زمینه تقلب در بایومتریک آسان تر از برگه های کاغذی!
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۱    ۱۳۹۷/۷/۲۲ کد خبر: 155299 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) دستگاه های بایومتریک یا نشان انگشت الکترونیکی بطور کامل به کمیسیون انتخابات رسیده است که تعداد آن به 24 هزار پایه می رسد.

نمونه‌های اولی این دستگاه‌ها که از سوی حکومت برای اعضای کمیسیون انتخابات معرفی شده بود، در پشت آنها نام شرکت جرمن درمالوک وجود داشت، در حالیکه در دستگاه‌های فعلی هیچ مارکی وجود ندارد و چارجر و پاوربانک آن نیز نوشته ساخت چین را در خود دارد.

چند نمونه اولیه آلمانی بوده و در این میان کسانی تمامی دستگاه ها را از چین خریداری کرده اند که دستگاه های چینی مانند نمونه آلمانی آن کار نمی کند.

افرادی در کمیسیون انتخابات می گویند که دستگاه ها قادر به انجام درج دقیق انگشت رای دهندگان نخواهد بود و گاهی یک انگشت را چندین بار ثبت می کند بدون اینکه قادر به شناسایی تکرار باشد.

بدینوسیله زمینه تقلب بهتر از ورق های کاغذی فراهم آمده است.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
بایومتریک
نظرات بینندگان:

>>>   از اینکه بعضی مردم به هیچ قسم راضی نمی‌شود و میداند که در هر صورت به ناکامی مواجه می‌شود چون هیچکس به دزد و لندغر وچپاول گر رایه نمیدهد و به همین دلیل یک بار تذکره و یک بار دستگاه بایومتریک را بهانه میکند ولی دولت تصمیم میگرد اگر کسی در انتخابات رایه می‌دهد بخاطریکه تقلب نشود یک عدد خایه آنها را میکشد که نتواند تقلب نماید. و نی شکایت نماید و ما از حکومت خواهشمندیم که این پروسه را زودتر عملی نماید که معلوم شود کدام مرد داخل این مبارزه می‌شود.

>>>   هههههه هههههه هههههه واقعا که، دزد بالای دزد، مثل خر سوم.

>>>   جناب محترم در صورت كه نظر شما را اشرف غني تاييد كند كه ازمغز متفكرواني شان بعيد هم نيست، خانم ها از پروسه راي دهي بيرون ميمانند.
بهلول دانا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است