برای خلیلی بفهمانید که این ذلت است نه عزت
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۰    ۱۳۹۷/۸/۷ کد خبر: 155591 منبع: پرینت

محمد کریم خلیلی رییس (به اصطلاح) شورای صلح پیر شده و مریض است و فرق عزت و ذلت را نمی فهمد و قبیله از او و جایگاه قومی اش سوء استفاده می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمد کریم خلیلی رییس شورای صلح که در مراسم های مختلف بر صلح با عزت با مخالفین دم می زند، هنوز از آمدن حکمتیار به کابل پشیمان نشده و او را نمونه و الگوی ختم جنگ می پندارد. در حالیکه حکمتیار با آمدنش به کابل جنگ های نظامی و لفظی و عقیدتی و قومی را تشدید کرده است.

سازمان ملل اعلام کرد، غیرنظامیانی که در سال جاری میلادی در افغانستان کشته شده‌ اند، بی‌سابقه بوده است. تازه‌ترین اطلاعات نشان داده که در شش‌ ماه اول امسال، ۱۶۹۲ غیرنظامی در خشونت‌های جاری کشته شدند. این رقم از سال ۲۰۰۹ میلادی که سازمان ملل شروع به ثبت آمار تلفات افغانستان کرده، تا کنون سابقه نداشته است. در مدت یاد شده بیش از ۳ هزار غیرنظامی نیز زخمی شده‌اند.
قربانیان کودکان نیز ۱۳۵۵ نفر اعلام شده که ۳۶۳ مورد کشته و ۹۹۲ کودک هم مجروح شده‌اند.
علاوه بر این، در سال جاری افغانستان بیشترین آمار مهاجرت و خروج سرمایه را از کشور داشته است.

با این وضعیت دیگر جایی برای شورای (به اصطلاح) صلح نمی ماند.
اعضای شورای صلح اگر راست می گویند و برای آوردن صلح تلاش می کنند، از تمامی حقوق مادی و امتیازات شورای صلح بگذرند و این چند ماهه مانده تا آخر سال را برای رضای خدا تلاش کنند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلی
هفته
نظرات بینندگان:

>>>   برادر عزیز: شنیده اید یا خیر که هیچ گربه به خاطر خدا موش نمیگیرد. اینها همچنان

>>>   محمد اسماعیل خان، از رهبران پیشین جهادی می‌گوید هیئتی که به نماینده‌گی از حکومت و جریان‌های سیاسی برای گفت وگو با طالبان شکل می‌گیرد، باید تمامی جناح‌ها در ترکیب آن باشند و نیز این هیئت نباید در ادارۀ حکومت باشد.
فرحناز فروتن

>>>   در کل این اداره ناکارا است باید منحل شود . معاشش به بازماندگان شهدا داده شود .

>>>   هم استعفا دهد وهم ازین بابت عذر خواهی کند

>>>   هنوز جوان است آرزو ها دارد ، می خواهد خدمت کند!

>>>   خلیلی استعفا نمی دهم این چوکی چوکی ربانی است
مگر تا روزی که کدام طالب پیدا شود خودش را به بغل من بیندازه
مرا محکم به بغلش بگیره همان تور که ربانی را به بغلش گرفته بود
خلاصه کلام من منتظره بغل یک طالب هستم
جاغوری

>>>   کریم خلیلی فقط برای معاشی که می گیرد این پست را رها نمیکند. امروز در دولت افغانستان باید کاسبی کرد از کار و مار خبری نیست و اگر کاری هم صورت می گیرد با تصمیم اریکا و مزدورهای شان است.

>>>   آقای خلیلی بماند چون در این کشور هر کسی بیاید وضع بهتر از این نمی شود. بودن ایشان حد اقل نفع شخصی دارد حقوق دالری می گیرد یک پرستیژ سیاسی نیز به شمار می رود. اگر ایشان نماند یک اوغان خواهد آمد

>>>   فعلاً در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری،محقق پیشاپیش میرود و ابراز نظر میکند و همراه رییس اجراییه به خاطر غم شریکی به خانواده جنرال رازق به قندهار میرود و کرزی نیز در خانه اش قاب عکس ملاقات خود را با آیت الله خمینی میگذارد و نزدیکی خود را به ایران نشان میدهد.
بعد از انتخابات ریاست جمهوری معلوم میشود که از محقق و خلیلی کدام شان شامل دولت و کدام شان اپوزیسیون و شاید هم هردویشان اپوزیسیون شوند.
اما امکانات این که هردویشان در دولت باشند،کمتر است.

