افغانستان یک قهرمان بزرگ خود را از دست داد
دسیسه ناجوانمردانه و بزدلانه به جان این دلیر مرد وطن از پیچیدگی عملیات مطروحهٔ اپراتیفی در دفتر والی قندهار حکایت نموده و ده ها پرسش را برای انگیزه این جنایت بزرگ مطرح می سازد 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۰    ۱۳۹۷/۷/۲۷ کد خبر: 155398 منبع: پرینت

با اشک خون آلود باید نوشت که یکی از قهرمانان واقعی مردم افغانستان، سنگردار شجاع و ستون فولادین حوزه نظامی افغانستان جنرال نامدار و پر افتخار وطن جنرال رازق فرمانده پولیس قندهار به اساس دسایس مهندسی شده استخبارات بیرونی و دشمنان دیرین وطن به خاک و خون غلطید و جام شهادت را نوش کرد.

جنرال رازق فرزند راستین، افسر فداکار و ایثارگر افغانستان و سپاهی دلیر وطن بود. او شخصیت آزادیخواه بود و بزرگرترین گناه او عشق بی پایانش به وطن بود.
او طی سالهای بحرانی افغانستان به دژ شکست ناپذیر در برابر دشمنان افغانستان و بویژه آی اس آی پاکستان در حوزه جنوب غرب افغانستان مبدل شده بود.

جنرال رازق این اسطوره رزم آور توانسته بود تا در خط مقدم نبرد و در برابر یورش بلا وقفهٔ لشکر مزدور و نیابتی پاکستان یعنی طالبان و باشناخت کامل ماهیت سیاسی انها چون صخره استوار ایستادگی نموده و از جان مال و شرف و ناموس وطن دفاع نماید.
او مستدام و با قامت افراشته خلاف امواج شنا میکرد و هرگز منافع علیای افغانستان را در گرو معاملات سیاسی و تبهکارانه عناصر نقابدار رژیم و حامیان خارجی اش معامله نمی نمود.

سطح وارستگی و استقلال طلبی این سپاهی پر افتخار در خط پیکار، گاهگاهی باعث افروختگی متولیان امور میگردید و آنها را وادار می‌ساخت تا برای رهایی او چاره اندیشند.
جنرال رازق مدتها قبل در یک مصاحبه تلویزیونی از عزم داکتر غنی برای کشتن خود سخن گفت. ابعاد رزمندگی و دیدگاه فراقومی جنرال رازق او را به یکی از محبوبترین چهره رزمی کشور مبدل ساخته بود.

دسیسه ناجوانمردانه و بزدلانه به جان این دلیر مرد وطن از پیچیدگی عملیات مطروحهٔ اپراتیفی در دفتر والی قندهار حکایت نموده و ده ها پرسش را برای انگیزه این جنایت بزرگ مطرح می سازد!

نخستین پرسش این است که در میان یک اجتماع بزرگ سکان‌داران قدرت، با حضور داشت جنرال میلر فرمانده ناتو در افغانستان، چگونه و چرا تنهاجنرال رازق و همراهان او آماج رگبار قرار میگیرند؟

رسانه های دولتی و طالبان مربوط، مسوولیت این حادثه را بدوش عمال نفوذی طالبان در لباس بادیگارد والی قندهار حواله نموده در حالیکه نماینده های مردم قندهار در پارلمان، این گزینه را مردود دانسته و آنرا توطیهٔ رژیم و استخبارات بزرگ جهانی می پندارند. دیری نخواهد گذشت تا سرنخ های اصلی این رخداد فاجعه بار بدست آمده و دستان خون آلودی را از آستین بیرون سازد.

به باور این قلم در گرماگرم گفتمان صلح با پاکستان و سطح امتیاز طلبی جغرافیای آن کشور، این رخداد جنایتکارانه به مثابه رویکرد جاده صاف کن، آژیری است برای مردم افغانستان، تا بیش از پیش برای پیشامد روزهای دشوار و برای دفاع از وطن آماده بوده و برای دشمنان افغانستان اجازه ندهند تا در غیاب آنها و در تعاملات صلح خواهی های کاذب، افغانستان را به حراج بسپارند.

بحران در راه است و زمان آن فرا رسیده است تا تمامی مرزهای سیاسی، ایدیولوژیک و قومی را درهم شکستانده و برای دفاع از افغانستان واحد و تجزیه ناپذیر آماده گردید.

