حمله حکومت بر مردم توجیه پذیر نیست
چرا علیه کسانی که در مقابل دشمن از دولت و خودشان دفاع می کنند حمله صورت می گیرد؟ چرا مشخصاً به منطقه هزارجات بدون اینکه در آنجا کدام اقدام به قتل و یاحمله اى علیه دولت واقع شده باشد لشکر کشى انجام می شود؟ 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۰۶    ۱۳۹۷/۷/۱۵ کد خبر: 155159 منبع: پرینت

حمله شبانه و غافلگیرانه قطعات خاص حکومت در قریه اسدآباد توجیه پذیر نبوده و فقط می شود این لشکر کشى را به سمت هزارجات، در راستاى تحقیر و لگد مال کردن مردم مناطق مرکزى و اعمال تبعیض هاى قومى از سوى مقامات کوتاه نظر حکومتى تفسیر کرد.

محمد محقق، در پیوند به حمله نیروهای امنیتی بالای یک قریه در غور برای دستگیری قومندان علیپور، اظهار داشت: حمله شبانه و غافلگیرانه قطعات خاص حکومت در قریه اسدآباد توجیه پذیر نبوده و فقط می شود این لشکر کشى رابه سمت هزارجات ، در راستاى تحقیر و لگد مال کردن مردم مناطق مرکزى و اعمال تبعیضهاى قومى از سوى مقامات کوتاه نظر حکومتى تفسیر کرد.

محقق افزود: با کمال تأسف از طریق رسانه هاى مجازى و تلفن هاى مردمى از منطقه ولسوالى لعل و سر جنگل مطلع شدم که نیروهاى قطعه خاص پولیس و امنیت ملى حکومتى و برخى قطعات دیگر دولتى بالاى قریه اسد آباد از ولسوالى لعل و سر جنگل شبانه حمله نموده و هدف از این حمله را دستگیرى قوماندان علیپور قوماندان خیزش مردمى در ولایت میدان وردک عنوان نموده اند که متأسفانه طى این عمل عاقبت نیاندیشانه ى حکومت تعدادى بیشتر از بیست نفر مردم ملکى شهید و زخمى شده اند که این حادثه تلخ و ناگوار اینجانب را شدیداً اندوهناک و حیرت زده ساخت و نیز مردم مناطق مرکزى هزارجات را متأثر نموده وحدت ملى را آسیب پذیر و شکافهاى قومى را بین حکومت و مردم بیشتر نمود.

معاون ریاست اجرایی تصریح کرد که در طول ١٨ سال گذشته مناطق هزاره نشین مرکزى پشتیبان پروسه دولت سازى وملت سازى بوده و هیج یک از جریانهاى مخالف مسلح دولت در آن ساحات پایگاه نداشته و طالب و داعشى در آنجا وجود ندارد، با توجه به وضعیت یاد شده فوق حمله شبانه و غافلگیرانه اى قطعات خاص حکومت در آن منطقه توجیه پذیر نبوده و فقط میشود این لشکر کشى رابه سمت هزارجات، در راستاى تحقیر و لگد مال کردن مردم مناطق مرکزى و اعمال تبعیضهاى قومى از سوى مقامات کوتاه نظر حکومتى تفسیر کرد.

معاون ریاست اجرایی گفت: اگر داشتن چند میل سلاح براى فرمانده علیپور جرم پنداشته شود امروز مردم افغانستان در سراسر کشور به دلیل ناتوانى حکومت در امر دفاع ازجان و مال و نوامیس مردم، از همه ى اقوام، بخاطر حفاظت از خودشان شان در برابر داعش و سایر گروپ هاى مسلح، با امکانات ناچیز خودشان سلاح به دست گرفته اند و در کنار حکومت سنگر به سنگر قربانى میدهند و از وطن دفاع میکنند که حمله بر این مدافعین وطن سؤالاتى زیادى را در افکار عمومى قرار زیل ایجاد مینماید.

محمد محقق افزود: چرا علیه کسانی که در مقابل دشمن از دولت و خودشان دفاع می کنند حمله صورت می گیرد؟
چرا مشخصاً به منطقه هزارجات بدون اینکه در آنجا کدام اقدام به قتل و یاحمله اى علیه دولت واقع شده باشد لشکر کشى انجام می شود؟
چرا اینگونه مسایل بر خلاف فیصله شوراى امنیت انجام می شود، در حالیکه حمله علیه مجاهدین و یا خیزشهاى مردمى در هیج یک از جلسات کابینه و یا شوراى امنیت ملى به تصویب نرسیده است.

