چرا برای ایشچی جایزه صلح نوبل ندادند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۶    ۱۳۹۷/۷/۱۶ کد خبر: 155213 منبع: پرینت

جایزه صلح نوبل سال ۲۰۱۸ را به داکتر دینس موکویج از کشور جمهوری دموکراتیک کانگو، متخصص امراض زنانه بخاطر خدمات او از قربانیان تجاوز جنسی و خانم نادیه مرادی از کرد های ایزدی عراق بخاطر مبارزه او با برده داری جنسی که خود یکی از قربانیان تجاوز جنسی داعشیان در عراق بوده است تفویض کردند. اما داستان وحشتناک تجاوزات جنسی داعشیان از زبان خانم نادیه درین روز ها در سر خط اخبار حقوق بشر و رسانه های جهان قرار دارد.

برای مردم افغانستان که ۴ دهه جنگ و جنایات تکاندهنده را تجربه کرده اند، درد خانم نادیه قابل درک و لمس است.
نادیه مرادی یک دختر جوان به جرم کرد ایزدی و متعلق به قبیله مغلوب توسط داعشیان وحشی مورد تجاوز و بردگی جنسی قرار گرفت، ولی انجینیر احمد ایشچی یک مرد ۷۰ ساله سر شناس توسط همرزم و از تبار خودش توسط معاون اول رییس جمهور و رهبر سیاسی یک قوم بزرگ و با عزت افغانستان به جرم نافرمانی از امر رهبر مورد تجاور گروهی و شکنجه قرار گرفت و از وی فیلم برای امتیاز گیری و حق السکوت گرفته شد. چنین جنایتی وحشتناکی شاید در هیچ جای جهان صورت نگرفته باشد. حتا داعشیان مرتکب چنین جنایتی در سوریه و عراق نشدند.

واقعیت این است که ایشچی نتوانست با عذاب وجدان زندگی کند و مردانه و شجاعانه صرف نظر از تحقیر و توهین دیگران خود را قربانی کرد، ولی چهره اصلی جنایت کار " قدرتمند، با تقوا و معصوم!" را افشا نمود.

فریاد نادیه مرادی را جهانیان شنیدند و حتا مستحق جایزه صلح نوبل بخاطر مبارزه او علیه بردگی جنسی شد. ولی برای مردم مظلوم افغانستان عدالت، قانونیت و انسانیت مرده است، دادگاه رسیدگی به جنایات بشری در هاگ و کمیته های جهانی حقوق بشر همدست جنایتکاران قدرتمند و حرفوی افغانستان در ۴ دهه اخیر اند.
تصادفی نیست، که جنایت کاران بی شرم هنوز دعوای تقوا، بزرگی و قدرت نمایی در برابر عدالت می کنند.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایشجی
جایزه نوبل
نظرات بینندگان:

>>>   تقصیر حکومت است هیچوقت واضح نگفت نتیجه مثبت است یا منفی به اینهم گفته اند در سال 2019 ایشچی در ردیف اول کاندید ها استوتا آنزمان نتیجه اش معلوم میشود که مثبت بود یا منفی ؟

