پرستار آلمانی به قتل ۱۰۰ بیمار اعتراف کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۹    ۱۳۹۷/۸/۱۰ کد خبر: 155653 منبع: پرینت

نیلز هوگل، یک پرستار پیشین آلمانی، اعتراف کرده است که ۱۰۰ بیمار زیر درمانش را با تزریق دواهای کشنده از بین برده است.
هوگل، ۴۱ ساله، روز سه شنبه (۳۰ اکتوبر) در یک محکمه در آلمان در حالیکه صورتش را با کاغذ پوشانده بود، به جرم خود اعتراف کرد و گفت "هرآنچه را در اعترافات خود گفته ام، حقیقت دارد".

به گزارش رویترز، پس از جنگ در آلمان، این بزرگترین سلسلۀ قتل زنجیره‌ای در آن کشور پنداشته می‌شود.
محکمه در سال ۲۰۱۵ پس از آنکه آقای هوگل را به جرم قتل دو بیمار به وسیلۀ زرق دوای کشندۀ مجرم شناخت، او را به ۱۵ سال زندان محکوم کرد.
اما دادستان ها این قضیه در جنوری سال روان اتهام قتل ۹۷ نفر دیگر را در پروندۀ وی اضافه کردند. اکنون محکمۀ آلمان گفته اند که در پروندۀ نیلز هوگل "۱۰۰ مورد قتل" شامل است.

با آنکه آقای هوگل به جرم خود اعتراف کرده است، محاکمۀ وی ادامه خواهد یافت، زیرا خانواده‌های شماری از قربانیان خواستار جزئیات بیشتر در پیوند با این جنایت اند.
دادستان های شهر اولدنبرگ آلمان گفته اندکه تحقیقات و گزارش سم شناسی نشان داده است که نیلز هوگل ۳۵ بیمار را در یک کلینیک شهر اولدنبرگ و ۶۲ بیمار دیگر را در شفاخانۀ شهر دلمنهورست دوایی تزریق کرده است که سبب مرگ آنان شده است.
ده سال پیش نیز یک پرستار آلمانی به اتهام قتل ۲۸ بیمار سالمند بازداشت شد. او گفته بود که به خاطری به آن بیماران زهر تزریق کرد که از وضعیت رنجور آنان رنج می برد. آن پرستار به حبس دوام (ابد) محکوم شد.

در بریتانیا نیز، داکتری به نام هارولد شیپمن که گمان می رفت ۲۵۰ بیمارش، عمدتاً زنان سالمند و میانسال، را کشته است، به زندان محکوم شد. داکتر شیپمن که به نام "داکتر مرگ" نیز مشهور است در سال ۲۰۰۰ به ۱۵ سال زندان محکوم شد.
درست پس از سپری کردن چهار سال زندان، داکتر شیپمن در سلول محبس درگذشت و ظاهراً دلیل مرگ وی خودکشی بود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
پرستار
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است