شما چقدر برای برنده شدن داده اید؟
نامزدان محترم انتخابات پارلمانی کشور! شما چقدر تا کنون هزینه کرده اید و تا کنون چقدر به اعضای کمیسیون ها داده اید و یا قرار است بدهید؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۶    ۱۳۹۷/۸/۳ کد خبر: 155529 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) نتایج انتخابات پارلمانی با تاخیر اعلام می شود.
سخنگوی کمیسیون انتخابات به «رادیو آزادی» گفت: مطمئن هستم براساس جدول زمانی نتایج ابتدایی انتخابات را به مردم اعلام خواهیم کرد اما با توجه به پیچیدگی سیستم اگر موفق به اعلام نتایج در 19 ماه عقرب نشویم اما با کمی تاخیر این نتایج اعلام خواهد شد.
براساس جدول زمانی کمیسیون انتخابات قرار است نتایج انتخابات پارلمانی کشور 19 عقرب اعلام شود و نتایج نهایی انتخابات نیز 29 ماه قوس اعلام خواهد شد.
انتخابات پارلمانی به غیر از ولایت‌های قندهار و غزنی در دیگر 32 ولایت افغانستان در شنبه و یکشنبه هفته جاری برگزاری شد و به گفته کمیسیون انتخابات افغانستان حدود 4 میلیون نفر نیز در آن مشارکت کردند.

در بسیاری از کشورها نتایج انتخابات به زودترین فرصت ممکن به مردم اعلام می شود تا رای دهندگان از نتیجه رای دادن شان باخبر شوند.
مثلا در انتخابات پاکستان، پس از گذشت 17 ساعت از اتمام رای گیری 50 درصد نتیجه آرا مشخش شده و پس از 20 ساعت نتیجه کامل انتخابات اعلام می گردد.
در عراق، نتایج رسمی شمارش آرا را ۴۸ ساعت پس از پایان انتخابات اعلام می کنند.
در لبنان با وجود پیچیدگی قومی و جناحی و بازشماری آرا، 24 ساعت پس از پایان انتخابات نتایج اعلام گردید.
در دیگر کشورها نیز نتایج اولیه ساعاتی پس از پایان انتخابات اعلام می شود.

چرا در افغانستان 21 روز بعد از انتخابات نتایج را اعلام می کنند؟
جالب اینجا است که قرار است کمیسیون انتخابات بازهم تاریخ اعلام نتایج انتخابات پارلمانی کشور را تا تاریخ 29 ماه قوس یعنی دوماه پس از پایان انتخابات به تاخیر اندازد.
اینهمه تاخیر برای چیست؟

از جانب دیگر، شایعاتی که بیشتر واقعیت است تا شایعه، حکایت دارد که معامله و زود و بند و چانه زنی میان اعضای کمیسون انتخابات و نامزدان انتخابات پارلمانی در جریان است که هرکسی پول بیشتری بدهد، نام او جلوتر از بقیه از صندوق ها به عنوان برنده بیرون خواهد شد.
به همین دلیل کاندیدان از شهرهای مختلف راهی کابل شدند. "معاملات اکثرا در رستورانت های لوکس کابل صورت می گیرد. جاهایی که قیمت یک چاینک چای بالای سیصد افغانی است و قیمت قلیان میوه ای، پانزده صد افغانی
اعضای کمیسیون انتحابات اکثرا با موترهای شیشه سیاه به این رستورانت ها میایند و به اطاقی از قبل قُرُق شده می روند.
برادر جوان کاندید، هنگام تصفیه بل رستورانت، از جیب پیراهن اش دسته ی ده هزار دالری می کشد..."

