نگراني از مهره شدن پنجشيري ها در انتخابات
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۶    ۱۳۹۷/۸/۱۲ کد خبر: 155699 منبع: پرینت

اينكه شخصيت هاي حوزه جهاد و مقاومت باهم كنار نميايند تا يك كانديداي توافقي و قدرتمندي داشته باشند، جاي تاسف است. مردم اين حوزه، ديگر با معاون شدن و وزير داشتن در كابينه قانع نمي شوند و گويا خمار شان را نمي شكنانند، اما هر زماني كه بحث ساختن تكت هاي انتخاباتي مطرح مي شود، باز مي بينيم كه همه كانديداي مطرح دنبالِ داشتن يك معاون پنجشيري مي باشند و چه بسا كه تكت هاي انتخاباتي چند چهره ى پنجشيري و در قدم دوم باز شخصيت هاي ديگر همان حوزه را با خود دخيل مي سازند.

اين مساله هرچند به شخصيت سازي ها كمك كرده است، اما برخي ها را متاسفانه بعنوان شخصيت هاي كاذب و به اصطلاح كلان مطرح كرده است كه حالا برخي از آنها واقعاً بار دوش همه مردم حوزه مقاومت شده است.

مثلاً با آنكه تمام مردم افغانستان مي دانند كه برخي ها فقط از نام آمر صايب مسعود استفاده مي كنند و در هركجايي خود را جا مي زنند، اما از بي كفايتي و بي ظرفيتي خويش هيچ خمي به ايرو نمياورند، چه بسا كه حالا از يك خانواده حتا سر و صداي دو تن هم در تكتهاي انتخاباتي شنيده ميشود.

به باور من، اگر ما از همان نخستين انتخابات تا حال متعهد به حمايت از يك كانديداي مشخص خودي مي بوديم، حالا حرف اول را نيز هميشه خود ما مي زديم. چون ديديم كه عدم حمايت جدي چهره هاي حوزه جهاد و مقاومت از جناب داكترصايب عبدالله در حكومت وحدت ملي، منجر به چند پارچگي بزرگان و ضعف در كار رياست اجرايي گرديد، و نگذاشتند قصر سپيدار محل شكوه و اقتدار همه ما باشد.

اميدوارم باز هم اشتباه نكنيم!

سامی دره ای


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
پنجشیری
نظرات بینندگان:

>>>   نگذاشتند قصر سپيدار محل شكوه و اقتدار همه ما باشد!!!!
حوزه دزد ها وغاصیان اختلاس گران جنگ سالاران هم چندین نامزد درانتخابات آینده خواهند داشت ريال کدام انسان بی شعور باشد که برای این راهزنان رای بدهد،
اینها نه پلانی دارند نه برنامه ئی ونه این گونه موضوعات را میدانند، فقط تقسیم چوکی ها از سی سال به ایطرف اولین حرف ومرام اینهاست ، تقسیم چوکی ها،
ووقتی صاحب قدرت شدند کدام خیانت است که مرتکب نمیشوند رشوت اختلاس چوکی فروشی واسطه بازی قوم گرائی همه مفسدات در زیرپای اینهاست
هنوز هم از جهاد حرف میزنند واز مقاومت ،مردم هم جهاد شمارا دیده اند وهم بالفعل عمل شمارا دیده
اند که چگونه است، حالا مردم بهتر از خود تان شمارا می شناسند،
دیگر چانس دزدی غارت وراهزنی برای شما باقی نمانده به آنچه دزدیده اید قناعت کنید
دیگر ازین حرف های پوچ .تهوع اور جهاد ومقاومت یاد نکنید
v

>>>   شما ها چقدر لوده هستین ، چهارتا دزد سقوی آمد و جور کرد و رفت . اما رمه بی عقل تان هنوز هم به این باورند که آمر و احمد و محمود و فلان . اگر و کاش .
گوزوک های چپاولگری به تاریخ سیاه خود نویس سپرده شدند و تمام! قصه چوچه های بسماچی مفت است .

>>>   آهسته آهسته هر كس جايگايش را پيدا ميكنند، پنجشيري ها در ظرف چهل سال گذشته از هر جهت پول هاي گزاف اندوختند، بدون كدام سويه و عمل نيك، و حالا حتي خود شان از خود خوش نيستند، چند فاميل أجاره دار همه إمكانيات را ربودند، اعمال نا شائسته اين ها با عث كاميابي طالبان شد، همه مجاهدين ديگر را از قدرت راندند، شهر را چور كردند بنام دين و جهاد، همه ميدانيم كه شخصيت هاي مطرح پنجشير چه بودند و چه شدند، و كس نيست بپرسد از كجا اين مال و جلال را كسب نموده اند، اما بدبختانه اينها هوشيار نميشوند، كه زِد و بند هاي خارجي پول مياورد ولي جان ميگيرد، مسعود از همچو روابط توسط يارانش از بين رفت، رباني همچنان، اخيراً از كشته شدن ملا سميع الحق پاكستاني پند بگيرند، همه ميدانند كه سميع الحق در اين أواخر بكمك امريكا مخفيانه افغانستان رفت و آمد داشت و ميخواست طالبان را مجبور به مصالحه با امريكا و افغانستان نمايد، ولي از طرف اي اس اي در داخل خانه اش با ضربات كارد و خنجر كشته شد، در حاليكه هم محافظ داشت و هم موتروان، و پوليس ميگويد كه محافظ و موتروانش بازار رفته بودند، پنجشيري هاي دولتي از خدا بترسيد، اين مال و پول را با خود نميبريد، و باداران تان با بسيار بي رحمي همه تانرا يكه يكه ميكشد، خود را بشناسيد.

