مسعود: امروز از افغانستان تصویر مریضی داریم
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۲۶    ۱۳۹۷/۷/۲۱ کد خبر: 155288 منبع: پرینت

گره زدن سرنوشت ۳۰ میلیون انسان این سرزمین با ملاک های شخصی، گروهی، قشری، قوم و قبیلهٔ برای زعامت و رهبری کشور، ذهنیت بدوی، عقبگرد تاریخی، نفع کشی سیاسی، کمبود داعیه و هدفمندی، نبود استراتژی و پایمال شدن حق الهی، طبیعی، انسانی و دموکراتیک انسان قرن ۲۱ را بنمایش میگذارد.

این بینش سنتی طی ۱۷ سال گذشته با وجود حمایت های بی حساب جهانی، امروز افغانستان را دوباره به همان نقطهٔ صفری بحران رسانید و ثابت نمود که مغالطهٔ آگاهانه یا ناآگاهانهٔ سیاسی بیش نبوده است.

نسخهٔ نجات افغانستان فقط از درون برنامه ها، میکانیزم ها، دیدگاه ها، گفتمان ها و ساختارها در قالب یک استراتژی همگانی میگذرد، نه از مسیر بازار تیزی ها، پوپولیزم، ذایقه های شخصی، وابستگی، اشتهارات قومی و گروهی و قشری.

تصویر مریض سیاست افغانستان، پس از برهنه شدن آن توسط رژیم آقای اشرف غنی، نسل امروز مان را قطعآ به این آگاهی رسانیده است که انتخاب خود را داشته باشند.

در انتخابات پیشرو، برای تشکیل دولت متعادل ملی، کاندید خود را، رأی خود را، انتخاب خود را، نظارت خود را، سرانجام نتیجه گیری و بررسی خود را خواهیم داشت.
انشأالله!

احمدولي مسعود؛


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسعود
نظرات بینندگان:

>>>   حافظ وظیفه تو دا گفتن است وبس !

>>>   تمام مردم افغانستان عقیده دارند که سر منشاء تمام مصیبتها و مشالفتها در افغانستان عناصر فروخته شده ای بنام "مجاهدین" اند که در زمان داود خان(1353) در پاکستان بهتحریک آی اس آی و سی آی ای امریکا اساس شر و فساد را گذاشتند !!!! ...و تکنوکراتهای جاسوس امپریالیسم!!!

>>>   Raheel
به زودی سایر مناطق کشور نیز دسته‌های ارتش مرومی خود را خواهند ساخت. ارتش ملی را اشرف عنی قومی ساخته است. مردم به ارتشی که در خدمت اشخاص و گروه‌های قومی باشد اعتماد نخواهند کرد.

حکومت فاشیستی غ‌ ع که خلیزاد و کرزی معمار آن بوده اند، با گذشت هر روز رسوا و رسواتر میشود. حکومتی نه تامین امنیت مردم نه بلکه به زیر یوغ کشیدن مردم از طریق مصالحه با ترور و جنایت و جای دادن آنها در بدنه حکومت برای سرکوب اقوام و تامین حاکمیت قومی مرام و هدف آن است.

مردم جان و عقل دارند‌ مردم میدانند که این جاهلان قرون جه در سر دارند.

>>>   این تصویر مریض را شما مریض ها برایش هدیه نمودید این همه مریضی ها از دست شما مکروب ها به افغانستان داده شده است

>>>   جلالتماب محترم آقای مسعود بعد از ادعای احترام صرف سوال من اینست که ایا کاندید مستقل از خود اهتلاف نجات افغانستان دارید یا قسمیکه استاد عطاءکه ما کاندید نیستم چون امریکائی ها با ما ساز نیستند .
بنآ در نخست که ما خیلی ها نا امید شدیم و دوم که آیا خود شما کاندید مستقل دارید و یا قرار شایعات و حرف های نا امید کننده استاد عطاء به حمایت اتمر - کرزی و یا غنی میروید .
با احترام
داکتر سید امید
کاب