در همین حال یک گزارش تایید ناشده دیگری نیز حکایت دارد که اکثر نامزدان مجلس از ولایات عازم پایتخت شدند تا در معاملات اعضای کمیسیون عقب نمانند و باقیمانده پول خود را صرف اعضای کمیسیون انتخابات نمایند.
برخی از نامزدان که در ولایات ماندند و به پایتخت نیامدند، یا خاطر شان جمع است و از قبل معامله کرده اند و یا امیدی به پیروزی ندارند و از همین حالا شکست را پذیرفته اند.
در هر حال، این روز ها نه در هتل های کابل جا هست و نه در رستورانت های لوکس پایتخت!

در هر حال، این روزها بر همه آشکار گشته است که برنده شدن در انتخابات به رای مردم نیست و باید یا در معاملات وارد شده و از نظر پولی قناعت اعضای کمیسیون را حاصل کرده باشی و یا از جانب سفارت آمریکا و ارگ ریاست جمهوری آنهم شخص جناب غنی تایید گرفته باشی تا نامت از صندوق ها به عنوان بنده بیرون آید.

نامزدان محترم انتخابات پارلمانی کشور!
شما چقدر تا کنون هزینه کرده اید و تا کنون چقدر به اعضای کمیسیون ها داده اید و یا قرار است بدهید؟

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نامزدان انتخابات
کمیسیون انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   این سوال که تاحال چقدر داده اند از مردان است یا زنان ؟؟

>>>   عزیزان، در کشور های دیگه انتخابات است نه انتصابات، در افغانستان که دارند هر روز صد ها نفر بی خود جان شان را از دست میده این همه پول الکی هدر رفت خوبه مهمانی خوبی بود برای یه تعداد فقیر ها بیچاره ها یک شکم سیر غذا خوردند شکر خدا هنوز انسانیت نمرده یه تعداد دست شان به دهن شان می رسد که کمک به اشخاص مظلوم بکند و انتخابات بهایی بود تا این نمایشنامه این جوری پیش بره دزد و صاحب خانه چراغ بدست دنبال هم دیگه برود.

>>>   والیری ایوانوویچ، چه، به نظر شما، میتوانست رهبری اتحاد شوروی را که مانند آتش از جنجال های سیاسی، و خاصتاً جنجال های نظامی، هراس داشت، به تن دادن به ورود نیروهای ما به افغانستان وادار ساخت؟
در نتیجه تره کی در حالت یک نوع وجد و سرور قرار گرفت و فکر میکرد که او شخصیت بزرگ شده است. چیزهای عجیب برای مردم به شکل توصیف مبالغه آمیز تره کی به مثابه «ستاره شرق»، «رهبر انقلاب»… آغاز شدند. در این وقت در حاکمیت سیاسی هرچه بیشتر نقش حفیظ الله امین — شخص هنوز هم سختگیر — تقویت شده میرفت. به امر او بمباردمان های دهات صورت می گرفت که در آنها اقوام زندگی میکردند و پیگرد روحانیون جریان داشت. برعلاوه این امین یک عده فیصله های ناسنجیده سیاسی به شکل ممنوعیت گرفتن طویانه هنگام ازدواج و تقسیم زمین های متعلق به فیودالان بین دهاقین اتخاذ کرد. ولی آنها به شدت به فیودالان وابسته بودند، به خاطریکه آنها برعلاوه زمین، به زارعین تخم ها و کود میدادند. و در اینجا عنعنات چندین قرنه افغانی بطور ناگهانی برهم زده شدند. باید گفت که مشاورین حزبی ما جهت بازداری امین از اقدامات شدید تلاش میکردند. اما او به تکبر به الکساندر پوزانوف سفیر ما جواب داد — اگر ما سوسیالیزم را به اساس توصیه های شما بسازیم، پس هیچگاه نخواهیم ساخت. و بطور کل، ما در افغانستان به زودی به کمونیزم خواهیم رسید و شما هنوز هم در این سوسیالیزم خود دست پا خواهید زد!
ر

>>>   خرج و هزینهً انتخاباتی در یک کشور آزاد هیچ ایراد و اشغالی ندارد به شرطی که از کیسه و صندوق مردم خرج و هزینهً رقابتهای تبلیغاتی و رقابتهای کاندیداتورها نشود.

