اسامی کشته های غیر نظامی در کندلان و حسینی
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۲    ۱۳۹۷/۸/۱۲ کد خبر: 155698 منبع: پرینت

اسامی شهدای غیر نظامی بی دفاع و مدافع بدست طالبان در کندلان و حسینی:

۱. قنبرملک ولد اسحاق ۶۵ ساله، کشاورز و کلان قوم، محل تیرباران پشت مکتب کندلان.
۲. حاجی ملک عبدالله ۶۹ ساله دکاندار و کلان قوم، نحوه شهادت تیر باران کنار خانه اش. (ملک عبدالله را روز از خانه اش بیرون و تیر باران کردند)
۳. قومندان خانعلی ۲۵ ساله(پلیس محلی) نحوه شهادت اصابت گلوله در تپه پشت بازار کندلان.
۴. اسحاق جعفری ۷۰ ساله دهقان و کلان قوم، نحوه شهادت تیر باران کنار خانه اش. (اسحاق جعفری را سه روز بعد از آغاز جنگ از خانه اش بیرون آورده تیرباران کردند.)
۵. صمد حیدری ۵۵ ساله، دهقان، نحوه شهادت تیر باران کنار خانه اش.
۶. جمعه خان ولدغلامسخی، ۲۲ ساله، دهقان، نحوه شهادت، تیر باران کنار منزلش.
۷. اسحاق ولد غلامحسین. نحوه شهادت تیرباران پهلوی منزلش.
۸. عبدالخالق ولد ملا بستان ۱۸ ساله، دهقان، نحوه شهادت اصابت گلوله در منطقه سر کندلان پشت خانه سید.
۹. عبدالخالق اخلاصی ولد اسحاق ۳۵ساله دهقان، نحوه شهادت اصابت گلوله در منطقه حمزه.
۱۰ خدادادحسینی ۲۳ ساله دکاندار، نحوه شهادت، تیرباران کنار منزلش
۱۱. اختر ولد عبدل ۵۰ ساله، نحوه شهادت مضروب کردن با بارچا در منطقه اسپی آو
۱۲شیر محمد ولد غلامعلی، ۲۵ ساله دهقان،نحوه شهادت خفه کردن در منطقه اسپی او (شیر محمد و اختر هردو از یک خانواده در حال باز گشت از مهمانی به خانه خود در منطقه اسپی با ضربه بارچه و خفه کردن توسط طالبان شهید شدند)
۱۳. محمدعلی رضوانی، ۳۵ ساله، کشاورز، نحوه شهادت تیرباران ( محمدعلی از حسینی در کندلان منزل اقوام خود رفته بود. طالبان اورا کنار خانه میزبان در منطقه دخنی تیر باران کردند)
۱۴. محمد علی فرزند محمد تاتا، ۴۰ ساله، دهقان، نحوه شهادت، تیر باران سرزمین کشاورزی

شهدای قریه حسینی
۱. ابراهیم میثم ۷۵ ساله دهقان و موسفید قوم، نحوه شهادت تیر باران جلو خانه اش.
۲. شیر مهدوی ۵۵ ساله دهقان، نحوه شهادت تیرباران پیش خانه رزاق (همسایه خود)
۳ سلمانعلی ولد حاجی عزیز ۲۷ ساله دهقان، نحوه شهادت تیرباران در منطقه قچاچه.
۴محمد علی ولد قنبر کارگر، ۴۰ ساله، نحوه شهادت تیرباران در منطقه قچاچه.
۵.استا سلمان ۶۹ ساله، نحوه شهادت تیرباران در منطقه قچاچه. (سلمان، محمدعلی و استا سلمان همراه با خانوادهای خود از تنگی کندلان به طرف حسینی می رفتند که طالبان در منطقه قچاچه از موتر پاین و تیر باران کردند.
۶. سلطان ولد سمیع ۶۰ ساله، نحوه شهادت تیرباران جلو در مسجد سنجگ.
۷. امیرخان۴۵ ساله، دهقان، تیربان

سلمانعلی_زکی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کشته ها
ارزگان
نظرات بینندگان:

>>>   بحال این همطنان مظلوم دل سنگ هم آب میشود اظهار تاءثرمینمایم درغم شان خودرا شریک میدانم فاشیسم تک قومی قبیله زی ها بالای ما این حالت را آورده اندتسلیت به همه اقوام ساکن افغانستان میگویم اشک میرزیم.اشرف غنی احمدزی,استانکزی وزیر دفاع وداخله تاحال بیغم باش بوده به بیخبری خودرا انداخته بودند حالا که قتل عام نمودند طور دروغین بهارزگان وزرا را توظیف کرده است که خینه بعد ازعید است قتل عام کردند شاید برار کنند عملیات نامنهاد است مثلیکه درغزنی وفراه یک عملیات کازبانه خینه بعد ازعید نمودند.اصلن قوم کشی ونسل کشی دستور بادران بالا ودولت مردان فاشیست وسران خود قوم برادر هزاره است که با سران پشتون چون غنی ,اتمر ,حکمتیار طالبان ,شبکه حقانی همه دست شان یکی بوده بادران خارجی کمک شان میکنند.

