رییس شرکت بلک واتر با ربانی و عطا دیدار کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۰    ۱۳۹۷/۷/۱۶ کد خبر: 155208 منبع: پرینت

رییس شرکت «بلک واتر» به کابل آمده و با شماری از مقامات و نامزدان احتمالی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان دیدار و گفتگو کرده است.
روزنامه «نیویورک تایمز» نوشت که دیدار اریک پرینس با شماری از مقامات سابق، فرماندهان محلی و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در حالی صورت گرفته است که وی برای خصوصی سازی جنگ و استخراج معادن افغانستان تلاش می‌کند.

همه کسانی که با اریک پرنس دیدار کردند خواستار کنار زدن اشرف غنی از عرصه قدرت هستند و قدرت لابی اریک پرنس در امارات متحده، کابل و امریکا باعث شده است که اشرف غنی نیز از او خوشش نیاید.
رییس شرکت امنیتی بلک واتر چندین بار برای ملاقات با اشرف غنی درخواست کرده است اما رییس جمهور افغانستان با وجود درخواست‌های مکرر از دیدار با وی خودداری کرد.
گفته می‌شود که رییس شرکت امنیتی بلک واتر در سفرش به افغانستان با مقامات وزارت معادن نیز دیدار کرده است.

رسانه پشتو زبان «خبریال» به نقل از یکی از مقامات امنیت ملی نوشت: اریک پرینس با «صلاح الدین ربانی» وزیر خارجه، «عطامحمد نور» رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی، «صالح محمد ریگستانی» نماینده سابق پارلمان و فرمانده «الماس» دیدار و گفتگو کرده است.
رییس شرکت امنیتی بلک واتر با شماری از نمایندگان مردم ولایت پنجشیر، بلخ، و تخار نیز دیدار و گفتگو کرده است.

اعضای ایتلاف شمال افغانستان به رییس شرکت امنیتی بلک واتر قول دادند تا درباره طرح خصوصی سازی جنگ در سطح رهبری دولت افغانستان رایزنی کنند.
رییس شرکت امنیتی بلک واتر نیز تصریح کرده است که در صورت موافقت دولت افغانستان وزارت‌های دفاع و خارجه آمریکا نیز با طرح پیشنهادی وی مشکلی نخواهند داشت.
اریک پرینس خاطرنشان کرده است که با وزارت های مالیه؛ معادن و اقتصاد نیز درباره استخراج معادن افغانستان گفتگو داشته است.

رییس شرکت امنیتی بلک واتر گفته که درنظر داریم ماشین‌های بزرگ استخراج معادن را از آفریقا به افغانستان انتقال دهیم و استخراج مس عینک را اغاز کنیم، فکر می‌کنم که دولت افغانستان با کمبود شدید بوجه روبرو است و مخالفت اشرف غنی هم نمی‌تواند مانع یک چنین طرح بزرگی شود.

این در حالی است که روز گذشته وزارت معادن افغانستان از امضای قرارداد استخراج معادن مس و طلای افغانستان با شرکت‌های آمریکایی-انگلیسی خبر داده است.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ربانی
عطا
بلک واتر
نظرات بینندگان:

>>>   برای اینها پول بده هرچه بخواهی میکنند ، او هم شناخته که با کی معامله کند

>>>   آیا عطا نور و ربانی کم آدم کشتند که حالا توسط آدم کُشان بلک واتر مردم مظلوم ما را می کشند، برای اینکه خود شان به قدرت برسند؟

>>>   هر نان دهد فرمان دهد

>>>   شرم از خود حد دارد. هرکس که تاریخچه این کمبنی منفور را نمی داند باید به گوگل مراجع نمایید. به هیچ وجه خصوصی سازی جنگ به نفع ما مردم نیستند.

>>>   بلک واتر به آدرسهای درست دیدار نموده (باندهای مافیایی)

>>>   این کارصلاحیت ربانی ومعلم عطا نیست این صلاحیت مردم افغانستان است

>>>   افغانستان یک لقمه خام شد.افسوس صد افسوس!

>>>   حیف شد زندگی ما ملت
در گرو چی قلدر های افتاده ایم باید گفت که این همه بدبختی از اثر بی کفایتی و عدم مدیریت درست در رابطه به مشکلات کشور است خدا میداند چی وقت از شر این مفسدین و خاینین خلاص میشویم.
ض.م

>>>   ریس شرکت با رولا غنی هم باید ملاقات میداشت چون رولا غنی هم پول دوست برامد و هم مذهب هم هستن .

>>>   زنده باد اشرار بی فرهنگ و بی وجدان
( دین فروشان،وطن فروشان،ناموس فروشان)که بر سر ملت غیور ،سنگر نشین و شهید پرور افغانستان چی روزی را آورده اند.

>>>   اشرف غنی و پشتونهای تکنوکرات به خصوصی سازی خوش هستند ولی مشکل همین جهادی ها و جاسوسان ایران ، روسیه و پاکستان است که بلک واتر امریکایی اول موضع و رآی آنها را میگیرد بعد کارش اوکی میشود
اس پ هزاره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است