>>>   تا موقعی که مرزبندی جامع و مشخصی ما بین دوست و دشمن ترسیم و معین نشود، یقیناً تشخیص و تفکیک دوست و دشمن نیز معلوم و مشخص نخواهد شد. به نظر من مرزبندی تعیین کننده از اعتقاد و التزام عملی به آزادی و حق حاکمیت مردم ( دموکراسی) و قوانین حقوق بشر جهان می گذرد. اگر شخصی و حکومتی و گروه و سازمانی و حزبی و تشکّلی به این اصول معتقد و پایبند نباشد، نمی تواند عادل وجانب حق حساب و تعین گردد. حاکمان رژیمی که آزادی (بیان، قلم، اندیشه، مطبوعات، احزاب سیاسی ، مدیا) را سلب و نقض و حق حاکمیت مردم را غصب کرده باشد، نه تنها مشروع و عادل نیست، بر عکس خود دشمن اصلی مردم و ضد عدالت و صلح و ثبات و دشمن اصلی نیز می باشد و لذا هرگز قابل دفاع و پشتیبانی نیست

>>>   ستگار دهگان
پشتونوالی و افغانیت خط سرخ برای پشتونهاست؛ حتی برای تحصیل کرده های آن که یک گام هم از آن عقب نمیروند. این مشتی افراد شرفباخته و چاپلوس تاجیک تبار اند که بخاطر دست یافتن به مقام های تشریفاتی و بیصلاحیت؛ به فاشیسم تملق و خوش خدمتی میکنند؛ هویت خود را تغییر میدهند، جاده و چهار راه را بنام جنرال رازق و محمد گل مهمند می کنند.

>>>   ما در همه چیز عقب مانده هستیم سالهاست که کسی بخاطر سرزمین ما و مردم آن کاری نکرده اند نه در تهاجم انگلیس ها ونه در یورش روسها ونه بعد ازآن. حتی دموکراسی صادر شده آمریکایی هم کاری از پیش نبرد همیشه اول پول بود بعدا مردم و خاک. ببینید که آتاتورک چه کرده وهم در زمانش رضا خان در ایران ولی امان اله در کشور ما چه کرد .ترکیه را در رده ای کشور های پیشرفته جهان است. ایران اگر تا امروز مقابل توطئه های دیگران ایستاده گی کرده اند دلیلش یک ملت شدن آنها با وجود تفاوت های قومی وزبانی در زمان رضا خان است ولی از امان اله میراث تفرقه وتعصبات قومی وزبانی بجا مانده که تا بحال ادامه دارد .تعصب امان اله در نامه ای که در باره ای امیر حبیب الله کلکانی نوشته بود "چونکه از قوم افغان یعنی پشتون نیست پادشاهی اش قابل قبول نمیباشد".

>>>   سلام واحترام من از کابل استم من یک میلیون دلار وعده دادم

>>>   تعجب داریم چرا اصلا آدم جلابی مجاز باشد ؟ اگرنامزدعضوحزب یعنی متعهد باشد فعالیت بغرض قدرت رایگان صورت میگیرد . اگر گروپ اجیران بی مفکوره باشند دولت مرکزتجارتی یا منبع مفاد شرکا و دزدان نیست . اکنون هموطنان هوشیار باشند که آدم جلابی ادامه دارد . مردمان منطقه من بااحساس اندیشه وطنفروشی بعضی پارت ها متحدانه دعای فاتحه کردند که هرکسی از نامزدان پول خرچ کند گویا آشکارا اعلام میکند که من امروز خرچ میکنم درپیروزی به مفاد آن شمارا میفروشم یا تا مفاد هزاران برابر غارت تان میکنم . مردم ما مصمم اند که به آدم جلاب قطعا رای نمیدهیم . هرکسی صاحب مفکوره و صف توانمند اداره یک دولت صادقانه باشد رای ما مفت خدمت ما مفت خدمت شان مفت . فایده طلب از منطقه ماامید نداشته باشد . کسیکه مخالف پیمان امنیتی و صادق به وطن باشد برعلاوه رای درصف شان عملا قرار میگیریم.
وطندوست