>>>   تا تاجیک ها، هزاره ها و ازبیک ها صادقانه با هم متحد و یک پارچه نشوند حلقه غلامی اوغانها در گوش های شان آویزان خواهد بود و برای رسیدن به این اتحاد باید از رهبران کنونی بگذرید زیرا قانونی ، عبدالله ، برادران مسعود ، خلیلی ، محقق و غیره معامله گران جهادی کیس های مختلف نزد کرزی ، اشرف غنی و آمریکا دارند و به اصطلاح دهان پر آب هستند که ک.و.ن خود را کج کرده نمیتوانند به همین دلیل همه یک دست و متحد شده فردی را رهبر تعیین کنند که نزد آمریکا و نوکرانش سند خیانت نداشته باشند ، تحصیل کرده و با جرات بوده و مردار خوار نباشد حالا فرق نمی کند که مربوط کدام این سه قوم باشد.

>>>   باید همه تاجیکها یک کاندید داشته باشند اگر چند پارچه شدند هیچکدام برنده نمیشود.اتحاد واتفاق را پیشه قرار دهند از افتراق وپراگند گی اجتناب کنند کیست که برای این ها بفهماند تا یک نفر را تقویه کنند شاید بگویند ما ازهمه بیشتر میدانیم کسی را غرض نیست.همین جواب شان خواهد بود.
بااحترام داکتر فضلپور.

>>>   نگران نباشید دیگر کسی به پنشیری رای نمیدهد ونه کسی آنهارا معاون خود می خواهد چون کسی نیست که برای شان رای بدهد تا حال بنانم مرحوم مسعود وقوم وتاجک تجارت کردند منبعد این مال بازار ندارد وخود شان از خود کدام عهنری ندارند
( جنرال پشقل )

>>>   ازکثرت خاميست که درجوش وخروش است
چون قابل دم گشت خموش است خمـــــــــوش
«۰۰۰»

>>>   عطا و عبدالله از اعتماد مردم سوء استفاده كردند و لشكر متحد را با بزرگ بيني خودشان تكه تكه كردند و هر تكه را در آغوش كرزي و غني فرستادند و آن ایتلاف نام نهاد هيچ اصول و اساسنامه و هدف مشخص ندارد كه مردم پيرامون آن جمع شوند..

>>>   Bakhshi Zafari
ما از هم پاشی این ایتلاف را از همان اول پیش بینی نموده بودیم.تفاوت دیدگاه ها روی مسایل کلان کشوری نمیتواند اینها را دور هم نگه دارد.ما گفته بودیم که احدی هیچ گاهی نخواهد پذیرفت که یک تاجیک اوزبیک یا هزاره ای ذعیم باشد و ایشان همکار شان.مبنای فکری احدی از طالب-غنی و‌کرزی هیچ تفاوتی ندارد.آخر اینها به دیموکراسی و جامعه ی شهروندی باور ندارند.باور اینها این است که این کشور از پشتونهاست و ذعیم باید پشتون و‌تمام ارزش ها پشتون محور باشد.با این گونه طرز تفکر نمیتوان ایتلاف ساخت مگر این که منافع شخصی ات ایجاب کند.
این هم نبشته ی ماه ها قبل ام در این ارتباط:

>>>   ریاست اجراییه آخرین ایستگاه سیاسی داکتر عبدالله است
حوزه تاجیکان داکتر عبدالله را خوب شناخته اند
هرگز بار چهارم به او اعتماد نخواهند کرد

اگر نگاهی به گذشته سیاسی داکتر عبدالله بیاندازیم می‌بینیم که داکتر عبدالله در نقش کنترل کن مردم برای ارگ بازی کرده است و سیاه کاری هایش مثل یک کوه ذغال است

دیگر هیچ منطقی مارا اجازه نمی دهد که بالای داکتر عبدالله اعتماد کنیم چهار بار از رای ما به نفع رقبای سیاسی ما تیر شد این نه خطا است نه اشتباه بلکه سازماندهی شده و برنامه ریزی شده صورت گرفته است!
Hashemi

>>>   نمیدانم ایا غیرازپنجشیر دیگر ولایات افغانستان تاجک ندارد که همگی پشت پنجشیری ها میگردند؟ بس است

