داکترعبدالطیف پدرام، کاندید ریاست جمهوری است
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۹    ۱۳۹۷/۸/۱۲ کد خبر: 155703 منبع: پرینت

در اوضاع احوالی که مدعیان رهبری تاجیک ها، هزاره ها و ازبیک ها، دربدر بدنبال رسیدن به معاونیت یک تکنوکرات پشتون است و شب و روز در هوای معامله برای بقای سرمایه های باد آورده شان، خواب را برخود حرام کرده اند و در پشت درهای بسته مشغول چانه زنی هستند، داکتر عبدالطیف پدرام مردی از تبار آزادگان، عیاری از سرزمین خراسان، که از نوجوانی تا کنون در سنگر داعیه ملی برای تامین عدالت اجتماعی و حقوق برابر شهروندی، مبارزه کرده است و هیچگاهی هم از اصول مطروحه خویش عدول نکرده و به هرگونه معامله گری سیاسی برای رسیدن به کرسی های دولتی، پشت پا زده است، بطور مستقل در انتخابات ریاست جمهوری آینده، خود را کاندید می نماید.

نسل آگاه، بیدار، خرد گرا و جوان پشتون، تاجیک، هزاره و ازبیک، بطور قطع با معامله گران و تیکه داران قومی شان که نزدیک به 40 سال است برگرده ها ی این ملت سوار اند، وداع گفته و در فرازنای مبارزات عدالتخواهانه به شخصیت های جسور، مبارز، قاطع، دارای طرح و برنامه و با رویکردهای انسان مدارانه، چون داکتر عبدالطیف پدرام، نیازدارند، تا مردم را از این دریای خون و آتش، عبور بدهند و رستاخیز تغییر و دگرگونی را برای اضمحلال نظام های توتالیتر و خودکامه روی دست گرفته و بگذارند تا ملت آزادانه، به دور از اختناق و سرکوب، وحشت و دهشت، سرنوشت خود را تعیین نماید. پدارم ها در این وادی ستمزده، آشفته و طاعون زده، عصا کشان جامعه خواهند بود، که با دیکتاتوری و استبداد رهبری خود را برملت تحمیل نمی کنند.

ورود داکترعبدالطیف پدرام به عنوان نامزد مستقل ریاست جمهوری آینده، برای نسل دردمند و خسته از جنگ افغانستان، نوید مبارکی است که با رسانیدن تیم انتخاباتی اش برسکوی پیروزی، ما شاهد فرازهای از عدالت و آزادی، صلح سراسری، امنیت همگانی، تامین عدالت ملی اجتماعی و حق برابر شهروندی خواهیم بود. تامین دموکراسی و برگشتاندن شان تاریخی، تمدنی و فرهنگی انسان این سرزمین با حضور این آگاهان خرد و سیاست، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
پدرام
ریاست جمهوری
نظرات بینندگان:

>>>   پدرام صا حب یک سا ست مدار خوب است نه مانند غ که یک چیق زدن را یاد دارد دیگر غیرت در سرش وجود ندارد دخترش در امریکا دختر فلم است اگر در اینده ما وشما به وی رهی بدهم گویا ما گناه گار می شویم زیرا وی یک یهودی اصل است

>>>   رای جوانان را می برد اما کامیاب معرفی نمیشود ومصلحت ها حق اولیت را دارند @
حالا باید رئیس جمهور پشتون ومعاون اولش یکی از جنگ سالاران یا راه زنان باشد

>>>   تقوايي جان ،
ديگه ايكه اي آدمَ فرشتهء نجات براي مردم افغانستان و سرزمين شان معرفي كدي . خدا كنه كه همي مشخصاتَ داشته باشه و خدا كنه كه رأي هم ببره و رييس جمهور ايندهء مملكت شوه ، ببينيم كه چه خواهد كد؟!

