ماموریت جدید یک تبهکار در افغانستان
امروز روس ها، ایرانی ها، چینایی ها و ترک ها در بازی افغانستان منتظر شکست و زبون شدن هرچه بیشتر آمریکایی ها هستند. وضعیت جاری کشور محصول خیانت، جنایت و دروغ های بزرگ خلیلزاد و هم کیشان او است 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۱    ۱۳۹۷/۷/۱۷ کد خبر: 155232 منبع: پرینت

هیجده سال قبل زلمی خلیلزاد در اوج سقوط طالبان در رکاب بوش وارد بازی افغانستان شد تا معادله قدرت ۲+۲ را ۸ ثابت کند. ولی حالا امریکا در باتلاق این معادله غیر علمی و غیر منطقی گیر افتیده است. اینک بعد از هژده سال خلیلزاد در یک ماموریت جدید تبهکارانه وارد بازی شده است، که با زور امریکایی و جهالت قبیلوی معادله دروغین و ناکام مذکور را باز نگری کند.
آیا این بار معادله جدید او منطقی و علمی در خواهد آمد ؟

چند ماه قبل زمانیکه غنی نتوانست استاد عطا را از سکوی ولایت بلخ پایین بکشد، خلیلزاد با تفنگ خالی آمریکایی به کابل خود را رساند و تلاش کرد، که او را بترساند و بگفته خودش ۲+۲ را ۸ثابت کند. اما با سر افگندگی دوباره به آمریکا برگشت و کسی به معادله غیر منطقی و دروغین او ارزش قایل نشدند. اما این بار همه چیز فرق می کند او با تفنگ پر آمریکایی با اعتماد به نفس و قدرت نمایی به افغانستان برگشته است تا در یک ماموریت جدید همه را گمراه ساخته این بار ۲+۲ را مساوی به ۲۲ ثابت کند. یعنی اینکه:
پاکستان متکبر و تروریست پرور و طالبان وحشی را راضی به صلح بسازد؛
راه را به تشکیل یک حکومت ایتلافی از طالبانیزم و سکولاریزم بر محور اسلام آباد و آمریکا باز کند؛
حکومت روبزوال فاشیست محور غنی را در آستانه انتخابات نجات بدهد؛
مردم شمال و رهبران رو بزوال آنان را از معادله قدرت بیرون کند؛
و در نهایت استراتیژی ناکام واشنگتن را کامیاب کند و غرب را از لجنزار قبیلوی نجات داده و زمینه فرار آبرو مندانه را جستجو کند.

به باور این قلم زمانی طلایی که ۱۸ سال قبل خلیلزاد،تکنوکراتهای تبهکار غربی و جهادیان قدرتمند شمال در اختیار داشتند، همه برباد رفته است. اشتباهات و عنصر زمان بسیاری معادلات را تغییر داده است. چنانچه نه امریکای دونالد ترامپ ۲۰۱۸ امریکای جورج بوش ۲۰۰۱ است و نه خلیلزاد منفور و بیچاره ۲۰۱۸ خلیلزاد محبوب و قدرتمند دوران بوش است.

طالبان هم آن طالبان فراری و شکست خورده زمان بوش نیستند، به غیر از فرمان برداری از پاکستانی ها حتا تضرع لابیست های سینه چاک طالبان نظیر خلیلزاد، کرزی و غنی را هم تحویل نمی گیرند.

بازماندگان جهادی دیروز دیگر قدرت و مشروعیت مذهبی خود را از دست داده و در جستجوی معاونیت در رکاب تکنوکراتان "ملحد و بی ریشه" می گردند.
مردم افغانستان نیز مایوس شده اند نه به باغهای سرخ و سبز دموکراسی کاذب آمریکایی باور دارند و نه به رهبران فاسد و تقلب سالاران خود اعتماد می کنند.
جهان و همسایگان افغانستان نیز بسیار تغییر کرده اند. پاکستان در بازی جیوپلیتک افغانستان شکست ناپذیر شده است. این کشور تا آن حدی گستاخ شده که حتی از تهدید های کاخ سفید هم کوچکترین هراسی ندارد. این در حالی است که سیاست مداران امریکایی در بازی افغانستان در رسانه ها حرف از فشار سیاسی و اقتصادی به پاکستان می زنند، ولی در خفا به سیاست مداران و جنرالان پاکستانی چاپلوسی و تضرع می کنند.

امروز روس ها، ایرانی ها، چینایی ها و ترک ها در بازی افغانستان منتظر شکست و زبون شدن هر چه بیشتر آمریکایی ها هستند.
وضعیت جاری این کشور محصول خیانت، جنایت و دروغ های بزرگ خلیلزاد و هم کیشان او است که ۱۸ سال قبل معادله علمی قدرت، عدالت و منطقی یعنی ۲+۲=۴ را مساوی به ۸ تلقین کردند و ذهن جهانیان را با لابیزم دروغین گمراه کردند.

