واکنش ها در خصوص تهدید تازه طالبان بر انتخابات
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۴    ۱۳۹۷/۷/۱۸ کد خبر: 155250 منبع: پرینت

پس از آنکه طالبان افغانها را به عدم اشتراک در انتخابات فرا خواندند، هیات معاونت سازمان ملل در اعلامیه ای تاکید کرده است که انتخابات حق قانونی و بشری مردم افغانستان است و همه فعالین جامعه باید از این حق پاسداری نمایند.
وزارت امور داخله افغانستان تهدید طالبان را تبلیغاتی بیش نمی داند و از آمادگی کامل برای تامین امنیت انتخابات اطمینان می دهد.

در حالیکه کمتر از دو هفته به برگزاری انتخابات پارلمانی در افغانستان مانده است، روز دوشنبه طالبان هشدار دادند که این روند را با انجام حملات مختل خواهند ساخت. طالبان انتخابات پارلمانی پیش رو در افغانستان را "یک توطئه امریکایی برای ادامه توجیه اشغال خارجی" افغانستان خوانده و اعلام کردند همه تلاش های شان را برای اختلال آن به خرج می دهند.

در این اعلامیه، تدامیچی یاماموتو نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان گفته است: «مردان و زنان افغان حق اساسی بشری دارند، تا آزادانه دولت و رهبران خویش را انتخاب نمایند. مهم این است که همه فعالین جامعه افغان با هر کاری که در توان خود دارند از این حق اساسی حراست نمایند تا این که شهروندان بتوانند، بدون هیچ گونه مانع، تهدید و ترس رای دهند.

در همین حال وزارت داخله افغانستان نیز با نشر اعلامیه ای از تامین امنیت انتخابات پارلمانی به مردم اطمینان داده و اظهارات طالبان را «تبیلغات» خوانده است.
اتحادیه اروپا اعلام کرد که روند انتخابات افغانستان را به طور جدی زیر نظر دارد و تلاش می‌کند این انتخابات با گذشته متفاوت باشد.

سفارت امریکا در کابل این اظهارات گروه طالبان را بر خلاف منافع مردم و نیز در تضاد با دستیابی به پروسه صلح خواند.
ماریو کریفو سخنگوی سفارت امریکا اظهار داشت: انتخابات یک پروسه ملکی است که شهروندان افغانستان کنار هم جمع شده و دست به انتخاب میزنند.
وی افزود: زمانی‌که طالبان بالای انتخابات حمله میکنند در واقع مردم افغانستان را مورد هدف قرار می دهند که این اساسا در تضاد با تعهد به دستیابی به صلح است.

فرزانه نعمت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فرزانه
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   انتخابات وقتی ارزش اینقدر جنجال را دارد که بازهم شروفساد غارتگر درمجلس راه نیابند ویک مجلس از جوانان بادانش وآگاه تشکیل گردد

>>>   طالبان نوکر امریکا
طوری وانمود میکنند که در مقابل آمریکا هستند. !!!!
گویا این از خدا رانده شدگان مردم را نادان فرض میکنند.
اما بدانید ای طالبان وطن فروش نوکری شما به اجنبی ها بخصوص آمریکا بر همه نمایان شده .
دیگر دست از ریا کاری بردارید.برای کسب قدرت دنیا آخرت خود را فروختید ...

>>>   تشویش نکنید وپریشان نباشید این تهدید ها همه ظاهری وشکلی است لینها همه خار یک درخت وزهذر یک مار اند کسی میان حکمتیار وغنی وعبدالله وطالب وداهش وکرزی فرق نمی تواند در انمخاباتیکه تعداد ناظذینش وتعداد کارمندان انخاباتش از رای دهندگان لیش تر باشد نتیجه ای ان همپیش از پیش معلوم وهویداست ۵۲۰۰۰ ناظر در انتخابات وجند صد هزار کار مند این را میرساند که حال واحوال انتخابات از چند دوره ای قبل بهبود نیافته بازهم انتصابات است ومهندیسی ودست کاری فقط چند کلک نمایشی قطع میگردد وچند انفجار صورت میگیرد ووکلای معین انتصاب میشند ومی ایند دوره ای خدمت ومزدوری غنی وعبد الله را تمید می نمایمد
والسلام
خاشقچی از قبرستان

>>>   لهجه ای من لهجه ای صحرای است عفو نمالهجه دهقانی است
بیادر انتخابات چه وگپی چه؟ما وشما ده همی اومر کوته پن شش انتخابات خارجی ها ره دیدیم به ناحق پول مصرف میکنن نفر ها وجنبه وپره ها از اول معلوم است چن نفری که کم کم گپه می فهمیدن از اول دور کدن فوزیه کوفی واسد شریفی ودوسه ادم ناباب اما گپ فهم ولایق خوب اوزبک ها گفته ان که شو اپم شو جیزم ینی همی حکومت وهمی وکیلها وهمی شوری یک گپ میگم به شرطی ده کس نگوی ده همی انتخابات تعدتد رتی میدادگی ها ای ناظرها ومامورین خیلی کم اس ۵۳۰۰۰ تاظر سه صد هزار کارمند وما مور وشاید تعداد صندوقها هم از رای میدادگی ها بسیار تر باشدباز همو همر خیل است وگوسن های چاق ولاغرش اما هر قدر ازین پروسه ها بسیار باشه اشکم چن نفر غریب وبیچاره سیر میشوه بی ازو با امدن خارجی ها دیگه کار وبار وخیر وبرکت ای ای مملکت رفته بان مه چن انتخابات چرب وروغنی شوه مه سی چهل پاسپورته جم کدم پیش هر وکیل میرم پولوشه میگرم لیکن برخوردار رای مه ده یگان کسی که کمتر غلام باشه میتم خبر شدی خاشقجی ره هم کشتن او بیچاره کو مرد لیکن گو ترامپ زایدچقه پولی دیگره هم از سعودی ها میگره ومیگه اگر پول نتین شمارا ده محکمه ای بین الملل میبرم انها هم ای ترسوشان ای رزق وروزی واز دهن ملت گرفته به دهن ترامپ می پرتون که او دم بیسته محمد بچه سلمان ام بسیار بی عقلی کد قی کشتن حریف دشمن خلاص نمیشه دیگم زیاد میشه
دهر خلقی را به مرگ اغنیا می پرورد
یک نهنگی مرده اینجابهرصد ماهی غذاست
بچه ای دهقان ای ار چت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است