مهلت سه روز برای ثبت شکایات انتخاباتی در قندهار
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۰    ۱۳۹۷/۸/۵ کد خبر: 155545 منبع: پرینت

با آغاز انتخابات مجلس در ولایت قندهار، رأی دهندگان، ناظران و کاندیدان می‌توانند شکایات خود را در مورد تخطی‌های انتخاباتی ثبت کنند.
این موضوع را علی رضا روحانی عضو و سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان به رادیو آزادی ابراز کرد.

او افزود که در پیوند به انتخابات مجلس که به روز های شنبه و یکشنبه هفته گذشته در سی و دو ولایت کشور برگزار شد، بیش از ده هزار شکایت ثبت شده‌اند.
آقای روحانی گفت که پس از ثبت شکایات، کمیسیون شکایات انتخاباتی بعد از طی مراحل دو هفته بعد، نتایج مربوط به این شکایات را اعلام خواهد کرد.

"در مرحله اول باید شکایات تصنیف بندی شود یعنی از نظر موضوع مشخص شود که شکایت علیه کدام موضوع بوده و بر علاوه یک تصنیف بندی دیگر می‌شود که آن‌ها را تقسیم بندی می‌کنیم آیا این شکایات ثبت شده تخطی‌های انتخاباتی اند یا جرایم انتخاباتی."

روحانی اضافه کرد، با آنکه روند ثبت شکایات انتخاباتی در کابل و دیگر ولایات به پایان رسیده‌است اما مردم می‌توانند اسناد و شواهد شانرا در مورد شکایات ثبت شده به این کمیسیون بسپارند.
بر اساس قانون انتخابات، دو هفته پس از ثبت شکایات، رسیدگی به شکایات باید تکمیل گردد و تصمیم گرفته شود.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
روحانی
نظرات بینندگان:

>>>   عطايى
جنرال رازق بخاطر کنترل مسیر قاچاق هلمند-اسپین‌بولدک-کویته، جنرال رازق شده بود. هرکس دیگری هم که بتواند این مسیر را کنترل کند، جنرال رازق دیگری خواهد شد.
این فضای عمومی استقبال و محبوبیت از جنرال رازق هم ریشه در همان قدرت برخاسته از قاچاق دارد، وگرنه او از هیچ جهت دیگر آدم ارزشی و استانداردی نبود. به قول موسولینی جامعه روحیه زنانه دارد، از مرد قدرتمند خوشش می‌آید. قدرتی که به دست جنرال رازق متمرکز شده بود، هر صاحب ادعای افغانستان را وادار به حساب آوردن او می‌کرد.
جنرال رازق یک الگوی خوب قدرت در افغانستان است. او با سه زن نکاحی در استاندارد لیبرال‌ها و فمینیست‌ها برابر نبود، با داشتن زندان‌های شخصی و قتل بدون محاکمه ده‌ها تن، شخص مورد قبول طرفداران حقوق بشر و حاکمیت قانون و غیره هم نبود، با جهت‌گیری آشکار قومی در نزاع‌های افغانستان چهره ملی هم نداشت، از لحاظ دینی و شرعی هم جنرال رازق خیلی قابل دفاع نیست، اما با وجود این قضایا، او امروز مورد تحسین لیبرال‌ها و فمینیست‌ها و ملاها و طرفداران حقوق بشر و اقوام مختلف و غیره است. چرا؟ چون زور و قدرت داشت و یکی از پردرآمدترین مهره‌های قدرت در افغانستان بود.

>>>   شير بود شير شير راميفامي يا ني . يك غر ميزد زير بوته پت ميشدي. سر مورده هركس ناكس گپ ميزند. اشرفك به مردم قندهار خيانت كرد و شما هم نفر اشرفك استيد.
انور خان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است