مردم آواره ولسوالی های ارزگان فراموش شده اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۰۵    ۱۳۹۷/۸/۱۲ کد خبر: 155697 منبع: پرینت

یک هفته از تهاجم وحشیانه گروه تروریستی طالبان بر مردم ملکی حسینی و کندلو می‌گذرد، در این مدت بیش از پنجاه نفر غیرنظامی شهید و بیش از ۵۰۰ خانواده آواره شده‌اند، تا کنون فقط نیروهای خیزش مردمی در برابر پیش‌روی طالبان به سوی مالستان و جاغوری مقاومت کرده و از نیروهای کمکی حکومت مرکزی و حکومت محلی ارزگان و غزنی، برای دفاع از مردم هیچ خبری نیست.

در حالیکه طالبان با تمام قوا و تجهیزات مدرن نظامی و کماندوهای شان (قطعه سرخ) وارد عمل شده، اما نهادهای حکومتی نه تنها نیروهای اردو و پلیس را برای دفاع از مردم در برابر تروریست‌ها نفرستاده، بلکه تا کنون از ارسال کمک‌های بشردوستانه و حالت اضطرار نیز برای آوارگان ارزگان خاص، خودداری کرده‌اند. این در حالی است که نیروهای خیزش مردمی و آوارگان نیاز شدید به کمک‌ دارند.

تا کنون هزاره‌ها، قوی‌ترین حامیان نظام و حکومت بوده و به همین دلیل، مورد حملات گوناگون و تهاجم وحشیانه گروه تروریستی طالبان قرار گرفته‌اند، اما حکومت، نسبت به تأمین امنیت هزاره‌ها هیچگاه احساس مسئولیت نکرده است، گویا اینکه هزاره‌ها اصلا شهروندان این کشور و مناطق‌شان، جزو خاک افغانستان نیست.

ما از نمایندگان خود در حکومت و پارلمان جدا می‌خواهیم که حکومت را واردار سازند تا وظیفه خود را نسبت به تأمین امنیت شهروندان و دفاع از آن‌ها در برابر تروریست‌ها انجام دهد.

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جعفری
ارزگان
نظرات بینندگان:

>>>   کدام نمایندگان؟؟
همین شاه گل و ماه گل که عصاره جاغوری است یا رحمانی و عرفانی و ...؟ در زمان جهاد عرفانی هر روز به قره باغ لشکرکشی می کرد و هزاره ها را می کشت و آواره می کرد قبل از او ابوذر این برنامه آدم کشی را در قره باغ انجام داده بود.

>>>   آقای جعفری همه حقایق ر دقیق نوشتید دولت مردان فاشیست ما همیشه بعد از انجام جنایت هیءت حقیقتیاب ارسال میکنند اول بیطرفانه تماشا میکنند چنانچه در سقوط قنز بعدازقتل عام مردم عملیات دروغین .کاذب اجرا کرده به کسانیکه در وظایف غفلت کرده بودند مکافات داد(واب رییس امنیت ودگر کنهکاران).درسقوط فراه همچنان خینه عبدازعید عملیا کاذب براه انداخته شد آنها بعد از انجام جنایات فرار کردند درسقوط غننی همچنان. درحمله طالبان بالای بهسود درسال های کرزی مردم هزاره را قتل کرند چپاول کردند بعد از ختم جنایات هیءت حقیقتیاب بریاست یک عضو حزباسلامی(پشتون)به هزاره جات اعزام بعد ازعید خینه.مثالهای زیادی است که دولت جلوگیری نکرده کمک اعزام نمیکند بعد از انجام جنایات حقیقتیاب. در جلریز حادثه خونی رخ داده بود بالای پوسته ها حمله شد درمحاصره ماند از مرکز ولایت واز کابل هم کمک نرسید همه به قتل رسیدند.