>>>   تیم حاکم پول می دهد تا نامزد انتخابات شوید
تیم حاکم و تبعیض‌گرا که قوه مجریه را در انحصار خود درآورده است، اکنون برای اینکه برنامه‌ها و سیاست‌های تبعیض‌آمیز شان را بدون کدام مشکل عملی سازند، قصد دارند که پارلمان را نیز در اختیار بگیرند.

آنها علاوه بر تقلب گسترده انتخاباتی، به خرید کاندیداها نیز اقدام کرده و افرادی از اقوام دیگر را پول داده‌اند تا خودشان را کاندیدا کرده و با پراکنده کردن آرای مردم، از حضور و ورود نمایندگان مؤثر که در برابر تک‌تازی‌ها و سیاست‌های تبعیض‌آمیز ارگ، ایستادگی کنند، ممانعت به عمل آورند؛ زیرا خریدن کاندیدا بسیاری کم‌هزینه‌تر از خرید نماینده است.

آنها با پنج هزار دالر می‌توانند یک کاندیدا را خریداری کنند تا آرای مردم را پراکنده نماید، اما برای خرید یک نماینده و همسو کردن آن با سیاست‌های تبعیض‌آمیز شان، باید در طول پنج سال، صدها هزار دالر پرداخت نمایند، به عبارت دیگر، تیم حاکم و تبعیض‌گرا با پول خرید یک نماینده، می‌تواند ده‌ها کاندیدا خریداری و آن‌ها را برای پراکنده کردن آرای مردم و جلوگیری از پیروزی کاندیداهای مؤثر، وارد صحنه انتخابات کرده و حمایت مالی نمایند، به همین راحتی!

محمد نسیم جعفری

>>>   در اینجا میدان از آن کسی است که پول بیشتر، نفوذ بیشتر، قدرت بیشتر و عمال بیشتری دارد. ما همواره از سابقه 5 هزار ساله بحث می کنیم ولی چهره های مشخص عوامل خارجی در سطوح پایین و بالای کشور وجود دارند

>>>   اینک سالها است که درین رژیم خودانسان بمثابه متاع مورد معامله قرار دارد مافکرمیکردیم لیبرال دموکراسی احترام به بشراست نه اینکه برده گی عصری که ایندفعه نه تنهاانسان درانتخابات خرید و فروش میشود بلکه مردمان کل یک کشورنیز یکدست فروخته میشود . تاجاییکه من اطلاع دارم دریکی ازمناطق دسته جمعی فیصله شده است که هرکاندیدی رای مردم را خرید کند معلومدار سبا به مفاد آن میفروشد . پس ما وکیل یا ریس جمهور سوداگر سیاسی کارنداریم بلکه رهبری کارداریم که مفت رای بگیرد و مفت کارکند . رهبرانیکه کشوررا مانند مال مغازه درفروش گذاشتند و بلاخره بنام پیمان امنیتی خون مارا هم درمغازه فروش قرار داده چانه زنی دارند تفکیک میکنیم . کیست وکیل یا ریس جمهورکه خواستاراستقلال کشورباشد که مفت رای داده خون خودرا هم درراه حفظ وطن نثار کنیم .اگرهمه نامزدان اجیر کسی یا درفکر چوکی امانت وخیراتی چانه زنند ماازاشتراک درانتخابات... سوداگران سیاسی منصرفیم و اشتراک به چنین انتخابات آدم جلابی درعصر تمدن بشر قطعا غلط است.
افغانستانی

>>>   اشرف غنی از قبایل کو چی پاکستان است چهل سال در خارج زندهگی کرده هنوز فرهنگ کوچی گری آن اصلاح نشده است. کشور ما ضروت به یک ریس جمهور با فرهنگ عصر امروز ضروت دارد نه به فرهنگ عصر حجر !

