از خصوصی سازی جنگ بیشتر بدانید
بعد از حمله به افغانستان و بعدتر عراق که با هدایت ایالات متحده صورت گرفت این شرکت به جایگاه یک پیمانکار امنیتی بزرگ با قراردادهای میلیارد دالری با وزارت امور خارجه آمریکا و سی آی ای صعود کرد 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۰    ۱۳۹۷/۷/۲۱ کد خبر: 155292 منبع: پرینت

پیشنهاد خصوصی سازی جنگ از سوی بلک واتر بهره برداری از منابع طبیعی افغانستان است که غنی در هفته گذشته در یک نشست در ولایت بلخ گفت: "افغان ها اجازه نخواهند داد که از منابع طبیعی شان بهره برداری کنند."

مذاکره با طالبان:
مت دیرینگ، اسیستانت پروفیسور دانشگاه واشنگتن دی سی، در دانشگاه ملی دفاع آمریکا، به عنوان یک «سوء استفاده از تاریخ»، می گوید که برنامه پرنس نیز نتوانسته است در مورد اینکه چگونه مزدوران تلاش های مصالحه بین دولت افغانستان و طالبان را پیش می برند، پاسخ بدهند.
وی گفت: «برنامه آقای پرنس برای خصوصی سازی جنگ افغانستان از لحاظ سیاسی و نظامی غیرقابل اجتناب است و علیه ساختار اجتماعی و سیاسی جامعه افغانستان است. "مزدوران خصوصی در این مقیاس و پیچیدگی هرگز برنده نیستند."

این خصوصی سازی جنگ را اکادمی به نام بلک‌واتر پیش می برد که شرکت خدماتی آمریکایی است، که در زمینه مدیریت ریسک، ارائه خدمات لجستیکی، سرویس‌های امنیتی و نیروهای مسلح خصوصی فعالیت می‌نماید. بر اساس آماری که در ماه سپتامبر ۲۰۱۴ در خصوص عملکرد این شرکت در نیویورک تایمز منتشر شد مجموع ارزش قراردادهای بلک واتر با دولت آمریکا در طول سال‌های فعالیت در عراق، بیش از یک میلیارد دلربوده است

شرکت آکادمی در سال ۱۹۹۷ توسط یکی از فارغ‌التحصیلان آکادمی نیروی دریایی آمریکا و افسر اسبق یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا؛ اریک پرنس تحت نام بلک‌واتر راه‌اندازی شد.

حادثه تروریستی یازده سپتامبر که نقطه عطفی در تاریخ جهان بود و سیاست‌های ایالات متحده را در قبال خاورمیانه تغییر داد، برای شرکت کوچک بلک واتر هم تغییرات بزرگی به دنبال داشت.

بعد از حمله به افغانستان و بعدتر عراق که با هدایت ایالات متحده صورت گرفت این شرکت به جایگاه یک پیمانکار امنیتی بزرگ با قراردادهای میلیارد دالری با وزارت امور خارجه آمریکا و سی آی ای صعود کرد.
وظیفه اصلی این شرکت خصوصی امنیتی این بود که از دیپلمات‌ها و سیاستمداران ایالات متحده در عراق محافظت کند.

شرکت بلک‌واتر، موارد بی‌شماری از زیرپا گذاشتن مقررات دولتی شامل کاهش تعداد محافظان مشخص شده برای هر مأموریت، نگهداری از اسلحه و مهمات در مکان‌های غیرامن، استفاده از سلاح‌های تأیید نشده، نگهداری نامطلوب موترها، تبعیض و بی‌توجهی به مسایل کارکنان خارجی که اغلب از یمن و پاکستان بوده‌اند، نوشیدن بی‌ملاحظه الکل و مهمانی‌های مکرر با ملاقات‌کننده‌های زن از این جمله‌اند.

ثریا بها


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خصوصی سازی جنگ
بلک واتر
ثریا بها
نظرات بینندگان:

>>>   Khalid
در اواخر سال 2001 و در سقوط طالبان تلویزیون معتبر کانادا در مورد افغانستان میز مدوری تشکیل داد که از ما نیز تقاضای اشتراک شد و ما به نمایندگی بانو وکتوریا رحیمی را معرفی کردیم و شخص دیگری میز مدور عمر زاخیلوال بود.