>>>   بالای ایشچی تنها یک نفر تجاوز کرد.اما نادیه مراد،بخاطر نام اش که مراد بود،دربازار برده های جنسی بفروش میرسید و دست به دست میشد و اعضأ داعش بخاطر رسیدن به مراد خود،او را میخریدند و به مراد خود میرسیدند و چند وقت بعد به شخص دیگری بفروش میرسید و همیشه خریدار داشت.چون نام او مراد بود و داعشیان میخواستند به مراد خویش که عبارت از بهره کشی جنسی از وی بود،برسند.
حتی افسر عراقی که او را پیدا کرده بود و از نزد داعش نجات داد،به بهانه نوازش ،او را در بغل گرفت.
حتی بان کی مون،منشی عمومی ملل متحد سابق،به خاطر نوازش او،او را در بغل گرفت.
چرا ملالی بوسف زی را در بغل نگرفتند؟
بخاطری که او اجازه نمیداد.
داکتر افریقایی که ذخترانی را که مورد آزار جنسی قرار گرفته بودند،تداوی میکرد،نیز کدام کاری بخاطر صلح جهانی انجام نداده است،بلکه او وظیفه خویش را منحیث داکتر،در مقابل مریضان انجام داده است،مثل دیگر مریضان.
جایزه صلح جهانی باید به کسی اهدا شود که یا جلو شعله ورشدن یک جنگ را در یک منطقه و یا یک کشور گرفته باشد و یا هم در ختم جنگ در یک کشور،نقش ایفأ کرده باشد.
آنهم در صورتی که روی منافع خودش این کار را نکرده باشد.
این که خود یک کشور شعله ور کننده جنگ باشد و هم خاموش کننده جنگ،بازهم مستحق جایزه صلح نمیگردد.زیرا خودش این جنگ را شعله ور ساخته است.
هرچند نیرو های روسی در همکاری با قوای پیاده ایران که اکثراً از مهاجران افغان در ایران تشکیل شده بودند،در جنگ علیه مخالفین رژیم اسد،توانستند که مخالفین رژیم اسد را شکست بدهند و تا اندازه یی در سوریه صلح حکمفرما شود.اما آنها نیز بخاطر منافع استراتیژیک خود این کار را کردند،نه بخاطر مردم سوریه.
از طرف دیگر خود رژیم سوریه نیز دموکراتیک نیست و مثل پادشاهی از پدر به پسر رسیده است.
بنأ شرایط بدست آوردن جایزه صلح خیلی پیچیده است که ما نمیتوانیم به این اشخاصی که سالانه جایزه صلح نوبل برایشان داده میشود،آنها را مستحق این جایزه بدانیم.
در غیر آنصورت این بدان میماند که به پیتر هیگس که ذره بنیادی هیگس را که بنام خودش نامگذاری شده است و کشف نموده است،جایزه کیمیا و یا جایزه طبی داده شود.
بنأ هر جایزه باید در همان بخش مخصوص داده شود.
هرچند خود آلفرید نوبل،تنها جوایز را در بخش فزیک و کیمیا و طبابت در نظر گرفته بود.
باقیمانده جوایز ادبیات و صلح و اقتصاد را،دست اندرکاران جایزه نوبل،خودشان ساخته اند.

>>>   چون ایشجی به آن سن و سالش دروغ بزرگی گفته بود و جوان هم که نبود، خانم مرادی در زمان 18 سالگی اش مورد تجاوز گروهی داعشیان قرار گرفته بود، خانم مرادی که دلار نگرفته بود که خودشه بفروشد، و بلکه در یک توطئه سیاسی کشورش قرار گرفت و آقای ایشجی خودش توطئه کرد که پول بگیرد و خودش با بازی سیاسی خودش فروخت.

>>>   ایشچی تازمانیکه ولادت نکند جایزه برایش
داده نمیشود.یکی وخلص

>>>   خدا کسی را مانند ایشجی بی ابرو نکند. بیچاره اش نخورده دهن سوخته شد. در این سن پیری خودش ابروی خودش را برد و در دام امنیت ملی قرار گرفت.

>>>   برادر محترم امیرزاده هارون امیرزاده ضمن پذیرش سلام فکر میکنم شما هنوز بنام ....ومنطق ندارید.برعلاوه خوشبختانه شما وکیل مدافع کون پاره شده ایشچی بمنطور کسب جایزه صلح نوبل میتوانید خودرا کاندید نمایید درغیر چرا اینقدر پشت کون ایشچی را گرفته ایـد اولا" بدانید که این گونه بهتان ها بار اول اعضای سازمان بدنام گروه کار نیست که چنین خودرابمنطوردریافت انعام وامتیاز معرفی میدارند درغیر آن آیا کسی بالای یک شخص (75) ساله تجاوز جنسی میکند.لطفا شما آله دست وهمراه لکه بدنامی ویا برچسب زدن خارجی هاوشخصیت کشی آنا نشوید.
نورالله.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است