>>>   آقای خلیلی اگرواقعا" مجاهداست واگردرپی اسراف بودجه کشورنیست بنده برایش مشوره میدهم که عزتش دراستعفایش هست بنده یکی ازحامیان ایشان میباشم .
یوسف محمدی ازکابل

>>>   خلیلی از معاش دالری استفاده کرده ومی نماید تاکه میچله بجلان .

>>>   هزاره ها در طول تاریخ قدرت ندیده اند بنا بودن را ترجیح می‌دهند کاری می‌توانند بکنند آن فراهم آوری زمینه برای تحصل جوانان هزاره است درست که کاری از دست سیاستمداران هزاره ساخته نیست . هزاره در اگر اختیار هم داشته باشند به فکر خود هستند نه همه مردم و افغانستان شمول

>>>   خلیلی وحپلواک هردو افغان است چی پروا دارد که هرکدامش باشد وبخیر مردم تمام شود

>>>   خلیلی یک مهره سوخته است چه فرق میکند که بماند یا نماند؟ در مورد قومندان شمشیر و کشتار یک عده بیگناه نشان داد که هیچ کارایی ندارد.
صابری.

>>>   خلیلی مزه دالر های خا رجی را دیده هر گز نمی خو اهد این دالر ها را از دست بدهد در غیرا ان او را کس جو الی هم قبول نمی کند

>>>   محمد اسماعیل خان، از رهبران جهادی می‌گوید هیاتی که به نمایندگی از حکومت و جریان‌های سیاسی برای گفتگو با طالبان شکل می‌گیرد، باید تمامی جناح‌ها در ترکیب آن باشند و نیز این هیات نباید در ادارۀ حکومت باشد.
اسماعیل خان، در گفتگو با طلوع‌نیوز، می‌افزاید که شورای عالی صلح در ده سال گذشته در بخش صلح دست آوردی نداشته است و از همین رو، هیئت تازۀ گفتگو کننده با طالبان، باید از حمایت جامعۀ جهانی برخورد دار باشد: «باید به پنج جناح با هم در این هیئت یکجا شوند و اگر اینگونه شود، مذاکرات نتیجه خواهد داد.»

>>>   شورای صلح فقط بخاطر فریب مردم غنی جور کرده واگر نه چی چی دست آوردی دارد زلمی نماینده آمریکا میاید بدون پرسان وجویان با طلب های کثیف گپ میزند معلوم است در تجاوز افغانستان طلب هم دخیل است و یک طرف بند کار است اگر طلب نباشد فردا باید آمریکا برود چون طلب کثیف را تقویت میکند تا خودش باشد آمریکا صلح نمی خواهد فقط نماینده خود بخاطر رفع مشکل طلب کثیف روان کرده تا بداند که چی کمک کار دارند تا بر حکومت خائن مشکلات زیاد کند که او هم بگوید که باش باش.

>>>   ساختار فعلی شورای صلح ناکارآمد است؛ کسانی باید در رئوس شورای عالی صلح باشند که طالبان آنها را بی طرف بدانند و به لحاظ قومی و اعتقادی اقبال و علاقه مذاکره با آنها را داشته باشند.

>>>   بازیگران فعلی صلح هم در داخل و هم در خارج بسیارند، این تعداد باید کم شوند و فعالیتها متمرکزتر شود. طالب باید بداند طرفش در مذاکره کیست

>>>   برای مذاکره با طالبان و به موفقیت رساندن پروسه صلح به نظر من باید از طالبان حماسه زدایی و تاریخ زدایی کرد. اینکه آنها روزی با بخشی از مردم ما در جنگ بودند دلیلی نمی شود که تا ابد در افغانستان برادر کشی شود. اینکه حضور احتمالی طالبان در قدرت که شاید در پس مذاکرات اتفاق بیفتد را با نگاه حماسی، حقارت خود بدانیم، روند صلح را آسیب می زند.
داکتر فرامرز تمنا

>>>   شورای صلح صرف بنام است ، اینهارا حکومت همانند مشاورین بیشمار صرف مصروف ساخته تا به این نام بتوانند از امتیازات برخوردارشوند
اگر درهمینجا اینان را مصروف نسازد پس درکجا تعیین نماید؟؟
موضع شدن یا نشدن صلح مربوط امریکا وپاکستان است به ما شما ربطی ندارد این حرف زاغ خیل وال سفیر ونماینده فوقالعاده رئیس جمهور است،

>>>   همی شورای خیالی صلح وپارلمان کمیشن کار باردوش حکومت است

>>>   اگر مصارف شورای صلح را بر تعداد افراد موثر پیوسطه به صلح تقسیم کنیم همان قصه یک ویتکنگ یک ملیون دالر خواهد شد.

