برداشتی از صلح و خروج قوای امریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۴    ۱۳۹۷/۷/۲۳ کد خبر: 155333 منبع: پرینت

برداشت من از صلح وخروج قوای امریکا:
1-باتوجه به طولانی شدن ،فرسایی شدن وپرهزینه شدن جنگ امریکا درافغانستان دیپلماسی امریکا تحت مدیریت خلیلزاد بسترسازی برای خروج ابرومندانه از این جنگ میباشد.

2- علایم و شواهد اهداف جنگی امریکا در منطقه و خاورمیانه نشان میدهد که امریکا به بهانه صلح وخروج قوای نظامی دولتی خود شرکتهای خصوصی جنگی امریکایی را با هزینه کشورهای عربی و تاراج انحصاری معادن قیمتی افغانستان ، وارد فاز جنگ های جدبد درهمسویی با توسعه داعش پیگیری خواهد کرد.

3-اگر طالبان نتوانند یا فراخوان ملی مشارکت عام همه اقوام کشور بخصوص شیعیان و تاجیکها وترکتباران ، نه مشارکت تیکه داران قومی را در تدوین طرح ملی برای نجات کشور تدوین کند ، قطعا شاخه های حزب اسلامی وجمعیت اسلامی و جریانهای از ترکتباران توسط لابی های غربی عربی دربیعت داعش قرار گرفته و مثل سوریه جنگهای کوچه به کوچه در شهرها اغاز میگردد.
در صورت اغاز چنین جنگهای کور قطعا پس مدت کوتاه داعش با پشتیبانی تسلیحاتی ومالی کشورهای حامی منطقه ای خود جریانهای دیگر را شکست داده و دربیعت خود قرار میدهند.

4- اقای حلیلزاد تجربه اغاز موجودیت داعش در عراق و سوریه و ورود شرکت بلک واتر درجنگ خاور میانه را که منجر به تسلط داعش به ده ها جریان جنگی که همه در ابتدا از داعش قویتر بودند و در نهایت طی مدت کوتاهی همه را شکست خورده ودربیعت داعش قرار گرفتن را دارد.

با توجه به تجربه خاورمیانه ای توسعه داعش در صورت سلطه داعش در چند شهربزرگ و چاه های تیل شبرغان و معادن طلای بدخشان و جوزجان و طی یک جنگ داخل شهری شش ماهه یا یکساله تمامی شریانهای فعالیت های عادی اقتصادی در کشور را مختل گردانبده و سیل از جوانان بیکار ، عقده مند درجنگهای قومی ، تنظیمی و دست به گریبان فقر را در شکل گیری یک اردوی عظیم از عساکر ارزان جنگی برای تطبیق پلانهای منطقه ای کشورهای حامی خود را مساعد گردانیده و فاز دوم جنگ یعنی ترانزیت جنگ به کشور های هنجوار افغانستان اغاز میگردد.

مختار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مختار
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   مختار هستند هرچه خواسته باشند میتوانند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است