>>>   حتی اگر 99 فیصد رای را بگیرد بازهم او چانس ندارد چون جنگ سالاران وامریکا اورا نمیخواهند

>>>   من بازهم به اشرف غنی رای میدهم به این سبب نه که ساخته های زمان ده سال کرزی را دوباره سه باره افتتاح کند بلکه برای این که درین دوره بنیاد شرو فسار را ویران سازد و آنهلارا کاملا از صنه سیاست برای دایم خارج سازد

>>>   چون نظام فدرال یگانه نظامی است که به برتری جویی قومی,تباری,زبانی,سمتی,منطقوی,ومذهبی خاتمه داده همه اقوام ساکن کشور باهم برادر وبرابر درکنارهم زیست مسالمت آمیز نموده حقوق همه ملیت ها حل همه خودرا دراقتدار میبینند برای صلح وختم جنگ یکی میشوند هیچ قومی برشانه قومدیگری بار نمیشود همه بپای خوداستاده درآبادی وطن خود بدون تبعیض وتعصب سعی منمایند.
داکتر لطیف پدرام که طرح فدرالی نموده اند دانش واستعدادش راهم دارند بجاست که ازایشان حمایت شود.
باحترام ع.ا.نجرابی.

>>>   افتخار میکنم اولین نفر باشم که ازداکترعبداللطیف پدر ام حمایت وپشتبانی خودرااعلام بدارم بیقین داکترعبداللطیف شائیسته این مقام است ازهمه اقشارمختلف کشور دعوت بعمل می آیدتاداکترعبداللطیف پدر ام ر حمایه کنندچراکه ایشان مرحم برائ مداوای افغانستان خاهندبود

>>>   پیروزی شان از خداوند متعال آرزومندم

>>>   تقسیم آرای فارسی زبانان تنها به نفع اشغال گران وفاشیزم قبیله است وبس

>>>   واکنش دکترعبدالطیف پدرام رهبر حزب کنگره ملی در رابطه به فاجعه پاکسازی قومی در ارزگان:
ارزگان سرنوشت غم انگیز و خون آلود خود را که بیش از دو قرن و اندی آغاز شده بود تکرار می کند. همین جا بود که هزاره ها را قتل عام کردند، به زنجیر بستند و تازیانه ی تحقیر کوبیدند. رهبر بی نظیر و عدالت خواه هزاره ها و همراه و همرزم بقیه ی مظلومان میهن ما استاد عبدالعلی مزاری به دست عده ای از همین تبار، که به قتل هزاره های ارزگان کمر بسته اند، مثله شد.تعجب من این است وقتی از این تاریخ طولانی کشتار هزاره ها درس گرفته نمی شود و هر بار هزاره ها را در پای دژخیمان تاریخی به خاطر منافع شخصی قربانی می کنند و بعدش هم عده ای از همین تبار اشک تمساح می ریزند چه می توان گفت و چه می توان کرد؟
پیام من به همرزمان هزاره ام این است دست در دست هم برای ایجاد یک سرزمین جدید متحد شویم-سرزمینی که به جای دست دوستی و برادری و همزیستی انسانی به یک دیگر شمشیر و دشنه پیشکش نکنند. و هر انسان برای انسان برادری باشد و دوست و تکیه گاهی. من حاضرم به عنوان یک سرباز کوچک راه آزادی و عدالت، هر کجا که رزمجویان هزاره بخواهند در کنار شان قرار بگیرم، بدون استثنا در هر گوشه ی از سرزمین هزارستان.

>>>   من پشتون هستم ومیخاهم جناب پدرام صاحب ریس جمهورشود ازپشتون که رکم اشرف غنی باشد لطیف پدرام ۱۰۰۰/۱۰۰خوب فرق نمیکند که ازکدام قوم ریس جمهورشود فقت برای مردم افغانستان دلسوز وخدمتکار
باشد آرزوی مافقت دارم برای برادرخود جناب پدرام صاحب..
رازی گل

>>>   Naimzadah
پدارم بهترین گزینه است نه دوزد است نه معامله گر این شخص میتواند رهبر خوبی باشد!!!

>>>   نظر به قانون اساسی افغانستان انتخاب شدن وانتخاب کردن حق هرافغان است
ونامزد شدن آقای پدرام را درانتخابات ریاست جمهوری 1398 به فال نیک میگیریم.
تیمورشاه(صادق )

>>>   توصیه من به جناب پدرام :
اغای پدرام برای تو مناسب ترین پست مقام ولایت بدخشان است .زیرا تو فقط و فقط افغانستان را در ایینه بدخشان می بینی . تو منکر نام افغانستان هستی به کدام جرات خواستی کاندید ریاست جمهوری بنام افغانستان باشی .