>>>   قصه پنجشيري مفت شده اينبار بگذاريد يك ازبك رييس جمهور شود. دوستم بهتر از همه تان است. بگذاريد اسمعيل خان رييس جمهور شود بگذاريد يكي ديگر باشد. پنجشيري امتحانش را داد. حكومت خود جور كرده را ميده ميده به كساني از دست داد كه يك روز هم سابقه سياسي قبل از حكومت پنجشيري ها نداشتند و در بطن همين حكومت مامور عادي بودند. ديگر چقدر ميخواهيد ببازيد و سرنوشت تاجك ها را برباد دهيد؟

>>>   بر عکس ننویس عبدالا راه خود را جدا کرد نه دیگر ها از او همایت نکردند.
عبدالا حداقل صد هزار بار بالا تر از ارزشش حمایه شد.

>>>   حوزه جهاد و مقاومت منبعد جز از تاریخ شده است مردم افغانستان حالا هوشیار شده اند جنایات که در طول جنگهای داخلی دهه 70 رهبران بدنام شورای نظار و رهبران بنام حوزه جهاد ومقاومت درحق مردم افغانستان روا داشتند مردم افغانستان انرا هرگز فراموش نخواهند کرد واین جنایتکاران هرگز به این هدف شان که رسیدن به چوکی ریاست جمهوری است نخواهند رسید بخاطریکه مردم افغانستان از کلمه مقاومت نفرت دارند
ولیزاده هراتی از هرات باستان

>>>   با دو دست نتها یک دُول را میتوان نواخت!
در مبارزۀ تان یا جهاد و مقاومت را سوژه بسازید و یا موضوع ملیتی و قومی را! این دو در یک قالب برابر نمی آیند.
جهاد و مقاومت متعلق به مشتی از جهادی هاست که بجایی هم نرسید و تمام ملیت های افغانستان در آن سهیم نیستند. موضوع زبانی هم سوژۀ یکبار مصرف مقطعی مشتی از استفاده جویان از این نام است. پنجشیری ها این ترفند را از احمد شاه مسعود به میراث برده اند. مسعود رهبر تام الاختیار شورای نظار بود، او این تشکل را در میان جمعیت اسلامی بوجود آورد و مستقیم رهبر جدا از جمعیت بود اما گاهی هم از کنار برهان الدین ربانی بدور نرفت و با همین ترفند شورای نظار رشد داد.
رهبران جهادی یعنی همان میراث داران مسعود نیز با جاه زدن خود در کنار سایر رهبران بصورت اخص پشتون ها تا بحال پنجشیر را در جایگاه نیمی از مملکت نگاه داشته اند و اگر این کار را نکنند، دیگر پنجشیر عظمت کنونی را نخواهد داشت.
اما اشتباه میکنند کسانی که بفکر شان پنجشیر میتواند در دراز مدت این رهبری را حفظ نماید.رهبران جهادی پنجشیری ها در حال حاضر چنان مورد نفرت سایر اقوام منجمله تاجیکان غیر پنشیری قرار گرفته اند که همزمان با پائین آمدن از سکوی قدرت، جاه برای فرار را نخواهند یافت و آن روز هم چندان دور نیست.

میهن زرغون

>>>   ریاست جمهوری نظر به لیاقت و سواد است کلینر کاماز و شاگرد مستری که در یک روز ده دفعه حمام کند ریس جمهور شده نمیتواند دوم دوران چور وچپاول نیز گذشت. دیگر نی چور است و نی چپاول یک راه لندغریی مانند که به امدن یک ریس دلسوز این راه را هم قطع خواهد کرد خاندان کل وکور دیگر بازار ندارد

>>>   خطاب به میهن زرغون پشتون قومگرای معتصب طرفدار ارگ نشینان خاین چپاولگر :
این سخن دروغ نفاق افگن تانرا که گویا مردم تاجیک غیر پینجشیری با فارسی زبانان پنجشیری در تضاد و نفرت از پینجشیری دارند کاملن غلط سخن نفاق انگیز شیطانی است تاجیکان مانند خودت نه نفاق افگن است و نه مفسد استفاده جو از نفاق قومی و زبانی و سمتی نظریات هم هرا محترم میشمرند و به ان کار و غرضی ندارند یکعده از معشخوران ارگ که اکثریت شان از قوم و زبان ارگیان هستند در رسانه ها مصروف نفاق افگنی و شیطانت برای بقای قدرت دولتی تقلبی شان هستند اما بدانند که دیگر نه تقلب تان و نه نفاق افگنی تان بدوام تصاحب قدرت برایتان شده میتواند ونه دسیسه و توطعه های تان شرم کنید از نفاق افگنی چیزی بدست اورده نمیتوانید .

>>>   نظر اقای ولیزاده هراتی از هزات باستان مورد تائید مردم افغانستان قرار دارد
قمبرعلی ارزگانی از هامبورگ

>>>   همو ولیزاده حقیقت گفت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است