در پایان این سوگنامه برای وطن و تمام وطنپرستان صدیق افغانستان ابراز تسلیت می‌نمایم.
روح شهید جنرال رازق شاد و خاطرش ماندگار باد.

با تقدیم احترامات
عارف عرفان
لندن, اکتبر ۲۰۱۸


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال رازق
عرفان
نظرات بینندگان:

>>>   روح پاک ان دلیر مرد وطن را در بهشت برین شاد میخواهم.زندگی کوتاه ولی بادلیری وسرفرازی بهتر از زندگی طویل٬بیحاصل ودرذلت.
عاقل

>>>   alam
من از همین صفحه چند روز قبل بعد از ترور آقای قهرمان ، پدیده ترورحتا علیه حکمتیار را هم تفبیح کردم و خوشنودی از مرگ هر بنی آدمی را غیر انسانی و جز فرهنگ وحشت دانستم . اینجا هم ترور جنرال رازق و یا هر فردی دیگری از نظر من قابل تقبیح است و اما ما نباید فراموش کنیم که افرادی را که در بازی های سیاسی دخیل اند در حد خود شان بشناسیم و بعد از مرگ از آنها قهرمان های اسطوره ی نسازیم ، آقای جنرال رازق یک پشتون افراطی بود و در بازی درون قبیله ی و زد و بند های مافیای عمیق شامل بود و هم با احساسات مردم با شعار دادن علیه پاکستانی ها بازی می کرد و با لر و‌بر خواهی تشنج را دامن زده بود ، قندهار به یکی از پایگاه های جاسوسی هند علیه پاکستان تبدیل شده است و جای تعجب نبود که نخست وزیر هند بیدرنگ در مرگ یک جنرال عادی کشور دیگر گریست .
بحث من این است که نخبگان مان باید سر حد غم شریکی و کیش شخصیت سازی های جعلی را از هم تمیز کنند و خودرا چوب سوخت بازی های مافیای در این ساختار مزدور نسازند ، این حکومت مشت از مزدور های امریکای اند که با ترکیب نا هنجار برای تحکیم قدرت خود می جنگند و در این میان هم قهرمان های کاذب و هم قهرمان ساز ها قربانی این بازی های خطرناک اند . نخبگان ما باید دنبال ایجاد ‌‌‌‌‌‌‌‌یک ساختاری باشند که به این فاجعه خاتمه دهد . جنرال رازق در یک جای این بازی های مافیای دیگر کار آمد و رفت و جایش مهره ی کوچک دیگر گرفت ، این دور شیطانی ادامه خواهد داشت .

>>>   جنرال رازق توسط آمریکایی ها کشته شد.
اما طالبان قتل او را به عهده گرفتند.
به نظر شما :
جواب این معما چیست؟؟!!!

>>>   کاملن درست و بجا گفته اند که عقل تاجیک در کوری پایش است .
گاه پشت عطا افغانتبار می‌دوند گاه عبدالله قندهاری را رهبر ایشان میقبولند و حالا کشته شدن رازق را ماتم سرای ساخته اند .
همین فاشیست های افغان و همین تاجیکان ساده لوح مان خوب برای قصابی و گوسفندی آفریده شده اند

>>>   بخدا قسم کار ....امریکای است و کار هیچ کسی دیگر نیست. ....امریکای در هر کجا میروند نیروهای امنییتی را خلع سلاح میکنند و تنها خود شان مسلح هستند. این یک دسیسیه بزرگ از طرف .....امریکای است.

>>>   جنرال رازق هم لر و بر را یک افغان میدانست. پشتون ایکه تنها به افغانستان بی آندیشد متاسفانه یا وجود ندارد یا خیلی کم است. البته ایستاده گی آش در مقابل طالب و آوردن امنیت در قند هار ستودنیست.

>>>   نخست از احساس ازاديخواهي عارفي صاحب قابل قدر است و روح شهيد نامدار عبدالرزاق جاودان باد.

>>>   اګر از نګاه اسلام بنګريم ،هر مسلمانيکه با کافر اشغالګرهمکاري کند،منافق و واجب القتل است.
اګر از نګاه خاک و وطن بنګريم ،هرکی با پول،اسلحه وقوماندهء متجاوزاستعمارګربا هموطن خود بجنګد ،خائن ملی ګفته ميشود هم بايد قتل ګرډ.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است