>>>   متاسفانه که ماجراجویان وتوطئه گران خاین ، مردم مومن،صادق،زحمت کش وصلح دوست هزاره را هدف قرار داده اند.
مردم هزاره جات درطول 100 سال گذشته با تمامی اقوام برادر افغانستان رابطه نیک وزندگی مسالمت آمیز داشته اندوخصوصا سال های جهاد مقدس در جبهات ضد تجاوز شوروی رابطه خیلی حسنه و صمیمی داشتند که تاریخ پرافتخار جهاد شاهد این واقعیت است.مردم هزاره زحمت کش همیشه در دور ترین نقاط افغانستان مشقت ترین وسخت ترین کارها را برای آبادانی کشور انجام داده اند علاوه بران این مردم مومن و صادق در تولیدات زراعت ومالداری نقش موثر و مفید داشته اند.انواع میوه جات تر وخشک برای داخل و خارج از افغانستان از محصولات مهم افغانستان به شما میرود.
اما چرا وضعیت بدینحالت رسید؟سوء تفاهم، مداخله بیشرمانه ماجراجویان خائن این جنگ قومی را در داخل افغانستان دامن میزنند تا پروسه صلح واشتی ملی را درافغانستان زیر سوال قرار داده و ناکام سازند.این ماجراجویان وخاینین بدانند که این خیانت و تفرقه افکنی قومی و مذهبی شان محکوم به شکست است.هرجنگ درنهایت به صلح منجر میشود.افعانستان به طرف رشد،ترقی،انکشاف متوازن وصلح وارامش به پیش میرودودرین جای شک نیست که روزی صلح و امنیت سرتاسری در افغانستان تحقق میابدونقشه شوم منافقین وماجراجویان خائن مطلقا نقش برآب میشود.شاعری میگوید! خون نا حق دست از دامان قاتل بر نداشت!
دیده باشی لکه های دامن قصاب را!
اقوام مومن و متحد افغانستان باید برای تحقق وحدت ملی بیش ازین اجازه ندهند که نفاق افکنان و دشمنان رنگارنگ مردم متحد افغانستان دست به توطئه و دسیسه های شیطانی و غرض آلود بزند و جنگ قومی و مذهبی را که همانا آخرین پلان شوم دشمنان خائن به وحدت ملی افغانستان است در مناطق مرکزی افغانستان پیاده کنند.گرچه همچنین پلان های خطرناک در حکومات گذشته گاهی بروز میکرد اما با زیرکی و هوشیاری سیاست مداران و اشخاص باصلاحیت اقوام وریش سفیدان حل و فصل میگردیدند.حالا هم وظیفه وطنی،ملی و اسلامی رهبران سیاسی و وزعمای اقوام وطوایف مختلف افغانستان هستند که دیر نشده برای رفع تشنجات منطقوی وقومی بدون تاخیر بشتابند ونگذارند که خدای نخواسته درگیری به سطح وسیع گسترش یابد ونقشه های شیطانی ماجراجویان ودسیسه گران تحقق یابد بالعکس باید صلح و برادری قومی در افغانستان جنگزده وویران شده باسرعت حکمفرما گردد.
ومن الله التوفیق.
الحاج انجنیر عبدالرشید ناصری از آسترالیا

>>>   واکنش دکترعبدالطیف پدرام رهبر حزب کنگره ملی در رابطه به فاجعه پاکسازی قومی در ارزگان:

ارزگان سرنوشت غم انگیز و خون آلود خود را که بیش از دو قرن و اندی آغاز شده بود تکرار می کند. همین جا بود که هزاره ها را قتل عام کردند، به زنجیر بستند و تازیانه ی تحقیر کوبیدند. رهبر بی نظیر و عدالت خواه هزاره ها و همراه و همرزم بقیه ی مظلومان میهن ما استاد عبدالعلی مزاری به دست عده ای از همین تبار، که به قتل هزاره های ارزگان کمر بسته اند، مثله شد.تعجب من این است وقتی از این تاریخ طولانی کشتار هزاره ها درس گرفته نمی شود و هر بار هزاره ها را در پای دژخیمان تاریخی به خاطر منافع شخصی قربانی می کنند و بعدش هم عده ای از همین تبار اشک تمساح می ریزند چه می توان گفت و چه می توان کرد؟
پیام من به همرزمان هزاره ام این است دست در دست هم برای ایجاد یک سرزمین جدید متحد شویم-سرزمینی که به جای دست دوستی و برادری و همزیستی انسانی به یک دیگر شمشیر و دشنه پیشکش نکنند. و هر انسان برای انسان برادری باشد و دوست و تکیه گاهی. من حاضرم به عنوان یک سرباز کوچک راه آزادی و عدالت، هر کجا که رزمجویان هزاره بخواهند در کنار شان قرار بگیرم، بدون استثنا در هر گوشه ی از سرزمین هزارستان.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است