جدال لفظی سیمین و شیرین، دو نامزد پارلمانی هرات
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۰۴    ۱۳۹۷/۸/۵ کد خبر: 155560 منبع: پرینت

پس از اینکه شایعاتی منتشر شد که سیمین بارکزی، نامزد انتخابات پارلمانی در هرات، دست به تقلب زده و افرادش در ولسوالی ادرسکن به پرکردن صندوق‌ها به نفع خود پرداخته‌اند، حالا ولسوال این منطقه این مساله را رد می‌کند.

علی فقیریار، ولسوال ادرسکن در گفتگویی با خبرگزاری جمهور بیان کرد: "این مساله کاملا نادرست است، ما نگذاشته‌ایم که کسی دست به تقلبی به این آشکاری بزند."

به گفته او، این خانم شیرین شهابی بوده‌اند که ما را تهدید کرده و حرف‌های نادرستی را زده‌اند.
شیرین شهابی، نامزد انتخابات پارلمانی از هرات است.
وی می‌گوید: "ما تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم که انتخاباتی شفاف و سالم داشته باشیم ولی اینگونه رفتارها، نمی‌تواند پاسخ خوبی به عملکرد ما باشد."

آقای فقیریار همچنین افزوده که خانم شهابی نسبت به خانم بارکزی، آرای خیلی بیشتری را به دست آورده است و نباید با یک مقام حکومتی این چنین صحبت کند.

با این حال شیرین شهابی به صراحت تاکید دارد که افراد و ناظران سیمین بارکزی به سایت رای دهی "چهارسنگ" رفته و ناظرین ما را بیرون کرده‌اند.
او این عملکرد یک نامزد انتخابات پارلمانی را خلاف و تقلب آشکار می‌داند.

شهابی همچنین در پیوند به صحبت‌های ولسوال ادرسکن می‌گوید: "من با ولسوال صاحب تماس گرفتم ولی تهدیدی در کار نبوده است؛ من به ایشان فقط گفتم که اگر قرار است به نفع فرد خاصی کار شود، به ما هم بگویید تا دیگر روی رای ولسوالی ادرسکن حساب نکنیم."

این نامزد انتخابات پارلمانی همچنین خواهان این شده که شفافیت و دقت لازم نسبت به آرای ادرسکن از سوی مسوولان مربوطه صورت بگیرد.
شیرین شهابی در اصل زاده ولسوالی ادرسکن هرات است.

اما از طرف دیگر قضیه، سیمین بارکزی، نامزد دیگر انتخابات پارلمانی که مورد ادعای شیرین شهابی قرار گرفته است، به شدت این صحبت‌ها را تکذیب می‌کند.
به گفته او، کسانی که چنین اتهاماتی را وارد کرده‌اند، باید در مراجع قانونی پاسخگو باشند و اسناد خود را ارایه کنند.

وی می‌گوید: "افرادی که می‌خواهند نماینده مردم در پارلمان باشند اما اینگونه اتهام بی اساس وارد می‌کنند، چگونه فردا توانایی قانون سازی و قانون گذاری را خواهند داشت؟"
او افزوده که در ادرسکن حتی یک رای را هم ندارد و این بزرگترین دلیل و ثبوت برای رفع این اتهامات و ادعاها است.

با این حال مساله تقلب و یا حتی ادعای تقلب در این روزها زیاد شنیده می‌شود.

یحیی فولادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیمین
شیرین
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   اگر واقعا دولت یهودی نباشد و یک دولت دست نشا نده نباشد چرا نتیجه را به صورت فوری اعلا ن نمی کنید می ماند تا یک کاندید خود دولت رت انتخاب کند

>>>   نامزد وکیله دیگر ادعا دارد که والی پکتیکا تلفون همکارانش را کرفته وفلم های خصوصی اش را کاپی کرده وتهدید نموده که ۀآنرا نشر میکنم ، نامزد وکیله گفته است اگر والی فلم هارا واپس ندهد خودرا درچهار راهی شهر آتش میزنم !
ر

>>>   فر عطايى
وقتی حکومت بچه‌خرسالار باشد و اراده‌ی تثبیت و نهادینه کردن دموکراسی وجود نداشته باشد، چه با بیومتریک و چه بدون بیومتریک، در همه حالت نتیجه و برآیند مسخره و پر از فساد است.
در انتخابات پارلمانی از تکنولوژی بیومتریک استفاده درست و کارا نشد، حالا اگر آرای غیربیومتریک نادیده گرفته شود، به اندازه بیرون کردن آرای تقلبی، شاید آرای واقعی مردم نادیده گرفته شود. چون در بسیاری از مراکز رای‌دهی مردم بدون بیومتریک رای داده‌اند. مشکل اساسی، نفرِ در رأس حکومت است که هم برآمده از تقلب است و هم تداوم و آینده خود را در تقلب می‌بیند.

>>>   فلم هاي "خصوصي" نامزد- وكيله صاحب ؛ در تليفون هاي همراهِ همكارانش چرا ثبت بودند ؟!

>>>   به نظر دهنده اول!
ده در کجا و درخت ها در کجا؟
آیا دولت یهودی اسراییل نتایج انتخابات خود را سه ماه بعد اعلان میکند که دولت افغانستان هم به تقلید از اسراییل سه ماه بعد اعلان میکند؟
در اسراییل همان روز که انتخابات خلاص شد،شب نتیجه انتخابات اعلان میشود.

>>>   وی چه بلاستن

>>>   ای وای به حال این کشور، که بالای دلار همه به جان هم افتادند ،این خانم که اگه موضوع حقیقت داشته باشند فکر می کنم که حقیقت دارد، از همچو مردم انتظار همه چیز میره دزدی، تقلب و... امکان پذیر است، اما دو خانم؟ اگه نزدیکی هم می بودند حتمن دعوای جانانه هم امکان پذیر بود به جان هم بفتدد و درگیری فزیکی هم امکان داشت پنا به خدا.

>>>   به :
فلم هاي "خصوصي" نامزد- وكيله صاحب ..
اینرا خود نامزد وکیله از طریق رادیو به آواز جـهـــــر میگوید ،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است