محقق تصریح کرد که اینجانب ضمن محکوم نمودن این لشکر کشى کوتاه نظرانه و اقدامات تحریک آمیز و غیر مسولانه از سوى حکومت، با مردم آن مناطق و ولسوالى لعل و سر جنگل خصوصاً خانواده هاى محترم شهدا و مجروحین عمیقاً احساس غمشریکى مینایم و از خداوند رحمان براى شهدای گرانقدر علوّ درجات، براى مجروحین شفاى عاجل و کامل و براى بازماندگان و بستگان شان اجر عظیم و صبر جمیل مسألت دارم.

وی اضافه کرد: از حکومت اکیداً می خواهم که عاملین این جنایت را که منجر به تشویش عام در بین مناطق مرکزى و باعث شهادت و زخمى شدن تعدادى زیادى از مردم بی دفاع ملکى شده اند، از وظیفه شان سبکدوش و غرض محاکمه به نهادهاى عدلى و قضایى معرفى نماید در غیر آن اینگونه اقدامات نا سنجیده مشکلات زیادى را باعث گردیده موجب تضعیف وحدت ملى خواهد گردید که به نفع کشور نخواهد بود.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محقق
حمله
نظرات بینندگان:

>>>   مګر جناب محقق شریک حکومت نیست ؟؟؟؟؟؟

>>>   تصفیه قومی در راه است. حکومت کشیف فاشیستی تکقومی بالای اقوام غیر پشتون زور گوی میکند. ای اقوام غیر پشتون مسلح شوید که قوم انتحاری به صلح و برادری پایبند نیست بخدا و قران عقیده ندارد .

>>>   حکومت تنها گفته بود که بخاطر امنیت مراسم دهم محرم،یک تعدا افراد هزاره در غرب شهر کابل. سلاح غرض امنیت مراسم بگیرند،بعد از ختم مراسم دوباره سلاح هایشان را به دولت بسپارند.
اما حالا هزاره ها این را بهانه قرار داده،میخواهند در تمام افغانستان خود را مسلح کنند و دوباره جنگ های سالهای نود میلادی در افغانستان شروع شود.

>>>   هموطنان عزیز وشرافتمند ! شما خود قضاورت کنید وبه این سوالات بند ه جواب منصفانه بدهید:
1- قوماندان علی پورمرتکب کدام جنایت وخیانت ملی شده بود که دولت علیه آن یک عملیات شبانه راسازماندهی کرده بود؟
2- آیا عملیات دولت به ارتباط شکایات اهالی شریف منطقه ازقوماندان علی پورصورت گرفته ویاکدام علت دیگردربین بوده است ؟
3- دربسیاری موارد سربازان وافسران که به مدت ها درمحاصره طالبان قراردارند وبه هفته ها وماه ها سروصدا ودادو فریاد شان بالامیشود که به لحاظ خدا به داد مابرسید اما دولت ازخود هیچ عکس العمل نشان نمیدهد امادرولسوالی لعل وسرجنگل به یک زمان کم عملیات علیه کسانیکه دردفاع ازمردم قراردارند عملیات سازماندهی میشود.
لطفا جواب سوالات را شما بدهید
با احترام
عبدالجلیل

