وضعیت برگزاری انتخابات در غرب کابل ناهنجار است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۷    ۱۳۹۷/۷/۲۸ کد خبر: 155420 منبع: پرینت

موارد ذیل به اطلاع ملت شریف افغانستان و مردم عزتمند کابل رسانیده می شود:

1. متأسفانه تاکنون که بیش از سه ساعت از آغاز قانونی زمان اخذ رأی گذشته در بسیاری از مراکز اخذ رای در غرب کابل مأمورین کمیسیون انتخابات حضور نیافته و پروسه رأی دهی آغاز نشده است. این درحالی است که هیچ نهاد و ارگانی نیز نسبت به این تأخیر پاسخگو نیست.

2. در تمام سایت های فعال در غرب کابل دستگاه های بایومتریک کار نمی کنند. مواد انتخاباتی نیز در برخی از سایت ها نرسیده و لیست رای دهندگان نیز موجو نیست.

3. در حالی که تاکنون اصولا روند رأی دهی شروع نشده است، گزارش هایی از منابع مردمی ساحات بویژه «مکتب سیدالشهداء» و "لیسه آصف مایل" مبنی بر پر بودن صندوق های اخذ رای رسیده است.

4. تدابیر امنیتی صحیح به صورت مطلق در هیچ سایتی وجود ندارد.

5. گزارش‌های مردمی از ولسوالی سروبی و ساحات دیگر کابل به جز غرب کابل می‌رساند که صندوق‌های اخذ رای دیشب پر شده‌اند. براساس گزارش‌های مردمی و ناظرین انتخاباتی در ولسوالی‌های موسهی، خاک جبار، قره‌باغ و... افراد بدون آنکه نام شان در لیست رای دهندگان باشد، با استیکرها و تذکره‌های تقلبی رای می‌دهند.

6. از ولسوالی ده سبز نیز خبر می‌رسد که حاجی الله گل مجاهد از کاندیدان انتخابات پارلمانی با لت و کوب و تهدید مردم دروازه مرکز اخذی رای را بسته و مانع رای‌دهی مردم شده‌ است.

از نظر ما وضعیت جاری مشکوک به نظر می رسد و باید حکومت و نیروهای بین المللی هرچه عاجل در ارتباط با تأمین امنیت مراکز رأی دهی اقدام کنند.
از کمیسیون انتخاب و نهادهای ناظر بین المللی و داخلی نیز می خواهیم که نسبت به تمدید زمان اخذ رأی اقدام نموده و از کمیسیون شکایات انتخاباتی نیز می خواهیم که مانع قانون‌شکنی‌های موجود گردد؛ در غیر این صورت نتایج این انتخابات با وضعیت مشکوک موجود برای ما قابل قبول نیست.

به نظر می رسد که توطئه ای برای دلسرد کردن مردم شریف غرب کابل و مأیوس شدن آنان در کار است. از ملت شریف خود می خواهم که مصمم و مقتدر در صفوف رأی دهی ایستاده توطئه دشمن را خنثی نمایند.

والسلام علی من اتبع الهدی
جعفر مهدوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غزب کابل
انتخابات
مهدوی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است