به باور این قلم ماموریت خلیلزاد یک ماموریت شکست خورده است با زور آمریکایی و جهالت قبیلوی هر گز نمی توان در افغانستان ثبات آورد.
با آنکه خلیلزاد در افغانستان تولد یافته است و از افغانستان شناخت خوب دارد، ولی کارنامه او در ۴ دهه اخیر نشان می دهد، که او خائن ترین فرد به منافع افغانستان و سر سپرده ترین مامور منافع امریکا بوده است. بعد از سقوط طالبان او با همدستی با هم گیشانش بهترین فرصت آبادی و اتحاد مردم جنگ زده افغانستان را قربانی تمامیت خواهی قبیلوی و ساختن دولت مافیایی کرد. جهان را در بازی های قبیله گرایی و مافیایی خسته و گریزان ازین کشور ساخته اند. حالا کاخ سفید بدون اینکه از شکست های خود درس عبرت گرفته باشد، هنوز هم بالای همان مهره های شکست خورده، فاشیست و فساد سالار سرمایگذاری می کند.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
خلیلزاد
نظرات بینندگان:

>>>   بسیار برداشت علمی و منطقی دست تان درد نکند آقای امیرزداه ولی کو گوش شنوا تا هنوز هم متاسفانه مردم ما توسط تکنوکراتان فاشیست و وطن فروش ، مجاهدان پول پرست و ومعامله گربه گروگان گرفته شده اند.

>>>   واقعن دقیق فرمودید همینطور است.

>>>   آقای هارون امیر زاده،
تا موقعی که مرزبندی جامع و مشخصی ما بین دوست و دشمن ترسیم و معین نشود، یقیناً تشخیص و تفکیک دوست و دشمن نیز معلوم و مشخص نخواهد شد. به نظر من مرزبندی تعیین کننده از اعتقاد و التزام عملی به آزادی و حق حاکمیت مردم ( دموکراسی) و قوانین حقوق بشر جهان می گذرد. اگر شخصی و حکومتی و گروه و سازمانی و حزبی و تشکّلی به این اصول اعتقاد و پایبند نباشد، نمی تواند عادل وجانب حق حساب و تعین گردد. حاکمان رژیمی که آزادی (بیان، قلم، اندیشه، مطبوعات، احزاب سیاسی ، مدیا) را سلب و نقض و حق حاکمیت مردم را غصب کرده باشد،دشمن اصلی مردم می باشد

>>>   تحليل به جا و بدون نواقص.

>>>   شایدرئیس کمپتنی بلک واتر هم تفنگی پر یا خالی برای عطا اعطا کندچون هردو ملاقات داشتند
ر

>>>   لعنت بر آمریکا که مثلی گاو هیچ چیز ی را نمیداند .این اشغال که آمریکا معرفی نموده.قبلا امتحان اش را در افغانستان داده هم مردمان افغانستان آز ان متنفر هستند و هم طالبان.ما خیلی اشخاص فهمیده تحصیل کرده دانشمند.بانفوذ در داخل کشور ما داریم وهم تعدادی در خارج از افغانستان داریم.که10 تاخليل زاد به یک تاری موی شان نمی‌رسد ای آمریکا احمق لعنت بر تو
( انجنير هدایت

>>>   چوپان بیابان هم می داند که خلیلزاد صرف یک مزدور خائن است که در بدل پول برای امریکا کار می کند و غلام امریکاست.

>>>   به پدر روس, جین, پاکستان ترکیه و امریکایش لعنت بشمول کسانیکه از هر کدامش دفاغ هم میکنه لعنت همه شان دشمنان افغانستان استند هیچ کشوری در دنیا دوست افغانستان نبوده و نخواهد بود. مردم افغانستان از تمام کشور ها جان نفرت دارند چون با خون افغانها تمام کشور ها بازی کرده اند و هنوز هم بازی شان ادامه دارد.

>>>   این مقاله باگرایش های چپگرایانه نگاشته شده است .
افغانستان درگیر جنگ نیابتی است وهر فرد وکشور خارجی حق ندارد افغانستان را میدان جنگ نیابتی خود بسازد چه امریکا وداعش غرب چه چین وروسیه وطالبان شرق .

>>>   وطن فروشی به هرنوع خودش ناموس فروشی است چه به طرفداری اززلمی خلیلزاد وامریکا وایساف باشد چه به طرفداری ازطالب وچین وروسیه .
شیوای بلخی

>>>   خليلزاد در ان زمان صاحب اختيار ، با قدرت و وايسرا بود. حالا بعد از بسيار تملق، لابي گري خودرا بحيث مشاور وزارت خارجه ساخت. به گفت اين آدم بيكاره و خاين كسي پياز هم پوست نميكند. بد بختي امروز ي ما بدوش همين چند نَفَر تكنوكرات خاين است. خليلزاد، كرزي و غني سرسالار اين همه بدبختي استند. انها خودرا مطرح كردند و افغانستان را غارت. خداوند مردم افغانستان را از شر اين فساد پيشگان نجات دهدو همه خاينين، خاكفروشان جواسيس ، غاصبين وخيانتكاران را تباه و برباد كند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است