در این میز مدور بانو وکتوریا شکست تروریستان را به فال نیک گرفت و از ان استقابل نمود ولی عمر زاخیلوال با دیده درائی صدا بلند کرد که امریکا بالای افغانستان تجاوز نموده و اصیل ترین فرندان این کشور یعنی طالبان را به هلاکت رسانیده است که این یک جنایت است.

اما امروز زاخیلوال در صحبت با رادیو آزادی از فعالیتهای امریکا برای مذاکره با تروریستان طالب استقابل نمود.
مصاحبه زاخیلوال به یقین که در ارشیف تلویزیون سی بی سی کاناد موجود است

>>>   Raheel
به زودی سایر مناطق کشور نیز دسته‌های ارتش مرومی خود را خواهند ساخت. ارتش ملی را اشرف عنی قومی ساخته است. مردم به ارتشی که در خدمت اشخاص و گروه‌های قومی باشد اعتماد نخواهند کرد.

حکومت فاشیستی غ‌ ع که خلیزاد و کرزی معمار آن بوده اند، با گذشت هر روز رسوا و رسواتر میشود. حکومتی نه تامین امنیت مردم نه بلکه به زیر یوغ کشیدن مردم از طریق مصالحه با ترور و جنایت و جای دادن آنها در بدنه حکومت برای سرکوب اقوام و تامین حاکمیت قومی مرام و هدف آن است.

مردم جان و عقل دارند‌ مردم میدانند که این جاهلان قرون جه در سر دارند.

>>>   عطا صفوی
توجه کنید به اخلاق و وجدان سردمداران دین ودموکراسی :
-------------------------------------------------------
مقامات ترکی مدعی اند اسناد محرمیکه ( اودیو - ویدیو ) بیانگر قتل جمال قاشقجی است به دولت امریکا تسلیم نموده اند ؛ مشاور رییس جمهور ترکیه گفت : ما امیدوارهستیم که آقایی جمال زنده باشد ، ولی آنچه که من میدانم چانس زنده بودن وی اصلا منتفی است . مطبوعات امریکا وخصوصا واشنگتن پست از ترامپ خواسته اند تحریم های سختگیرانه علیه سعودی ها اتخاد نمایند.
دونالد ترامپ در اینمورد لحظه قبل صریحآ گفت : " من میدانم یک تعداد در امریکا درمورد تحریم علیه عربستان صحبت میکنند ، اما فراموش نکنید که عربستان 110 میلیلرد دالر هزینه برای خرید خرچ نظامی خویش برای ما پرداخت میکند وبه این ترتیب ما مشاغل ایجاد میکنیم واگر ما از این کمک ها اجتناب کنیم میدانید چه میشود ؟ سعودی ها این 110 میلیارد دالر را جهت خرید سلاح ومهمات به روسها وبه چینی ها تحویل میدهند وبه آنها پناه میبرند ."
اینجا دیگر خون انسان وحقوق بشر دیگر مطرح نیست ؛ امریکا هرگز یک متحد خودرا که شیردان نفت وسرمایه برای امریکاست از دست نخواهد داد ، چه رسد به دموکراسی که ما درعقب اش سرگردان هستیم واین به اصطلاح پیام آوران دیموکراسی وحقوق بشری را که میخواهند برای ما تحفه بدهند.
وضمنا به گزارش اسپوتنیک به نقل از برنا، پایگاه انترنتی خبری عراقی اسرار مدیا نوشت : هاکان کاکیل سفیر ترکیه در لبنان در این مورد گفته است که محمد بن سلمان به اردوغان، پنج میلیارد دالر پیشنهاد کرده است تا در مقابل پرونده جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی بسته شود.طبق منابع خبری، سفیر ترکیه در گفتگو با یک مسئول عالی ‌رتبه اروپایی این مساله را فاش کرده است.
منابع مذکور عنوان کردند: هاکان کاکیل دست داشتن سرویس ‌های جاسوسی خارجی از جمله موساد و سیا را در ماجرای ناپدید شدن خاشقجی رد نکرده است.
هکذا ترکیه امروز کشیش امریکایی را که روابط بین امریکا وترکیه را به سردی گراییده بود وحتی امریکا تحریم های علیه ترکیه در زمینه اعمال نمود بود به شکل غیر مترقبه آزاد نمود.
اما اینکه درعقب این بازی های نفرت انگیز وخونین چه رازهای نهفته است ، زمان نشان خواهد داد.