>>>   البته ارتباط پول و انتخابات درتمام دنیا در هر کشوری وجود دارد ولی تفاوت در شفافیت و در تعین اندازه آن از مجرا قانون است۰
آهنگر

>>>   هر گاه پول حرف اول باشد پس این میهن جور نمی شود هر چه بادا بادا .
سیفی

>>>   وقتیکه ریس جمهور بواسه پول ریس جمهور شود پس حال طفلان خراب می بینم او باید پولیکه مصرف کرده پیدا کند پس از کدام راه پیدا کند چیزی که عیان است ریس جمهور تجارتی بدرد ملت بیچاره نمی خورد اگر او خدمت گزار است اگر اورا مردم قبول دارد نه به پول بلکه به اعتبار وکار کردش
حقبین

>>>   تا زمنیکه کفر جهانی در کشور ما باشد ، هر نوع کاندید و انتخابات مردود است .
عبدالله از جرمنی

>>>   نمایندگان زن به کجا می روند؟ این ها خود شان موضوعیت دارند اگر بروند کافی است. وای به حال زنانی که در این معامله کثیف و در این خانه کثیف وارد می شوند. اینان نه شوهر دارند و نه مردانی که یک جو غیرت داشته باشند.

>>>   چور، چور، چور ، چور، چور سر تا اخیر چور!!!!!!!!!!!

>>>   معلوم نیست که کمیسیون انتخابات قیمت یک چوکی پارلمان را چند گذاشته است؟
آیا قیمت آنها نظر به ولایات درجه یک و درجه دو و غیره فرق میکند؟
آیا در داوبالایی قیمت آن سنجیده میشود که هر وکیل برای یک کرسی چقدر پول پیش کش میکند؟
آیا در پهلوی پول برای ابراز کرسی پارلمان به واسطه نیز ضرورت دارند و یا نه؟
آیا واسطه مقامات دولتی فعلی قابل قبول است و یا این که انتخابات ریاست جمهوری نیز نزدیک است و معلوم نیست که این مقامات دولتی در جاهای خود قرار خواهند داشت و یا نه؟
بهرصورت اگر کسی در قسمت قیمت چوکی های پارلمان خبر دارد،ما را در جریان قرار دهند.
با احترام
حاجی ....وکیل منتخب مردم در پارلمان.

>>>   امنیت افغانستان خودرا به خطر نمی اندازد که درپاکستان پشت قاتل بگردد این کار جرئت شهامت وطن دوستی همت می خواهد، ریاست امنیت ناملی ما به آسانترین وسهل ترین شکل از زیر ریشس خود یک سرباز یک خورد ظابط یک پیاده دفتر یک کارگر شاروالی را دستگیر میکند شکنجه میکند بعد آنان میگویند:
مارا در کویته یا وزیرستان فلان مولوی تریننگ داد وفرستاد تارازق را نابود کنیم ،ما هم فریب خوردیم آمدیم ،
بعد برای کارمندان همیشه بیدار !!! ریاست امنیت ملی یابه اصطلاح عام شرکت انحصاری پنشیر وردک مدال رتبه جنرالی واپارتمان های خیرایت امارات مکافات داده میشود!
ر

>>>   بهترین کار عاقلانه بود گر حکومت خودش چوکی های پارلمان رابه فروش می گذاشت وهر چوکی را پنج ملیون دالر می فروخت
هم خزانه حکومت پر میشد هم موضوع وسروصدای تقلب نبودوهم دیوارها پر از کاغذ نمیشدند

>>>   ملتی ایکه، هیچ نوع سرگذشتی بر سرنوشتش تآثیر کذار نبوده، قضاوت و انتخابش ازین بیشتر و بهتر نمیتواند باشد. این ملت، نآاگاه ترین و عقب مانده ترین ملت روی زمین است. ما ملتی فاسد پرست هستیم.

