حکمتیار: باید در افغانستان حکومت موقت تشکیل شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۲    ۱۳۹۷/۷/۲۱ کد خبر: 155283 منبع: پرینت

در حالیکه حدود یک هفته به زمان برگزاری انتخابات باقی مانده است رهبر حزب اسلامی بار دیگر مواضعش را تغییر داد و با تمسخر انتخابات خواستار تشکیل حکومت موقت شد.

«گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان تغییر موضع داد و خواستار تشکیل حکومت موقت در این کشور شد.
وی پیش از این با طرح پیشنهادی معاون حزب جمعیت اسلامی مبنی بر تشکیل حکومت موقت مخالفت کرده بود و برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری توسط حکومت وحدت ملی را الزامی اعلام کرده بود.

با این حال، حکمتیار بار دیگر به دلایل نامشخصی تغییر موضع داده است و اخیرا در اظهارات ضدو نقیضی خواستار تشکیل حکومت موقت در افغانستان شده است.
وی در دومین روز از مراسم اعلام موجودیت «مجمع بزرگ وحدت ملی» سفارتخانه‌های خارجی را به مهندسی انتخابات پارلمانی افغانستان متهم کرد.
حکمتیار تصریح کرد که برنده و بازنده انتخابات پارلمانی را سفارتخانه‌های خارجی تعیین خواهند کرد.

به گزارش تسنیم، پیش از این «حامد کرزی» رییس جمهور سابق و شماری از اعضای اپوزیسیون دولت بارها خواستار برگزاری لویه جرگه (مجلس بزرگان) شده بود که مخالفت شدید حکمتیار را در پی داشت.
اما رهبر حزب اسلامی در این مورد نیز تغییر موضع داده و در گردهمایی احزاب سیاسی به لزوم برگزاری لویه جرگه برای برون رفت از بحران در این کشور تاکید کرده است.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
حکومت موقت
نظرات بینندگان:

>>>   گلبدین ازین میترسد که ورق های انتخابات قبلاً دو چند چاپ شده اند و نشان انگشت تمام ثبت نام شوندگان در ورقه های انتخاباتی به کاندید های مورد نظر دولت(سکن) شده است و نامزد های پیروز در انتخابات قبلاً معین شده است و در صندوق های برگه های انتخاباتی جابجا شده اند.
صندوق هایی که در جریان انتخابات پر میشوند،همه برگه هایش سوختانده میشود و صندوق های خالی به کابل انتقال داده میشود.
در حضور هیأت صندوق های تقلبی باز و شمارش آرا صورت میگیرد و وکیل پیروز اعلان میشود.
بنأ پیشنهاد من این است:
امروز در افغانستان بسیار کم نفر است که که موبایل نداشته باشد.
در بیست و پنج هزار حوزه انتخاباتی باید بعد از ختم جریان رای گیری،رای شماری با موبایل فلم برداری شود و کاندید برنده در حضور هیات اعلان شود و نام اش در صندوق درج شود و قلم مستند شمارش آرا نیز در نزد هیأت،منحیث سند وجود داشته باشد تا در انتخابات تقلب صورت نگیرد.
کمیسیون انتخابات قبلاً بخاطر پوشش تقلب انتخاباتی خود،از آوردن موبایل و وسایل ثبت الکترونیکی در جریان انتخابات ممانعت کرده است.
بنأ باید تمام نهاد های مدتی و احزاب سیاسی در مقابل این خواست کمیسیون انتخابات مقاومت نشان بدهند و اجازه فلم برداری توسط موبایل های هیأت نظارتی در جریان انتخابات را،بعد از ختم انتخابات در جریان شمارش آرا انتخاباتی،رسمی بسازند تا در انتخابات تقلب صورت نگیرد.
در غیر آنصورت اوراق انتخاباتی قبلاً پرشده در صندوق های انتخاباتی را،منحیث نتایج انتخابات بالای شما میقبولانند.

