صدسال نسل‌کشی و غصب سرزمین!
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۶    ۱۳۹۷/۸/۹ کد خبر: 155647 منبع: پرینت

۱. عبدالرحمن، نسل‌کشی و غصب سرزمین ما را آغاز و حتی اوغان‌های پاکستانی را در زابل و ارزگان روی زمین‌های غصب‌شده ما مستقر کرد.

۲. نادرشاه و ظاهرشاه با وضع مالیات سنگین بر هزاره‌ها و مسلط‌کردن کوچی‌ها بر هزارستان، آواره‌کردن هزاره‌ها و غصب سرزمین‌های شان را دنبال کردند.

۳. در زمان جهاد، قتل‌عام مسافرین هزاره در زابل ادامه یافت و در سال ۶۹ مردم هزاره را از دو منطقه زیبای «اوتی» و «شیره» در ارزگان و زابل، آواره و سرزمین‌شان را غصب کردند.

۴. در زمان طالبان، بیش از چهار هزار مسافر هزاره را در «کنده‌پشت» ولایت زابل زنده‌به‌گور کردند و سرزمین‌های هزاره را نیز برای کوچی‌ها تقسیم کرده بودند که اگر حکومت‌شان دوام می‌آورد، سیاست غصب سرزمین را نیز عملی می‌کردند.

۵. در زمان حکومت کرزی، ده‌ها مسافر هزاره قتل‌عام، اموالشان غارت و منطقه زیبا و سرسبز باغچار نیز غصب گردید، باغچار از نظر زیبایی و حاصلخیزی به «عروس ارزگان» مشهور است.

۶. اکنون و در زمان حکومت اشرف‌غنی، نسل‌کشی و قتل‌عام هزاره‌ها به اوج رسیده و در ادامه سیاست غصب سرزمین، مردمان دو منطقه «حسینی» و «کندلان» را قتل‌عام و آواره کرده‌اند.

محمد نسیم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره ها
جعفری
نظرات بینندگان:

>>>   ديري نخواهد گذشت كه متعصبين خوار و ذليل خواهند شد. صبر و تحمل مردم هم اندازه دارد. هر قدر ظلم پشتون بيشتر ميشود نظر مردم به سوي ايجاد اريانا يا خراسان نزديكتر ميشوند. چون راهي روشن ديگري وجود ندارد.
پاچا خان

>>>   لطفاان هزاره های بیچاره را در شاخ گاو برابر نکنید که نتیجه اش برای هزاره ها بسیار ناخوشایند خواهد بود

>>>   اینهمه مظلوم نمائی دیگر قابل اهمیت نیست. فقط باعث انزوای بیشتر مردم هزاره میشود. شما ها تافتۀ جدابافته از دیگران نیستید. بعد تعجب نکنید که دیگران (غیر هزاره ها) با شما همرائی نمیکند و در اخیر تنهای تنها در کوه های هزاره جات علف خواهید خورد.

>>>   ... فکر نکنم که چنگیز یا اولاده اش مناطق مرکزی افغانستان را به هزاره ها قباله داده باشد. عبدالرحمن خان کاری کرد که اگر عکس ان میبود شما میکردید. من خلاف هر نوع نسل کشی و وحشت گری ام اما هزاره ها باید بدانند که نیم کابل از نفوس هزاره و کار و تجارت انها پر است ولی هیچگاهی یک نفر کابلی یا پشتون یا از ملیت دگر علیه حضور گسترده ای هزاره ها در کابل نیودند و نیستند کسی شما را ازار و تهدید نکرده و نه کدام تظاهرات علیه شما منحیث قوم مهاجر و حتی دولت های کارمل و نجیب زمینه ای بیشتر رشد شما را اماده ساخته بود که بسیاری از شما با نمک حرامی از انها به بدی یاد میکنید. از تحریر نوشته های تحریک کننده بپرهیزید این به زیان ملیت هزاره است و مطالبی بنویسید که در ان وحدت سرتاسری کشور مطرح باشد نه صرف منفعت شما.در غیر ان ما از شما جبران خسارات مالی و جانی را که اجداد تا ن یعنی چنگیز و اولاده اش کرده میخواهیم اگر چنین روحیه ایجاد شود دگر خدا از گزند ان همه را در پناه خود داشته باشد
و من الله توفیق.

>>>   Badry
- افغان ستان لاشی را ماند که بدنش به دندان کرگس ها و لاشخوران افتاده و امید زنده ماندنش تنها به معجزه بسته گی دارد ، اما مردم ناتوان و خوش دلش آرزوی بهبود و زنده شدن این لاش را از کرویات سرخ و سفید خون ریخته شده لاش برجا افتاده دارند ، نه از کشیدن لاش از دندان لاشخوران .
- افغان ستان پیرمرد گدایی را ماند که از بام تا شام نزد دوست و دشمن دست گدایی پیش دارد و به دل شکر الله تعالی می کند که چقدر خوشبخت است .
- افغان ستان مردمی را در خود جا داده که در گلخن بنده گی شرق و غرب غرق اند ، دار و ندار خود را فدای مرده پرستان می آزرم می کنند ، اما افتخار آزادی ، خود ارادیت و استقلال هم دارند .
- افغان ستان موجود هرزه یی را ماند که بعد استعمال شدن داخلی ها و خارجی ها در کوچه ها و پس کوچه ها ، ادعای آقایی و باداری دارد و حتی گاهی مردمانش خود را ببر و شیر هم خطاب می کنند .
شهروندان افغان ستان با تاریخ ۵۰۰۰ ساله خود چنان خوار و ذلیل شده اند که مزدوری را سیاست ، وطن فروشی را افتخار ، دزدی را سوءتفاهم ، غلامی را سرداری و مرده پرستی را کمال باور و غرور می پندارند .
با چنین حالتی می خواهیم هم به تمدن رسیم و هم رستگار شویم ! آیا امکان دارد؟

>>>   وقت نالیدن سر رسیده .فقط وفقط انتقام

>>>   جالب است که در این پست یک تعداد چقدر دلش سر مردم مظلوم هزاره پور است و اطفالش را سر می برد و زمین هایش را غصب می کند و خودشان که مهاجر اصلی هستند ساکنین ۵۰۰۰ ساله هزاره را مهاجر می خواند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است