>>>   در نخست درود به روح شهدای گلگون کفن اعم از ملکی و نظامی و خداوند بزرگ جای شان بهشت برین و روح شان شاد :
اما بعد : احترامات بنده خدمت جناب مسعود صاحب تقدیم است :
جناب مسعود صاحب ما مردم این را ندانستیم که آیا استاد عطاء عضوء جمعیت و اهتلاف است و یا خیر ؟

دوم چندی قبل استاد عطاء در صحبت های ولایت بلخ گفت که به زور خدا ما از طریق رای پاک و دموکراسی به در حمل 1398 به ارگ میرسیم که این حرف او حقیقت دارد چرا که اعضای اهتلاف نجات افغانستان به معنی 75 فیصد نفوس افغانستان است نه حرف بی معنی اما بر خلاف و با ابراز خیلی ها تآسف که بعد از یک یا دو هفته موصوف در صحبت با تلویزیون طلوع گفت که ما نخواهد کاندید باشیم چون امریکا و غرب ما را نمی خواهد .
پس سوال من اینست : 1 -استاد محترم وقتیکه 75 فیصد ملت حمایت گر تو باشد پس امریکا و غرب چه کاره است و اگر استقلالیت و حاکمیت نداریم پس اول شما بزرگان باید از این مملکت تبعید شوید.

2 - ما سیاست اهتلاف نجات - جمعیت و استاد عطاء را نفهمیدیم چرا که بخاطر چوکی ولایت بلخ 50 شبانه روز مقاومت کردی و مردمان از ولایات مختلف بخاطر حمایت از شما نزد تو آمد و آخر هم با خیلی ها عاجزی و کرنش بلخ را ترک نمودید و حتی معذرت هم خواستی.

3 - قرار معلوم شما از آدرس حزب جمعیت و مهم تر از آن اهتلاف نجات ملی که متشکل از سه حزب قدرت مند و و پر نیرو افغانستان است صحبت مینماهید چرا اینقدر ترس و بیم دارید.

4 - از همه سیاست مداران به خصوص متنفذین بزرگ قومی هر یک : استاد محقق - استاد عطاء - جنرال صاحب دوستم - جلالتماب ضیاء مسعود - قانونی صاحب - پسر شهید صلح استاد ربانی و دیگر بزرگان خواهش ما اینست که از حق مردم بی دفاع - بی واسطه - بی کس و بی پشتیبانه حمایت کنید و اگر بی احترامی نشود مردم بخاطر این از شما کمی دل سرد گردیده که شما از حق مردم حمایت نمی کنید و بخدا قسم که من با صد ها نفر که صحبت نمودم آنها گفتند ما که در هر اداره دولتی که مراجعه مینمائیم هیچ کس لای ما را بالا نمی کند و هیچ متنفذ قومی نیست که از ما حمایت کند و دست ما را بگیرند و ما که بعد از 18 سال تحصیل که فارغ میشویم ادارات فاشیستی ما را وظیفه نمیدهند و توهین میکنند .
بنآ ما جنگ نمی خواهیم ما حق یعنی امنیت و وظیفه میخواهیم و این ملت تنها از یک قوم نیست ملت از همه اقوام است - لذا صمیمانه و عاجزانه خواهش ما اینست که این متنفذین بزرگ قومی بخاطر حمایت از دارائی ها و منفعت شخصی نباشند و باید بخاطر نفع ملت و همرزمان خویش باشند تا موفقیت نصیب شما اهتلاف گردد .
بیشتر مزاحم نمی شوم باز هم موفقیت و کامیابی شما را از ایزد منان خواهانیم و از سایت محترم خواهشمندیم تا این متن را جدآ نظر نماید .
با احترام
داکتر سید نجیب الله
کابل

>>>   آغای مسعود خوب ملایی میکنی، علاوه بر این قصه های مفت زحمت کشیده و یک آئینه را پیش روی خود قرار بده .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است