متن سخنرانى عبدالله در كنفرانس بين‌المللى مخابرات
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۶    ۱۳۹۷/۸/۹ کد خبر: 155638 منبع: پرینت

متن سخنرانى داکتر عبدالله رییس اجرایی در كنفرانس اتحاديه بين‌المللى مخابرات

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ
جناب رییس،
آقای هولین ژائو، دبیر کل اتحادیه بین المللی مخابرات،
عالی‌جنابان،
نمایندگان محترم،
خانم ها و آقایان!
صبح‌تان بخیر!
می‌خواهم با استفاده از فرصت از اتحادیه بین المللی مخابرات به خاطر دعوت از من به کنفرانس ۲۰۱۸ نمایندگان با صلاحيت این نهاد تشکر و قدردانی نمایم.
خرسندم که به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی افغانستان در این گردهمایی مهم حضور یافته‌ام. اجازه بدهید از دولت امارات متحده عربی برای میزبانی این کنفرانس مهم و مهمان‌نوازی و پذیرایی سخاوتمندانه ابراز سپاس و امتنان نمایم.
حضور در مجمع جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات برای من افتخاری بزرگ است.

نمایندگان محترم!
رشد و توسعه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات انقلابی در جنبه‌های مختلف زندگی، نحوه‌ی ارتباط افراد و هم‌رسانی اطلاعات در جامعه بوجود آورده است. در حال حاضر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات تقریبا به تمام نقاط جامعه گسترش یافته و این امر مرهون تلاش‌های مداوم دولت‌ها و همچنین کمک و حمایت سخاوتمندانه‌ی سهام‌داران فناوری اطلاعات و ارتباطات و اتحادیه‌ی بین المللی مخابرات می‌باشد.
لازم به ذکر است که کاربرد انترنت به سرعت در میان مردم رایج و متداول شده و استفاده از تلفن همراه به میزان فوق العاده‌ای رشد نموده و تقاضا برای انترنت مطمئن با قیمت مناسب در منطقه افزایش یافته است. دولت جمهوری اسلامی افغانستان به چند دستاورد قابل توجه در این حوزه دست یافته است که از جمله می‌توان از این‌‌ها نام‌ برد:

• تأیید سیاست دسترسی آزاد به معلومات (Open Access Policy) توسط دولت که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه فایبر نوری را تشویق می‌کند و در نتیجه رقابت میان شرکت‌های فعال در این حوزه برای بالابردن کیفیت خدمات و ارایه‌ی تعرفه‌های ارزان افزایش میابد.

• پروژه دیجیتال اتصال افغانستان به چین، آسیای مرکزی و اروپا از طریق فایبر نوری.

• دولت افغانستان شبکه فایبر نوری را با طول ٤٥٠٠ کیلومتر به ٢٥ ولایت گسترش داده است که ٩٠ درصد شهروندان کشور را قادر می‌سازد تا از خدمات مخابراتی استفاده نمایند. فایبر نوری افغانستان به پنج کشور همسایه از جمله پاکستان، ایران، ترکمنستان، ازبیکستان و تاجیکستان متصل شده است.

• شش شرکت بین‌المللی تلفن همراه و یک شرکت تلفن ثابت در سراسر کشور خدمات انترنتی ارایه می‌کنند. تا ماه جون سال گذشته تعداد مشترکین فعال تلفن همراه در کشور به بیش از ٢١.٣ میلیون نفر می‌رسید و تعداد مشترکین انترنت به ٩٠٧ میلیون، که دستاورد قابل ملاحظه ای در یک دهه گذشته محسوب می‌شود. تا به امروز حدود ٢.٣ میلیارد دلار در حوزه‌ی توسعه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در افغانستان سرمایه گذاری شده است.
در افغانستان اکنون ١١٣ تلویزیون و ٣١٠ رادیوی اف ‌ام فعالیت می‌کنند، در حالی‌که در سال ٢٠٠١ ما فقط یک رادیو و یک تلویزیون ملی داشتیم.

جمهوری اسلامی افغانستان به عنوان عضو اتحادیه بین المللی مخابرات از چشم انداز، مقاصد و اهداف توسعه‌ی پایدارسازمان ملل متحد به طور کامل حمایت می‌کند و متعهد است که در سایه‌ی اهداف توسعه پایدار خدمات معیاری فناوری اطلاعات و ارتباطات را برای شهروندان فراهم نماید و راه را برای بخش خصوصی هموار کند تا در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور سرمایه گذاری نماید.

در پایان، یکبار دیگر، از مقامات امارات متحده عربی برای میزبانی سخاوتمندانه شان و نیز از اتحادیه‌ی بین المللی مخابرات به خاطر سازماندهی این گردهمایی ارزشمند تشکر می‌کنم.
برای همه شما همایش پُربار و موفق آرزو می‌کنم.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
مخابرات
نظرات بینندگان:

>>>   Raheel
یادتان هست؟
نمی گفت من طرف چه کسی استم. می گفت چه کسانی طرف من استند!
شرم تان باد که ادعای پیروی از او را می کنید و به جای گزیننده بودن همانند روسپیان شب و روز خود را می آرایید تا یکی بیاید و برگزیندتان.

>>>   از عبدالله جز مداحي چيز ديگر نمانده . عوض كه كار كند و از حق مردمش دفاع كند سفر ميكند و مدح ميسرايد. تا اشرف غني را خوش و راضي نگاه كند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است