دو دقیقه تاشروع روز قیامت
آمریکا در گام نخست درنظر دارد تا اروپا را به میدان اصلی نبرد هسته ای در آورده و این قاره سبز را به صحرای خاکستر و یا زمستان اتمی مبدل نماید. اما جنگ هسته ای برنده نخواهد داشت 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۶    ۱۳۹۷/۸/۷ کد خبر: 155595 منبع: پرینت

دایناسور های آدمخوار ومحافظه کاران جدید کاخ سفید، جهان رادرلبۀ پرتگاه جنگ هسته ای و اختتام زندگی بشر روی زمین کشانیده اند.
پس از فروپاشی امپراطوری آمریکا در جهان، پایان نظام تک قطبی و ظهور ابرقدرتهای نوین چون روسیه و چین، جولانگاه استعماری و سلطه جوی آمریکا در جهان به پایان رسیده از اینرو سران کاخ سفید و پنتاگون برای احیای مجدد امپراطوری آمریکا در جهان، دیوانه وار رویکرد تقابل هسته ای باابرقدرت های بزرگ را برگزیده و در این قمار کلان زندگی بشریت را به حراج گذاشته است.
اخیراّ کاخ سفید باسفر جان بولتون مشاور امنیت خود در ماسکو و ملاقات اش با پوتین رییس جمهور روسیه، آمادگی خویش را برای درهم شکستن "پیمان تاریخی موشک های میانبرد هسته ای" (INF)که میان اتحادشوروی سابق و آمریکا انعقاد یافته بود اعلام داشت.
آگاهان سیاسی این اقدام یکجانبه آمریکا را برای الغای این معاهده به مثابه تشدید مسابقات تسلیحاتی و انگیزهٔ برای برپایی جنگ هسته ای و ختم زندگی بشر در روی زمین ارزیابی مینمایند.

تاریخچهٔ پیمان:
ریيس جمهور آمريکا، رونالد ريگان و رهبر اتحاد جماهير شوروي، ميخایيل گورباچف پیمان نیروهای هستوی میانبرد و برد کوتاه را در ۸ دسامبر ۱۹۸۷ در ریکجاویک آیسلند به امضا رسانیدند.
وبگاه گلوبال ریسرچ محتویات این پیمان را مورد تحلیل قرار داده خاطر نشان میدارد "بر اساس پیمان هسته ای موشک های میان برد، ایالات متحده آمریکا متعهد گردید تاموشکهای بالستیک «پرشنگ ۲» که در غرب آلمان مستقر شده بودند و موشک های «کروز» مستقر در بریتانیا، ایتالیا، آلمان غربی، بلژیک و هلند را بردارد. همچنان مبتنی‌ بر این پیمان اتحاد جماهیر شوروی متعهد گردید تا موشکهای بالستیک «اس اس ۲۰» را در قلمرو خویش نابود نماید."

بر اساس این گزارش، "پیمان منع راکت های میان‌برد و یا (INF) نه تنها یک سقف معین را برای منع استقرار یک دستهٔ خاص از موشک های هسته ای ایجاد کرد، بلکه انهدام تمام موشک های این کتگوری را که تعداد شان به ۲۶۹۲ فروند می‌رسید تا سال ۱۹۹۱ به مرحله اجرا گذاشت. محدودیت این معاهده این بود که موشک های هسته ای کوتاه برد و میانبرد را که در زمین استقرار یافته بودند، شامل میگردید اما این پیمان انهدام موشکهای که از دریا و هوا پرتاب میشد را در برنمی گرفت. با این وجود، این پیمان اولین گام در راه خلع سلاح هسته ای بود."

نویسنده این مقاله اذعان میدارد، این انکشافات مهم اساسا ناشی از "خلع سلاح تهاجمی" بود که توسط گورباچف در اتحاد شوروی آغاز شد.
گورباچف در ۱۵ جون ۱۹۸۶ پیشنهاد کرد که نه تنها موشک‌های میان‌برد اتحاد شوروی و آمریکا را باید محو ساخت بلکه در یک پروسه سه مرحله ای باید ممنوعیت جامع راکت های هسته ای را تا سال ۲۰۰۰ باید به اجرا در آورد.
اما جانب آمریکا با استفاده از بحران فروپاشی کشور رقیب اتحاد شوروی، افزایش برتری استراتژیک، از جمله برتری هسته ای و تبدیل آنکشور به " یگانه" ابرقدرت در سطح جهان از انجام این معاهده عدول نمود و این برنامه روی کاغذ باقی ماند".
این نبشته انگیزه های خروج یکجانبه آمریکا از این پیمان را مورد بررسی قرار داده مینگارد "تصادفی نیست که اکنون واشنگتن فقط زمانی پیمان (INF) را مورد پرسش قرار میدهد که ایالات متحده برتری استراتژیک خود را نسبت به روسیه، چین و سایر قدرت ها ازدست داده است.
براساس گزارش های منتشر شده، ایالات متحده نه تنها در حال آماده شدن برای راه اندازی استقرار موشک های هسته ای میان برد در "اروپا" علیه روسیه است بلکه این برنامه در اقیانوس آرام و آسیا علیه چین نیز می‌باشد"(۱)

