاکان بی آزرم تمامیت خواه و فرمانروایان ریشدارخواهد بود .
منصور بدری

>>>   حکمت خلیل کرزی بهترین گزینه مناسب از همه کاندیدای محترم برای کرسی ریاست جمهوری افغانستان بوده می تواند.

>>>   بهترين رييس جمهور جنرال صاحب دوستم است. زنده باد دوستم پاچا

>>>   اين انتخابات بي نتيجه خواهد و شايد به دور دوم و حتي دور سوم برود، در هر حال كه ببينيد باز هم غني بهتر از اتمر است ، چون امكان پيروزي ديگرانش نيست، و اگر عبدالله هم كانديد باشد امكان بردن او ضعيف است، چون تاجك حتي خود جمعيت هم از او دل خوش ندارند و ازبك هم با او يكجا نميشود،

>>>   انشا الله هيچ پشتوني اينبار رييس جمهور نخواهد شد. ايتلاف پيروز است به توكل خدا ج .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است