شجاعی ها و علیپورها سنگرداران عزت هزاره ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۴    ۱۳۹۷/۸/۷ کد خبر: 155599 منبع: پرینت

شجاعی این مرد بی بدیل و سنگردار عزت هزاره ها، به رغم زخمی شدن دیشب در مبارزه با طالبان تروریست، با افراد باقیمانده اش بار دیگر سنگر دفاعی خود را گرم نگهداشت و توانست که از مناطق هزاره نشین حسینی و کندلان ارزگان، به دفاع جانبازانه بپردازد. در این نبرد تعدادی شهید و تعدادی هم زخمی شده اند.
اکنون شجاعی و مردم در مرز میان شیرداغ و کندلان قرار دارد.

اما داستان ارزگان داستان یک تاریخ است که تراژدی اشغال این سرزمین هزاره به دستور جلاد تاریخ افغانستان یعنی عبد الرحمن رقم خورد و اوغان های کوچی و غیر کوچی را در این منطقه بزرگ و حاصلخیز، سکنا دادند و هزاره ها ی این منطقه را قتل عام کردند، کوچانیدند و یا به بردگی و کنیزی در آوردند.
ابعاد این فاجعه بزرگ به حدی بوده است که کاتب فیض محمد، قتل عام و آوارگی 300 هزار خانوار هزاره ای ارزگان را ثبت تاریخ می نماید.

همه اینها سبب میشود که دفاع برحق سنگرداران هزاره در وجود شجاعی ها و علیپورها، باید تقدیس گردد. تنها تقدیس نه، بلکه وجیبه تاریخی هزاره ها است که این سنگرهای عزت و شرافت شان را از منظر مادی و معنوی حمایت بیدریغ نمایند. صدای شجاعی ها و علیپور ها را باید در سطح جهانی طنین انداز ساخت. چون برای دفاع از عزت جامعه وارد میدان شده اند. نه برای هجوم، تعرض، انتحار، انفجار و یا کشتن سربازان جامعه بین المللی.

جامعه هزاره ای عمدتاْ غرب نشین، نباید از بیرون دادن صدای سنگرهای دفاعی هزاره، هراس داشته باشند. در کنار کمک های مالی به سنگرداران عزت و شرافت هزاره، بازتاب دهی صدای این مردان غیور، کمترین کمکی به مردم ما خواهد بود که باید انجام دهیم. اگر توان رفتن به سنگر ها را نداریم با انجام این رسالت پایه های دفاعی این بزرگمردان شجاع و غیور را تقویت کنیم.

از دید من در این اوضاع بحرانی، آشفته و آمد، آمد طالبان تروریست، هیچ رسالتی مهمتر، ارزشی تر و برجسته ترازمحکم کردن سنگرهای دفاعی علیپورها و شجاعی ها نمی باشد. هرگونه تمهیداتی که بتواند به تقویت این «جبهات دفاعی و عزتمندی هزاره » بیانجامد، نباید دریغ نماییم. چون رسالت تاریخی ما است که صداهای در گلو خفه شده ای پدران مان را، امروز بلندتر، رسا تر و شکوهمندتر، فریاد نماییم.
به پیش بسوی تقویت و استحکام سنگرهای دفاعی عزت و شرافت مردم ما!

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
علیپور
شجاعی
هزاره
نظرات بینندگان:

>>>   از خداوند متعال مسئلت دارم کی شجا عی و علی پور را برا ی این مردم وملت نکهدارند و خداوند نکهداریتان
مها جر

>>>   این دو (شجاعی و علی پور ) از سرنوشت جنرال رزاق، دوستم، عطانور، جبار قهرمان ، قیصاری وغیره.... پند بگیرند. جزایر قدرت هرگز پذیرفتنی نیست. یک افغانستان و یک حکومت!آنهم تحت فرمان امریکا و ناتو!

>>>   زنده باد شجاعی ها و علیپور های ملت غیور هزاره با هوش باشین که روباه صفتان اوغان بازی نخورید

>>>   دولت عاجز تر از آن استکه مردم توقع دارد دولت که خود مرگ فرزند دلیر و نامدار خود ر ا بدست خود برای امریکا و پاکستان طراحی میکند و بعد سر خود را خم گرفته دستان مادرش را میبوسد و از شرمندگی بالای جنازه اش رفته نمیتواند و بعد بدون در نطر گرفتن اصول و قانون براردرش را بجایش مقرر مینماید بدون آنکه از توانای آن شخص چیزیرا بداند باید چه توقع داشت ؟ نه تنها این جنگ بل تمام جنگ ها و کشمکش های که در افغانستان امتداد داده میشود به نفع دولت فعلی است غنی تنها ارگ را میخواهد مصروف بودن مردم آرامش غنی است پول چوکی مسافرت های بدون هزینه به کشور های خارج و خود نمایی تنها هدف غنی بود که به آن رسید و امریکا میداند که غنی یک مشت خود خواه و نا آگاه است و قدرت استدلال را در برابر باداران امریکایی خود ندارد. از اینآدک بی ارزه هیج توقع داشتن درست نیست

>>>   قوم تاجك هم به يك شجاعي و يك عليپور ضرورت دارد. ولي نميدانم شجاعي و عليپور تاجك ها را كجا خواب برده.
جمشيد تاجك

>>>   تاجک ها سیاست میکنند و انها با هر نوع اقدامات ماجراجویانه مخالف اند . اشرف غنی و عبد الله هر چه زود تر توزیع زمین های هزاره جات و بامیان وسایر نقاط مرگزی را به ملیت هزاره پشتون و تاجک وغیره شروع و هر جه زودتر به اعمار شهرک ها با داشتن کلینیک صحی مکتب و دگر ضروریات اقدام کنند تا این همه قتل و قتال ختم شود مناطق مرکزی مال همه ای ملت است نه صرف از هزاره ها و لطفا اقای تقوایی از نوشتن مقالات تان که از ان بوی توهین دگر ملیت ها میاید خود داری کنید . در مورد علیپور شایعات فراوان زورگویی و روحیه تفوق طلبی هزاره یی بر سایر اقلیت های اطراف منطقه وجود دارد از امکان بعید نیست.
بامیانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است