بازتاب فاجعه بارالغای پیمان:
بر اساس مقاله منتشره آسیا تایمز،(۲) بولتن دانشمندان اتمی "ساعت روز قیامت (Domesday Clock)" خود را فقط تا دو دقیقه تا نیمه شب یا سرآغاز روز قیامت عیار ساخته است. به عبارت دیگر در بحرانات موجود تقابل هسته ای، جهان، از بروز جنگ هسته ای یا آغاز روز قیامت فقط دو دقیقه فاصله دارد".

دیپلمات های اتحادیه اروپا به آسیای تایمز گفتند که تصمیم ایالات متحده برای اروپا بسیار "تکاندهند"بوده و موجودیت اروپا را به خطر جدی گرفتار ساخته و ما را به نابودی هسته ای با موشک های کوتاه برد گرفتارمی سازد. البته موشک های که هرگز نمیتواند به قلب آمریکا برسد.
این گزارش توان هسته ای دو قدرت نظامی را مورد تحلیل قرار داده نتیجه گیری مینماید "ناتو در جبهه موشکی ممکن است نسبتا قوی باشد، اما هنوز در رقابت با روسیه قادر به یک جنگ بالقوه در اروپا نخواهد بود".

نویسنده این مقاله نقش محافظه کاران جدید کاخ سفید را در راه اندازی جنگ هسته ای برجسته ساخته مینگارد "خطر بزرگ درخصوص" ساعت روز قیامت "از عقده های روانی برخی جناح های معین محافظه‌کار جدید آمریکایی برمیخیزد که به باور آنها واشنگتن در جنگ هسته ای "محدود"، موضعی، تاکتیکی علیه روسیه غلبه خواهد نمود.
این در کُل منطق اصلی آنها است که در عقب انگیزه گسترش توانایی حمله اول ایالات متحده بالای روسیه در نزدیکترین مرزهای غربی آنکشور قرار دارد".

نویسنده این مقاله واکنش شدید پوتین را در خصوص ماجراجویی های محافظه کاران جنگ طلب کاخ سفید مورد کنکاش قرار داده مینگارد "زبان درشت[پوتین] ممکن است دقیقا دیپلماتیک نباشد. اما آنچه در آن منعکس کننده است، نسبت به محاظه کاران آمریکا بسیار خشمگینانه است که انها بطرز شگفت انگیز ایده جنگ "محدود" هسته ای را در سر پرورانیده و آنرا تحریک می کنند.
از سوی دیگر کاربرد زبان خشن نشان دهنده اطمینان او است که به هر میزانی که از سوی دولت ترامپ و پنتاگون این تحرکات شدت یابد، برای خنثی نمودن راکت های مافوق صوت روسیه کافی نیست.

برای دانستن عزم روسیه، لازم است تابه سخنان پوتین در مجمع اقتصادی والتالیا توجه شود. اساسا، پوتین هیچ خبر جدیدی را در آن مجمع ارایه نداد اما یک یادآوری دقیق او نشان می دهد که مسکو در برابر هر تحریکی که به عنوان تهدیدی برای آینده روسیه شناخته شود، حمله خواهد کرد.
پوتین اظهار نمود، در این حالت روس ها "مانند شهیدان خواهند مُرد" و پاسخ ما به حمله کنندگان بسیار سریع و بیرحمانه خواهد بود و در این صورت مهاجمان "مانند سگ ها" می میرند".
در گزارش آمده است "تحلیلگران روسیه بر این مساله تأکید می کنند که مسکو در حال حاضر بطرز "غیر رسمی" - ظرفیت ها و اولویت های خویش را برای تدارک حمله " اول " در ماورای مرزی خویش مشخص ساخته اند. فقط شمارش معکوس تحرکات ناتو در لهستان، بالتیک و یا دریای سیاه برای روسیه کافی خواهد بود تا دست به حمله اول بزند".

از این سناریو چنین بر می آید که آمریکا در گام نخست در نظر دارد تا اروپا را به میدان اصلی نبرد هسته ای در آورده و این قاره سبز را به صحرای خاکستر و یا زمستان اتمی مبدل نماید. اما این جنون زدگان سرمایه فراموش نموده اند که این آتش به اروپا باقی نمی ماند و به گفته کارشناسان نظامی ظرف نیم ساعت آمریکا را از نقشه جهان ناپدید خواهد نمود.
همه دانشمندان حوزه اتمی معتقد اند که جنگ هسته ای برنده نخواهد داشت.
بنابر این، جای تعجب نیست که دیپلمات های اتحادیه اروپا برای کاهش ناراحتی خود در تلاش بوده، متوجه می شوند که در پایان، همه چیز به خاطر دکترین تسلط کامل آمریکا و ضرورت به جریان انداختن سیستم پیچیده نظارتی صنایع نظامی آن کشور میباشد.
طوری به نظر می‌رسد که انقراض دایناسورهای آدمخوار و انسان نما های قرن حاضر آغاز یافته است، اما بدبختانه اینبار سرنوشت همه بشریت با سرنوشت نکبتبار آنها گره یافته است.

