ارزگان را دریابید
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۶    ۱۳۹۷/۸/۷ کد خبر: 155607 منبع: پرینت

طالب همیشه هزاره ها را با قَسم و فریب شکست داده است. موسفیدان افغان «اوغو» بزرگان هزاره‌های ارزگان را می‌گوید که شجاعی را بخواهید که باهم صحبت کنیم یعنی صلح کنیم. مردم ساده لوح ما، قبول می کند دیشب شجاعی را برای جلسه در منطقه کندلان می‌خواهد.

زمانی که شجاعی همراه با حدود ۲۰ نفر نظامی های خویش می‌رسد، در ظرف چند دقیقه طالب آن خانه که مکان جلسه بوده، معاصره می کند در ضمن طالب (اوغو) در مرز بین ارزگان و غزنی را نیز کمین می‌کند ولی شجاعی با افراد خویش با قبول خطر مرگ و تسلیم نشدن به طالب راه فرار را می‌گیرد.

بعد از ساعت ها درگیری و جنگ و مقاومت در کمین‌‌های دشمن شجاعی و همراهانش خود را پر منطقه اوچی می رسانند.

مردم پَشی شب به یاری آنها و ساکنین کندلان رفته بوده و از صبح امروز مردم مالستان و جاغوری سیلاسا به طرف ارزگان رفته است. از ولایت هرات نیز مردم همکاری مالی کرده است و در کابل مردم ارزگان، مالستان د مسجد رسول اکرم جلسه برگذار کرده است که جلسه شان هنوز جریان دارد.

از مردم عام دو مامایم است در جمع شهدا است و از جمع نظامی ها تا هنوز فکوری از منطقی پشی و دو شخص دیگر از منطقه کندلان در جمع شهدا است.

خداداد قمبری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارزگان
نظرات بینندگان:

>>>   Abdul Hai Khurasani
تقسیم و تجزیه هریوا،بدخشان،فاریاب و جلال آباد، پیامد های ناگوار اجتماعی،سیاسی و هویتی دارد.
تقسیم استان‌های که دارای موقعیت ژئوپولتیک و اهمیت ژئواستراتیژیک هستند،اشتباه راهبردی است.
جوانان بدخشان بدرستی ابعاد توطیه را درک کردند و صدای اعتراض شان در شبکه های اجتماعی چشمگیر و پرحجم بود،اما متأسفانه سکوت شهروندان هریوا،نگران کننده است.
بجای تقسیم و تجزیه این استان‌ها بهتراست؛ در توزیع ثروت محلی،مشارکت در قدرت سیاسی،توسعه یی متوازن و عدالت اجتماعی توجه جدی صورت بگیرد.
فراموش نکنیم که توطیه تجزیه و تقسیم هرات از وقتی کلید خورد که نام سبزوار با دشنه ای شیندند پنج تقسیم شد و تمدن اسفزار در قبرستان فاشیسم دفن گردید.
قدرت اعتراض خود را دست کم نگیرید، نباید اجازه بدهید که فاشیسم با خنجر تحریف و جعل تاریخ پایتخت تمدنی خراسان و دامن زیبای پامیر و آرامگاه ناصر خسرو عزیز را تبر بدست ،تقسیم کند.

>>>   خدا رحمت کند. به آگاهی وهوشیاری مردم انشاله پیروز هستید

>>>   ده اوغو اعتماد نکنید. که هم فریبکار است و هم منافق.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است