در جلسه سران ایتلاف در کابل چه گذشته است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۶    ۱۳۹۷/۸/۶ کد خبر: 155577 منبع: پرینت

سران ایتلاف بزرگ ملی در منزل احمد ضیا مسعود در کابل تشکیل جلسه دادند.

در این نشست، جنرال دوستم، محمد اسماعیل خان، عطا محمد نور، محمد محقق، صلاح‌الدین ربانی، محمد یونس قانونی، باتور دوستم و چند تن دیگر از سران اعضای ایتلاف شرکت داشتند.

گفته می شود که بحث سران ایتلاف پیرامون انتخابات ریاست جمهوری بوده و بطور ضمنی از انتخابات مجلس نمایندگان نیز انتقاداتی مطرح شده است.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سران ایتلاف
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   تاریخ اینها تیرشده قابل بحث نیست

>>>   اقایان مذکور جز خیانت به ملت خدمت نکرده حتما پلان شوم طرح نموده برای بربادی ملت و وطن

>>>   چهره های که از انها در فوق نام برده شده است یک بار به ملت افغانستان امتحان خود را داده اند تمام انها جنایتکاران دزدان حرفوی غاصبین بیت المال و قاتلین ملت مظلوم افغانستان هستند این چهره های منفور دربین مردم جا ندارد ومردم افغانستان از انها متنفر هستند
سمیع الله از هامبورگ

>>>   «معاون اول رئیس جمهور» یا «خانه قرغمال»؟
===========================
* وقتی معاون اول رئیس جمهور باشی، نماینده یک قوم چند ملیونی باشی، رهبر یک حزب قدرتمند باشی و...
* از جانب کدام محکمه هم محکوم نشده باشی و...
* اما به دفتر خود رفته نتوانی، به ولایت خود رفته نتوانی و...
+ + +
* بسیاری از رهبران و بزرگان ما توقع دارند که آزادی مردم و حقوق آنها را در سبد زیبایی گلپوش نموده و در محفل با شکوهی برای آنها «هدیه» دهند...
* کی ملامت است (غنی یا ما)؟

>>>   سلام.
این سران جنایتکاران هنوز هم در فکر چور ، جنایت غارت ، وویران گری هستند.در جلسه راه بهتر را جستجو میکنند.
پروانی.

>>>   فکر میکنم که دوستم مثل دوران کرزی،باز خانه بند است و اجازه ندارد از خانه بر آید و حتی اجازه ندارد به زادگاهش در سمت شمال برود.
در عوض اش در تمام جلسات پسرش باتور دوستم سهم میگیرد.
من فکر کرده بودم که تنها ازبک ها کله خام هستند،اما ترک ها هم در کله خامی از ازبک ها کم نیست.
دیروز در جلسه بی که بخاطر موضوع سوریه در ترکیه برگزار شد.رهبران نرکیه و روسیه و آلمان و فرانسه شرکت کرده بودند.
ولادیمیر پوتین در آخر بیانیه اش،سالگرد تآسبس جمهوری ترکیه را برای اردوگان تبریک گفت.
اردوگان از فرط خوشحالی تنها خودش چک چک کرد.
بدون آن که بفهمد که امسال صدمین سالگرد ختم جنگ اول جهانی و شکست امپراطوری عثمانی و ازدست دادن سرزمین های زیر امپراطوری اش به روس ها و فرانسوی ها و انگلیس ها و در نهایت تشکیل دولت جدید ترکیه با سرحدات فعلی است.
مثلی که صدر اعظم انگلستان به افغانستان بیاید و یکصد و بیست و یکمین سالگرد تأسیس خط دیورند را به افغانستان تبریک بگوید.

>>>   اخبار اینها ارزش نشر کردن وخواندن را ندارد نه هدف ثابت دارند نه موقف ثابت ونه به یکدیگر شان صادق هستند ، فردا اگر دید آنطرف چرب تر است فورا عهمه عهد وپیمان را زیرپا میکند وبه این دوستان پشت میکند پگس فردا اگر ایجاب کرد دوباره برمیگرد وبا همین ها یک ادتلاف دیگر میسازد ،
هرکدام اینها در چندین حزب وائتلاف دیگر شامل هستند

>>>   هرکدام اینها برای امریکا بیشتر خدمت کند، همان رئیس جمهور می شود. اینها دارند درین نوکری از همدیگر پیشی می کنند. مسابقه آغاز شد!

