آیا همه‌ی قوم‌ پرستان جنایتکارند؟!
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۵    ۱۳۹۷/۷/۲۲ کد خبر: 155315 منبع: پرینت

1_«پان» یک پیشوند یونانی است، به معنای «همه».
پان اسلاویسم. پان آریائیسم. پان تورکیسم. پان کوردیسم. پان ژرمنیسم. پان فارسیسم. پان افغانیسم. و... «پان‌»های دیگر.

2_همه‌ی جنبشها و گروه‌های پان-قومی معتقد به برتری نژادی خویش و حفظ اصالت نژادی و دشمنی با اقوام و ملت‌های همسایه هستند. پان‌ها به ایده‌ی «یک زبان، یک ملت، یک کشور» معتقدند و در حالی که خود در شهرها یا کشورهایی که در اقلیتند از نبود حق قومی خویش شکوه دارند، در شهرها یا کشورهایی که در اکثریت هستند کمترین حقی برای اقوام دیگر قایل نیستند. هیچ پانی قومیت همسایه را قبول ندارد و او را دشمن، پست، مزدور، مهاجر، بیگانه و کم‌تر از انسان می‌داند. پان‌ها با اقوام غیرهمسایه مشکلی ندارند و گاه با آنها هم‌کاری هم می‌کنند. پان‌ها معتقدند که در هر نقطه‌ای که زندگی‌ می‌کنند یا به دنیا می‌آیند، آن نقطه فقط سرزمین و وطن و ملک مطلق نژاد و قوم خودشان است و بقیه‌ی اقوام موجود، خارجی و در بهترین حالت تغییرنژادیافته و خائن هستند. پان‌ها مطلقن مخالف وجود هر گونه امکانی برای زندگی فرهنگی اقوام دیگر در کنار خود هستند.

3_یک پان می‌تواند با افتخار عکسی را به دست بگیرد که در آن یک هم‌قومش در شهر یا کشوری دوردست و «غیربومی»، نامی قومی بر مغازه‌اش گذاشته و از آن به عنوان غیرت و عرق ملی نام ببرد، در حالی که اگر در کشور یا شهر خودش یک هموطن «بومی» اما ناهم‌قوم او همان کار را کرده باشد او را لندغر و متجاوز بنامد و بداند و حتی کمپین تحریم یا تهدید یا قتل او ساز کند.

4_پان‌ها جاعل و فریبکار هستند. آن‌ها هرجا که باشند برای خود شناسنامه‌ی تاریخی جعل می‌کنند و شناسنامه‌های تاریخی اقوام دیگر را دروغ و ساختگی می‌دانند. آن‌ها بیمی از تناقض در حرف‌ها و ادعاهای خود ندارند چون وقتی مخالف و غیرهم‌قوم، یک مهاجر ِ متجاوز و پست‌تر از انسان باشد دلیلی ندارد که با او بحث کنند یا بگذارند او حرفش را بزند.

5_از نظر یک پان-قوم‌گرا، هر خوبی و نیکی که یک هم‌قوم انجام می‌دهد به دلیل برتری نژادی و نشان برتری نژادی او، اما هر بدی و پستی او به دلیل خائن بودن او به نژاد و قومیتش است. در عوض هر خوبی ِ یک ناهم‌قومِ همسایه، نشانِ فریبکاری و با نیت سوء بوده و هر بدیِ او نشان از پستی نژاد و قومیتِ اُو دارد.

6_یک پان-قوم‌گرا،‌ به سختی در تلاش برای توجیه کلمات و نام‌های محله‌ها و شهرها و روستاهایی است که در آن، با یک یا چند ناهم‌قوم زندگی می‌کند، تا ثابت کند که آن نام برخاسته از «زبان خودش» و در نتیجه نشان مالکیت او بر آن مکان است. در صورت وجود نامی به زبان قومِ ناهم‌رنگ او، نخست سعی می‌کند کلمات مشابه در زبان خودش را بیابد تا بگوید که آن نام پیشین را متجاوزان به زور تغیرداده‌اند، اما در صورت عدم موفقیت در یافتن نامی مشابه، ادعا می‌کند که نام فعلی مطلقن جعلی است. پس خودش نامی جعل می‌کند و به‌کارش می‌برد. این ترفند در یافتن ریشه‌های قومی برای نام‌های اشیاء و میوه‌ها و... نیز به‌کار می‌رود!