>>>   دریس غوثی
همین سیاست اوغانی بوده که مارا از اوج پیشرفت به عمق پسرفت سوق داده و صده ها از کاروان تمدن بدور مان کرده است!
ریشه این سیاست را باید خشکاند.

>>>   اگر مصارف ماهوار شورای صلح بر ای افرادمسکین وبیچاره ماهوار توزیع شود ازیک طرف خداوند(ج) خوش میشود واز طرف دیگر مردم غریب وبیچاره دست به گدایی نمی زنند . باامیداینکه پول ماهوار شورای صلح برای مردم غریب وبیچاره تقسیم شود. درغیر ان معاش ماهوار فی نفر شورای صلح از بست 6 مامور ملکی باید تجاوز نکند .وافغانستان عزیز ما شگوفان مشود .

>>>   شورای صلح از باز شدن دفتر طالبان در کابل ابراز آمادگی می کند و به صلح امیدوار است.
احمد سعیدی استاد دانشگاه در برنامه «تحول» معتقد است، شورای عالی صلح هیچگونه صلاحیتی برای اجرایی کردن شرایط صلح را ندارند و بیان داشت: براستی که جاده صلح جاده ای یکطرفه نیست و مردم افغانستان به صلح مانند آب حیات ضرورت دارند این را می دانم. اما پیش شرط های طالبان هم معلوم است. یک، قانون اساسی افغانستان مردود است و باید تغییر کند. آیا شورای صلح صلاحیت تغییر قانون اساسی را دارد. اگر دارد بگوید اگر ندارد پس چرا حرف می زند؟

وی ادامه داد: طالبان گفته است که قوت های خارجی اشغالگر است تا قوت های خارجی باشد ما به صلح نمی آییم. قوت های خارجی تا پنجاه سال دیگر در افغانستان هستند و اعلام کرده اند که پایگاه های نظامی می سازند و نیروهای خود را هم زیاد می کنند. آیا شورای صلح توانایی کشیدن نیروهای خارجی را در شرایط موجود دارد؟ این شرط طالبان است که برای صلح باید اجرایی شود. طالبان حکومت اشرف غنی را حکومتی مردود و مزدور بیگانه خواندند. آیا شورای صلح صلاحیت دارد که حکومت را بدل به حکومتی مستقل کند؟ اگر این صلاحیت را ندارد، پس با این موضوع بازی نکند و مردم را فریب ندهد و با این حرف ها برای چند صباحی مشغول نکند.

>>>   شورایی که تیشه به ریشه ی صلح می زند

>>>   سلام و درود ، مشکل افغانستان حل نخواهد شد مگر با گماشتن افراد لایق و وطن پرست که با قاطعیت و با بی رحمی هرچه تمامتر با عناصر طالبان مبارزه کنند ، هر کس که لباسش بوی طالب میدهد باید به دیوار تکیه داده شود و تیرباران ،همان کاری که شهید لاجوردی در ایران انجام داد و نثل کمونیستها و تروریستها را خشکاند،در واقع سازمان ملل و گروهای حقوق بشری بزرگترین دشمنان افغانستان هستند چونکه مانع از اجرای عدالت میشوند طالبی که چندین شهروند بیگناه را کشته معنی ندارد به زندان برود، باید در محل تیرباران شود خانواده و اطرافیانش تحت تعقیب قرار گیرند ،
ارسالی از استان کرمانشاه ، ایران. هیملر

>>>   اگرصلح وشورای صلح ناکارآمد است، پس نصف جمعیت کشور که پشتون وطرفدارطالب هستند همه کشته شوند تا صلح برقرارشود وهدف نویسنده گرامی واین سایت تٱمین گردد.