>>>   کدام انتخابات تا زمانیکه این دو ع و غ باشد نه انتخابات و نه کدام چیزی دیگر خو اهد بود

>>>   Dehganpoor
هرکسی که عضو یکی از این سه حزب سیاسی باشد( جمعیت اسلامی، جنبش ملی اسلامی و حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان ) و کاندید مشترک این سه حزب در انتخابات ریاست جمهوری، بعید است که رئیس جمهور آینده افغانستان شود.
اگر می خواهند ریاست جمهوری بازهم میراثی نشود و خارجی ها از یک تکنوکرات قبیله گرا مثل اشرف غنی ، اتمر ، کرزی و غیره حمایت سیاسی و مالی نکنند و در ضمن تجربه کاندیداتوری عبدالله عبدالله تکرار نشود، بهتر است که از بین تاجیک ها ، اوزبیک ها و هزاره های مان کسی را پیدا و کاندید کنند که تکنوکرات تحصیلکرده غرب باشد و با یکی از این دو زبان یعنی زبان انگلیسی و یا فرانسوی تسلط کامل داشته باشد تا زبان خارجی را خوب بفهمد.
بدون تردید ، غربی ها دنبال منافع ملی شان هستند و از کسی حمایت خواهند کرد که مطمئین شوند که منافع ملی شان در خطرنیست مگر ماهم منافع ملی داریم و می شود که مطابق منافع ملی مان با کشورهای خارجی طوری معامله کنیم که به قول معروف " نه سیخ بسوزد و نه هم کباب "

>>>   به احتمال زياد ايتلاف برنده انتخابات است. اما راي هاي گوسفندي در هنگر هاي كميسيون تقلبات جلو ان را خواهد گرفت.

>>>   بهتر است فاتحه دوستم خوانده شود ازبکان به رهبر جدید نیاز دارند نه به دوستم و نه با پسرش

>>>   این ها به پیش بااداران خارجی شان جز گدی گک های بیش نیستند جمع شدن شان به معنی خدمت کردن به خارجی هاست و معامله بر سر فروختن وطن تا یکی از دگری سبقت جویند و زودتر از دگران از بادار شان لوح تقدیر بدست اورند .

>>>   حرف مفت نزنید هر کدام شان پیش مردم ارزش و احترام خاص دارند فردا یک اتفاق کوچک به یکی از این ها بی افته آن زمان متوجه میشوید که چقدر هوا دار و خاطر خواه جمع میشوند.زبان که کوتل ندارد حرف های بيخودمان را زده میروم بدونی این که حقیقت داشته باشد

>>>   اين قوي ترين ايتلاف در تاريخ افغانستان است. اگر اين ايتلاف از هم نپاشد صد فيصد برنده هر نوع انتخابات است. و ممكن دوستم قصد خود را از غني بگيرد ويك

>>>   اين قوي ترين ايتلاف در تاريخ افغانستان است. اگر اين ايتلاف از هم نپاشد صد فيصد برنده هر نوع انتخابات است. و ممكن دوستم قصد خود را از غني بگيرد و يگان ايشچي مانند را براي بد نامي اش پيدا كند.
رستم

>>>   هر قدریکه کوچک های کاسه لیس تو تو کنند ایتلاف بزرک نجات به همان اندازه بیشتر طرفدار جذب میکنند و پر قدرت میگردند تقلب گوسفندی و تقلب گوسالگی تمام شده اینبار در انتخابات ریاست جمهوری تقلب گاوی را براه خواهند انداختند و سر انجام گاو موری امر حتمی است که نه گاو خواهد ماند و نه گوساله و گوسفندی ریس جمهور انتخابی و پر قدرت زمام امور را بدست خواهند گرفت روی تقلب کاران گوسفندی و گوسالگی و گاوی سیاه حتمی شدنی است .

>>>   سعی کنید به همان شخص که در راسي گروه و یا تنظیم ویا حزب قرار دارد.برایش اهمیت بدهید.فرق نمیکند هر کی باشد . هر کدام شان بی مورد به این مقام نرسیدن.اگر یکی این از آن ها کشته شود.20 نفر درصحفي جای گزینی قرار میگیرند.که دربین آنها اشخاص بداخلاق.بی نظم.بی رحم و اکثریت شان قاتل هم است.بطوری نمونه زمانیکه.برهان الدین زنده بود چقدر همه چیز مرتب.بود نظم دسپلين.جایگاه .ارزش ها.وجود داشت آن زمان یک ریس بود و حالا10 نفر ریس وجود دارد مشکلات زیادی را بوجود آورد اند هم برای خودشان و هم برای مردم.فردا دریک حزب دیگری همین اتفاق بی افته همین داستان در تنظیم آنها هم دیده می شود موقع که ببرک کارمل سبکدوش شد حزب اش تنها حزب بود که اتحاد و اتفاق و نظم دسپلين را در خودش حفظ نموده بود وبعد از سبکدوشي آن همه چیز بهم ریخت پارچه پارچه شد علیه همدیگر قرار گفتن وبعد ها به سقوط انجامید این ها همگی تجربه تاریخی است که باید بدانیم.
((اولمير لغمان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است