7_یک پان‌-قوم‌گرا عقب‌مانده و بی‌فرهنگ است. او اعتقادی به حق تابعیت اکتسابی ندارد و در حالی‌که خودش در کشورهایی که در آن‌ها مهاجر یا پناهنده است خواهانِ حق اقامت و تابعیت و زندگی مستقل قومی است، برای اقوام یا ملیت‌های دیگر که در یک کشور زندگی میکنند هیچ‌گونه حق فرهنگی و زبانی قانونی قایل نیست.

8_ یک پان-قوم‌گرا یا به‌شدت بی‌سواد است و یا به‌شدت دروغگو و منافق. نمی‌شود حق حیات و فرهنگ و زبان و... یک قوم دیگر را انکار کرد و دروغ نگفت. واقعیت آن‌که در طول تاریخ خونین بشر، هیچ مرز و بومی از مهاجرت‌ها و اختلاط‌های نژادی و قومی بی‌نصیب نمانده و هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که مطلقن متعلق به یک زبان یا قومیت یا نژاد باشد. همه‌ی شناسنامه‌های تاریخی که تنها مالکیت یک قوم یا نژاد را بر مکانی نشان می‌دهند، جعلی و تحریف‌شده‌اند. هر پان‌-قوم‌گرایی تاریخ را فقط تا جایی قبول دارد که حقانیت او را ثابت کند. چنین بلاهتی یا از بی سوادی برمی‌خیزد و یا از دغل‌بازی.

9_نظریه‌پردازان و رهبران پان‌-قوم‌گرا، ظاهری بسیار غلط‌انداز دارند: خوش رنگ و رو و بو. با عناوین دهان‌پرکنی چون دکتر، پروفسور، متفکر، بابای ملت، غازی، آکادمیسین، امیر و رهبر کبیر. در حقیقت جنایت‌کارانی بیش نیستند که معمولن در خانواده‌های مشکل‌مند، بی‌ریشه و متعلق به لایه‌های انگلی و فاقد آگاهی طبقاتی به دنیا آمده و تربیت یافته‌اند. سابقه‌ی خانوادگی کسانی مثل انها،... به اندازه‌ی کافی گویاست.

10_هر انسانی حق دارد زبان و قومیت و فرهنگ قومی و ملی خویش را پاس بدارد و با آن ببالد و بیاموزد. هیچ مرز و مانعی نباید انسان‌ها ر از دست یافتن به حقوق انسانی خویش باز بدارد. اما حرکت پان-قومی، یک ناسیونالیسم ِ تهاجمی و فاشیستی است و ربطی به حقوق قومی و ملی انسان‌ها ندارد. فاشیسم پان-قومی در جوامعی رشد می‌کند که در عین تنوع قومی و زبانی، از نابرابری‌های شدید طبقاتی، ملی و فرهنگی رنج می‌برند. با تضعیف و عقب‌نشینی اندیشه‌های چپ و مترقی در سده‌ی جدید (که همواره پشتیبان و موید حقوق اقلیت‌های قومی و زبانی و فرهنگی بودند)، تمایلات راست فاشیستی با حمایت مستقیم و غیرمستقیم امپریالیست‌های منطقه‌ای و جهانی، در جنبش‌های هویت‌طلبانه‌ی قومی نفوذ یافتند و آن‌ها را مورد پشتیبانی ِ مالی و رسانه‌ای قرار دادند. تمام حرکت‌های پان-قومی در خدمت امپریالیسم و استعمار نوین بوده و پیشقراول نابودی و تجزیه‌ی اتحادهای فرهنگی و تاریخی منطقه‌ای هستند که به عنوان آخرین سنگرها هنوز به تصرف سرمایه‌ی هار نئولیبرال درنیامده‌اند.

علی ماثور


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ماثور
قوم پرستان
نظرات بینندگان:

>>>   نه آنطور نیست ،اکثرا درمقابل قوم هیچ مشکلی ندارند ، پرابلنم اصلی چوکی است ، وتی چوکی برایبش میسر نشد بهموضوع قوم مراجع میکند تابلکه ازینطریق به معشوق برسد
مثلا همی شروپساد ماوشما با هرکس یکجلا میشوند همی دین محمد قبلا خلاف پشتو حرف میزد وقتی اشرف غنی روی خوش نشان داد فورا به آغوش او پناه برد ، بعد دید که چانس اشرف غنی کم شده میرود نقاب اپوزیسیون را برخ کشید
اینها فقط نفع شخصی ومادیات دل شانرا برده است
مـشو حافظ زکیـد دال ــر ایمن
که دل بردو کنون دربند دین است

>>>   اینها به هیچ قوم حتی به خودهم وفادار وصادق نیستند وفقط وفقط مادیات دل و دین از دست شان می رباید هرجا که امتیاز میسر شد جای اینها همانجاست وبرای اینکه اگر این امتیاز از دستش برود جای پای دیگری هم داشته باشد اکت اپوزیسیون وناراض بودن میکند