>>>   این شورای شوربا خور صرف یک نام است ویک مصروفیت است برای افراد تنظیمی تا زبان شان بسته شود وبرضد حکومت تبلیغ نکنند

>>>   این شورا خودش طرف است باید یک شورای بیطرف ایجاد شود

>>>   Ariaie
صرف نظر از همه جنايات كه حكمتيار مرتكب شده و به فرض اين همه را خطايى انسانى او بدانيم، ايا واقعاً حكمتيار مسلمان است، و به أخرت و روز محشر و حساب و كتاب خداوندى باور قلبى دارد؟!
من انسان هاى سنگدل و بى رحمى زيادى را شنيده ام كه در پيرى رو به نيايش و توبه اورده اند چون روز هاى زندگى شان به شمارش افتاده است.
اما در وجود و اعمال حكمتيار هيچ نشانه يى از چنين باور و هراس از روز محشر و محكمه خداوندى ديده نمى شود. اين وضعيت در وجود او دو دليل ميتواند داشته باشد:
١-حكمتيار( قصاب كابل) ، يا به خدا و روز حساب باور ندارد و يك اتيست از نظر باور، و يك جنايت كار از ديد اخلاقى و عملكرد و مريض روانى سايكو از نظر فكرى است
٢- حكمتيار به خدا باور ضمنى دارد و يك مسلمان نما و مسلمان زاده اما چنان مغرور، ، متكبر متعصب و حريص قدرت و جايگاه و خودخواه است كه به باور خودش ، بنده برگزيده خداست و هرانچه ميكند درست است و به زعم خود قناعت خدا را مى دهد!
در غير ان به قول خود ملا ها توشه أخرت اين موجود " پليد" چيست؟!

>>>   کسانیکه ازصمت های دیگردولتی کناررود باز درشورای صلح یاپارلمان جابجا میشود که معاش بگیرد ودهنش بسته شود

>>>   شورای صلح هیچ صلاحیتی برای ایجاد صلح ندارد

>>>   تنها راه جنگ است نمیدانم ایا همه ما کوروکرشده ایم؟؟؟؟؟؟!!!!

>>>   مقالات و نوشته های پرفسور میمنگی راجع به وحشیانگی و جنایات فرا تصور گل محمد مهمند( جلاد خون آشام نازیسم اوغانی در شمال ) را خوانده بودم، که خواندن و فهمیدنش مو بر اندام هر وجدانی راست میکند.
پرفسور اینجا اما حکایتی از زندان مخوف کمونیست های اوغانی دارد که تصورش دشوار است. "به زندان کشیدن بچه های کوچک و خورد سال بدخشانی و پیرمردان بی سواد و دهقان پیشه های روستایی کنری...، و سلاخی کردن آنها بر سر هیچ "!
با شنیدن این خاطرات و دیدن رویدادهای امروزی، چگونه میتوان باور کرد که" ولقد کرمنا بنی آدم" برای همین آدم امروزی گفته شده باشد؟!
این ویدئو حرف های به گفتن دارد

>>>   Faiq
مردم شهيد پرور اوغانستان #قدس_شريف پايتخت فلسطين در جايش است، چون آن يك بحث تاريخي جدلي لاينحل است و لا ينحل باقي خواهد ماند. لطفا طالبان، افغان_ملت و قبيله گم شده اي يهودي كه #اشرف_غني در راس آن است را دريابيد و در مقابل آن برخيزيد.

>>>   26 november om 21:07 ·
ده جفای بزرگی که کرزی در حق مردم ما کرد:
1. نگذاشت مشی بی طرفی سنتی در عرصه سیاست خارجی تثبیت گردد.
2. نگذاشت کشور صاحب قانون اساسی و ساختار نظام کارا و پذیرا گردد.
3. نگذاشت امریکایی ها طالبان را ریشه کن نمایند.
4. به دلیل ضعف مدیریت، ده ها میلیارد دالر کمک بین المللی را حیف و میل کرد و برباد داد.
5. نگذاشت کشور صاحب احزاب سیاسی فراگیر گردد.
6. جلو گام های مثبت در راستای دولت سازی و ملت سازی را گرفت.
7. با قوم پرستی و فرقه گرایی، چالش های تباری و سمتی را به اوج رساند.
8. فرهنگ مباشرپروری، واسطه بازی، رشوه ستانی و فساد را نهادینه ساخت. تولید و قاچاق مواد مخدر را به ارقام نجومی رساند. در نتیجه بیش از یک میلیون جوان را هیرویینی ساخت.
9. فرهنگ تقلب، تخلف و تخطی را در انتخابات نهادینه ساخت.
10. فرهنگ انحصارگرایی را در کشور نهادینه ساخت.

>>>   انيس آريايي نژاد
شعور مردم اوغانستان با گوسفندان امرخيل چندان متفاوت نيست
اين همه مردمي كه به سرك ها ريختند، چرا بخاطر تامين امنيت و زنده ماندن خودشان يك روز عليه حكومت فاشيستي و تك قومي اشترغني احمقزي و ستون پنجم ارگ رياست جمهوري كه زيرنام برادران طالبش مردم را پيهم بخاك و خون ميكشانند، دست به اعتراض نميزنند.

