به بهانه سالروز حمله آمریکا به افغانستان!
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۵    ۱۳۹۷/۸/۳ کد خبر: 155515 منبع: پرینت

در ماه اکتبر بود که در پی انفجار مرکز تجارت جهانی در نیویورک، آمریکا و ایتلاف بین‌المللی ضدتروریسم، به افغانستان حمله کردند، امارت ضدبشری طالبان را ساقط و مردم افغانستان را از جهنم سوزان نجات دادند.

درست است که در طول هجده سال گذشته، آمریکا صداقت کامل نداشته است، اما نباید فراموش کرد که وضعیت کنونی افغانستان و مردم آن با دوران سیاه، تاریک و ظلمانی طالبان به هیچ‌وجه قابل مقایسه نیست.

در دوران طالبان، مردم، به خصوص اقوام غیرپشتون، حق استخدام، تجارت، تحصیل و ... را بگذار، حتی اجازه نفس‌کشیدن هم نداشتند، اصلا یادم نمی‌رود که در زمان تحریم هزارستان توسط طالبان، مردم ما چقدر زجر کشیدند، تحقیر شدند و چه جهنم سوزانی را تجربه کردند، طالبان در ایستگاه‌های بازرسی حتی یک پاو نمک و دیگر مواد غذایی را از زیر چادر زنان ما بیرون کشیده و دور می‌انداختند، در دروازه‌های غزنی به هزارستان، تپه‌هایی از نمک و دیگر مواد غذایی شکل گرفته بود که طالبان از زیر چادر زنان بیرون کشیده و در آنجاها انداخته بودند.

آن دوران، چنان تاریک و سیاه بود که اگر با چشم خود نمی‌دیدبم و دیگران برای ما قصه‌می‌کردند، برای ما قابل باور نبود، اما چه کنیم که فراموش‌کار هستیم و همینکه اندکی نفسی نسبتا راحتی کشیدیم، آن دوران تاریک، ظلمانی و وحشتناک و آن جهنم سوزان را از یاد می‌بریم.

محمد نسیم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله آمریکا
جعفری
نظرات بینندگان:

>>>   آقای جعفری ممنون از اینکه یادی از گذشته های سیاه دروه تسلط لشکر ظلم و جهل طالبانی کردید.
مردم افغانستان هرازگاهی حافظه تاریخی خودشان را فارمات میکنند و به همین دلیل حالا که دم از مخالفت امریکا میزنند برایم عجیب معلوم میشود.
بعد از حملات القاعده و طالب به ایالات متحده امریکا، امریکا مجبور بود برای از بین بردن خصم و مجازات مسببین حمله به خاک امریکا کاری کند. البته برای مجازات طالبان و القاعده بیشتر از یکی دو گزینه موجود نبود: یکی حمله مستقیم و دیگری حمایت از نیروهای مخالف طالب به محوریت جبهه متحد اسلامی یا به اصطلاح مطبوعات غربی/پاکستانی ائتلاف شمال.
زمانی که گزینه عدم تجاوز خارجی و حمایت از ائتلاف شمال مطرح شد، همه نخبه و عوام پشتون حتی شهر نشین غیر پشتون خواهان مداخله مستقیم امریکا شدند..... زمانی که ائتلاف شمال شهر کابل را اشغال کرد، ستار سیرت خفقان گرفت و از سقوط کابل به دست نیروهای جبهه مقاومت ضد طالب خیلی نا راحت شد (به فایل صوتی مصاحبه احمد ولی مسعود و آقای ستار سیرت در بی بی سی فارسی مراجعه کنید).
این بود جو حاکم در آنزمان، حالا کسانی میایند خود شان را ضد حضور خارجی و امریکایی جلوه میدهند!!! اما بدانند که ما میدانیم ....

>>>   اقای جعفری از سخنان خودت بوی خون می اید چرا هزارستان میگوئی تفرقه نیانداز هر حرکت که میکنی مردم میفهمهدر دوران طالب همه مشکلات داشتند اما سخنان که مردم را تحریک کند بس است هر کسیکه تفرقه می اندازد دشمن مزدم افغانستان است سوال عمده اینست که مردم ما چه وقت هوشیار میشوند ایا این سخنان خودت است که دوبار هزارستان گفتی و یا اینکه میخواهی کسی برایت بگوید که افرین جعفری صاحب خودت خویک مرد هستی همی گپ ها را تکرار کرده برو امتیازات ات زیاد میشود نام خدا اراده داری از خود نویسنده این رقم نمیباشد خفه نشوی یک مشوزه برایت دادم که ازاین چنین گپ ها صرف نظر کن
تشکر کنشکا از شهر نو


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است