>>>   قصه تو در کله پزی مفت است تو گلبدین یک شخص امریکای هستی

>>>   حکمت اکه باز چه شد؟تا دیروز هرچه غنی وعبدالله میگفت مهر محکمه ووحی سماوی بحساب می امد وامروزه گیر چینچ نموده از دوست دیرین وعزیز متنفر گردیده اید خدا خیر را پیش کند باز اراده دارید کسی را به رانو در اوریدخوب بود تا سقوط کامل جانب غنی را رها نمیکردید زیرا به هر طرف شما قرار گیرید همان طرف زود سقوط مینماید چنانچه با قرار گرفتن در پهلوی امین و تنی ونجیب وربانی وغنی همه را یکی بعد دیگر به زانودر اوردید حال مثل این که نوبت اتمر رسیده بهر صورت به اذان شما کسی جل جلاله نمیگویداین باید ها را وقتش گذشته وتاریخ خود جناب عالی هم تیرشده واکسفایر شده وقتی شما نزد ارباب ها ناز میکردید که کرزی وعبدالله وغنی نبود حال که اینها امدهاند جای شما را اشغال کرده اند بهتر است دوباره به اسلام واقعی بگراید واز گذشته ها توبه واستغفار نماید شاید خداوند در زمره ای بنده های گنهگار محسوب دارد اگرچه به فحوای ایه ای کمریمه ای من قتل نفسا بغیر نفس ....فکانما قتل الناس جمیعا هیچ راهی برای شما نمانده ولی شایدبعداز سالها وقرنها عذاب واتش دوزخ تا عرسات بتوانید بیاید زیرا جنت جای قاتل ها وظالم ها نیست والله اعلم با لصواب
جاجی زلمی از سعودی

>>>   حکومت موقت تشکیل شود ورئیسش هم گلبدین باشد

>>>   درود و مهر نثارتان باد
سال 1357 تولد شده ام واز زمان فروپاشی حکومت داکتر نجیب الله تا حال فقط همین شعار را میشنوم از طرف جناب گل بی دین راکتیار (تشکیل حکومت موقت).
آیا این شخص هیچ شرم و حیا دارد یاخیر؟
آیا این شخص هیچ از دالر و کلدار سیر میشود یا خیر؟
آیا این شخص هرگز به انسانیت که یک اصل اجتماعی است فکر کرده یا خیر؟
در آخر میخواهم بپرسم آیا این شخص انسان است یا خیر؟
درد دیده از کابل

>>>   صلح بدون حکومت موقت نا ممکن است!

>>>   اولیت استراتژی غنی نه اشتغال زایی و نه فقر زدایی است بلکه اسکان کوچیان پاکستان است
غنی دست نشانده جانکری ارگ را با اطرافیان اش یک باند ما فیایی به آشیانه شیطانی و مدیریت توطیه علیه اقوام تبدیل کرده است .

غنى شووینیسم به هر چه باور داشته باشد اما به عدالت اجتماعى، برابرى اقوام و تبارها، دموكراسى، تقسيم مساويانه ثروت و ارزش هاى انسان ساز اقوام شریف افغانستان باور ندارد.

غنى از دامن فرهنگ غژدى نشينى و صحرا گردى پاکسان چكيده است و در جامعه قبيله ای جوان شده است و در كانون هاى كاپيتاليزم وحشى آمريكا شخصيت اش شكل گرفته است چنين مخلوطى نمى تواند انسانى فكر كند.
کوچی های انگلیس آورده ز پاکستان هرکاری کند برایش قانون ومحکمه نیست خود سر نیست راهزن نیست قاتل نیست برای دیگه اقوام دسیسه دروست میکنند مخواهند که دستگیر کندونابود سرگوپ کنند؟ این است عدالتی ودیموکراسی دولتی دزد خیانت کار تبعئض گر وفاشیست ساخت انگلیس و امریکا ؟

ایدیولو ژی بیمار گونه غنی نیمه قلب اش با قبیله ای کوچی یان آن سوی مرز دیورند برای اسکان آنها به وادی های شاداب و بهر برداری از چرا گاه های مراتع آبخیز دار کشور ما است:
البته باید یاد آورشویم که اکنون شرایط اقلیمی در سطح جهان تغییر یافته است و البته در کشور آفتابی و زراعتی ما این تغییرها بیشتر و قابل لمس است, بنابراین ادارات مسُول تلاش کند تا رویکردها در بهره برداری از عرصه های طبیعی و مراتع آبخیز دار تغییر یابد.