>>>   صلح با حکمتیار برای مردم وحکومت چی فایده کرد ؟؟؟

>>>   تنها محقق صاحب میتواهند این کار را کند

>>>   از زبان استاد سیاف !
عبدالله اعزام بعد از سفر به پنجشیر از سوی نفرات حکمتیار در همسویی با آی اس آی درپشاور ترور شد. او مسعود را به ناپلئون تشبیه کرده بود

>>>   خی ایتو کو!
یک بغل رویت را به طالبان پیش کو که یک سیلی در بغل گوشت کش کنند،بعدأ طرف دیگر رویت را پیش کن و برایشان بگو که اگه مرد هستی درین بغل گوشم نیز بزن.
اگر در بغل دیگر گوشت نیز زدند و صلح کردند،بدان که صلح با ذلت است و اگر در بغل گوش دیگرت نیز زدند و یک تاسکی نیز در پشت کله ات حواله کردند و صلح نکردند،بدان که هم ذلیل شدی و هم صلح بدست نیامد.

>>>   خلیلی عزت را در کرسی و مقام میبیند.
حال آنکه ذلیلانه در تلاش است تا با یک طالب وحشی کلامی رد و بدل کند مگر افسار طالب دست پاکستان است و تلاش ذلیلانه شورای بیکاران صلح بی نتیجه.
ذلت خلیلی زمانی کامل تر میشود که به صفت یک ازره از هویت اش بگذرد و تذکره اوغو گری بگیرد.

>>>   حالا کی زنگ را به گردن پشک آویزان کند ؟

>>>   همو اشرار ما اگر جاهل نباشند بیایند کابل مانند گلبدین از همینجا ویرانی وخرابی خونریزی کنند درکنارش ملیون ها دالر هم از سفارت خانه ها بگیرند
کسانیکه مانند موش سی سال را درتهکاوی های پاکستانی ها سپری کردند حالا افسوس میکنند که چرا قبلا نیامدند درقصر ننشستند وپول هاو امتیازات بیشمار نگرفتند آزادانه برای جمع آوری پول به کشورهای اجیر پرور سفرنکردند

>>>   استاد خلیلی آدم هوشیاراست طفلکها هرگز عزت شانرا به ذلت تبدیل کرده نمیتواند

>>>   خوب است این شورا را کدام اسم دیگر بنامیم مثلا شورای پول ویا شورای نیرنگ وخدعه وشورای خاک زدن به چشم ملت و... تقریبا بیش از ده سال میشودکه این کمیته تشکیل گردیده همه ساله صدها ملیون دالر درین موسسه حیف ومیل میگردد مگر ممولین وتعبیه کنند گان این شرکت دیوانه هستند که بدون نتیجه ای ملموس این همه مصارف گزاف وهنگقت را مینمایند در حالی که خود انها طالب وداعش وحکمتیار وهمه را تاسیس وبنا نهاده اند وعین همین مبالغ را در اختیار جانب مقابل هم میگذارند انها با پرداخت این همه بودیجه به جهان نشان میدهند که گویا درینجا چیزی بنام صلح با مخالفین در جریان است وگویا درین سرزمین راستی ثطب خای مخالف اند واین جنگ ساختگی وتقلبی نیست ویاجنگ واقعی روان است ودر ضمن بودن نیروهای خارجی بسیار بسیار ضروری است واگر این نیرو ها نباشد ان بلا های اسمانی در یک روز جهان را بلع می نمایند!!!
روسها رفتند ومزدور های خودرا به اساس توافقی که با سایرین کرده بودند تنها گذاشتند وفکر میشد که دولت نجیب ظرف دو ویا سه روز سقوط مینماید انگاه ای اس ای وحکمتیار خواب ارگ کابل واسیای میانه را میدیدند از جلال اباد شروع نمودند که نزدیکتر به پاکستان وگویا نزدیک تر به قوی ترین پایگاه های حکمتیار بود ولی با اندک مقاومت نیروهای منظم پاکستان وهم پیمانهای انها وگروه های مختلف مجاهدین و والقاعده و... همه نتوانست یک قدم هم در جلال اباد پیش روی نمایند بلاخره حکمتیار بهانه نمود که اگر مسعود سالنگ را می بست ما جلال اباد را فتح مینمودیم وقتی استراتیجیست یک جنگ بزرگ چنین تحلیل داشته باشد سرنوشت انجنگ چنین میشود!!!
معمولا در راس کمیته ای صلح کسانی را می اورند که نه به زبان جانب مقابل بلد است ونه ان طرف از انها خوششان می اید مثلا ربانی که سالها با انها جنگید ریس کمپنی صلح گردیدوبعد ازایشان یزید فرزندشان ویک مدتی هم خلیلی صاحب گرچه هردو با ای اس ای میانه ای خوبی دارند ولیظاهرا باهم در تضاد قرار دارند
یک زمانی حضرت مجددی ریس این شرکت بود در دبی امد از تجارباسم عودت کنندگان پول جمع اوری نمودحدود پنجصد هزار دلار تا امروز ان پولها را کس نتوانس از جیب حضرت وحضرت زاده ها بیرون نماید وهمچنین یکملیون ودوصد هزار دالر را فاطمه گیلانی گرد اوری نمود که به صندوق سره میاشت شخصی اش انداخت وبه کسی حسابدهی ندارد

