آخرین اطلاعات در نشست اعضای کمیسیون انتخابات
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۰    ۱۳۹۷/۷/۲۸ کد خبر: 155432 منبع: پرینت

کمیسیون انتخابات به هدف شریک ساختن آخرین اطلاعات انتخابات پارلمانی 28 میزان، 1397 شام امروز نشستی مطبوعاتی را برگزار کرد.
داکتر عبدالبدیع صیاد رییس کمیسیون، به خبرنگار خوش آمدید گفت و از آن ها در راستای اطلاع رسانی لحظه به لحظه روند انتخابات از سراسر کشور، سپاس گزاری نمود.

آقای صیاد اضافه کرد که با وجود چالش ها و تبلیغات سوء، شهروندان کشور به ویژه خانم ها برای رای دادن به نماینده ‌مورد نظرشان بگونه گسترده در این پروسه ملی، اشتراک نمودند.
رییس کمیسیون انتخابات از تمامی ذینفعان این روند ملی از سران حکومت وحدت ملی گرفته تا رای دهنده‌گان، نیرو های امنیتی و نهاد های ناظر ملی و بین‌المللی برای پشتیبانی از انتخابات پارلمانی امسال، قدردانی کرد.

به گفته رییس کمیسیون، بیش از 92 در صد مراکز رای دهی در سراسر کشور جهت رای دهی شهروندان باز بودند و تنها 8 درصد باقی مانده بنابر مشکلات تخنیکی بسته بودند که فردا در این مراکز مردم شاهد آغاز روند رای دهی خواهند بود تا کسانی که واجد شرایط رای دهی اند برای رای دادن به کاندیدای مورد نظرشان، مراجعه نمایند. رییس کمیسیون با اشاره به ارقام نخستین به دست آمده از رای دهنده‌گان به استثنای پنج ولایت گفت که در سایر ولایت ها تا ساعت 2 بعد از ظهر امروز نزدیک با 2 میلیون رای دهنده، ثبت شده اند.

رییس کمیسیون همچنین گفت که بیشترین ارقام ثبت شده از ولایت کابل است که به 6 صد هزار رای دهند می‌رسد و کمترین آن بنابر مشکلات امنیتی از ولایت فاریاب ثبت شده است. آقای صیاد به خبرنگاران اطمینان داد که ارقام و معلومات تازه در رابطه به انتخابات امروز در کنفرانس مطبوعاتی ساعت ده امشب با آن ها شریک خواهد شد تا باورمندی و اعتماد مردم نسبت به شفافیت این روند، تقویت بیشتر یابد و فریب تبلیغات سوء را نخورند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رییس کمیسیون
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   .... تان با این انتخابات مردارتان .....بشما خائن ها فقط وفقط بر دالر کوچکی مزدور هستید ....براین حکومت خائن و تمامی رهبران خائن جاسوس .

>>>   Raheel
خارج‌نشین و داخل‌نشین دوگروه و کتگوری از مردم اند. اما هرگز نمی شود همه داخل‌نشینها و خارج‌نشینها را دارای یک موقف و یک دیدگاه و یا باور و عقیده پنداشت.
خارج‌نشین بودن یک جنبه موثر دارد. کسی که در خارج نشسته است حقایق را با آزادی بیشتر می تواند بیان کند. آزادی تنها ترس از کسی نیست. بلکه آزادی از قید حرص و آز نیز هست. آزادی از شرم حضور و آشنایی با این و آن نیز هست. این را به صورت عموم می گویم. به یقین که در داخل نیز کسانی هستند که بدون چشمداشتی به گفتن حقایق می پردازد و بدون این که از کسی ترسی داشته باشد سینه سپر بلا می کند و حقایق را می گوید. چنین فردی اگر در داخل باشد فضیلت و حرمتش بیشتر از کسی است که در خارج نشسته است و عین مسایل را بیان می کند.
این را هم گفته نمی توانیم که هرکه در خارج است حقیقت می گوید و هیچ طمع و توقعی از کسی ندارد. بسیارند کسانی که در خارج اند اما یا از ترس ضرر نرسیدن به اقاربش و یا به خاطر طمع و توقعی که از کدام مقام دارد و یا به خاطر آشنایی با کدام مقام نمی تواند آزادانه صحبت کند و یا هم شاید روی دلایل شخصی مزدورانه و جانبدارانه منفعت‌پرستانه صحبت کند.

کوتاه سخن این که خارج‌نشینها در شرایط مساعدتری برای بیان حقایق قرار دارند. ازینرو بهتر است ازین موقعیت در بیان حقایق استفاده کنند. آنچه را در داخل نمی شود گفت،‌ می شود از خارج بیان کرد.
زنده باد گفتن و در دل ننهفتن!‌

>>>   متاسفیم !
130 در حدود
تن از هموطنان ما قربانی این دوره انتخابات شورای ملی شدند.
روان این شهدا شاد و برای بازماندگان شان صبر جمیل استدعا می نماییم
کمیسیون انتخابات:
بدترین نظم!
سازماندهی نهایت ضعیف!
تخلفات و تقلبات بیشمار گذارش گردیده است.
حکومت و قوای امنیتی همچنان نتوانستند حتی در شهرهای بزرگ از حوادث جلوگیری نمایند..

منتظر نتایج و بررسی های بعدی خواهیم بود..

>>>   هموطنان عزیز،
این هم گذشت!
و بعدش (انتخابات ریاست جمهور) هم میگذرد!.

قوانین تقلبی، حکومت تقلبی، شورا تقلبی، وزیر تقلبی، قهرمان سازی ها تقلبی، بابا ها تقلبی، بی بی تفلبی، دیپلوم تحصیلی، مکاتب، دانشگاهها، بیمارستان، کمیسیون های تقلبی، اجناس و لوازم و ادویه تذکره و هویت ، تذکره و هویت ها تقلبی و سرودها تقلبی!!!

چیزی را نام ببرید که تقلبی نباشد؟
تقلب در کشور ما به یگ فرهنگ تبدیل شده است. لالا جز این میدارد روا بر من تو مظلوم و در کرو مانده در این کشور تقلب!!!

بیایید اندیشه کمیم ، بپیوندیم به جنبشهای آزادی خواهی، دادخواهی و عدالت خواهی فراتر از قوم، تبار، منطقه و حتی فراتر از کشور برای آزادی، صلح عادلانه و استقلالیت مردم و کشور عزیز ما.
تا زمانیکه آزادی و استقلالیت نداشته باشیم. هرگز به صلح عادلانه، به مردم سالاری و حق رای و انتخاب نخواهیم رسید.!

>>>   این مردم گوسفندی افغانستان بخیالم چیزی را بنام "تحریم" نمیشناسرطند. شرط میبندم که همین حالا بیش از نودو پنج در صد آنها نمیدانند!!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است