فرمانده استرالیایی: برای پایان جنگ راه طولانی است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۲    ۱۳۹۷/۷/۲۲ کد خبر: 155297 منبع: پرینت

وضعیت افغانستان بسیار پیچیده است و با وجود تلاش‌های صلح هنوز زمان طولانی تا پایان جنگ باقی مانده است.
«مل هپ فیلد» رییس عملیات‌های مشترک و مارشال نیروی هوایی استرالیا به خبرنگاران گفت: هنوز زمان طولانی با پایان جنگ در افغانستان باقی مانده است.

وی افزود: وضعیت افغانستان پچیده است و هنوز راه طولانی تا پایان جنگ در این کشور باقی مانده است.
فرمانده ارشد نیروی هوایی استرالیا تصریح کرد، نیروهای ائتلاف تلاش می‌کنند تا نیروهای امنیتی را آموزش داده و در عملیات‌های نظامی از آنها حمایت کند.

مارشال فیلد اظهار داشت: طالبان در کنار اهداف نظامی در افغانستان اهداف سیاسی را نیز دنبال می‌کنند اما آنها نیز از جنگ خسته شدند.
فرمانده ارشد نیروی هوایی استرالیا در پاسخ به اینکه آیا ماموریت نیروهای ایتلاف در افغانستان شکست خورده گفت: این سوال خوبی است و باید رهبران دولت به آن پاسخ دهند.

در حال حاضر استرالیا حدود 300 نیروی نظامی و شماری نیروهای قراردادی در افغانستان دارد که در ماموریت آموزش نیروهای هوایی نقش ایفا می‌کنند.
همچنین حدود 20 مشاور نظامی استرالیایی نیز در بخش آموزش خلبان‌های برای پرواز با چرخبال های آمریکایی بلک هاوک به افغانستان اعزام شدند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استرالیا
جنگ
نظرات بینندگان:

>>>   یک زمانی خارجی ها کم دروغ میگفتند ویا کمتر ملت هارا فریب میدادند حال متاسفانه انها نیز در راست نگفتن وفریب اذهان عامه دست کرزی وحکمتیار وخلیلزاد وعبدالله وغنی وفانونی ومعنوی را از پشت بسته اندوبرای تستر مسایل سیاسی ونظامی هرچه یاران ودوستان شان میگویند نشخوار مینمایند وشاید هم دروغهای استعمارگران بزرگ راقبول کرده اند وگرنه مسله ای افغانستان وحل این معضل بسیار ساده واسان است اگر امریکا وانگلیس بخواهند ظرف یک یا دوروز حل میشود عمدا خود انها مسایل را پیچیده میسارند طالب وداعش وحکمتیار وغنی وعبدالله و...همه را خود ساخته وکنترول وهدایت میکنند ولی یک چیز را مارشال استرالیای راست گفته که این جنگ را به زودی ها خاتمه نمیدهند وهنوز از خون افغان ومسلمان سیر نشده وعطش شان فرو ننشسته است وشاید هم برنامه های چور وچپاولی که دارند پایان نیافته باز هم میخواهند افغانها را تربیه نموده بجان هم
باندازند وخون ریزی را ادامه دهند
روز محمد نور

>>>   تو سیصد نیروی نظامی در افغانستان داری و پاکستان هفتاد هزار مدرسه دینی در پاکستان با صد ها طالب در هر مسجد و افغانستان با چهل میلیون نفوس و متوسط خانوار هفت نفری و رشد نفوس سالانه یک میلیون نفری.
تلفات نظامی دوطرفه سالانه جنگ افغانستان،سب هرار کشته و سی هزار زخمی.
کشور های عربی سالانه کمک ملیارد دالری برای پاکستان برای جهاد میکنند.علاوه برکمکی که پاکستان برای مبارزه برعلیه تروریزم از امریکا میگیرد.
امریکا و ناتو و جامعه بین المللی کمک های ملیارد دالری به افغانستان،غرض مبارزه علیه تروریزم میکنند.
تجارت مواد مخدره افغانستان نیز سالانه ارزش صد ها ملیارد دالری دارد.
مردم در افغانستان و پاکستان بخاطر دین و ایدیولوژی و جهاد جنگ نمی کنند،که خسته شوند و از جنگ دست بکشند.
مردم بخاطر امرار معیشت و حیات جنگ میکنند ،که امکان زنده ماندن آنها پنجاه فیصد ذرجنگ است،اما در صورت بیکاری و بی پولی و فقر،امکانات زنده ماندن آنها صفر است.
رهبرانی که دوطرفه جنگ را رهبری میکنند،نه به پروبلم مالی و نه به کمبود نیروی انسانی مواجه میشوند تا جنگ در افغانستان ختم شود.
ختم جنگ افغانستان برای این رهبران.از دست رفتن قدرت سیاسی و منافع مالی است،که آنها هیچ وقت آن را قبول ندارند.
تو از آنطرف دنیا از آخر نقشه دنیا آمده یی و بدون آن که از دنیا خبر داشته باشی با سیصد عسکر خویش در افغانستان ابراز نظر میکنی.
اینجا کله هایی است که از عمق استراتیژی جنگ افغانستان خبر دارد.
بنأ یا تو خبر نداری و یا هم خود را نافهم جلوه میدهی و خود را به کوچه حسن چپ میزنی.