>>>   از دیدگاه خلیلی صلح با طالبان یعنی تسلیم شدن به طالبان. خو این کار را زودتر انجام دهید تا مردم از سرگردانی نجات پیدا کنند.

>>>   خلیلی میگوید:
مرا مردم به این چوکی تعیین کرده اند
حکومت صلاحیت بر طرف کردنم را ندارد ،

>>>   خلیلی صاحب باید کاری نکند که حکومت جنرال اسکات میلر را بفرستد تا با او یک جلسه امنیتی برگذارکند

>>>   خلیلی را گذاشته تا جنایتهارا توجیه کند یعنی اینکه خلیلی هم در حکومت شریک است در حالیکه یک توفاله ای بیش نیست.
ع.ص.

>>>   این روبای پیر یک گوورده گوسفند برایش بده کافی است

>>>   قدیمی ها گفته اند مال فدای سر وسر فدای ناموس اما سیاست مدار ها ودلالان سیاست مبگوبند همه چیز فدای مال وما فدای جاه ومنصب ونزد انها مقدس تر ازین دو چیز یافت نمیشود وصاحب های این نظر طرفداران بیشمار هم دارد
فدوی هروی

>>>   عزت از آن خدا است و این خداست هرکه را بخواهد عزیز و هر که را بخواهد خوار می گرداند. در کنار اشرف غنی نه تنها عزت و شرافت حاصل نمی گردد بلکه مراه شدن با اشرف غنی عین خواری و ذلت است. این شعار امام حسین(ع)را که فرمود مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است آویزه گوش مان کنیم. به خدا این زندگی با یک چشم زدن می گذرد. امروز اشرف غنی مانند سران کفر همان یزید زمان است و ماندن در کنار او جز ذلت و خواری چیزی دیگری نخواهد بود.

>>>   خلیلی روزهای آخر خود را می گذراند و قرار است بجای وی سیاف معرفی شود
شیما کابل

>>>   یک مساله را مسخ می نامندوان اینست که صورتش یک چیزوقلب وروحش چیری دیگری باشد حال این خلیلی ها وعبدالله ها وقانونی ها ومعنوی ها و... همه مسخ شده اند بیشترینه اینها بجای امنت بالله امنت بدولار والپوند والیورو میخوانند وحتی کم کسی ازینهامانند صلاح ربانی امنت بافعانی والروبل الروسی والکلدارالهندی میگویند راستی خوب چیز هم است دنیاشان را اباد میکند واخرت هم که بعد است وبسیاری هاشان به ان ایمان ندارند باز به چشم سر دیدند انهای که امنت بالله گفتند ودران قول خود استقامت نشان دادند مانند مزاری ومسعود وبرهان الدین ربانی ومارشال فهیم وداود داود واحمدخان سمنگانی و... همه را به دیار نیستی روان کردندوعوام میگویند نگاه کردن جان هم فرض است انها که رفتند العیاذا بالله نسیه را انتخاب کردند وبه دنبال جنت ورضای حق تعالی وبهشت برین شتافتند اینها که نقدبازند صندوق هارا مملو نمودند وهم جان خودرا نگاه داشتند حال قضاوت را میگداریم به خوانندگان وبینندگان وشنوندگان تا بگویند کدام یک خطا نمودند وکدام هم به راه ثواب رفته اندوبا تاسی ازین قضاوت ماهم روش خود هارا انتخاب نمایم
شیخ علی بلخابی سرپلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است