پنجشیر باید چهره های جدید معرفی کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۲۲    ۱۳۹۷/۷/۲۶ کد خبر: 155388 منبع: پرینت

وکلای پنجشیر تا حال در پارلمان افغانستان نسبت به بسیاری وکلای تاجیک تبار از ولایات دیگر بهتر و رسالتمندانه تر نقش بازی کرده اند. خانه شان آباد!
تاجیکان از فرماندهان جهادی تشکری کنند و راه را به جوانان تکنوکرات باز کنند. چنانچه بگفته استاد عطا مجاهدین در جستجوی تکنوکرات تان پشتون تبار می گردند، که در زیر بال آنها چهار سبا از نعمت جاه و جلال محروم نشوند. شاید بهتر باشد بجای جستجوی تکنوکراتان" ملحد و بی ریشه" پشتون در جستجوی تکنوکراتان مسلمان و سرافراز قوم خود نیستید؟

آیا این ضروری است که قدرت و ثروت و سیاست در انحصار فرماندهان باشد؟
چرا جوانان پنجشیری تحصیل کرده و نسل نو با افکار نو و با استعداد وارد این بازی نشوند؟
آیا تربیت جوانان با استعداد بحیث سیاست مداران طراز نو مطابق به شرایط داخلی و خارجی با جهاد و آرمانهای آمر مسعود در تضاد است؟
شمالی امروز در زنجیر مافیای بزرگ به سختی نفس می کشد و جلو رشد فرزندان جوان شمالی را گرفته اند. این وضعیت در بدخشان، هرات، بغلان و در تمام محلات تاجیک‌نشین مشابه است.

پنجشیر باید در شکستن تابوی قوماندان سالاری و باز گشایی فرصت به جوانان تازه نفس بحیث رهبران سیاسی آینده باید پیش گام شود. پنجشیر باید در آینده بجای یک حفیظ منصور شجاع و داعیه دار باید ده ها حفیظ منصور ، ریگستانی ها و یا ظهیر سعادت ها را وارد میدان سیاست کنند. چسیدن به جان چند چهره های سیاسی در هر انتخابات یک اشتباه بزرگ است.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پنجشیر
امیرزاده
نظرات بینندگان:

>>>   هرکس را معرفی کنند همان خصوصیات پنشیری گری را دارد تفاوتی نمی آید

>>>   اینان اول بیاموزند که روز های جشن وسرور وروز های ماتم وسوگواری باهم چی تفاوتی دارند و چگونه تجلیل وبزرگداشت گردند؟؟؟

>>>   از این نوده پیوند کنید این مریضی شرابی هر لاولهب که به دهن اش میاید باد میکند خودش در اروپا خیرات میخورد و به پول خیرات شراب خود را میخورد این جا از جوان مجاهد سخن می‌گوید چیزی که با این کمونست مخالف است و هیچ وقت با کمونست هم نیشین نمی‌شود

>>>   پنجشير بعد از قهرمان ملي احمد شاه مسعود با پنجشير دوران مسعود فرق ميكند. پنجشير بعد از مسعود ديگر ان صلابت و هيبت قبلي اش را ندارد. افسانه هاي مردان و عياري عياران از ان رخت بسته. همان طوري كه مردم جهان اولين بار اسم پنجشير را بخاطر مسعود شنيدند. فارسي زبانان هم پنجشير را بخاطر مسعود دوست داشتند. ديگر فكر نكنم كه پنجشير مسعودي بيابد و فارسي زبانان دنباله رو پنجشير شوند. بعد از مسعود شصت و پنج هزار فارسي زبان پنجشير مجبورند دنباله رو هژده مليون فارسي زبان ساير ولايات گردند چون جز طابع كل است و كل طابع يك رهبر ملي مانند مسعود.
بهلول دانا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است