>>>   «پول» در برابر «دانایی»
برای کابل سقف مصرف بودجه نامزدها در کل دوره‌ی پیکارهای انتخاباتی، ۲/۳ میلیون افغانی تعیین شده است. اما کاندیداهایی زیادی هستند که در یک روز چند برابر این مبلغ را مصرف می‌کند.

در طرف مقابل، کاندیداهایی را داریم که کل سرمایه‌شان دانایی و فهم‌شان است. متاسفانه آن‌چه در این دوره‌ی کارزارهای انتخاباتی بسیار برجسته است، رقابت شدید میان پول و دانایی است. پولدارها رای می‌خرید، یعنی نگاه‌شان به‌مردم کاملا ابزاری است.

اگر «پول» در برابر «دانایی» پیروز شود و پولدارها با خرید رای به‌پارلمان بروند، دیگران باید تا سال‌های سال نوکر و زیردست باقی بمانند ویا پشت درِ مکاتب و دانشگاه‌هایی خصوصی که فرزندان پولدارها با اسکورت ویژه در آن درس می‌خوانند، چپسک و پوفک بفروشند. کمسیون باید در رابطه به‌مصارف مالی کاندیداها دقت بیشتری به‌خرچ دهد، و کاندیداهای «دانا» نیز باید از همین لحظه به‌صورت یک‌دست، صدای اعتراض خود را بلند کنند و بالای کمیسیون فشار وارد کنند تا جلو ریخت و پاش پولدارها را بگیرد. در غیر آن این وضعیت جامعه را به‌سوی سیر قهقرایی می‌کشاند.

حسیب معترف

>>>   آب از بالا خیط است.
رییس جمهور امریکا کیست؟
یک ملیادر معاملات املاک.

رییس جمهور افغانستان کیست؟
اشرف غنی،نه ابتر فقیر.
اگر اشرف غنی را غنی از شرافت معنی کنید،در صفت اشرف غنی نمیتواندباشد
زیرا هر مرتبه که در هنگام سخن زدن چیغ میزند،شرافت بیچاره هفت کرور راه دور میگریزد.

رییس اجراییه کبست؟
کسی که به اشرف غنی گفت:مه طفل نیستم که مرا به شبرینک بازی بدهید،پنجاه فیصد از قدرت و پول و ثروت دولت را میخواهم.
جنرال دوستم چرا قهر کرده به ترکیه رفت؟
زیرا قدرت و ثروت چوکی معاونیت اول برایش داده نشد.
اگر شما فکر میکنید که اینها مثل خدایی خدمتگاران به مردم خدمت میکنند،شما در اشتباه هستید.
خدمت را کسانی میکردند که دهقانان را از گروی اربابان زمین خلاص میکردند و برایشان سی سی جریب زمین توزیع میکردند و معاش کارگران معادل معاش رییس یک شعبه بود.خان ها و سرمایه دار ها و روحانیون را که یک عمر از بورژوازی دفاع میکردند،به زندان انداختند.
اما یک تعداد ملا ها و روحانیونی که باقی ماند.در همکاری با خان ها،به مردم گفتند که این زمین ها مال خان ها است و خدا به آنها داده است و گرفتن این زمین ها برای شما حرام است و این دولت کمونست است،شما باید در مقابل آن جهاد کنید و در نتیجه مردم را گمراه کردند و جهاد کردند و کشته شدند و خانم و اولاد هایشان بی سرپرست شد و در سرک ها گدایی کردند ،اما خان ها و ملا ها باسیل دالر های غربی و کشورهای عربی به افغانستان بنام رهبران مجاهدین آمدند و چور و چپاول کردند و حالا خودشان پیر شده اند.اولاد هایشان در دولت و پارلمان جای آنها را میگیرند.
همان قسمی که در ایران بعد از انقلاب مردم میگفتند که،مرگ بر ما که مرگ بر شاه گفتیم و به این سرنوشت دچار شدیم،حالا در افغانستان نیز مردم میگویند که مرگ برما که جهاد کردیم و له چنین روزی دچار شدیم.

