اتریش از پیمان جهانی مهاجرتی سازمان ملل خارج شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۹    ۱۳۹۷/۸/۱۰ کد خبر: 155660 منبع: پرینت

دولت اتریش از یک سند جهانی مربوط به مهاجرت خارج شده و چند کشور اروپایی دیگر نیز گفته اند حاضر به پیوستن به این پیمان نیستند.

به گزارش بی بی سی، سباستین کورتس، صدراعظم اتریش و رییس حزب راستگرای آزادی، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت او تصمیم گرفته است تا از پیمان جهانی "مهاجرت امن، منضبط و منظم" خارج شود و افرود که "ما برخی نکات مندرج در این پیمان را بسیار قابل انتقاد تلقی می‌کنیم که از جمله اختلاط دو مساله مهاجرت با هدف برخورداری از امنیت و مهاجرت برای کار و اهداف اقتصادی است."

نخست وزیر اتریش گفته است که نباید به مهاجرانی که با قایق و به طور غیرقانونی خود را به یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌رسانند اجازه داد آزادانه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا وارد شوند.

در جریان "بحران پناهجویان" سال ۲۰۱۵ که کشورهای اروپایی با موج ورود پناهجویان مواجه بودند، تعداد پناهجویانی که اتریش پذیرفت به حدود یک درصد جمعیت آن کشور رسید که بسیاری از آنان به خاطر جنگ و فقر از کشورهای خاورمیانه و آفریقا گریخته و عازم اروپا شده بودند. اکثر این مهاجران را جنگ‌زدگان سوری تشکیل می‌دادند اما پناهجویانی از ایران و افغانستان نیز در میان آنان بودند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتریش
مهاجرت
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است