>>>   برادر انسان ها تمامش یک قوم است لاکن فرق شان درتقوااست پس نباید انسانیکه تقوا نداشت خواهی نه خواهی به عنوان قوم ازاودفاع کرد این امرخدامون است:
ان اکرمکم عندالله اتقکم
مسلمان باید تفرقه قومی رادامن نزند

>>>   من منحیث یک داکتر علوم جنیتیکی که دی،ان،آ افراد و اشخاص را از نژاد های مختلف و کشور های مختلف مورد بررسی قرار دادم،تمام آنها از نژاد یک قوم خاص سیاه پوست در سواحل شرقی افریقا از منطقه سومالیا و ایتیوپیا و یا حبشه هستند که طی ده ها هزار سال ازین منطقه بطرف شمال مهاجرت کردند و بطرف آسیا و اروپا و حدود دوازده هزار سال قبل،به قاره امریکا مهاجرت کردند و سراسر قاره امریکا را نیز تسخیر کردند.
اینها متمدن با شکل امروزی و زبان و کلتور و عنعنات بودند که بمرور زمان،در اثر پراگنده شدن به تمام نقاط جهان،باور ها و عقاید شان به ادیان و زبان هایشان به زبان های مختلف و رنگ پوست شان نیز نظر به شرایط آب و هوای مناطق مختلف زمین تغیر کردند.
دانشمندان علوم فوسیل شناسی،از مناطق مختلف کره زمین فوسیل های انسانهای اولیه را که شامل هوموراپیوس و هومو اریکتوس و نیاندرا تالا و انواع دیگر انسانهای ماقبل تمدن را پیدا کردند و دی،ان،آ آنها را مطالعه کردند و با انواع و اقسام میمون ها مقایسه کردند،نود ونه فیصد ذی،ان،آ آنها با این میمون ها شباهت داشتند.
پس شما چه بخواهید و چه نخواهید و چه از نظر اعتقادات مذهبی و چه از نقطه نظر اعتقادات اخلاقی و کلتوزی و غیره تان،توسط علمای ژنیتیکی به اثبات رسیده است که منشأ انسانهای متمدن امروزی،همه از کشور افریقا و از یک قبیله خاص سیاه پوستان است و منشأ آنها از انسانهای اولیه و منشأ انسانهای اولیه از میمون ها و میمون ها ار دیگر حیوانات به همینطور ادامه پیدا میکند به سه و نیم ملیارد سال قبل که آغاز پیدایش حیات در روی زمین است.
پس ملیت یک شخص قابل افتخار نیست،بلکه شخصیت و دانش و فهم و عمل و کار او برای جامعه قابل افتخار است.
هیچ شخصی در طول تاریخ اهدای جایزه نوبل،بخاطر ملیت و نژاد و دین و زبان اش جایزه نگرفته است،بلکه بخاطر کار و عمل اش جایزه گرفته است.

>>>   حکومت نا مشرو ع غنی « یعنی حکومت حفظ الله امین ادم کش است » مقصر همه بدبختی درکشور همین غنی کوچی روانی و متعصب و گذافه گو است .
در بین قبیله کوچی ناقل یک آدم هم روشنفکرد یده نمی شود و هم ندارد ولی میلیون تن فاشیست وطن فروش خاین دارد که امروز نسل کشی می کند، حکومت قبیله با طالب وحشی هم دست است جوانان پولیس و ارتش مربوط به یک قوم خاص غیر افغان را اشرف غنی هر روز دسته دسته می کشد و یا به دست طالب می سپارد.

غنی هیچ درک فهم از بدامنی ، بیچاره گی ، بیکاری ناداری، گرسنگی و بی دفاعی مردم عام کشور مانند حفظ الله امین خون خوار هیچ درک انسانی ندارد و تنها درک حیوانی مانند کفتار دارد . سیاست و رفتار کردارغنی در مقابل جان بی دفاع سربازان ما مردم شجاغ وطن ما مانند افکار حفظ الله امین خون ریز است به آگاهی همه جامعه مدنی و سران احزاب سیاسی چه در داخل و خارج از کشور به عرض می رسانم که بودن غنی خون خوار در قدرت باعث بحران کلان در کشور است حتی کشور را بسوی تجزیه می برد و در این چهار سال حکومت نابکار بی برنامه غنی فقد آغوشته تعصب قومی بین مردم غیر افغان آغوشته به فساد ، رشوت ، را ه گیری نا امنی بوده است .