>>>   واکنش دکترعبدالطیف پدرام رهبر حزب کنگره ملی در رابطه به فاجعه پاکسازی قومی در ارزگان:

ارزگان سرنوشت غم انگیز و خون آلود خود را که بیش از دو قرن و اندی آغاز شده بود تکرار می کند. همین جا بود که هزاره ها را قتل عام کردند، به زنجیر بستند و تازیانه ی تحقیر کوبیدند. رهبر بی نظیر و عدالت خواه هزاره ها و همراه و همرزم بقیه ی مظلومان میهن ما استاد عبدالعلی مزاری به دست عده ای از همین تبار، که به قتل هزاره های ارزگان کمر بسته اند، مثله شد.تعجب من این است وقتی از این تاریخ طولانی کشتار هزاره ها درس گرفته نمی شود و هر بار هزاره ها را در پای دژخیمان تاریخی به خاطر منافع شخصی قربانی می کنند و بعدش هم عده ای از همین تبار اشک تمساح می ریزند چه می توان گفت و چه می توان کرد؟
پیام من به همرزمان هزاره ام این است دست در دست هم برای ایجاد یک سرزمین جدید متحد شویم-سرزمینی که به جای دست دوستی و برادری و همزیستی انسانی به یک دیگر شمشیر و دشنه پیشکش نکنند. و هر انسان برای انسان برادری باشد و دوست و تکیه گاهی. من حاضرم به عنوان یک سرباز کوچک راه آزادی و عدالت، هر کجا که رزمجویان هزاره بخواهند در کنار شان قرار بگیرم، بدون استثنا در هر گوشه ی از سرزمین هزارستان.

>>>   از خودی ماست که بر ماست (خلیلی )اگر اسلحه هارا جمع نمی کرد شاید این فاجعه پیش نمی یامد ولی باز دیر نشده اگریک ملت بخواهد حق خودرا احیا بکند واز حق خود دفاع بکند در قدم اول تو جه بخود داشته باشد ونیاز ها ی خودرا درک ودر صدد رفع نیاز ها یش بر اید وامادگی لازم را داشته باشد بصورت اماده باش باشد واز دشمن هیج وقت غفلت نداشته باشد ودنبال جزب نیروی ها ی فکری وکیفی ودارا یاندیشه ای خدمت به ملت باشد هما نندی جنرال شهید رازق وقیصار وعلی پور و شجاعی ....در پایان درود رحمت خدابر شهدا ی ارزگان لعن نفرین بر کسانیکیاین فاجعه را منازعه ای قومی اعلان می کند
کابل مرویس

>>>   ما برای مردم خود شیریم اما در برابر پشتونها متل روباهیم،بزنید بکشید تا آنها هم درد را حس کنند!
غریب نواز

>>>   بحال این همطنان مظلوم دل سنگ هم آب میشود اظهار تاءثرمینمایم درغم شان خودرا شریک میدانم فاشیسم تک قومی قبیله زی ها بالای ما این حالت را آورده اندتسلیت به همه اقوام ساکن افغانستان میگویم اشک میرزیم.اشرف غنی احمدزی,استانکزی وزیر دفاع وداخله تاحال بیغم باش بوده به بیخبری خودرا انداخته بودند حالا که قتل عام نمودند طور دروغین بهارزگان وزرا را توظیف کرده است که خینه بعد ازعید است قتل عام کردند شاید برار کنند عملیات نامنهاد است مثلیکه درغزنی وفراه یک عملیات کازبانه خینه بعد ازعید نمودند. اصلن قوم کشی ونسل کشی دستور بادران بالا ودولت مردان فاشیست وسران خود قوم برادر هزاره است که با سران پشتون چون غنی ,اتمر ,حکمتیار طالبان ,شبکه حقانی همه دست شان یکی بوده بادران خارجی کمک شان میکنند.

>>> واکنش دکترعبدالطیف پدرام رهبر حزب کنگره ملی در رابطه به فاجعه پاکسازی قومی در ارزگان:
ارزگان سرنوشت غم انگیز و خون آلود خود را که بیش از دو قرن و اندی آغاز شده بود تکرار می کند. همین جا بود که هزاره ها را قتل عام کردند، به زنجیر بستند و تازیانه ی تحقیر کوبیدند. رهبر بی نظیر و عدالت خواه هزاره ها و همراه و همرزم بقیه ی مظلومان میهن ما استاد عبدالعلی مزاری به دست عده ای از همین تبار، که به قتل هزاره های ارزگان کمر بسته اند، مثله شد.تعجب من این است وقتی از این تاریخ طولانی کشتار هزاره ها درس گرفته نمی شود و هر بار هزاره ها را در پای دژخیمان تاریخی به خاطر منافع شخصی قربانی می کنند و بعدش هم عده ای از همین تبار اشک تمساح می ریزند چه می توان گفت و چه می توان کرد؟
پیام من به همرزمان هزاره ام این است دست در دست هم برای ایجاد یک سرزمین جدید متحد شویم-سرزمینی که به جای دست دوستی و برادری و همزیستی انسانی به یک دیگر شمشیر و دشنه پیشکش نکنند. و هر انسان برای انسان برادری باشد و دوست و تکیه گاهی. من حاضرم به عنوان یک سرباز کوچک راه آزادی و عدالت، هر کجا که رزمجویان هزاره بخواهند در کنار شان قرار بگیرم، بدون استثنا در هر گوشه ی از سرزمین هزارستان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است