>>>   اگراندیشمندان سیاست تاهنوزهم نفهمیده که پشت هرگونه تفکرجنگی چه طالب وچه داعش وچه غیرداعش فکرهدایت کننده ی وجوددارندکه ناامنی رادرافغانستان به شکل وسیعی دامن میزنند،بایدبدانندکه حکومت دراین راستابی تقصیرنیست بلکه دربسیاری ازمناطق به نحوی آنرابطورعلنی دامن میزنند،طوریکه درغزنی طرح صلح ازطرف حکومت طالبان رابه گونه ی کاملاسازمان یافته درتمام نقاط غزنی جابجاساخت که درنتیجه سقوط وبراندازی غزنی رادرپی داشت وطالبان ازهبچگونه تخریبی ونابودی شهرغزنی نیزدست نکشیدتاتوانست نابودکردویران کردبلأخره شهرغزنی رابه آتش کشید،همینطورسقوط کندوزوجاهای دیگر،حالانوبت نقات مرکزی افغانستان یعنی مرکز هزارستان که کاملا یک مناطق امن به حساب میاید حکومت فاسدمیخواهدپای ناامنی رابه آنجابکشد،مردی که برضدبی عدالتی وبرضدهجوم کوچیهای پاکستانی صدی محکمی دربرابرمردم قرارگرفته تاباردیگرمناطق مرکزی زیرپای کوچیها وطالبان قاتل له ولگدمال نشود،متأسفانه اشرفغنی احمدزی برای دستگیری این مردعدالتخواه باشیوه ی ناممکن ازنیروی کماندواستفاده نموده حدود۲۰نفرازمردم ملکی برای دفاع جنرال قهرمانش به شهادت رسیده حکومت فاشیست وفاسدبدانندکه اینبارمردم اجازه نخواهنددادکه که آقای احمدزی هرچه دلش بخواهد راهش همواراست بهرشکل ممکن هرکارراانجام دهدبه صلاح خواهندبوداینباراگرحکومت اقدام مشابه انجام دهدنیروهای مردمی برضدحکومت بسیج خواهندشدمابه جای طالب وداعش مردان عدالت داریم نه رعب ووحشت علیپورزنده باد

>>>   جناب محقق، مثل که فراموش کرده جناب قیصاری که رهبر خیزش مردمی سمت شمال افغانستان بود چجوری لوای 99 کماندو دستگیر و فعلا هم خبری ازش نیست و همین طور آنون آفای علیپور که خیزش مردمان منطقه هزاره نیشن ها هستند مانن قیصاری بکشد و توده مردم افغانستان که به چندین قوم و تبار با هم زندگی می کردند همه در آرامش و صلح بودند حکومت تفرقه بنداز حکومت کن نمی گذارد که مردم در آرامش و از خودشان دفاع کند باید از آب شور هم ماهی گرفت گر چه شوره اما با پاشیدن نمک اضافه لذت برای کسانیکه از این واقعه لذت می برند خوش آینده.

>>>   آقای محقق امروز اگر هر یک از اعضای بلند. پایه دولت از یاغیان وباغیان دفاع کند انهاییکه راه ها بسته میکنند و مسافران را از موتر ها پایین میکند وشکنجه میکند پول و اجناس قیمتی شان تاراج میکنند باید دولت در مقابل شان از زور استفاده نماید ورنه زوریگوی هزاره پشتون وتاجک را پایین میکند. وزورگویی پشتون هزاره و تاجک را پایین میکند و تاراج میکنند وزورگوی ازبک هم از زورکویی خود استفاده میکنند انسان های مانند قیصاری و قومندان شمشیر وقومندانان که به زورکویی خود را صاحب مال وثروت دنیایی ساخته ،باید دولت در مقابل شان عمل نماید ،چون این قومندان های بیسواد در هر منطقه افغانستان خود را صاحب ثروت سرشار کرده و. یک تعداد از مردمان صاحب قدرت از این آقایان دفاع میکند وشرم هم ندارند.
باید این زورکویان دستگیر وبه پنجه عدالت کشانده شوند
عبدالله ریحان

>>>   آقای عبدالله ریحان
جالب است در 18سال قانون بر طالبان تطبیق نمیشود؟!!!!!
ولی بر دیگر اقوام بدون درنگ قانون تطبیق میشود؟؟؟

>>>   چرا این اوغان های متعصب ابوجهل اوغان طالب داعش گوبدین را کار ندارد نفر های غنی کرزی اوغان که مردم بیگناه رامیکشن چرا جلو این ها را نمیگیرد چون اوغان است شما اوغانها اگر جلو اوغانهای بی عقل که دجان خود بمب بسته میکند مردم بیگناه رامیکشن نمیگیرید حتی ...این کار را نمیکند

>>>   زورگو وقاتل طالب وداعش است یا مدافع مردم

>>>   خودت حکومت هستی برای ما چی مینالی

>>>   دفاع ازمجرم تحت چترقومی خیریت خوباشه حالا وقت این بدماشی ها گذشته
دولت باید هرچه زود تردرسراسر کشورجلو تمام جنایتکاران وزورمندان را که پروای مردم وقانون را ندارند بگیرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است