از اینکه هر روز تابوت عزیزان مان را با اجسادشان به زیر خاک دفن کرده خسته شدیم، هیچ بی وجدان و بی غیرت تاجیک نیست که تمام جوانان ما را از جنوبی جمع کرده بیاورد تا هر قوم امنیت ولایت و خانه و محل زندگی خود را بگیرد، ما هر روز از جنوبی محافظت می کنیم، با تاسف در بدل محافظت از خانه و منزل این بزرگواران نا سپاس تابوت جوانانمان را هدیه می گیریم. مظاهره چیان زن چند روز پیش در ولایت جوزجان گفته اند که غنی مسلمان نیست و آنها به صفت ریس جهمور کشور مشور نمی شانس ؛ بخاطریکه طلبان به کمک غنی در نواحی شما کشور ظلم و بیدا می کنند .

مبارز دلسوز به بوطن مرم در داخل و خارج کشور همه خواهان برکناری غنی متغصب و خون ریز و دیگر رهبران بی کفایت دولت نا و حدت ملی هستند و محاکمه ای علنی آنها میخواهند.

اولین گام درراه ازبین بردن تعصبات قومی وقبیلوی تخییر نام افغانستان است. زیرا افغان ، علاوه بر اینکه درزبان انگلیسی به سگ شکاری ، اطلاق شده است، وهم در اروپا این نام از نظر مواد مخدربنام سورته افغان« جرس سیاه افغان » ! از نظر تاریخی متاسفانه یکی ازسه نامهای یک قوم واحد است، یعنی ، افغان؛ پتان، پشتون یا پختون، هرسه این نامها به یک قوم خاص اطلاق میگردد. بقیهء ملیتهای این کشور هرگز نه افغان استند ونه هم با افغان کدام پیوند تاریخی وفرهنگی ویا نژادی دارند.

افغانها مطابق تیوری پدر ژورنالیزم اوغانی، محمود خان طرزی، زبان قومی خودشان را دارند، که زبان اوغانی یا پشتو می باشد.
ازنظر تباری،افغانها یا پشتونها تعدادی ازقبایل هندی الاصل ملتانی بوده که سرزمینهای آبایی شان اطراف کوه سلیمان، خیبر پشتخوا و وپشین وژوب می باشد و این مناطق درتاریخ بنام افغانلند یاد شده است و دریاد داشتهای تاریخی بعضی ازنویسنده گان انگلیسی منجمله ( الفنستون) مولف کتاب افغانان نمایندهء انگلیس در دربار شاه شجاع نامهای تمام مناطق افغان نشین با تفصیل آن ذکر گردیده است.

درقرن بیست ویک برای ازبین تعصبات قومی وقبیلوی، یگانه راه حل در افغانستان کنونی، تغیر نام قومی افغانستان است که اساس تعصب های قومی پنداشته میشود.

خاموشی ملت در برابر این حکومت فاسد وخون آشام تاسف بار است.
مردم شریف نجیب افغانستان اگر میخواهید زنده بانید این غنی ..........متعصب وهمدستان فاشیست وجنایت کارش را از ارگ بیرون کنید و یک دست شوید سلاح بردارید در جای زندگی دشمن خاک ، دین و فرهنگ نیاکان تان حمله کنید.
بخاریکه همین غنی ..........کم اصل مغز تعصب شیطان اقوام شریف افغانستان را بنام پشون دارانی غلجی تاجیک هزاره از بیک ترکمن جدا کرد بین مردم غیور دلیر شجاع نفاق قوم انداخته است.
بیـا هموطن همـدل شــویم از بهـر امن و آبادی میـهـن
هزاره تاجک و پشتون ترکـمن از این میهن
سـنی و شیـعه گلـهای یک باغ این میهن
با همدیگر پذیر ریشــه بر کنیــم بنیـاد زمامدار استبدا میهن
بیاید ملک را از دست زمامدار استبداد آزادسازیم با همدلی یکدیگر آباد سازیم
بـیـا ای همـوطن تا یار باشیم
به اهل مملکت همکار باشیم
نورعلم و معرفت سازد بری
ملک آباد وصفای رهبری
این کم اصل غنی احمدزی شوونیسم قبیله فاشیت تا ارگ را ترک نکنند اوضاع بهبود نمی یابد
قرن ها هم طول بکشد اوضاع نه تنها بهتر نخواهد شد بلکه روزبروز بدتر هم خواهد گردید
بالاخره تمام مردم علیه سلطه ٔ غلام غنی کوچی یهودی قیام خواهندکرد ومنجربه ختم حاکمیت وطرفداران قومپرست اش نیز میگردد حوصله ی مردم ازدست این وطنفروشان خائن بیدین باقی نمانده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است