>>>   خواهر عزیز وگرامی جهان سپاس از مطلب جالب وپیامد های خطر ناک آن در صورت که این وظیفه به شرکت خصوص سازی کمپنی بلک واتر سپرده شود یک خیانت ملی وجنایت نابخشودنی است مانند پیمان نام نهاد نگین وشرم آور امنیتی با امریکا که جز بدبختی وسیاه روزی خون ریزی بیشمار مردم ما چیزی دیگر نصیب ما نشد به همین قسم سپردن جنگ به شرکت خصوصی بلک واتر هم تاثیرات منفی بالای روح وروان ملت ما داردکه قرار ذیل است :
1- به یغما بردن معدنیات زیر زمینی ما زیرا در هر کجای از کشور ما که معدن باشد به بهانه کمپنی مذکوردر آن جا برای خود پایگاه دایمی ایجاد میکند در آن صورت هیچ کس حق داخل شدن ودیدن را در آنجا ندارند
2- هر نوع خود سری که بخواهند افراد کمپنی بلک واتر انجام میدهند .
3- انتقام جوی هابه اوج خود میرسند به منظور گرفتن انتقام یک گروه ازگرو دیگر راپور های غلط ودروغ را به کمپنی بلک واتر میدهد آنها هم بدون در نظر داشت فورآ اقدام به عمل مینمایند که باعث تلفات بیشتر میگردد
4- بی اعتمادی مردم نسبت به نیروهای امنیتی بیشتر میشوند .
5- نقض نمودن آشکار وزیر پا گذاشتن قانون ومقررات نافذه کشورما .
6- رعایت ننمودن عنعنات ، کلتور رسم ورواج واعتقادات مذهبی مردم مااز سوی افراد کمپنی بلک واتر چون آنها افراد یاغی وباغی هستند به هیچ قانون ومقررات پابند نیستند.
7 - توریکه شواهد ،اسناد ومدارک انکار ناپزیر دراعراق نشان میدهد که بیشترین نقش به میان انداختن اختلافات قومی ومذهبی در بین مردم وملت عراق توسط همین کمپنی صورت میگرفت . به گونه مثال ماین ویا مواد انفجاری را در بین مسجد اهل شعیه جابجا مینمود وانجار میدادوصد ها نفر را شهید وزخمی مینمود فورآ ابلاغیه پخش میکردن که این عمل ویا کار اهل تسنن است وبر عکس قضیه عینی عمل رادر مسجد اهل تسنن جاسازی میکردند بعد از انفجار فورآ میگفتند این عمل انتقام جویانه مردم اهل تشعیه است تا آنکه مردم هوشیار وبیدار عراق متوجه این پلان شوم کمپنی بلک واتر گردیدند همان بودکه این کمپنی بدنام ونشان راازکشورخود خارج نمودند با سپردن مسولیت امنیتی کشور ما به آن کمپنی همان عمل وتجربه خودرادر کشور ما دوباره انجام میدهند وبااستفاده از فقر وتنگ دستی جوانان ماسوی استفاده نموده اعمال جنایت کارانه شان را تطبیق مینمایند .
8- بااستخدام یک تعداداز جوانان مازمینه گمرا نمودن شان توسط کمپنی مذکور بیشتر مساعد میگرددزیرا که افراد این گرو به هیچ جیز پابند ووابسته نیستند همه شان آغشته به مواد مخدر ،شراب ، چرس وبنگ ، قمار وغیره عمال زشت مبتلا میباشند سر به خود هر عمل وحرکت راکه بخواهند انجام میدهند وکسی هم مانع ان شده نمیتواند.
9 - گشت وگذار آن در شهر ها وبازار های کشور ما با وسایط بدون در نظر داشت اصول ومقررات ترافیک باعث آزار وازیت مرم میگردد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است