با احترامات بیکران
عارف عرفان
لندن،اکتبر ۲۰۱۸

منابع:
(1)Globalreaserch,“Trump Breaks the Historic Nuclear Treaty with Moscow”: The White House Prepares the Return of the Euromissiles,By Manlio Dinucc,25 October 2018
(2),Asia Times,Who profits from the end of the mid-range nuclear treaty?
By PEPE ESCOBAROCTOBER,25,10,18


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ هسته ای
عرفان
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ کشوری بخاطر نابودی منافع خود اقدام نمیکند شاید شرایط را بخاطر منافع یک دیگر تغیر بدهند
پیمان های که امریکا با کشور های ابر قدرت به امضا میرساند ناشی از ترس است ودوم نظر به شرایط اقتصادی و تهدید بعضی کشور پنداشته شده است
احمد سهیل

>>>   واقعا امریکا در حالت دست و پاچگی جدی قرار دارد و با زورگویی های اخیر در سطح جهان با گذشت هر روز ماهیت و موقف خود را از دست داده و روس ها ازین خالیگاه استفاده به نفع خویش وظعیت را تعغیر میدهند و روس ها عنقریب برنده میدان میشوند
حاجی نعیم

>>>   جناب عرفان صاحب ممنون از شریک سازی تحلیل همه جانبه اوضاع که خیلی متاثر و نگران کننده است بخصوص در کشور های چون افغانستان جهت استفاده از سلاح ها آزمایشگاهی که در هر صورت به ضرر کشور و مردم ماست به روح و روان مردمان ما تاثیر گذار منفی خواهد داشت که روز بروز از کنش های مقدماتی تجربه میگیریم
باز هم ممنون شما
علی صبا

>>>   درود ها خدمت عرفان صاحب گرامی و بزرگوار .
تفاوت و رسیدگی به جرائم امریکا به منزله معالجه مرض است و باید هرچه تندتر و زودتر انجام گیرد و تا بشر از دست این دایناسور های امپریالیزم امریکا و ناتو منافق نجات یابد .....
(آدم محافظه کار مردی است که دو پای کاملن سالم دارد ولی راه رفتن را هرگز یاد نگرفته است)
باید از پوتین بیاموزند .
دست دلجو

>>>   جناب عرفان گرانقدر و فرزانه ؛ از زحمات و تهيه همچون مطالب كه آكاه بودن از پلان هاي شوم سود و سرمايه به ما آگاهي ميدهد ممنون و متشكرم
واقعا" اگر اين جنون جهان را نابود سازد براي امريكا نفرين ميفرستم و در اين نابودي خود امريكا نيز مي باشد !
من آرزو دارم كه حد اقل مردم اروپا عليه پلان امريكا مخالفت نمايد چونكه آتش جنكهاي اتومي نخست اروپا را از بين برده نابود ميسازد
تشكر از جناب شما عرفان عاليقدر
محمد صابر

>>>   آیا سلاح ذروی خطرناک است و با سلاح شیمیایی و بیولوژیکی؟
من فکر میکنم که سلاح هستوی نابودکننده ترین سلاح جهانی است.
چرا شورای امنیت و ملل متحد استفاده از سلاح شیمیایی و بیولوژیکی را منع قرار داده اند،اما سلاح ذروی شامل این ممنوعیت نبست؟
باید در سراسر دنیا تظاهرات صورت بگیرد و شورای امنیت ملل متحد را که اعضای دایمی آن خودشان دارای سلاح ذروی هستند.وادار سازند تا قطع نامه بی را در مورد منع استفاده از سلاح ذروی،توسط تمام کشور ها،بشمول اعضای دایمی ملل متحد به تصویب برسانند.
اگر اعضای دایمی شورای امنیت این قطع نامه را تصویب نمی کنند،باید جلسه عمومی ملل متحد دایر شود و در آن به اکثریت آرا این قطع نامه تصویب شود.
زیرا باشندگان کره زمین اجازه نمی دهند که سرنوشت رندگی شان،بدست پنج عضو دایمی شورای امنیت باشد و برای خود حق استفاده ازین سلاح کشنده دسته جمعی را بدهند.
روابط بین المللی باید بر اساس مصونیت همه کشور ها و عدالت و برابری در مقابل قوانین ملل متحد باشد،نه این که بعضی کشور ها برای خویش حقوق و مصونیت بیشتر نظر به دیگر کشور ها قایل شوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است