جنرال مراد و سیدنادرشاه بحر مسوول فاجعه لعل
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۲    ۱۳۹۷/۷/۱۵ کد خبر: 155166 منبع: پرینت

همانگونه که در یادداشت قبلی گفتیم، جبهه مقاومت وبه ویژه فرمانده علیپور، خار چشم استبداد و شوونیزم بود و برای زمانی لحظه شماری میکردند تا این سنگردار آزادی و عدالت را از هزاره ها بستانند و مقاومت تاریخی شان را در هم شکنند.

همراهی قوماندان علیپور با کمپاین اعتمادی لعل، خشم جنرال مراد بخاطر کاندید پسرش در پارلمان و سید نادرشاه بحر کاندید دیگر را برانگیخت و این دونفر در همآهنگی با هم، امنیت را از حضور قوماندان علیپور در قریه اسد آباد لعل مطلع نمود و دولت هم این فرصت را غنیمت شمرده و برای شکستاندن جبهه مقاومت هزاره ها، به نیروهای ارتش، کماندو سید رضا از قوماندانی امنیه بامیان و قوماندان امنیه غور، سید ضیا حسینی -قطعاْ با همآهنگی سید بحر- دستور داد که قوماندان علیپور را دستگیر و به کابل بفرستد و اگر مقاومت کند، باید کشته شود.

شما میدانید که در جریان درگیری بیشتر از 14 نفر کشته شده و تعداد مجروحین هم در حد بالا است. اکنون که لعل در تاریکی مطلق فرو رفته است، نیروهای امنیتی و نیروهای مردمی رو درروی همدیگر قرار گرفته و لحظه به لحظه خطر درگیری بسیار خونین بین نیروهای دولتی و مردمی وجود دارد. فقط کافی است که از طرفی یک مرمی فیر شود و این جنگ تباه کن شعله ور گردد.

حال که سید نادرشاه بحر و جنرال مراد قوماندان گارنیزیون کابل، این تراژدی خونین را آنهم بخاطر کمپاین انتخاباتی شان کلید زده است، قبل از هرکسی مسوولیت اصلی فاجعه بدوش آنها است و بیش از این تلاش نکنند که مردم لعل و سرجنگل و به تبع کل هزارستان را وارد یک جنگ تمام عیار بسازند.

اکنون قوماندانی امنیه بامیان در همسویی با چوچه غنی و خلیلی طاهر زهیر تظاهرات مدنی بامیان را به دفاع از قوماندان علیپور با استعمال گاز اشک آور به خشونت کشیده و سرکوب کردند و در لعل هم نیروهای پرشمار دولتی با نیروهای مردمی صف آرایی های جنگی دارند، از بامیان تا غور سراسر، اضطراب و وحشت مستولی گردیده است.

این وظیفه جنرال مراد و سید بحر است که بانی فاجعه شده اند و نگذارند که دامن آن گسترده شود و بیش از این مردم نباید در اضطراب یک جنگ تباه کن غوطه ور شوند. در غیر آن مردم غیور هزاره نخست به سراغ جنرال مراد در کابل میرود و سید بحر را در همان لعل به جایش خواهد نشانید و قوماندان پولیس بامیان که همین اکنون در لعل است، راه فرار خود را گم خواهد کرد. چنانچه دیدیم که مردم با همت لعل از رهبر آزادی و سنگردار عدالت ملی خود قوماندان علیپور حمایت کردند و نمیگذارند که جبهه مقاومت در برابر شوونیزم و معامله گران خودی چون خلیلی، مراد و سید بحر، شکست بخورد.

اگر جنرال مراد و سید نادرشاه بحر، ریگی در کفش نداشتند، چرا امروز طی اعلامیه و یا کنفرانس خبری، فاجعه خونین لعل را محکوم نکردند؟ و از به رگبار بستن مردم بیگناه لعل توسط نیروهای امنیتی خمی به ابرو نیاوردند؟

این نکته را با تاکید باید بگویم که مردم هزاره با تشکل در هسته ها ی دفاع خودی و بسیج مردمی، از بامیان، بهسود، غور و سایر مناطق هزارستان دفاع نمایند. بخصوص سنگرداران جبهه مقاومت بهسود همچنان سنگر های دفاعی شان را حفظ نمایند.

در اینجا لازم میدانم که از اعلامیه استاد محقق با این موضعگیری قاطعانه ای شان در دفاع از شرف و عزت مردم هزاره، کمال سپاسگزاری و قدردانی نمایم.

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تقوایی
لعل
نظرات بینندگان:

>>>   قوماندان علیپور قوماندانی مردمی است و تمام مردم هزاره از وی حمایت میکنند و حکومت با حمله بر مکان بود و باش وی دشمنی بین مردم و حکومت را بیشتر میکنند

>>>   هرکس با مجرم همکاری کند مجرم است باید به جزای خود برسد بس کنید این قوماندان بازی را تا چه وقت حکومت وجود دارد دست به خود سری نزنید او بیچاره ها اگر نه شاید خراب تر شود.
امان الله فیروزی استرلیا

>>>   علی تقوایی: - زمان زور گویی ها یِاغی گری ها ، بدماشی وپس ماشی ها، لچکی ، قطاع الطریقی ها گذشته مردم از وجود همچو اشخاص پست وپلید مانند علی پور رهزن خسته شده تمام مردم ازغارت گری که توسط این اوباش وگروه رهزن آن شب وروز در منطقه ومسیر راه صورت میگیرد به تنگ آمده

>>>   علی تقوایی -- آب را گل آلود کرده ماهی نگیرید وخاک درچشم مردم وقوم نزنید واز قضاوت یک جانه ومغرض آنه نکنید تمامآ مردم ولسوالی لعل وسر جنگل خوب وبد را تفکیک نمود ومیدانند شمابا دذد دهن جوال رانگیرید واگر درگروه شان هستید کار شمااست خو موضوع مانند آفتاب واری روشن وهویدا است که علی پور یک رهزن ، جانی ، چپاولگر ، قطاع الطریق،وخفاش است که شب وروز باگروپ رهزن وآدم کشان حرفوی خود مسیر سرک را بند مینماید به زوروجبر از راکبین ومسافرین بیچاره وبی دفاع پول ومالشان را میگیرد وغارت مینماید باعیث آزار وازیت مردم میگردد دولت ناگزیرگردید تا جلو این گرگ درنده وحشی وگروپ اوباش اورا بگیرد چون وظیفه دولت ونظام است تا امنیت مردم را تامین نماید همان بود که دولت امر گرفتاری این جنایت پیشه وشریر راصادر نمود ونیروهای امنیتی هم اقدام نمودند یگانه علت تلفات افراد بیگناه هم همین اوباش ویاغی علی پور بود واست از مقام رهبری دولت احترامانآ تقاضای مردم همین است که این انسان پلید وپست درگام نخست کشته ویا دستگیر گردد تا درس عبرت برای دیگر رهزنان واوباشان بی سر وبی دم آن درمنطقه باشد تا مردم به فکر آرام زنده گی صلح آمیز خود را سپری نماید .

>>>   اتهام های بی مدرک ودلیل از یک انسانمسمان وآزاده به دور است.

>>>   کمن نفهمیدم مردم که بخاطر او خون دادند شاکی هستد یاپشتیبان او

>>>   قتلی عام کوجی هایادت رفته این پیاهی تهمت آمیزازیک بیغیرت هست نه یک هزاره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است