>>>   زنده باد گد و د ی !!!!!!
امروز که نخور کئی میخو ری ؟!!!!!
بیسو اد

>>>   وکیل شایسته درافغانستان کسی است که به امر آمریکا غراس بزند و همچنان به امر انگلیس لگد بزند.

>>>   5 سال را در خو تیر کدن بس است بانکی بی خوها چه میکنند
بدخشانی

>>>   بحث جالب تر این است که کدام جناب و از کجا به این کاندید ها پول رشوه را می دهد که اکثریت پارلمان را داشته باشد.

>>>   او بیدر ایتو یگ بزن وبخوری اس که هیچ پرسان نکو .
الا کو هر چه که میکونه .
علی از دشت برچی

>>>   از دولت که چور و چپاولگری رواج است تا پارلمان و کمسیون مستقل خلافکاری

>>>   دزد هم خدا میگوید و صاحب خانه هم خدا میگوید
با احترام
حق داد

>>>   اه چی بی خبری تو کاندید شدن هم یک تجارت شده عجب پول های کلانی بر شان میرسه تا اکثریت را داشته باشند

>>>   بسیار جای افسوس است وای به حال فلک بار ملت مظلوم افغان لعنت خداوندج بر خاینان ملی افغانستان
وحیدالله حسن خیل زازی

>>>   این چی است بیا به ولایات باز میفامی که نرخ ها چی قدر بلند رفته حالا از یکصد هزار دالر بالا رفته است .
غم کش

>>>   من صدای نفر را ثیبت دارم . من اسناد و شواهد و عکس دارم صد فیصد درست است . همین حالا پول تبادله شده است . زمینه را خکومت مساعد کرده

>>>   بايد در اين قسمت ياد آور شد كه عموم كانديد هاي پارلماني دزد ، بيسواد ، قاتل و فاقد عقايد اسلامي ميباشند خدا عموم اينها را از افغانستان دور و مردار نمايد تا افغانستان نفس هاي تازه خويش را بكشد در غير از آن امكان پذير نميباشد.

>>>   نهادینه شدن فرهنگ انتخاباتی و بر گزیده شدن انسانهای لایق و شایسه و خدا محور و نگاه به رای به عنوان امانت و قبولی و باور شخص منختب به آراء مردم به حیث امانت که بار مسولیت شخص منتخب را سنگین تر می کند و...، اینها فاکتورهای است که نیاز به همکاری و فعالیت رسانه ها و مبلغین و متنفذین قوم دارد.
با رعایت موارد بالا و تحقق روش انتخاب درست نتیحه شان سری کار آمدن انسان های درست و فهیم و به درد و شرایط کشور آشنا. آن وقت است که کشور به سمت امنیت و آرامش و...، حرکت خواهد کرد. مرد شاهد افغانستان آباد، آزاد خواهند بود.
به امید آن روز.

>>>   فر عطايى
وقتی حکومت بچه‌خرسالار باشد و اراده‌ی تثبیت و نهادینه کردن دموکراسی وجود نداشته باشد، چه با بیومتریک و چه بدون بیومتریک، در همه حالت نتیجه و برآیند مسخره و پر از فساد است.
در انتخابات پارلمانی از تکنولوژی بیومتریک استفاده درست و کارا نشد، حالا اگر آرای غیربیومتریک نادیده گرفته شود، به اندازه بیرون کردن آرای تقلبی، شاید آرای واقعی مردم نادیده گرفته شود. چون در بسیاری از مراکز رای‌دهی مردم بدون بیومتریک رای داده‌اند. مشکل اساسی، نفرِ در رأس حکومت است که هم برآمده از تقلب است و هم تداوم و آینده خود را در تقلب می‌بیند.

>>>   خوش به حال کمیسیون انتخابات که کاا/کاندیداتوران یا ب آنان دده اند یا میدهند!!!!

>>>   ازبد بدترش توبه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است