>>>   پدرام صاحب میشود که خودره درریاست پارلمان افغانستان کاندیدا نماید

>>>   تا یاد یګانه شاهان تاریخ یعنی سامنیان تازه کند اما افسوس که بسیار خورد است!

>>>   درهوا وفضای زد وبندهای وسیع سیاسی ، نظامی ، اقتصادی ، مافیائی ودست نشانده گی های سفارت خانه ها به سر کاندیداتوری ریاست جمهوری ،که بین تیکه داران وسیاسیون جریان دارد ، نمیدانم دست وآستین برزدن محترم "پدرام" صاحب به کرسی ریاست جمهوری تاکدام انداز نوید بخش برای هواخواهان وطرف داران اش خواهد بود؟ خواهش مندم درمورد اگرروشنی انداخته شود خوب خواهد بود.
احترام
ع.ج.ل
ازکابل

>>>   شتر در خواب بیند پنبه دانه
گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه

>>>   پدرام می خواهد که افغانستان را تجزیه کند. کوچ های اجباری را بر مردم تحمیل نماید. پدرام یک پوپولیست (عوام فریب) است. پدرام بار دیگر خونریزی و کشتار را بین اقوام درد دیدای افغانستان به راه میدازد....

>>>   کسانیکه به عدالت درین سرزمین باورمند هستند از پدرام حمایت گنند.

>>>   انتخاب داکتر پدرام به ریاست جمهوری گزینه ء بهتر از جمله کاندیدان
احتمالی است .
خدایار نیمروز

>>>   نمیدانم در دوران کرزی خود را چند نفر کاندید ریاست جمهوری کرده بودند؟
بعضی از آنها را فکر میکنم که بغیر از فامیل خود شان،دیگر هیچ کسی نمیشناخت.
فکر میکنم که یک نفر شان را که خود را نابغه میگرفت،کرزی از عربستان خواست و برایش پول داد که خود را کاندید کند و بعداً کرزی اعلان کند که من انتخابات را حتی در مقابل نابغه های افغانستان بردم.
چه مداری بازی هایی نیست که درین افغانستان صورت نمیگیرد.

>>>   اگر ايتلاف ميخواهد برنده واقعي انتخابات باشد بايد لطيف پدرام را كانديد بدهد در غير ان راي تاجك ها از ايتلاف نخواهد بود. رهبر واقعي تاجك ها پدرام است . ايتلاف بايد مغرور نباشد و پدرام را دست كم نگيرد.
احسان الله هروي

>>>   پدرام نمی تواند آرامش را در افغانستان حاکم سازد زیرا دیورند را به رسمیت شناخته و سند را امضا میکند.در حالیکه این مرز به افغانستان تحمیل شده است.
ص. از ایران.

>>>   درود ، آگه چانس اینو داشته باشیم که خلاف میل ابر قدرت ها یه نفر غیر پشتون رو بریاست جمهوری کشور رو داشته باشیم و سر زمین خراسان بزرگ رو باره زنده نگه داریم سپاسگذار می شویم که بالخره یه مرد از شعور فرودسی بزرگ ،خیام نیشابوری، حافظ بزرگ، مولانا بلخ رو زنده کنیم، همه سر به سر تن به کشتن دهیم /،به از آنکه کشور؟؟

>>>   جناب پدرام درانتخابات پارلمانی ازحوزه بدخشان موفق به کسب دوهزاررای شهروندان بدخشان نشد.برای جبران این شرمنده گی باید به ریاست جمهوری کاندیداکند.