بنا براین حضور بیش از حد چاروا در چراگاه مراتع آبخیز دار با بیان اینکه سالانه 15 تن خاک در هر هکتار از اثر لگد مالی چرای بی رویه رمه چرنها فرسایش پیدا می کند. همچنین، لگدمال شدن می تواند موجب آسیب دیدن گیاهان و کاهش رقابت پذیری و ظرفیت‌های باروری آنها در یک جامعه گیاهی شود.

بنا برین از دیدگاه دانش محیط زیست یکی از مخرب ترین آثار چرای چاروا لگدمال شدن، فشرده شدن خاک است که به ریشه گیاهان آسیب می رساند. این مساله تمرکز ریشه‌ها در سطح خاک را به همراه داشته و از این رو می تواند گیاه را از دسترسی به منابع کافی برای رشد باز دارد.
لازم به ذکر است که فعالیت های مخروب انبوه رمه ها در طبیعت مراتع باعث بین رفتن پوشش گیاهی در سطح مراتع آبخیز دار است که تعادل بین اجزاء زنده و غیر زنده آنرا برهم زده و موجب تغییرات در محیط آبخیز دار در نتیجه خشک شدن دریا ها و بروز سیلاب های مخرب می شود.

از دید دانش محیط زیست اقدام عملی افزایش نظارت بر نحو چرای چاروا و مقابله با هر گونه تخلف رمه چران ها علاوه در حفظ و حراست از منابع طبیعی می گردد و نیز باعث پایدار حوزه آبریز در جریان آب های سطحی در آن منطقه به سمت نقطه یا محل مشخص دره بشکل در یاچه جریان می یابد.
البته ؛ کسانیکه از آمدن کله کو چی ها ی آفت آور و یرورس جنگلات و نباتات از آن سوی مرز دیورند به خاطر نابودی چراگاه های سربسز کشور عزیز ما افغانستان پشتی بانی می کند این افرد مریض واقعاَ شهروند اصیل بومی افغانستان نیست و اگر باشد ، دلسوزی به مادر وطن و حراست ازطبیعت کشور خود می داشته باشند. شهود اولیت استراتژی غنی در اسکان کوچیان مهلك وتباه كن نباتان قرار ذیل است .

1- شهود برخی دست های پنهان حاکمان قدرت طلب مانند گلاب منگل برای اسکان کوچیان مهلك وتباه كن اکوسیستم در دنه غوری نزدیک به چراگاه مراتع شاداب آبخیز دار تاله و برفک و اروز در جغرافیا بغلان امروز داشته ایم .

2- شهود راز های پنهان غنی مغز تتفکر کوچی ها آفت آور طبعیت تقرر انجینر کمال نظامی بحیث والی پنچشیر شهور خواهر جنرال طاقت حرامی است که از ایجا انجمن بنام انسجام کوچی ها در ولایت پنچشیر و عده خدمات عامه برای شان خبرداد که بعد کمال نظامی از مواجهه انتقادات شدید مردم صلحشور پنچشیر مورد خبر قرار گرفت وسپس توسط همین دفتر والی دوباره آشتباه قلمی خوانده شد.

3- شهود فرمان ریس جهور به اداره اراضی تخار دستور داده شده تا زمین های دولتی برای کوچی ها شهرک ساخت شود و هم تخصیص زمین های د ولتی به حیث علفچر های بزرگ برای کوچیان که از پاکستان وارد افغانستان خواهند شد.

هموطنان آگاه قلم بدست و حراست از محیط زیست کشور اجتماعی منسوب به کوچیان بیگانه در افغانستان واقعیت قومی را در طی 17 سال کسب کرده و روان است , کوچیان رمه چران پاکستان که کاروان شان را در فصل بهار به ولایات مختلف افغانستان انتقال میدهند مطابق قوانین پذیرفته شده بین المللی اصلاْ حق ورود به افغانستان را ندارند.