>>>   لعنت بر سر شما کافر های بی دین و متجاوزین مرتد که سالهای سال کشور ما را به ویرانه و کشتارگاه مبدل ساختید. انشا الله که بزودی نوبت کشور شما میرسد و با بدترین بدبختی دچار خواهی شد.

>>>   اگر برای ازبین بردن مخالفان با حکومت و مردم افغانستان همکاری کردید چه بهتر همه بدبختی وجنگ هم تمام میشود همگی در صلح و صفا درکنار هم زندگی می کنیم.واگر متاسفانه .پشت پرده معامله گری انجام بدهید.نقشی یک روی.و دوطرف سکه را .بازی کنید.درآن مواقع خشم مردم افغانستان برانگیخته میشود و کاسه صبر لب ریز.و مجبور میشوند که ارتش عمر مختار را تشکیل بدهند.که دیگر از کنترل دولت ها خارج میشوند.آنزمان هیچ کاری نمیشود کرد.بهتر این است حالا که زحمت کشیدید برای کمک انسان دوستانه آمدید این جا در کار وکردارتان صادق باشید که مردم هم از این بدبختی نجات پیدا کنند و واقعا از جنگ در گیری خسته شدن.واقعا خجالت آور است که همه کشور های پیش رفته جهان ریختن این جا ودر مقابل چند تا طالب سکوت کرده اند

>>>   بیگانه بیگانه است او برای خودش یک پروگرام اماده کرده که دران منافع ملی خودش اهمیت دارد وبرای رسیدن به ان کدام فرقی نمیکند دراین میان چه مقدار هلاک میشوند چه مقدترر انسانها بی جا واواره میشوند چه مقدار خانه ومکتب ومسجد ویران مبشود او دنبال منافع ملی خود است.امریکا امده در افغانستان بماند وتلاش زیادی کرده تا اجماع اعضای ناتو روبدست اورد که اورده وبا ابن متحدینش حالا حالاها رفتنی نیست به چند دلیل 1- بدلیل حضور وداشتن پایگاه دراستراتجیک ترین بخش جهان هم از نظر جئوپولیتیک وهم شنود وجاسوسی از چین روسیه ایران وکنترل کشورهای اسیای میانه 2-امریکا وناتو بخش عمده کمکهایی که به افغانستان میشکد قبل از رسیدن به دولت افغانستان بخش عمده اش برداست میشود ازخاط هزینه های لجستیک وپشتیبانی نیروهای اعتلاف3-پیمان امنیتی که با غنی امضاء کرد ماندگاری ودوام انرا در ایجاد یک پایگاه دائمی درافغانستان تثبیت کرد.4-کشت کوکنار در افغانستان که 90 فیصد تولید جهان است بیشترین پول بدست امده از قاچاق تریاک صرف خرید تسایحات طالبان میشود وبقیه پولهای بدست امده دربانکهای خارجی بحستب مجریان طرح میرود ودر پشت پرده سهم سناتوران امریکایی وانگلیسی پرداخت میشود
بلند پروازی های شاه
وشاهزاده های سعود درگسترش وهتبیت

>>>   در ترویج فرهنگ فرقه انحرافی وهابیت هزینه زیادی خرج این مفکوره انحرافی میکند وپاکستان دالرهای زیادی دراین راه با مدارس به اصطلاح دینی خوراک فکری طلبه هایی که بعدها به طالبان وداعش تبدیل میشوند رااماده میکند وامریکا دقیقا تمام این برنامه هارا میبیند ومیداند چون اول ازانها سودهنگفت وسهمش را هم از عربستان وهم از پاکستان میگیرد.ودراین راه پاکستان اموزش میدهد ؛ امریکا از عربستان حمایت میکند تا تفکر وهابیزم رواج پیدا کند چون از هرسو کشته شود بسود امریکاست. پس پول تریاک پول عمال وهابی عربستان وامارات صرف کشت کوکنار ترویج وهابیزم وکشته شدن مردم مظلوم ما درسرکها سودش را کی میبرد ؟؟ امریکا مفت ومجانی سود میبرد واین دالرها را میبرند امریکا صرف بیکاری جوانهابش میکند اونوقت با عمله وعامل دست خود افرادی را وزیر وکیل ورئیس جمهور میکنند تا مجری اوامرشان باشد این دموک راسب

>>>   این دموکراسی امریکاییست.کشاورزیت رامیگیرد میگوید کوکنار کشت کن وپول تریاک را ازمن سلاح بخر.بنا" امریکا مرض دارد اینهمه دستاورد را ول کند برود البته میرود ولی قبل از ان عوامل دست پرورده خود را میگذارد سفارتش هست ؛ پایگاهش هست ؛ مستشاران نظامی اش داعم حضور دارد برویدسفارت امریکا درعراق بیش از سه هزار کارمند سفارت دارد خوب اینهمه ادم انجا چکار میکنند .خوب وقتی هم از افغانستان برود همین اش و همین کاسه//
داکتر عبدالرب آچکزی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است