>>>   جناب لطیف پدرام مرد شجاع است. عدالتخواه است و ما به ایشان رای می دهیم.
محمد از جاغوری

>>>   واقعا پدرام شایسته ریاست جمهوری است و انهای که او را قوم گرا میدانند باید همچو پدرام با استدلال و منطق صحبت نمایند نه با فحاشی و داد و واویلا مردم از لاف و گزاف این وان و متفکر بی مغز تا مسلمان نماهای غاصب همه را امتحان کردند . اگر پدرام مشارکت اقوام در قدرت برابری عدالت اجتماعی برای همه اقوام میخواهد . برای کسانیکه قدرت را در انحصار میخواهند طرح پدرام خوش ایند نبوده و ی را تاپه قوم گرا زده . پس بدانند که تاجک پشتون هزاره ترکمن همه انهای که فقط بخاطر وطن می اندیشند از پدرام حمایت خواهند کرد .

>>>   درود بر پدرام صاخب بی همتا ضد امپریالیست جهانی و فاشیست قبیله

>>>   مهمترین وحیاتی ترین واصلی ترین نیاز امروز کشورما به رییس جمهوری است که زندان تنگ وتاریک قوم گرایی وقبیله پرستی را خراب کند وهمدلی وهبستگی ملی ایجاد کند.پشتونیزم افراطی به همان اندازه مخرب است که تاجیک افراطی مخرب است.قومیت پشتون وتاجیک و هزاره وازبک وایماق وتاتار وبلوچ همه باهم باید متحدباشند.گروه گروه شدن سم مهلکی برای کشور است. از چهل سال تاکنون زهر خودبینی وقوم پرستی در شریان های این اب وخاک باعث افراط گرایی ونفوذ دشمنان وشهادت افرادبسیاری شد وطالبانیزم والقاعده با کمک رژیم وهابی سعودی وسازمانهای استخباراتی بخصوصisiشد ومردم ما در سرکها خونشان بر زمین ریخت.ومشکلات بسیار فرهنگی اجتماعی واقتصادی وتخریب و ویرانی ورشد تولید مواد مخدر گردید.حال جای اینست که افراد معامله گر وعامل خارجی وقوم وقبیله گرا را دیگر نپذیریم باید حلقه وزنجیره یک باند وقبیله را پاره کنیم.افرادی دلسوز ؛ پاکدست؛ ضد قوم گرایی؛ وطنپرست کاردان ومدیر ومدبر را انتخاب کنیم. افرادی مانند داکتر لطیف پدرام؛ رمضان بشر دوست حتی بکتاش سیاوش که ضد ظلم وفسادند را بپذیریم وگرنه باند حامد کرزای واشرف غنی امتحان خود را داده اند وکدام نتیجه مثبتی نداشته اند.//
داکتر عبدالرب آچکزی

>>>   ص. اوغان از ایران.
دیورند را وقت تر نیکه ات آن عبدالرحمن مادروطن فروش بالای انگلیس به نرخ کاه فروخته. پدرام ویا کسی دیگری ضرورت به امضا مکرر آن ندارد.

>>>   از کرزای و عنی کرده به پدارام رای میدهیم
حداقل امکان بهبودی و رهبری جنگ به طرف جنوب بیشتر است

>>>   زنده بادوطن٬زنده باد پدرام وزنده باد تقوایی.
عاقل

>>>   انتخاب داکتر پدرام به ریاست جمهوری گزینه ء بهتر از جمله کاندیدان احتمالی است رای من به افکار پدرام است.

>>>   داکترعبدالطیف پدرام دانشمند بزرگ و فرهیخته ؛ فرزانه مرد عدالت و آزادی !
انتخابات ریاست جمهوری با کاندیداتوری ایشان معنی می یابد.
اگر جناب داکتر صاحب اینبار کاندیدای ریاست جمهوری نباشد من اصلا" در اتخابات شرکت نخواهم کرد.
قادری

>>>   مرد بسیار آگاه است .

>>>   رای ما پدرام است با تمام توان از پدرام حمایت میکنم

>>>   تا زمانی که امریکائیها کسی را تأیید نکند اگر رأی هم بیاورد رئیس جمهور نمی شود در انتخابات قبلی داکتر عبدالله 57 درصد ارا را کسب کرده بود ولی سفارت انگلیس مداخله کرد وانتخابات به دور دوم کشانیده شد اشرف غنی را برنده اعلام کردند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است