باید خاطر نشان کرد بسیاری ازچراگاه های کوهی و دشتی افغانستان بعلت چرای بی رویه کوچی ها از بی مسولیت دولت نابکار طرف دار قبیله کوچیان پاکستان موجب تخریب بیش از حد با بحرانی عمیق محیط زیستی سرزمین زیبای آفتابی ما مواجه شده است وادامه ی روند آمدن کوچی ها از او سوی مرز دیورند کشور ما را با مشکلات بسیار خطر ناک از بابت پامال شدن گیاهان و شکستاندن نبابات توسط شتروانان و رمه چرانان کوچی مانند آمدن برف کوچ ها روا ناب بارانها های موسومی سرازیر شدن سیل های مخربه و کم آبی در مراتع آبخیز دار ,طوفان شن های روان در دشت ها و پیامد آن الوده گی بصری محیط زیست در شهر ها در بعضی از محلات و خشکسالی پی در پی در سرتاسر افغانستان روبه رو کرده است.

در اثر چرای بی رویه تنوع حیات وحشی , گیاهان سبز نبات کوهی در مراتع آبخیز دار دچار مشکالت بیشتر می شود و با انقراض روبر خوا هد شد.

برای کمک این مطلب قوانین برای حمایت ازحیات پوشش گیاهی و نباتات باید از طرف اداره محیط زیست تصویب به اجرا در اید تا گیاهان , نباتات و جانوران بتوانند دوباره زندگی خود را بازیابند واز همه مهم جریا ن دریاها خروشان ما جریان دایمی باشند .

هیچ وقت اشخصاص عاقل , دانا ومهن دوست ابدآ دفاع و پشتی بانی از آمدن کوچیان قاچاق اسحله ، مواد انفجاریه ، آفت طبیعی و آسیب های طبیعی دفاع نمیکند که طبیعت زیبا ما بوسیله گله ها شان پای مال و لگد مال و نابود حاصلات مرد م ما از بین بر ند بوته ها جنگلی و بخصوص پسته زار های کشور عزیزم ما افغانستان میگردد , بخاریکه آمدن انبوه شتران رمه ها و رمه چرانان موجب بدختی ها بشمول آلودگی محیط زیست وسبب ضر ر به ارزشهای صحت شهروندان ، همچنان وجود انواع فساد زیست میباشند .

هموطنان آگاه قلم بدست طرف دار حراست از محیط زیست کشو ر بی صاحب و بی در دروازه : تحیقاتی من را در مورد آمدن کوچیان مهللک و تباه کن طبعیت از مرز دیورند را با دقت بخوانید واگر قابل نقد است نقد کنید و جهت غنامندی یک طرح جامع خواهش است که یک دوسطر و دو دقیقه خود را زحمت دهید و کامنت در پای این مضمون گدارید.

نگذارید این فاشیست های بدبخت و تمامیت خواه های فاشیست را. ادامه دهند.
این همان بد بخت های هستندکه بخاطر ارتباط قومی شهروندان پاکستان را افغان میخوانند و آماده هستند کارت شهروندی کشور را برایشان تحفه بدهند ولی شهروندان اصیل کشور را حرامی میخوانند و از کشور بیرون میخوانند چون اوغان یا همقوم خود آنها نیستند.

کوچی های انگلیس آورده هرکاری کند برایش قانون ومحکمه نیست خود سر نیست راهزن نیست قاتل نیست برای دیگه اقوام دسیسه دروست میکنند مخواهند که دستگیر کندونابود سرگوپ کنند؟ این است عدالتی ودیموکراسی دولتی دزد خیانت کار تبعئض گر وفاشیست ساخت انگلیس و امریکا ؟

تاجیک گرسنبل است
افغان بلبل است
هزاره شاخ گل است
ازبیک خوگل است
پشه ای ساقه است
ترکمن خودل است
هرکس گوید همه افغان است
نادان , جاهل و حیوان است

>>>   ترا به انتخابات چه غرض تو جواب بتی که چرا هزارها مسلمان کابل را راکت باران کردی چرا حملات انتحاری را جایز میدانی و انجام دادی و ازخود را استشهادی میګویی و ازطالبان خر را انتحاری ای ظالم قرن چقدر ظلمها کردی.
یعقوبی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است