شکایت از سفارت افغانستان در آلمان
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۱    ۱۳۹۷/۷/۲۳ کد خبر: 155332 منبع: پرینت

خداوند كاري هيچ بنده را به سفارت افغانستان مقيم آلمان بند نسازد.
گفتنش تلخ است اما بايد گفت كه ( خوشبختانه ! )تا امروز نياز نشده بود ، به سفارت افغانستان در المان مراجعه كنم ، ليكن در پيوند پيش آمد كارمندان سفارت بسيار شنيده بودم و هرچه شنيده بودم بد بود.

با تمام اين حال ناچار براي انجام كار امروز به سفارت افغانستان در برلين تلفون كردم . پس از يك ساعت تلاش موفق شدم، با يكي از كارمندان در تماس شوم. ميخواستم روي موضوع، رسمي ساختن فعاليت هاي نهاد در افغانستان ، در سفارت در شعبه مسوول براي مراجعه كردن وقت بگيرم ...
پس از صحبت خيلي كوتاهي كه داشتم برداشتم اين بود كه تا كنون هرچه در پيوند بدرفتاري كارمندان سفارت شنيده بودم كم بوده است!
حالا اگر دوستاني هستند و كسي را در سفارت افغانستان در برلين مي شناسند، لطف نموده به تماس شوند.
با ارج بسيار
يلدا صبور
پ .ن : واسطه ديگر به فرهنگ افغانستاني مبدل شده است ، نمي شود كاري كرد!
در هر نقطه دنيا كه سر و كار آدم با دولت افغانستان بيفتد، بايد واسطه داشته باشد ، ورنه ...

یلدا صبور


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفارت
آلمان
نظرات بینندگان:

>>>   در این شک وشبه وجود ندارد که سفارت افغانستان در المان و قنسلگری افغانستان در المان در شهر بن از رسوا ترین سفارت خانه های افغانستان در خارج از افغانستان است که مردم مسلمان و افغان ما ساعت ها انتظار مینشینند تا کار شان اجرا شود ،بدون پول و واسطه بداخل محوطه قونسلگری داخل شده نمیتوانی ،و به خاطر یک مشکل باید روز ها انتظار بکشی تا نوبت برایت برسد و چنیدین بار زنگ بزنی کسی به تیلیفون تو را وصل نمیکند اما یلدا جان نوشته تان را کمی جالبتر و خیانت های سفارت خانه را واضع وآشکار مینوشتید .
عبدالله ریحان

>>>   متاسفانه در سفارت های افغانستان و در کل ادارات افغانستان افرادی هستند که برخورد انسانی ندارند؛ انگار با حیوان برخورد می کنند. انگار مردم برده ی این ها هستند،در حالی که این ها را مردم حقوق می دهند تا برای مردم خدمت کنند نه این که بر مرد م حاکمیت و قلدری کنند.

>>>   من کسی را میشناسم آنرا با خود ببرید فورامشکل شما حل میشود آن دالر است ، مقداری بین پاکت بگذارید وبدست یکی از کمیشن کاران شان بدهید باقی را آنان خوب میدانند شما هسنید که خو.د را به نافهمی زده اید

>>>   شما کدام نهاد را در افغانستان ایجاد می‌کردند خود تان در المان دل تان را یخ کردید و حالا میخواهید چند سیاه سر مسلمان دیگر را در افغانستان از جاده انسانیت خارج نموده و به فحشا بکشانید این کارمند باید باشما صحبت هم نمیکرد نباید دیگر مکروب به جامعه افغانستان افزود.

>>>   یلدا جان در آلمان یک نهاد خیریه جور کرده است که پول جمع کند و در جیب خود بیاندازد.
اما مقامات آلمانی به او کمک نمی کنند،چون که میدانند پول ها را در جیب خود میزند،ازین خاطر به او گفتند که باید این نهاد رسمی شود و در سفارت افغانستان به رسمیت شناخته شود.
حالا سفارت افغانستان در بدل به رسمیت شناختن این نهاد از یلدا جان پول میخواهند و یا هم هیچ به رسمیت نمی شناسند.
زیرا در آنصورت ارزش نهاد های ساختگی خود شان کم میشود.
زیرا اگر هر شخص یک نهاد خیریه بسازد،تعداد نهاد ساختمان از تعداد گدایگر های پل خشتی ریادتر میشود و در نتیجه کسی کمک نمی کند.
همه جا دکان دزد دزد دزد است.
همه دزدی و راه جور گری کنند است.

>>>   یلدا جان وضعیت سفارت افغانستان در کانبرا آسترالیا به مرتب بدتر است. اقلا خودت بالاخره موفق شدی که با یکی از کارکنان سفارت افغانستان در برلین صحبت کنی اما در آسترالیا اصلا کسی به تیلفون جواب نمیدهد.
من یک هفته است که بخاطر یک مسله میخواهم با شعبه قونسلی سفارت صحبت کنم اما متاسفانه با وجود ساعت ها انتظار اصلا کسی گوشی تیلفون را بلند نمیکند.

>>>   ديگر همه داخلي و خارجي فهميده اند كه نهاد ها براي افغانستان يك نوع راه جوري براي وند گيري است به همين خاطر نه افغانهاي مقيم خارج خوش دارند به اين نهاد ها خيرات بدهند و نه خارجي ها. يلدا جان ميتواند. چهار راهي ليسه مريم برود چادر پهن كند. قرار معلومات روز چهار هزار افغاني كه معادل هفتاد يورو ميشود هر گداي انجا پيدا گري دارند. اما بايد در گرما و سرما بدون سقف يكسره خيرات خيرت صدا بزند كه كار اساني نيست.

همچنان در مورد ادارات دولتي افغانستان نظر هموطنان تاييد است . از خود رياست جمهوري و دفتر قرارداد هاي رييس جمهور با تجار ملي شروع تا مكاتب نسوان و رشوه معلمين به مديران مكاتب بخاطر اينكه مضمون رياضي به معلم تاريخ داده نشود ادامه دارد.

وسلام
بهلول دانا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است